بازدید 2976

متن دفاعیات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

کد خبر: ۳۰۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۱ 03 February 2013
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد که ملاک همه فعالیت‌های وزارتخانه متبوعش از جمله انتصابات انجام شده در این وزارتخانه قانون بوده است.

عبدالرضا شیخ الاسلام که برای پاسخ به استیضاح نمایندگان در صحن علنی مجلس حاضر شده بود، گفت: خدای متعال را شاکرم که از روز اول به عنوان یک عضو کوچک از خانواده بزرگ انقلاب فعال بودم و در عرصه‌های گوناگون توفیق آن را داشتیم که در همه دوران پس از انقلاب در هرجا که شرایط اقتضاء می‌کرد انجام وظیفه کنم.

وی گفت: امروز در محضر نمایندگان عزیز و محترم برای امر استیضاح حضور دارم و در خصوص بعضی از مواردی که عزیزان نماینده مطرح کرده‌اند توضیحاتی را برای شما بزرگواران بیان می‌کنم.

وی ادامه داد: قبل از هرچیز لازم به ذکر است که استیضاح یک حق قانونی برای نمایندگان عزیز و بسیار محترم است و اتفاقا از یکی از جلوه‌های زیبای مردم‌سالاری دینی است که امکان اعمال اراده مردم را به معنای حقیقی کلمه به مجلس،‌ دولت و همه کارگزاران نظام می‌دهد.

وزیر کار افزود: محور اصلی مباحث مربوط به سازمان تامین اجتماعی و یا صندوق تامین اجتماعی است که یکی از مجموعه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ وزارتخانه بزرگی که از ادغام سه وزاتخانه تعاون، کار و امور اجتماعی و رفاه اجتماعی تشکیل شد و در طی یک سال گذشته امر بسیار مهم و خطیر ادغام را با موفقیت به انجام رساند، وزارتخانه بزرگی که می‌توان ادعا کرد با همه مردم جامعه سر و کار دارد و نوعا مردمان ما از قبل از تولد تا سالها پس از تولد در ارتباط با این وزارتخانه هستند و این وزاتخانه و سازمان‌های تابعه مسوولیت‌ها و وظایفی را در برابر عموم مردم جامعه دارند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان آموزش سلامت، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه روستاییان و عشایر، بانک توسعه تعاون، صندوق ضمانت توسعه تعاون و تعداد زیادی از مجموعه‌های گوناگون مرتبط با این وزارتخانه هستند که صندوق تامین اجتماعی تنها یکی از آنهاست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ من باید این را با قاطعیت خدمت همه سروران عزیزم عرض کنم که به لطف خدا ما در همه مسوولیت‌ها و ماموریت‌هایی که به موجب قانون به ما سپرده شده بود و همه آنچه که در روز رای اعتماد محضر نمایندگان محترم مطرح کردیم موفق بودیم و ماموریت‌های خودمان را به نحو مطلوبی انجام دادیم.

شیخ‌الاسلامی گفت: امروز هم که برای موضوع استیضاح در خدمت شما هستیم از بین همه مجموعه‌های گوناگون بسیار پرکار و پرحجم فقط راجع به یک موضوع صندوق تامین اجتماعی و آن انتصاب این صندوق توضیحاتی را خدمت شما عرض می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما در طول دورانی که گذشت به کرات و دفعات صحت عمل خودمان را در موضوعات گوناگون و حیطه وظایف خودمان از لسان نمایندگان مجلس عزیز مجلس شورای اسلامی دریافت کردیم که این خود برای ما یک نقطه امید و اتکاء بود.

وزیر کار تصریح کرد: سازمان یا صندوق تامین اجتماعی امروز 36 میلیون نفر در کشور را تحت پوشش خود دارد، این سازمان یک میلیون و 800 هزار نفر مستمری‌بگیر دارد که در ماه 1300 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند، بودجه بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سال جاری پنج هزار و 200 میلیارد تومان است.

وی گفت: من اینها را عرض می‌کنم برای اینکه بگویم ابعاد کاری که در این صندوق انجام می‌شود چقدر گسترده است و با چه موضوعات و مسائلی ما سر و کار داریم، من واقعا خوشحالم که موضوع صندوق تامین اجتماعی امروز بحث مجلس قرار گرفته از این بابت که یک توجهی در عمومی مسوولان کشور و از جمله نمایندگان بزرگوار مجلس نسبت به جایگاه خطیر و مسوولیت‌های بسیار مهم این صندوق ایجاد شود.

شیخ الاسلامی تصریح کرد: صرف‌نظر از موضوعی که من به آن خواهم پرداخت فکر می‌کنم همه ما یک مسوولیت بسیار سنگین داریم و آن این است که از این صندوق حمایت و پشتیبانی کنیم، صندوقی که بار مسوولیت‌های عظیمی را بر دوش دارد و با سرنوشت زندگی میلیون‌ها نفر از مردم جامعه ما سر و کار دارد و اگر خوب از آن پشتیبانی نکنیم چه به لحاظ بحث قوانین و مقررات و چه به لحاظ پشتیبانی منابع و سایر دلگرمی‌ها ممکن است در آینده دچار چالش‌هایی از این ناحیه بشویم.

وی گفت: همان چالش‌هایی که امروز حتی جهان غرب و بسیاری از کشورهای دنیا را مبتلا به خود کرده و بسیاری از ناآرامی‌ها و آشوب‌هایی که امروز در بسیاری از کشورهای دنیا در شرف انجام است خاستگاه اصلی‌اش همین موضوع تامین اجتماعی بود، عدم دقت و توجه به سازمان تامین اجتماعی در کشور ما می‌تواند چالش‌هایی را در آینده برای همه ما به بار بیاورد و امیدوارم که انشاءالله این توجه و اهتمام در امر تامین اجتماعی برای همه ما وجود داشته باشد.

وزیر کار ادامه داد: ما در این وزارتخانه که در خدمت مردم عزیز بودیم با گروههای مختلفی از جمله کارگران و کارفرمایان سر و کار داشتیم و یک رابطه بسیار خوب و صمیمانه با آنها داشتیم، همچنان که با اتاق تعاون به عنوان یکی از بازوهای اصلی اجرایی در بخش تعاون این رابطه صمیمانه وجود داشت، ما با همه بازنشستگان کشوری و همه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی رابطه بسیار عالی داریم، همین عزیزان در طول ایامی که بحث استیضاح مطرح بود براساس اراده شخصی و تمایل خودشان بدون اینکه با ما ارتباطی داشته باشند و ما از آنها خواسته باشیم مبادرت به صدور بیانیه و اعلامیه کردند و نسبت به مسوولان و خادمان خود در این وزارتخانه ابراز لطف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه من فکر می‌کنم این در نگاه ما بایستی یک وجه مثبت از عملکرد و کارایی محسوب شود، افزود: بایستی به این افتخار کنیم که در یک کشور یک وزارتخانه با همه شرکای اجتماعی و با همه جامعه خدمت‌پذیر خود رابطه‌ بسیار صمیمانه دارد و آنها از آن حمایت می‌کنند. این یک ظرفیت بزرگ و با ارزش برای نظام است و نبایستی این را متهم کنیم به اینکه تحت فشار بوده و چنین و چنان کردند.

وزیر کار ادامه داد:‌ کجا در طول مدتی که گذشت یعنی نزدیک به 11 ماه است که بحث استیضاح در رسانه‌ها مطرح است و در این مدت کجا من حتی یک تلفن به یک نماینده عزیز و بزرگوار راجع به این موضوع زده‌ام؟ کجا ما از کسی خواستیم که امضایش را پس بگیرد و یا از پیگیری این موضوع صرف‌نظر کند؟ اگر حتی از بین این 290 نماینده عزیز فقط یک نفر باشد که بنده به او زنگ زده باشم و راجع به امر استیضاح از او تقاضا کرده باشم همه فرمایشات آقایان را قبول دارم.

شیخ الاسلام ادامه داد: کجا ما از کسی چیزی خواسته‌ایم؟ فشار اصلا معنا ندارد. ما پاسخ‌های بسیار قانع‌کننده و روشن برای پرسش‌هایی که مطرح شد داریم و دلیلی ندارد بخواهیم از روش‌های دیگر استفاده کنیم. لذا من این حرف را قاطعانه و صریح رد می‌کنم و فکر می‌کنم عزیزان بایستی این را اصلاح کنند.

وی تصریح کرد: ما در این وزارتخانه به دلیل ادغام بیشترین تعداد انتصاب را داشتیم. من خواهش می‌کنم عده‌ای بیایند و نحوه انتصابات ما در وزارتخانه را بررسی کنند. من ادعا می‌کنم که پاک‌ترین ،مومن‌ترین ،‌انقلابی‌ترین ،‌ولایی‌ترین،‌کارآمدترین، پرکارترین و صادق‌ترین مجموعه مدیریتی در وزارتخانه ما گردهم آمده‌اند. اینها یک سرمایه با ارزش و بی‌بدیل برای کشور هستند و من به این تیم مدیریتی بسیار قوی و کارآمدی که در این وزاتخانه جمع هستند افتخار می‌کنم.

وزیر کار گفت: ما در طول همه سالهایی که افتخار خدمت‌گذاری داشتیم می‌دانید زیاد گفته شده که هیچ حاشیه‌ای نداشتیم و هیچ وقت با مسائل حاشیه‌ای کشور درگیر نبودیم. در طول این 11 ماه گذشته من یک بار مصاحبه نکردم و کلامی را راجع به این استیضاح و حتی پاسخ‌های منطقی که راجع به پرسش‌هایی که مطرح شده بود ندادم، الان هم فرصتی پیش آمد که به موجب قانون ما در خدمت شما هستیم تا خیلی شفاف و راحت مطالب را خدمت شما عرض می‌کنیم و شما می‌توانید این را به معرض قضاوت خودتان بگذارید.

وی افزود: من می‌خواهم با صراحت و قاطعیت عرض کنم که ما تمام فعالیت‌های خودمان را در وزارتخانه در چارچوب قانون انجام داده‌ایم. ضوابط قانونی ملاک انجام کار ما در وزارتخانه بوده و ما هرگز کار غیرقانونی انجام نداده‌ایم. ما در طی همه فعالیت‌هایی که در این دوران داشتیم بهترین و بیشترین تعامل را با نمایندگان عزیز مجلس داشته‌ایم و ما همیشه مستظهر به پشتیبانی‌های گسترده و کریمانه مجلس چه در کمیسیون‌ها و چه در مجامع و فراکسیون‌ها و چه در برخورد و روابط فردی با نمایندگان بوده‌ایم.

وی ادامه داد: ما همیشه با هم گفت‌وگویی داشته‌ایم و تعامل و تفاهم کرده‌ایم.ما هیچ وقت با مجلس محترم بحث چالشی نداشته‌ایم و مجلس محترم نیز همیشه از ما حمایت کرده است چه در بحث بودجه،‌ چه در بحث برنامه و چه در بحث کلیه مباحثی که به نوعی به وظایف ما مربوط می‌شد همیشه این پشتیبانی را از ما انجام داده است و در خیلی از جاها انصافا از ما سبقت می‌گرفتند و ما کمترین تذکر ، سوال و این حرفها را تا الان داشته‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها