بازدید 159405

با ۴۰ میلیون تومان، اگر واردات خودرو آزاد بود! + لیست خودرو‌ها

انحصار تولید خودرو در کشور و عدم کارآیی و بهره‌وری صنعت خودرو، تنها منجر به آن شده که مصرف کننده ایرانی در چندین دهه، مجبور به تحمل عرضه خودروهایی باشد که خودروسازان داخلی با هزاران فشار و منت عرضه می‌کنند؛ خودروسازانی که از حمایت بی‌دریغ دولت‌ها برخوردار بوده‌اند و در دولت کنونی نیز شاه‌بیت این حمایت‌ها به نمایش گذاشته شد؛ اما اگر واردات آزاد بود، چه می‌شد؟!
کد خبر: ۳۰۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۲ 11 February 2013
انحصار تولید خودرو در کشور و عدم کارآیی و بهره‌وری صنعت خودرو، تنها منجر به آن شده که مصرف کننده ایرانی در چندین دهه، مجبور به تحمل عرضه خودروهایی باشد که خودروسازان داخلی با هزاران فشار و منت عرضه می‌کنند؛ خودروسازانی که از حمایت بی‌دریغ دولت‌ها برخوردار بوده‌اند و در دولت کنونی نیز شاه‌بیت این حمایت‌ها به نمایش گذاشته شد؛ اما اگر واردات آزاد بود، چه می‌شد؟!

به گزارش «تابناک»، در آخرین تصمیم حمایتی دولت از خودروسازان، قرار بر آن شد که نرخ‌گذاری تجاری خودرو یا مبنا گذاردن ارز مبادلاتی برای قیمت‌گذاری خودرو‌ها از یک هفته گذشته اعمال شود که در پی این تصمیم، بهای خودرو در بازار آزاد به بهای رسمی تبدیل شد؛ اکنون باید منتظر ماند و دید، چه بلایی بر سر بازار آزاد خودرو‌ها خواهد آمد.

بنا بر این گزارش، انحصار تولید خودرو در کشور ـ که با حمایت‌های سنگین تعرفه‌ای همراه شده ـ حاشیه بسیار امنی برای خودروسازان پدید آورده است که بر اثر آن، این ‌گونه احساس می‌کنند که هر نوع خودرویی را می‌توانند با هر استاندارد و کیفیتی به مصرف کننده عرضه دارند و در این میان، چون برای مصرف کننده ایرانی هیچ حق انتخابی جز خودروسازان داخلی وجود ندارد، خودروساز بدون هیچ ترسی، فشارهای دوچندانی بر بازار خودرو برای رسیدن به خواست خود وارد می‌کند.

بنابراین، دولت تصمیم گرفت ارز مبادلاتی را مبنای قیمت‌‌گذاری خودرو در نظر بگیرد و به دنبال آن، بهای خودرویی چون پژو ۲۰۶ تیپ ۲، به رقم ۳۲ میلیون تومان رسید و کلاس ۶ این خودرو به ۴۲ میلیون تومان؛ خودرویی که تقریباً می‌توان آن را یک خودروی متوسط در دید مصرف کننده ایرانی به شمار آورد.

حال برای آن که بهتر متوجه شوید که اگر دولت به جای آن که نرخ ارز مبادلاتی را برای حمایت از انحصار خودرو در کشور مبنا قرار می‌داد، واردات خودرو با ارز مبادلاتی را آزاد می‌گذاشت و تعرفه را به صفر می‌رساند، با بهایی تا چهل میلیون تومان چه حق انتخابی پیش روی شما بود، چند مورد را بررسی می‌کنیم:

ـــ اگر میانگین نرخ ارز مبادلاتی یعنی ۲۵۰۰ تومان را مبنا بگیریم، تا سقف چهل میلیون تومان (برابر با شانزده هزار دلار) توان خرید و حق انتخاب‌ شما مواردی همچون موارد زیر خواهد بود:




موارد بالا تنها بخشی از قدرت انتخاب شما در رنج قیمتی چهل میلیون تومان در صورت آزادی واردات خودروست. مسلماً اگر به هزینه‌ای تا سی هزار دلار (نزدیک هفتاد میلیون تومان، برابر با قیمت کنونی مگان ۲۰۰۰ اتومات) راضی باشید، در آن صورت می‌توانید به برندهایی چون مرسدس بنز و BMW نیز بیندیشید.

به هر حال، دولت در مصوبه اخیر خود اشاره کرده است که تعرفه واردات در پنج سال و هر سال، ۵ درصد کاهش خواهد یافت؛ لطف بزرگی که دولت و خودروسازان به مصرف کننده ایرانی کرده‌اند!

در این باره، سید محمد بیاتیان، عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اشاره کرده است که بهای خودروهای وارداتی بر پایه نرخ آزاد ارز محاسبه و فروخته می‌شود؛ بنابراین، ۵ درصد کاهش تعرفه هیچ تأثیری بر کنترل خودروسازان داخلی و کاهش قیمت خودرو نخواهد داشت و ناگفته نماند که این کار، به نوعی بچه فرض کردن جامعه و دادن آدرس نادرست به مصرف‌کنندگان است.

اکنون دولت و خودروساز به گفته بیاتیان، مصرف کننده ایرانی را بچه فرض کرده‌اند؛ اما حقیقت آن است که این آدرس‌های نادرست دولت و خودروساز، تنها به ضرر مصرف کنندگان نیست، بلکه در وهله نخست به زیان صنعتی است که هیچ تلاشی برای بهبود کارایی و کیفیت تولیدات خود ضروری نمی‌داند و البته بحران ارزی اخیر، نمونه‌ای از این ضرر و زیان را به خوبی نشان داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۱۴۰۵
انتشار یافته: ۱۵۸
با سلام حالا كه قيمت خودرو را ازاد كرده ايد پس لطفا واردات خودرو را هم ازاد كنيد كه مردم هر كدام از خودر وهاي هاي داخلي يا خارجي را كه بخواهند ازادانه خريداري كنند و انحصاري در قيد نباشد كه هرچه خودرو بي كيفيت محصولات صنايع خودروسازي كشورامان را بخريم حداقل با اين كار صنايع خودرو سازي مجبور به رقابت ميشوند و مجبور ميشوند كه هم قيمت پايين بياورند و هم كيفيت محصولاتشون را بالا ببرند اگر ميخواهيد به مردم كمك كنيد اين بهترين را است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
جالبه که دیشب در برنامه پایش از شبکه 1 وقتی حیدری از مسئول قطعه سازان خودرو در باره قیمت های بالای خودرو سوال کرد این آقا جواب داد چطور وقتی نان سنگک شد 500 تومان شما چیزی نگفتین و به فکر مردم نبودین !!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
صبح شد تو هنوز خوابی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اصلا این همه پول خریداران ایرانی صرف چه میشود؟
بابا ما یه قطعه ساده رو هنوز نمیتونیم بسازیم
ناشناس
| United States |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
خوشم ميآد اين نظر حتي يه دونه مخالف هم نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تحریم یه درده درد بزرگتر خود تحریمیه انگار من دارم خفه ات می کنم تو هم بجای مقابله با من دست بندازی خودتو خفه کنی هرچه تحریم پررنگتر می شه قاعدتا گمرک باید کمرنگ تر بشه یعنی به حساب تحرم های فعلی باید گمرک نزدیک به صفر باشه تا خفه نشدیم !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
آقایان نمایندگان مجلس به داد مردم برسید.
مردم داد خود را از این انحصار طلبی های خودروسازها کجا ببرند؟؟؟
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
نون سنگک 500 تومانی رو با قیمتهای دهها میلیونی خودروهای آشغال مقایسه میکنه که یک آدم معمولی باید حاصل سالها کار و زخمتش رو بریزه تو جیب آقایون که راضی باشن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
برنامه پایش اصلا حرف مردم رو نمی زنه . چرا با نمایندگان و مسولان برای واردات آزاد صحبت نمی کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تابناک دست مریزاد . ممنون که بدون ترس حرف ما را میگی
تازه این قیمت ارز هم فقط بخاطر کمبود ارز در کشور رفته بالا ... کاش در این مورد هم مینوشتید که پارسال با ارز 1000 یا 1200 تومان چه ماشین هایی میشد خرید!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
داداش با ارز 1200 تمني كه ميتوني پورشه و فراري بخري!!!
دقیقا
ازاینکه حرف دل مردم را میزنید ممنون
ولی کی گوشش بدهکاره این حرفاس
اگه مردم همه باهم باشن چند وقت خودرو نخریم حالشون جا میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تابناک ممنونیم که درد دل مردم بینوا را می گویی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بهترین راه کار پایین آوردن قیمتها، تحریم خرید خودروهای داخلی است. خب وقتی شما حق انتخاب ازادانه خودرویی را نداشته باشی معلومه که قیمت خودروی داخلی را هرچقدر خودشان صلاح دانستند به مردم قالب خواهند نمود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
نميشه نخريد. خيلي ها مجبورند. چند وقت ميشه نخريد؟ صنعتي كه بازارش انحصاري هست با كنترل تقاضا متاثر نميشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
منم از تابناک عزیز ممنونم
کاش قیمت زیر 10000 دلار را نیز مطرح می کردید!
و اگر سالها پیش دلار رو 1226 تومان حساب میکردیم چی میتونستیم بخریم؟!
احسنت به اين مردفهيم! پس چرامصوبه نمي كنند؟ تابراي هميشه ازاين رانت بازيها راحت بشويم ؟خودروسازي كه فكرمي كندمردم بنده اوهستندومردم بايدازمحصولات بي كيفيت اواستفاده كندحق حيات ندارد. بايدهرچه سريعترمصوبه كنندتعرفه واردات صفرتاخودروسازها به خودبيايند%%%%%%%
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
کجای کارید "خودروسازیعنی همان دولت"
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تعرفه واردات خودرو را اگر صفر کنند تمام ملت دعا گو خواهند شد
من که از پرایدم راضیم!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
خوش به حالت پراید داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
خلایق هر چه لایق
ولی زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
نگو پراید بگو فرغون که البته فرغون امنیتش بیشتره
افرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بابام یک مثل قشنگ داشت می گفت بیچاره قاقا ندیده به سنجد میگه قاقا !!! من هم اول که رونو سپند داشتم فکر می کردم بسمه . بعد پراید خریدم زمستونها بخاریش کار می کرد اگه تابستونا کولر نداشتم . ولی خیلی به نظرم ماشین خوبی می اومد و راضی بودم . بعد پژو 206 خریدم دیدم بابا از زمین تا اسمان با هم فرق دارند . از ان وقت به بعد فکر می کنم سوار شدن به لکسیوس یعنی چی ؟ تا حالا سوار نشدم ؟ فکر می کنم خیلی بایستی فرق داشته باشه ؟ یعنی تجربه ام به من اینو میگه ! یعنی ذائقه من دیگه عوض شده . به سنجد نمی گم قاقا . این مرتضی هم بیچاره تقصیر ندارده غیر از پراید سوار نشده نمی دونی اونای دیگه یعنی چی ؟ خرده نگیرید . هر کس احساس خوشبختی کند خوشبخت است حتی اگر واقعا خوشبخت نباشد !!! ( خودم !!!! )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
آقا مرتضی برات متاسفم که این حرف رو زدی
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
یه فامیلی داشتیم اونم راضی بود خدابیامرز
اولا چرا با ارز مبادلاتی؟ با ارز آزاد حساب کنید و ثانیا فکر نمی کنم کشوری در دنیا با تعرفه 0 درصد برای واردات خودرو وجود داشته باشد، حتی آلمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
عزیزم تجارت جهانی می دونی چیه ؟ آخه چرا وقتی در رابطه با یه موضوع تحقیق نکردی نظر می دی ؟ بجای اینکه فکر کنی تحقیق کن می بینی که تعرفه آلمان برای واردات خودرو 0 هست . ولی برای صادراتش باید به دولت خودش مالیات بیشتری بده چون حق مردم داخلی رو صادر کرده .
افرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اولا با ارز ازاد هم هنوز می توان خودورهای خوبی خرید . ثانیا کشور المان خودرو سازی مثل فولکس و بنز و بی ام و داره که بایستی در مقابل تولید ملی خودش در مقابل ماشینهای امریکایی و ژاپنی حمایت کنه . شما که افاضه فضل کردید می توانید لطفا تعرفه خودرو خارجی در المان را هم برای روشن شدن ذهن ما بیان فرمائید . مسلما مثل ایران 100 تا 200 برابر قیمت خودور نمی باشد. باز هم با تعرفه المان حساب کنیم ببینیم چه خودروهایی می توانیم بخریم .
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
آيا از نظر امنيت و قيمت نيز مانند دو خودرو ستاز ما مي باشند حتي آلمان؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
نابغا حالا صفر درصد نه 5 درصد دوما اصلا با ارز ازاد هرچی بخریم از این ماشینای سایپا و ایران خوردرو بهتره پراید قوطی چیه که 20 میلیون پولش باشه اخه امثال شما که به یه دولت اجازه هر کاری میدن دیگه حتی تو خلوت خودتم نمتونی سبک سنگین کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
فکر نکنم کشوری جز ایران هم مردمش رو مجبور به خرید انحصاری کنه
افرین به تابناک با درج این مقاله در مقالات قبلی بنده یک اشاره ای به این موضوع کردم که حتی اگر با قیمت ارز ازاد هم حساب کنیم قیمتهای فعلی خودرو برای خرید خودروهای خیلی خیلی بهتر از برندهای خارجی معروف می توان تهیه کرد . سئوال این است که اگر قرار باشد قیمت ارز دو برابر شود و قیمت خودروهای ملی مثل پراید و سمند و پژو هم دقیقا دو برابر شود پس در کارخانجات خودور سازی را تخته کنید زیرا دیگر به بهانه تولید ملی نمی توان سر مردم کلاه گذاشت . فایده داشتن تولید ملی چیست که مردم بایستی ضرر کنند انهم اینقدر هنگفت مگر اینکه دولت و خودروسازان دارند از شرایط به نفع خودشان سودجوئی می کنند . تکلیف حمایت از مصرف کننده چه می شود ؟ ...
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
لابد جمعیت کارگری شرکت های خودرو سازی که میلیونی هستند باید بروند غاز بچرانند؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
حمایت از تولید ملی در ایران جهت پایین بودن قیمتها نیست بلکه جهت محروم بودن مردم از انتخاب خودرویی است که دوست دارند سوار شوند.
احسنت تابناک. حرف دل ما را زدی اما کجاست گوش شنوا. کجاست قدرتی که توان مطالبه حق ملت را داشته باشد. این ملت بسیار مظلوم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
احسنت بر تابناک .احسنت.احسنت
دلمو آب نکننننننننننننننننننن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
عکسشون هم دل آدم رو می بره
اين وضعيت قيمت خودرو ظلم به مصرف کننده ميباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
به خدا قسم خسته شدیم . هیچ کس جلوی خودروسازها را نمی گیرد . واردات خودرو بعد از این همه سال انحصار باید آزاد شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
باور کنید اگر سایر خودرو سازان در کشورهای دیگر هم مانند ایران فکر میکردند الان همه شان ورشکست شده بودند.آنها سعی شان بر اینست با بالابردن کیفیت به قیمت مناسب مشتری را راضی نگه دارند ولی خودروسازهای ما با بالا بردن قیمت و پایین آوردن روز به روز کیفیت دارند مردم را از تولید داخلی و خود ناراضی می کنند! نگرش آنهارا باش و نگرش ما را باش.
تابی جون به نظرت این ماشین ها از نظر کیفیت ،مصرف سوخت و امنیت به پراید می رسندمطمئناً جواب منفی است پس به همینن دلیل هموطنان ما پول به این ماشین ها نمی دهند و ترجیح می دهند پرایدو (پراید سابق)را سوار شوند.!!!!!!!!!
در تندر L90 E2 کیسه هوای سمت شاگرد را هم حذف کردن تا خدا نکرده مشکلی برای سرنشین جلو پیش نیاید
تابی جون، وقتی این مقاله ها رو میذاری، لااقل دلمون خوشه که یکی هست حرف دل ملت رو بزنه. وگرنه همه میدونیم که این گره کور، هیچ وقت باز نمیشه. ما باید از صبح تا شب کار کنیم و یه ماشین بی کیفیت از شرکتهای داخلی با کلی منت بخریم و آخرش هم تو تصادف با این ماشینای ناامن از بین بریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
جالب اینکه خودروساز ها چشم و گوششان را برای شنیدن و دیدن این همه انتقاد بسته اند و به چیزی جز بالا بردن قیمت محصولات خود نمی اندیشند!!! آقا جون به همین خاطر صنعت خودروسازی ایران با این نیات و اهداف در دنیا به جایی نخواهد رسید و بزودی ورشکست و از گردونه صنعت خودروسازی حذف خواهد شد!!!!!
عمرا" گمرک اگه از عوارض صرف نظر کنه
ما همیشه راغب به خرید محصولات ملی هستیم حتی اگر کیفیت آنها کمتر از مشابه خارجی باشد و امید داریم با حمایت از آنها، در آینده موجب بهبود آن دسته از محصولات و در نهایت بهبود اقتصاد باشیم.
اما 34 سال است که دو خودرو ساز اصلی کشور خون مردم را مکیده اند بی آنکه کیفیت و نظر مشتری و توان او را در نظر بگیرند و برای مردم ارزشی قائل شوند.
سازمان حمایت از مصرف کننده هم باید به سازمان حمایت از مستکبرین تغییر نام دهد و همیشه گوش به فرمان این دو خودرو ساز بوده.
زور هیچ کس هم به این دو شرکت نمی رسد.
پاسخ ها
trvh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
جان خودم گه یه شرکت سومی بیاد فرقون عرضه کنه مردم به خاطر بیدادی که از این دو شرکت دیدن حتی حاضرن محصولات 10 سال دیگه اونا رو هم پیش خرید کنند. تا کور شود هر آنکه نتواند دید(ایرانخودرو و سایپا)
تهرونی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
چرا زورمون نمیرسه؟ اگه مردم بتونن فقط برای مدت یک سال هیچ ماشینی از خودرو سازان داخلی نخرند بخدا اونوقت مردم قدرت خودشون رو میبینند و همین خودرو سازها یا بهتر بگوئیم تابوت مونتاژ کن ها به دست و پای شما میافتند و با التماس محصولاتشون رو میفروشند اونهم با قیمت واقعی نسبت به محصول.
باید تاوان چی رو بدیم خدایاااا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
تاوان حماقت خود را
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
اینکه برای هر آشغالی صف می بندیم.
تابناک ممنون از مقاله ات. تا میتونی به این موارد بپرداز به امید روزی که واردات ماشین آزاد شه تا ما شاهد آلودگی هوا ؛ فوت اطرافیان به خاطر کیفیت پایین خودروهای داخلی نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
از تابناک ممنونم
بچه را هم به اسباب بازی فروشی ببری و بخواهی برایش ماشین بخری امکان ندارد اسباب بازی پراید یا پژو 405 دهه هشتاد میلادی را انتخاب کند در جایی که ماشینهای جدیدتر و بهتر جلوی چشمش قرار دارد ! پس مردم حتی بچه هم فرض نشده اند !
شما واردات خودرو رو آزاد کنید من ببینم که این لگنایه داخلی رو میخره حیف لگن سگش به این تابوتا شرف داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
لگن یک کارایی داره و صدمه ای هم نمی زنه . واقعا درست نیست اسم لگن این کالای شربف رو به ماشین هایی که سالانه جان عده زیادی را میگیرد بدهید
باسلام،
این سوال را من مجددا می پرسم، عوامل موثر در قیمت خودرو را میتوان به صورت ذیل دسته بندی کرد:
1- هزینه دستمزد کارگران شرکتهای خودرو سازی
2- قیمت و هزینه های مربوط به تولید قطعات مختلف خودرو
3- سود متعارف و معقول
در قسمت 1- دستمزد کارگران زحمتکش شرکتهای خودرو سازی است که در ایران این دستمزد خیلی کمتر از این کارکنان در دیگر کشورها می باشد.
بند 2 نیز قیمت قطعات مختلف خودرو نیز از سایر کشورها کمتر ( به گفته آقایان البته در مقاطعی که میخواهد ابراز فضل نمایند ) و ارز بری خیلی کمتر ( بدلیل داخلی سازی ) می باشد .
بند 3 نیز با توجه به وجود سازمانی بعنوان حمایت از مصرف کننده در کشور بنظر نمی رسد که شرکتهای خودرو سازی بتوانند از سود معقول و منطقی چیز بیشتری را طلب نمایند،
پس علل گرانی بیش از حد و پائین بودن بیش از حد کیفیت خودرو در کجاست؟
با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
چون نون سنگک گرون شده اینا هم باید گرون کنند دلیل خاص دیگه ای نداره
گره اینکار فقط بدست خود مردم است.
از تولیدات داخلی نخریم. باور بفرمائید یکی دو ماه تحریم کنیم قیمت پراید میشه 5 میلیون....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بخدا تنها راهش همینه!!!
۶ ماه ماشین نخرید ببینید به چه فلاکتی میوفتند این خودروسازها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بابا همه با هم متحد بشیم تا خودروسازها حساب کار دستشون بیاد
من فورد Ford Fiesta رو می خریدم ، افسوس که...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
میتونستی حتی فولک واگن جتا بخری که خیلی بهتر اونه و اگر الان با همین شرایط در ایران باشه حداقل صد وبیست تا قیمت میخوره چون از نظر کیفیت حتی از سوناتا بالاتره !
دولت عدالت، دولت مهر، دولت امید و ...، به راستی که چقدر حرف زدن راحت است و شعار دادن چه ارزان.
میدانیم تابناک، میدانیم! همه دلایل این وضع را میدانیم، اما نمیگوییم که باز تو را هم از ما نگیرن.
فقط آه میکشیم...تا شاید روزی بیاید که بتوانیم... .
به خدا خيلي بدبختيم! من شخصا آرزوي ورشکستگي اين دو آبگرمکن ساز را دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
منم خیلی احساس بدبختی دارم . چرا بابت پراید داغون باید این همه پول داد؟؟؟
مثلاً پرایدی که تا همین سال قبل ، 10 میلیون فروخته می شد ، الان در بازار به حدود 20 میلیون تومان رسیده است و آقایان دولتی ، زحمت کشیده اند و برای از بین بردن فاصله قیمت نمایندگی و بازار آزاد ، به خودروساز اجازه داده اند پراید را نزدیک به همان 20 میلیون تومان بفروشد. اسمش را هم گذاشته اند از بین بردن رانت و دلالی!
کسی هم متعرض آقایان نمی شود که اسم این کار ، "از بین بردن رانت" نیست ، "انتقال رانت" است از دلالان به خود کارخانه. و الّا برای مردمی که برای یک پراید ناقابل باید 18 الی20 میلیون بدهند ، چه فرقی می کند که پول زبان بسته شان را به دلال بدهند یا به نمایندگی؟!
از گهواره تا گور با پراید .آسان و مطمئن . دیگر نگران هزینه های سنگین بیمارستان پس از تصادف نباشید. با پراید یکراست به عالم باقی برویم. "بخشی از تیزر یک شرکت مطرح خودرو سازی داخلی (نام محفوظ)"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
عمردست خداست ، پراید فقط یک وسیله است .
انحصار طلبی تنها در خودرو سازها نیست بلکه در تمام اقتصاد هست بلکه در تمام سیاست هست ووو.........!!!!!
همه چیز در ایران انحصاری است. بدبخت ما مردم و بدبخت تر از اون ما کارگرها هستیم. مرگ بر انحصار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
بدبختانه لوازم خانگی ها هم خواستار انحصار شدن . آخه الان زمونه انحصار نیست
کالای خوب تولید کنید تا مردم بخرند نه با زور
سلام
به نظرم بهتر است انجمن حمايت از مصرف كنندگان به انجمن هلاكت مصرف كنندگان تغييرنام دهد. چون با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط اين انجمن اين نام بسيار برازنده تر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
سازمان حمایت از مصرف کننده تا حالا چه کار کرده؟؟؟؟خجالت هم نمیکشن
تعرفه واردات را چه كسي تصويب و تاييد كرده است. در بخشنامه جديد آمده است كه تعرفه واردات 25 درصد در طول پنجسال كاهش يابد. چرا سهم هر سال مشخص نشده است؟!! فكر نميكنيد خودروساز از اين عدم شفافيت قانون سوئ استفاده نمايد و در سال پنجم نقشه اي جديد ابتكار كند؟!!!
آقا مرتضی عزیز از چه چیز پراید راضی هستی من نمدانم اما پراید من مدل 1391 است sx131 ولی متاسفانه کمک ها صدا می کند - اتاق و درب ها در بد ترین حالت جمع آوری شده اند و فاصله درزها به 3الی 4 سانتیمتر می رسد و لاستیک ها که از نوع گلدستون هستند بدترین کیفیت را دارا هستند و ...
هند هم سالها پیش همین کار رو کرد یعنی کارخونه های خودرو سازی رو جمع کرد و جاش کارخانه های قطعه سازی رو جایگزین کرد اینجوری هم کارگرای کارخونه ها بیکار نشدن هم محصولات با کیفیت مردمش استفاده میکنن.
به خاطر اینکه مثلا"20هزار نفر در این دو کارخانه بیکار نشوند سالی 40هزار نفر در جاده ها کشته میشوند حالا باید این دو را کنار هم قرارداد و تصمیم گیری کرد کدام یک دارای اولویت است؟
به دولت چه؟ 33 سال دارن این کار را می کنند
مردم را بی جهت در جادهها به کام مرگ نفرستیدخودرو را ازاد کنید تا این انسانهای بی ازار یک کمی در رفاه باشند از کشورهای جداشده روسیه اندکی عبرت بگیرید
نكته اي كه وجود داره اين هست كه در حقيقت مردم در وضعيت فعلي در حال پرداخت مابالتفاوت قيمت تمام شده توليد خودرو هستند .
يعني هيچ راهي وجود نداره كه كارخانه هاي خورو ساز قيمت تمام شده خودشان را پايين بياورند ؟
اگر فرض كنيم كه وضعيت بحراني ديگري بوجود بيايد آيا اين خودرو سازها كارخانه هاي خودشون رو تعطيل ميكنند .
آيا بهتر نبود دولت بجاي ارز مبادله اي به خودرو ساز وام كم بهره و يا مواد اوليه با ارز مرجع ميداد و تفاوت دو نرخ ارز رو بعنوان وام در چند سال مستهلك ميكرد .
چرا هميشه فشار به مردم كه آسان ترين راه هست رو انتخاب ميكنيد .
تازه اینا قیمت ماشین صفره کارکرده خیلی ارزونتر از این حرفها گیر میاد
(افت قیمت خارج از ایران خیلی بالاست)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
درسته اونجا ماشین 5 سال کار کرده مفته
بخدا ما مردم ایران خیلی مظلوم واقع شدیم
بنده نیستیم؟!! پس چه هستیم اگه بنده نیستیم؟؟
وقتی هر آشغالی رو به هر قیمتی که دلشون بخواد بهمون میدن و ما هم هول میکنیم و بیش از پیش میگیریم اگه بنده نیستیم چی هستیم؟؟ من واقعا نمیفهمم بخدا درک نمیکنم چرا نمیخوایم یه بار هم که شده فقط یبار خودمون علیه گرونی کاری بکنیم؟؟ آخه چرا نمیخواییم برای یک بار هم که شده برای همین خودرو برای مثال با نخریدن خودرو ساز و دیگر عوامل گرونی رو تحریم و تنبیه کنیم ؟آخه چرا همیشه منتظریم کسی بیاد و برای ما کاری و درست کنه در حالی که خودمون به خراب شدنش دامن میزنیم؟؟!!! این چه فرهنگی که بین ما حاکمه؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
من حتي فروختم ولي خانه از پاي بست ويران است
یه عمر این ملت بدبخت تاوان داده که شاید شاهد این باشیم که ما هم خودرو ساز بشیم، حالا خودرو ساز که نشدیم هیچ بلکه یه سری آدم پررو به ظاهر مدیر و پر توقع طلبکار این مردم نیز شده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
ما خودروسازی نخواهیم دقیقا کی رو باید ببینیم
خدا ازشون نگذره
با كلي زحمت تو اين 5 6 سال تونستم پول جمع كنم يه پژو بخرم. اصلا ازش راضي نبودم دو ماه نيست فروختم 20ميليون ميخواستم يكي دو مليون بزارم روش مثلا پرشيا بخرم. اما همين الان بايد 6ميليون تومن ديگه جمع كنم تا بتونم همون ماشين خودمو بخرم. با حقوق 700 هزار تومني حداقل بايد 1.5پولمو پس انداز كنم تا دوباره برگردم سر جاي اولم
مسخره نيست؟
الن چند ماهه مردم به بازار خودرو اعتراض دارند. آيا گوش شنوايي نيست؟ واقعا گوش شنوا نيست؟؟ مردم چه گناهي كرده‌اند كه كسي با دادشان نميرسد
به نام خدا ای کاش مسولین بجای دخالت مستقیم در این امور به مدیریت می پرداختند که الان جای ان دارد خودروهای داخل با کمترین تولید و به نفع داخل و خارج بخورد الان فقط قیمت را بالا بردندند بدون کیفیت آن و اگر شرایط مناسبمی شد بنده بااین شرایط خودروی خارجی میخریدم تا حداقل از رفت و آمد نمایندگی آسوده باشم
صلاح مملکت خویش خسروان دانند! به من شما چه که در کار بزرگتر دخالت میکنیم ! حتما این قیمتها و همی اوضاع برامون خوبه خودمون حالیمون نیست!
با سلام
چرا 34 سال با جان ومال مردم بازي شده و نه تنها خودرو پژو و پرايد 20 سال است كه با يك مدل وكيفيت توليد ميشود بلكه خودرو ظاهرا ملي سمند نيز نه تنها قابل رقابت با خودرو هاي خارجي نيست بلكه موتور ان نيز پژو ميباشد بنابراين تنها راه مناسب آزد بودن ورود خودرو و تكنولوژي آن ميباشد كه اين امر نه تنها باعث رفاه و ايمني مردم در راندگي ميشود بلكه باعث پايين آمدن الودگي هوا ومصرف سوخت نيز ميشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
سود اصلی لگن سازان به فرانسه میرسه شما به نکته ظریفی پی بردی بازار ایران رو پژو قبضه کرده
لازم به توضیح است که تمام شرکتهای خودرو ساز جهان خودرو های خود را بصورت اقساط بلند مدت تحویل و واگذار می نمایند
مشكل اساسي مردم هستند مردم اگر ماشين داخلي نخرند ديگر اين قدر اين شركت هاي تابوت ساز سر مردم منت نمي گذارند اما حيف كه مشكل اساسي مردم هستند ولاغير .
اينارو ول كن، قيمت پرايده 2013 توليد كره رو بگو كه اگه بگي همه سكترو ميزنن. يعني ملت ما لياقت ماشين خوب و به قيمت، سوار شدن رو ندارن؟ ادامه صنعت پوچ و بي حاصل به قيمت بد بخت شدن مردم و پولدار شدن عده اي...
سلام

اشتباه است اگر فکر کنید یک خودرو 16 هزار دلاری را واردکنندگان خصوصی ( به هر نرخی) وارد میکنند و به من و شما کمتر از 64 میلیون تومان میفروشند!

حال اگر قدری تعرفه ( هر مقدار موافقید) را به این رقم اضافه کنید ببینید انوقت با 42 میلیون تومان میتوان چه خودرویی خرید!!!!
اگه مجلس نماینده مردم، اینم حرف و خواسته ی مردم، پس واسه چی مطرح نمیشه!
قیمت ارز 2 برابر شد و 206 که قیمتش 16 میلیون بود شد 32 میلیون یعنی دقیقا 2 برابر.
در حالی که نرخ 16 میلیون کمتر از 10 میلیون ان مربوط به قطعات که انهم درصدی از ان وارد میشود ومقداری از ان بابت سود قطعات است
در نتیجه پول قطعات وارداتی کمتر از 5 میلیون تومان در زمان ارز 1226 تومانی میشد.پس چطور با 2 برابر شدن قیمت ارز کل قیمت 206 دو برابر شد!!!؟
یکی از دانشجویان لیسانس واسه پروژه کارشناسیش رفته بود یکی از شرکتهای خودرو سازی .قسم میخورد میگفت مهندساش گیم بازی میکردند.وقتی رقابت نباشه وطرف مطمئن باشه از شغل ودرآمدش همینجوری میشه که میبینیم ماشین بی سپر میدن مشتری که خودت برو تهیه کن.نه خلاقیتی نه بهینه سازی...
سلام
دولت درحال حاضر این هم لطف به خودرو سازان نموده حالا ورود خودرو خارجی را آزاد نموده تا حداقل خودرو سازان داخلی کمی هم به کیفیت خودرو ساخت داخل اقدام لازم مبذول نمایند
عزيزي كه از پرايدت راضي هستي اگه پشت ماشينهايي كه اون بالا عكسش رو ديدي بنشيني و رانندگي كني ماشينهاي ايراني را به مفت هم سوار نميشي
باید دید چه کسانی از این صنعت سود می برند که اجازه نمی دهند واردات ماشین آزاد شود.
آقا يك كلام ختم كلام " نخريدن كالاي بي كيفيت "
عزیزان خودرو ملی سوار بشین حالشو ببرین!!!
آقا مسولان کشورهای دیگر را دیده اید که اکثرا از خودروهای ساخت خودشان استفاده میکنند، فرانسه سیتروین و پژو یا المان بنز یا آمریکا جی ام، خوب برای نیل به استفاده از تولیدات داخلی مسولان از خودشان شروع کنند آن هم نه با خودروی سفارشی بلکه یک سمند تهیه کنند و سوار شوند هم پی به کیفیت میبرند هم متوجه میشوند بعد از سه ماه حتما به صدا میافتد وقتی مسولان خوردوهای آنچنانی سوار میشوند حال مردم عادی جامعه را نمیفهمند وقتی رهبری حمایت از تولید ملی را اعلام میکنند باید مسولین پیروی کنند نه اینکه در آذربایجان استاندار هامر بخرند و دیگران هم از بنز و بی ام و استفاده کنند
سلام.اگر قطعات اين لگنها(ايران خودرو-سايپا)رااز باز تهيه كنيدبعدهم بهم ديگه وصل كنيد ارزانتراز اين دوشركت در مياد.
انجمن حمایت از تاراج جیب مصرف کنندگان بهترین اسم است.
گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله تو آنچه البته به جایی نرسد فریاد است!

آقا: انحصارو انحصارو انحصار،،انحصار است انحصار است انحصار
بنازم پرایدباقیمت باورنکردنیش. کیفیت چیه مهم اینه که قیمتش بالاباشه.
ایران خودرو هنوز تندر تحویل آبان ماه را تحویل نداده و معلوم نیست کی آن را تولید کند.
خواهشا در این دعوا های داغ سیاسی این موضو عات گم نشوددددددددددد!
تابناک تنها امید ما برای پیگیری قیمت ماشین تویی
واقعا اين نوشته هاي ملت را مسئولان نمي بينند .يا سرشان راكردند داخل برف.
این حرفها وقتی ارزش داره که برای جان و مال و نظر مردم ارزش قائل بشیم نه کیسه خودرو سازها
اوب ديماه ايكس33 در بازار 44 ميليون بود من با پرداخت 29ميليون و صدهزارتومان با سود 7درصد و تحويل 75 روزه خريدكرد م البته قيمت خودرو فوق با چند مرحله افزايش از طرف مديران خودرو به 41 مليون ششصد هزارتومان رسيه بود حالا اعلام كردند 63 مليون مضافا برااينكه قبل از اعلام اين قيمت بازار 48 ميليون بود حالا مه مي خواهم انصراف بدهم پولم را تا يكماه ديگه نمي دهند ، در صورتيكه همان زمان متوانستم خودرو فوق را در بازار با 44 ميلي.ن بخرم و به شركت مديران خودرو اعتماد نكنم
وقتی صحبت از واردات خودرو می شود سریع عده ای می گویند دو میلیون کارگر این بخش بیکار می شوند
شما را به خدا
این چه حرفی است؟؟؟؟؟؟؟؟/
کشته های هرساله در رانندگی به خاطر کیفیت پایین
آلودگی شدید هوا و اثری که روی همه مردم می گذارد چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چند سال حمایت چند سال انحصار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا یخپال ساید باید ساید که واجب نیست وارد شده و می شود اما خودرو نشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصلا چرا این همه کارگر در خودرو سازی کار می کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟/راندمان در خودروسازی ها افتضاح است
تابناک تو رو خدا نشان بده
خســـــــــــــــــــــــته شدیم
دلیل اصلی این اتفاقات وگرانی ها فقط وفقط نمایندگان ما در مجلس میاشند . چون آنها منتخب ما برای دفاع حق وحقوق ما هستند ولی متاسفانه فقط به فکر خودشان میباشند .
نمیشه شما توسایت نسبت به گرانی خودرونظرسنجی کنید ونتیجه رابه دولتیها اعلام کنید اینقدرخودسرتصمیم نگیرند
عزیزان من از ماست که بر ماست
با سلام واقعا برای این وضعیت خجالت زده نگرانم چی می خواد بشه مگه ایران مال خودروسازان هست آخه چرا هیچ کس کاری نمیکنه من نمیدونم چی بگم واقعا برای خودم متاسفم
من موندم چرا همه باید حمایت بشن بجز قشر حقوق بگیر هرچیزی رو به دلار محاسبه میکنن بجز حقوق رو حالا که اینقدر اقتصاد گیرش به گیر دلار بند شده خوب بابا حقوق رو هم به جای افزایش سالانه به دلار بدین که وقتی دلار زیر و بالا بشه حقوق بگیر فرقی براش نکنه چون همه سودشون رو با رابطه و بلاخره این و اون رو براه میکنن اما حقوق بگیر باید بمونه سر سال بعد از 150 درصد تورم یه 10 درصد افزایش حقوق پیدا بشه این به مقدسات قسم عدالت نیست اگه قرار تولید کننده بازاری و هرکسی توی دنیای بازار ازاده و همچنین دولت توی آزاد کردن قیمتها قیمت دلار و قیمت جهانی رو در نظر بگیره پس دیگه این قشر حقوق بگیر که بخش عمده ای از این انسانها هستن ... اضافی هستن
چرا قيمتهاي جديد مديران خودرو كه خيلي بالتر از قيمت بتزار بود رسيدگي نمي شود x33در بازار 48 ميليون بود با اعلام قيمت جديد تكليف افرادي كه با پرداخت 70 درصدي قيمت ، حالا بجاي 12ميليون تومان باقيمانده بايد سي و سه ميليون بدهند چيست ؟ كجاست سازمان حمايت از مصرف كننده!!!!!!
آقا با اين مطالبي كه درج فرموديد بنده را ياد عذاب آخرت انداختيد آخه مردم كشور ما چه گناهي مرتكب شده اند كه بايد اين همه جواب مكافات پس بدهند ؟؟؟؟؟
تابناک جون! هر وقت دوباره کله‌گنده‌ها یا همون مافیا تهدیدت کردن، خبرمون کن چون ما پشتتو هیچ وقت خالی نمیذاریم!
آرزو بر جوانان عیب نیست
با سلام چه عجب بالاخره یکی از رسانه های ما یه انتقاد و پیشنهادی از خود ارئه داد بقیه رسانه ها مثل اینکه با شرکت های خودروساز سهامدار هستند زیرا در این زمینه هیچ کنشی از طرف مردم را نشان نمیدهند از تابناک تشکر میکنیم که یکم نسبت به بقیه رسانه ها از خود شهامت نشان میدهد.
صنعت خودرو ايران درجامي زنددرسايه حمايت هاي بدون كارشناسي -رقابت كه نباشد همين است !
این معنای استعمار یک ملت توسط عده ای سودا گره کجای دنیا به اسم تولید داخلی ماشینهای از رده خارج سایر کشورها رو مونتاژ وبه مردم تحمیل میکنن چرا باید مردم ایران برای سر پا ماندن قطعه سازان رنو-نیسان اینقدر هزینه کنند
آش خاله ات بخوري پاته نخوري هم پاته ...
همه دوست دارن حاصل دست رنج خودشون رو بخورن و وقتی اون فاسد میشه بی تردید بیرون میریزن تا به وجود خودشون آسیب نرسونه . با نخریدن اجناس بی کیفیت از آسیب رسوندن به خودمون جلوگیری کنیم
مسولين و شركت هاي خودرو سازي بايد جوابگويي بچه هايي باشند كه پدرانشون رو تو جاده ها بعلت عدم امنيت ماشينهاي توليد داخل از دست داده اند آيا كسي جوابگو هست واقعا بنظر شما جان انسان در كشور ما چقد رمي ارزد واقعا جاي تاسف داره
ناشناس محترم که گفتی گمرک عمرا ازعوارض صرف نظر کنه ،لطفا بدون اطلاع اظهر نظر نکن.
گمرک صرفا مجری بخشنامه های دولته وعوارض دریافتی را به خزانه دولت واریز میکند.
این پاسخ را برای چندمین بار ارسال کردم .ظاهرا
قابل درج درسایت نبوده است.الله اعلم
چیزی نمونده که با 40 میلیون تومان، نشه یک پراید خوشکل سفید رنگ هم خرید!!!!
البته بدون امکانات اضافی و به درد نخور موجود در خودروهای بالایی مانند: ایربگ، ترمز ای بیاس، جی آر اس، فرمان تمام هیدورولیک، و ......
عزیزان من باید سوخت وساخت چرا اینقدر خودتونو ناراحت میکنید خودرو سازها فعلا" با اهرم اعتصاب و بیکاری نیروهای خودشون دارند امتیازات کلانی از سیستم میگیرند و اینو بدونید نه عوارض کاهش پیدا میکنه نه قیمت خودروها .
تابناك دل مونو ميخواي اب كني يا ياده نداشته هامون بندازي؟
ای خداااااا پیر شدیم... خودت یه کاری بکن...
من نظرم ميگم بياييم براى ١ماه ماشين نخريم قول بدين همه با هم
باسلام خدمت تمام دوستان ، يادمون باشه كه درپايان اوايل دولت نهم به مجلس خرده مي گرفتند كه چرا قرار داد خودرو ال 90 كه براي استفاده اقشار كم درآمد تنظيم شده است را به نزديك 9 ميليون تومان رسانده ايد !!!
متاسفم برای این مردم
اگر در یک شرایط اقتصادی با ثبات با پول ملی برخوردار از ارزش واقعی، هر دلار معادل هفت تومان بود، چه خودروهایی می توانستیم بخریم!!؟؟
حالا باید گفت با 40 میلیون تومان پول بی ارزش و بی مقدار، مثلاً چند حلقه لاستیک یک خودروی مدرن می شه خرید؟ یک جفت؟ دو جفت؟ یا سه جفت؟
با سلام اگه ممکنه تو ضیح دهید چرا قیمت خودرو نمایندگی با بازا اینقدر متفاوته و چرا نمایندگی هی اقدام به احتکار خودرو نمودند.
برادر من
همه می دانند و می دانیم دلار چرا، و با چه هدفی و توسط چه کسانی، یک شبه سه برابر شد!
واردات خودرو با تعرفه کم و بدون انحصار وارد کنندگان را ازاد کنید . موافقان مثبت بزنند
آقا یه کمپین راه بندازید
هیچکی خودرو نخره
ببینید طی مدت 2 ماه قیمت های 40 میلیونی میرسه به زیر 10 میلیون
مردم ما با هم هماهنگ و یکدل نیسنتد وگرنه این کار خیلی راحته
فقط باید دست به دست هم بدیم
قدرت مردم بیشتر از این حرفاست
بنده یه پیشنهاد دارم - هماتطور که می دونید تنها مشکل صنایع تولید خودرو کارگرانی است که در آین کارخانه ها کار می کنند بهترین راه این است که حقوق این کار گرها رو ماه به ماه از 70 میلیون ایرانی بگیرند (مثلا" روی قبض آب وبرق و گاز بکشند) بعد این کارخانه هارو یا بفروشند یا به تولید چیز های دیگه اختصاص بدهند و در عوض به مردم اجازه بدهند حداقل برای حفاظت از جان خود وخانواده شان ؛ مطابق سلیقه شان - شئنشان و جیبشان خودرو خارجی بخرند .
من خودم طرفدار توليد داخلی هستم ولی تا کی بايد از اين کارخانه های بی خاصيت و بی مصرف داخلی حمايت کرد واقعا یکی بايد جلوی اينها را بگيره.
انجمن حمایت کننده از تولید کننده برار
به نظر من مقصر 100درصد خود مردم هستند از زمانی که قیمت خودرو بالا رفت بازار خرید و فروش داغ تر شد انگار می خواست بوی قحطی ماشین بیاد اگه یه مدت مردم به سمت خرید ماشین نمی رفتن دوباره قیمت بر می گشت به سرجای اول خود.
لطفاٌ حق انتخاب را به مردم بدهید با آزادگذاشتن واردات خودرو
من 21 سالمه دارم دق می کنم از این اوضاع
چقدر ما رو بدبخت کردن که با این پول باید سوار پراید و پژو بشیم.
واقعا حق ما اینه ؟!!!!
میتواندسه حالت داشته باشد:
1- موضوع رانت خواری
2- افزایش بی رویه طی 2سال اخیربازاررااشباع ساخته وپیامدهای منفی داشته که این عمل به صادرات خودروتبدیل ودرداخل فضا ی فیزیکی تامدتی نفسی تازه کند
3-وقتی چای 3برابرافزایش قیمت داردکالای لوکس با کلاس!( 65/.) انتخاب نه ؛ ضرورت افزایش قیمت را می طلبد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل