بازدید 35621

چه کسانی کاپشن چرم 18 میلیونی می‌پوشند؟

کد خبر: ۳۰۰۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۲ 04 February 2013
خریداران چنین لوازم لوکسی اگر به جای خرید این کالاها سرمایه‌شان را به سوی تولید می‌برند چه اتفاقی برای اقتصاد ایران می‌افتاد؟

روزنامه بهار نوشت: مراکز خرید را اگر «سوک‌سوک» کرده باشید قیمت‌ها همچون پتکی نوازشتان می‌کنند و سرگیجه می‌گیرید از درآمد 600‌ هزار تومانی خود در برابر قیمت 18‌ میلیون تومانی یک کاپشن چرم. باور کنید این‌جا قیمت‌ها، دنیای شما را عوض می‌کنند تا شاید شما هم تصویری از جور دیگر زندگی کردن را در ذهنتان پا به‌ پا کنید.

تصویری شکل گرفته در بوتیک‌های مدرن و چشم‌نواز. شاید باور نکنید اما ما به شما می‌گوییم در این بوتیک‌ها کاپشن‌های چرم ایتالیایی و آمریکایی از چهار‌میلیون تومان تا 18‌میلیون تومان اتیکت خورده‌اند. این‌گونه کالاها دو تصویر در ذهن ایجاد می‌کنند. یکی ارتقای تولید سفارشی در گوشه‌ای از دنیا و دیگری مصرف این کالاها در کشورهایی که متکی به نفت است و ثروتمندان آن نیز در یک نمای کلی تاجر هستند.

در چند سال گذشته که بازار فعالیت‌های غیرمولد در ایران داغ بود و از سوی دیگر تولید‌کنندگان به عنوان نیروهای مولد اقتصادی در حاشیه قرار گرفتند، مصرف نیز رنگ‌های متعددی را تجربه کرد. کالاهایی با قیمت‌های نجومی درست در همین سال‌ها که اقتصاد نیز بیش از هر زمان دیگری متکی بر واردات بود، راهی بازارهای ایرانی شده است و به طور کلی دو طیف مشخص مصرف‌کنندگان را در اقتصاد ایران نمایان کرده است.

یعنی کسانی که می‌توانند کاپشن‌های 18‌میلیونی، ساعت چند‌ میلیاردی و... استفاده کنند ... آیا اگر به جای مصرف محصولات لوکس، صاحبان سرمایه به سمت تولید حرکت می‌کردند چه اتفاقی برای اقتصاد ایران رخ می‌داد؟ البته این پرسشی سخت است چون در اقتصاد ایران کار به‌گونه‌ای است که تولید دمار از روزگار فعالان اقتصادی در می‌آورد.

برای همین، آن‌ها ترجیح می‌دهند که به جای تحمل این سختی از مزایای تجارت استفاده کنند و به‌سادگی نیز نیازهای خود را با کالاهای ‌گران تامین کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳۲
ما که سرمایمون رو زدیم تو تولید به نون شبمون داریم محتاج میشیم کالای لوکس و ... به کنار.
پاسخ ها
سید سعید روشنک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
این دوستمون راست میگه...آخه تون این کشور که اقتصاد ثبات نداره چطور میشه ریسک کرد و دست به تولید زد.می بینیم تولیدکننده ها چی میکشن.
آقا دارندگي و برازندگي . همه تو اين كشور بدبختند 4 تا پولدار هست ميخواي نباشند ؟بعدش اينها كساني هستند كه به قول شما جايي سرمايه گزاري كردند و اين سود پولشون هست نميشه كه با سود پول فقط كار كرد بلاخره يجايي هم بايد خرج بشه قرار نيست فقط كار كنند و سودشون هم بزارند تو كار بجاي ايكاش همه ميتونستند اينجوري خريد كنند يا جديدا فقر باكلاس و مد شده؟ امام علي ميفرمايند فقر اگر مرد بود به شمشيرم تكه تكه اش ميكردم
18 میلیون همش .........!
همچین تیتر زدی قیمت قبلیش میدونی چند بوده تابی جون
6 میلیون بوده پریده به 18 میلیون

بابا پراید توی بازار رسیده به 20 میلیون که یکی از کمک وسیله های حضرت عزرائیل برای گرفتن جون مردم
که هیچ امنیتی نداره

اینو بدون تابناک او کاپشن 18 میلیونی در برابر انواع چاقو قمه رینگ بوکس مقاوم است......
و با خیال راحت میتوان در خیابان های امن تردد کرد
و اگر هم زورگیری بهت حمله کرد از هیچ چیز نباید ترسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
مگر کاپشن را روی صورت می گذارند که جلوی رینگ بوکس را بگیرد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
حتما خودت از این بی غم های مرفه بی دردی که از این کاپشن ها می پوشید.
وقتی من اصفهانی میام تهران با تمام وجود اختلاف طبقاتی شدید تهران را میبینم، برام تعجبی نداره که قمه کش و دزد در تهران بیداد کنه
ناشناس
| United States |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
چه مقاومتی؟ چون مشتراشون پولدارن دیزاینر ها قیمت های بالا می زنن. کیفیتش و طراحی و برندش قیمت رو بالا می بره، ولی در مقابل چاقو و قمه و ...دیگه مقاوم نیست. قیمتشون خارج کشور 4000 دلار و 5000 دلار هست که به پول ایران میشه 18000 میلیون تا بیست میلیون. نمی گم تاجر و هنر پیشه هالیوود، این قیمت رو یک پزشک یا مهندس هم که خارج کشور کار میکنه می تونه راحت پرداخت کنه
اندازه پول پیش خونه من
اینجا ایران است کافی است پلک بزنی تا هر چیزی از تعادل خارج بشه و دلیل آن تا سالها معلوم نباشد
پاسخ ها
zagros
| United States |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
حرف دلمو گفتی عمو منتقد.
جالبه. تین اختلاف طبقاتی خیلی وقته در ایران وجود دارد اما کسی صداش در نمی آید. متاسفانه مردم ما فرهنگ خوبی ندارند و همش تو چشم و هم چشمی با دیگران هستند. متاسفم واسه اونایی که از این مسایل رنج میبرند و مجبورند تحمل کنند.
تعجب نكردي پرايد 7مليوني شده 20مليون
اگر کسی از راه قانونی درآمد کسب کنه، نمیشه براش تعیین تکلیف کرد که با پولش چی کار کنه.
اگر کسی با تولید به این ثروت رسیده نوش جانش ولی متاسفانه خیلی ها از رانت و در زمان کوتاه به این پول های بادآورده رسیده اند. چون پول بادآورده است راحت هم خرجش می کنند
"خریداران چنین لوازم لوکسی اگر به جای خرید این کالاها سرمایه‌شان را به سوی تولید می‌برند چه اتفاقی برای اقتصاد ایران می‌افتاد؟"

جواب: ایران بهشت می شود
منم می پوشم. حرفیه؟!
(البته مال من قیمتش به ریاله)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
خوش به حالت من که 50 هزار تومنشم ندارم
كجا داريم ميريم
من که یه پالتو دارم خدا عمرش بده
6 سال قبل خریدم سی هزار تومن
هنوز آخ نگفته
و یه چیزی رو می دونم وقتی دلم خوش نباشه کاپشن 18 میلیون تومنی هم حال دلمو خوش نمی کنه
هیچ وقت هم دلم نخواسته و نمی خواد از این کاپشنا بپوشم
اما خب به عنوان یک معلم همیشه فکر می کنم همکاران مرد من چطور با این حقوق احمقانه از پس مخارج زندگی بر میان
و همینطور همکاران خانومی که سرپرست خانواده هستند

طرح قیمت کاپشن سنبلیه برای اعلام نابرابری
که واقعا ازار دهنده س.
مشکل اینه اگه بخوای تو این کشور بوتیک و پیتزا فروشی بزنی یه روزه میشه مجوز گرفت، از زیر مالیات در رفت و ... ولی وای به روزی که بخوای تولیدی بزنی کلی باید یرای مجوزها از 100 تا نهاد دوندگی کنی، خرج کنی، مالیات بدی و ...
منم هم یک شبه میلیارد ها تومان پول از بازار آشفته گیرم می آمد ؛کاپشن 18 میلیونی که سهله 40 میلیونی میخریدم
بابا طرف 1میلیاردو 200 میلیون مازاراتی سواره چشمت دنبال یک کاپشنه؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
مگه 40 میلیونی هم هست؟

اگه پیدا نکردی بیا من کاپشنم رو 40 میلیون میفروشم!
بعد پُز بده که 40 میلیونی پوشیدی! مثل اونی که 18 میلیونی خریده؛ در حالیکه چرم که هیچ، حتی گاو درسته هم 18 میلیون نمیشه!
آی گفتی دقیا 600 حقوق می گیرم وام گرفتم برای اجاره خونه تا چند سال همین جور هر چی در بیارم میره.به هر حال در هر جایی فقیری دیدید حتما ثروتمندی هم هست این سخنیکی بود اسمش یادم رفته!
تابناك عزيز بهتر نيست به جاي اينكه آدما رو براي خرج كردن سرمايشون و اين آشفته بازار ترغيب كني يكم واقع بينانه به اوضاع مملكت نگاه كني؟
چه جالب من با 4 تا از این کاپشنها میتونم خونه بخرم!
اگه مي رفتن تو توليد الان محتاج يارانه مي شدن ...
من نمیدونم اصلا مگه چرمی که مال ایتالیا و امریکا باشه و از غیر ذبیحه گرفته شده باشه، طبق فتاوا نجس نیست؟! چرا هیچکس از این چیزا حرف نمیزنه خب؟!
قیمت یک پوست علای گوسفند ده تومانه که میشه راحت باهاش یک کابشن درست کرد چرا کابشنش گرونه
یادش بخیر یه استاد اقتصاد کشاورزی داشتیم که میگفت توی ایران تولید کننده همیشه دستش زیره سنگه..دولت نهاده های تولیدو گرون میکنه اما به تولید کننده میگه تو گرون نکن..میگفت سودآورترین فعالیت توی ایران دلالیه..که خب نتیجه اش میشه اقتصاد امروز ما
من توليد كننده آجر فشاري در استان تهران بودم با سابقه 35 ساله در حال توليد آجر و از كنار اين واحد توليدي حدوداً 20 خانوار درآمد داشتند و زندگي مي كردند با گران شدن سوخت برق آب و ... كارخانه به زيان دهي فراوان رسيد تصميم گرفتم كه كارخانه را تعطيل كنم كه به پيشنهاد يكي از دوستان تصميم به پرورش بلدرچين در محل كارخانه گرفتيم با گران شدن دانه و دارو و واكسن عملاً به ورشكستگي رسيدم و از انجام اين كار هم هم خيري نسيبمان نشد و حالا كارخانه تعطيل شد و من هم با پس از اندازم دارم زندگي( تلف عمر) مي كنم بازهم بگو توليد كنيد چي توليد كنيم كه ورشكست نشيم ؟
نوش جونش عرضه داشته سهم هر کس از زندگی قدر فهم و توان اوست
کاش آدرس این بوتیک را داده بودی. یک پراید داشتم میرفتم میدادم کاپشنو میخریدم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار