بازدید 8898
۱
هفته نخست از مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال انتخابی جام ملت‌های آسیا

هفته نخست مرحله گروهی آسیا چگونه گذشت؟

در بازی‌های هفته نخست مقدماتی جام ملت‌های آسیا، تیم‌های مدعی توانستند برابر حریفان خود به پیروزی برسند و تیم‌های شرق آسایی با ناکامی روبه‌رو شدند. پیروزی پنج بر صفر ایران برابر لبنان، بهترین پیروزی هفته نخست مقدماتی جام ملت‌های آسیا بود که باعث شد، شاگردان کی‌روش صدرنشینی گروه B را از آن خود کنند.
کد خبر: ۳۰۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۳ 07 February 2013
در ادامه بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا، روز گذشته تیم‌های مدعی به پیروزی رسیدند. 

به گزارش «تابناک»، تیم ملی ایران با هدف به دست آوردن قدرت گلزنی خود رقابتش در گروه B مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا آغاز کرد. این تیم در پنج بازی خود در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برزیل، تنها موفق شد دو بار دروازه حریفان را باز کند.

بنا بر این گزارش، هواداران تیم ملی ایران در ورزشگاه آزادی تهران یک پیروزی یک طرفه را دیدند که کاپیتان جواد نکونام هت‌تریک کرد و رضا قوچان‌نژاد که در باشگاه‌ بلژیکی بازی می‌کند با دو گل دیگر پیروزی تیم ملی کشورش را کامل کرد.

قوچان‌نژاد در نیمه نخست گل اول بازی را به ثمر رساند و پس از آن جواد نکونام از روی نقطه پنالتی و در وقت‌های تلف شده نیمه اول اختلاف را به دو گل رساند.

وی در دقیقه ۶۱ روی یک ضربه پنالتی دیگر که با خطای نور منصور روی اشکان دژاگه به دست آمد، گل دوم خود و سوم تیمش را به ثمر رساند. قوچان‌نژاد پس از آنچهارمین گل ایران را وارد دروازه لبنان کرد و نکونام در حالی که تنها ده دقیقه به پایان بازی باقی مانده بود، آخرین گل ایران را به نام خود ثبت کرد. این نتیجه باعث شد تا ایران بالا‌تر از کویت که مقابل تایلند در بانکوک به پیروزی سه بر یک دست یافت، در صدر گروه قرار بگیرد.

جدال تيم هاى تايلند و كويت، دو تيم هم گروه ايران در رقابت هاى مقدماتى جام ملت هاى ۲۰۱۵ آسيا با برترى پرگل كويت خاتمه يافت. جدال اين ۲ تيم عصر ديروز به ميزبانى تايلند برگزار شد كه طى آن تيم ملى كويت با نتيجه ۳ بر يك ميزبان خود را پشت سر گذاشت. در اين ديدار بونماثان در دقيقه ۲۴ مهمان را پيش انداخت تا نيمه نخست با برترى يك بر صفر كويت خاتمه يابد.

عامر الفدهل و احمد امان نيز در دقايق ۶۰ و ۶۷ دو گل ديگر براى كويت به ثمر رساندند. تنها گل تايلند را چاناسيپ سونگ كراسين در دقيقه ۷۷ وارد دروازه كويت كرد. با اين نتيجه كويت هم مثل ايران ۳ امتيازى شد و به خاطر تفاضل گل كمتر در رده دوم جدول رده بندى گروه B قرار گرفت. تيم ملى ايران با پيروزى ۵ بر صفر امروز چهارشنبه برابر لبنان در صدر اين گروه قرار گرفت.

 در این بازی‌ها از گروه A تیم عمان موفق شد با یک گل از سد سوریه بگذرد. در این دیدار تماشاگران سوری با تماشاگران عمانی به درگیری پرداختند که با دخالت پلیس این درگیری خاتمه یافت. این برای اولین بار نیست که هواداران این دو تیم با یکدیگر به درگیری می‌پردازند. در دیگر دیدار این گروه اردن موفق شد در خانه با چهار گل سنگاپور را شکست دهد.

در گروه C، مهم‌ترین دیدار این هفته با پیروزی عربستان به پایان رسید. در این بازی عربستان با نتیجه دو بر یک چین را شکست داد تا با پشت سر گذاشتن عراق که در نخستین بازی این گروه با یک گل اندونزی را از پیش رو برداشت، صدر جدول را از آن خود کند. چین هم بازنده بزرگ هفته نخست جام ملت‌های آسیا لقب گرفت.

تیم ملی قطر میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ در خانه با دو گل مالزی را شکست داد و بحرین هم با این نتیجه یمن را از پیش رو برداشت تا به همراه قطر بصورت مشترک صدرنشین این گروه لقب بگیرد.

ازبکستان حریف هنک کنگ ده نفره نشد!

در گروه D تیم بحرین با دو گل یمن را شکست داد و قطر با همین نتیجه‌ مالزی را از پیش ‌روی برداشت. در گروه E مسابقات نیز ازبکستان برابر هنک کنگ در خانه با تساوی بدون گل متوقف شد و ویتنام در روز بعد تیم‌های شرق آسیا با نتیجه‌ دو بر یک به امارات باخت.

نتایج کامل دیدارهای هفته نخست از مرحله انتخابی مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ ـ استرالیا به شرح زیر است:

گروه A:

* عمان یک ـ سوریه صفر

گل: عبدالعزیز حمید المقبالی (۳۹) برای عمان

* اردن چهار ـ سنگاپور صفر

گل‌ها: عبدالل خالد دیب (۱۸)، خلیل زید بنی عطیه (۵۲) و احمد هایل (۵۵ و ۷۴) برای اردن

گروه B:

* ایران پنج ـ لبنان صفر

‌گل‌ها: رضا قوچان‌نژاد (۲۶ و ۶۲) و جواد نکونام (۱+۴۵ ـ پنالتی، ۶۱ ـ پنالتی و ۸۰) برای ایران

اخراج: منصور نور از لبنان ۶۰

* تایلند یک ـ کویت سه

گل‌ها: سونگراسیت (۷۷) برای تایلند ـ تیراسون وینوسای (۲۵ ـ گل به خودی)، حسین فاضل (۶۰) و حمد امان (۶۷) برای کویت

گروه C:

* عراق یک ـ اندونزی صفر

گل: یونس محمود (۶۶) برای عراق

* عربستان دو ـ چین یک

گل‌ها: فهد الموالد (۲۳) و نایف هزازی (۷۷) برای عربستان ـ ژائو ژوری (۳۰) برای چین

گروه D:

* یمن صفر ـ بحرین دو

گل‌ها: فوزی مبارک آئیش (۵۰) و سعد العامر (۸۶) برای بحرین

* قطر دو ـ مالزی صفر

گل‌ها: خلفان ابراهیم خلفان (۵۵) و احمد یاسر (۹۰) برای قطر

گروه E:

* ازبکستان صفر ـ هنگ کنگ صفر

اخراج: کوان یی لو (۵۸) از تیم هنگ کنگ

* ویتنام یک ـ امارات دو

گل‌ها: کئووک آنه هوین (۵۹) برای ویتنام ـ احمد خلیل (۶ ـ پنالتی) و حبیب الفردان (۶۷) برای امارات
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امیدوارم ایران با قدرت قهرمان شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل