بازدید 40086

کاندیدای اصلح انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ کیست؟

با این حساب انتظار می‌رود، برخی چهره‌های سیاسی مدعی حضور در انتخابات آتی که تجربه و تحمل کار سنگین اجرایی در سطح بالا را ندارند، از حضور در این فضا صرف‌نظر کرده و فضای رقابت سیاسی را برای دیگران باز کنند.
کد خبر: ۲۹۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹ 14 January 2013

با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی دولت، فضای سیاسی کشور، وارد ماراتن انتخاباتی شده و در پایان انتظار می‌رود چهره‌ای اصلح، خروجی این رقابت سنگین سیاسی باشد، اما فضای انتخاباتی پیش روی ـ با نگاهی به گذشته ـ مستلزم چه رویکردهایی است و کاندیدای پیش روی می‌بایست از چه ویژگی هایی برخوردار باشد که چهار سال آتی شاهد یک ثبات اجرایی در کشور باشیم؟

به گزارش «تابناک»، پنج ماه دیگر در چنین روزی انتخابات ریاست جمهوری برای یازدهمین دوره به پایان رسیده و رئیس دولت یازدهم بر پایه آرای اولیه تقریباً مشخص می‌شود؛ دوره‌ای تازه در حیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران که منجر به رشد سیاسی برخی کارگزاران و احتمالاً بازگشت برخی چهره‌های پرسابقه سیاستگذار و مجری به بطن دولت خواهد شد.

تجربیات گذشته به عنوان چراغ مسیر پیش روی این رقابت سیاسی، بی‌شک رویکردهای متفاوت و حداقل اصلاح شده‌ای نسبت به انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری خواهد داشت که بخشی از آن صرفاً اقتضائات انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ به عنوان یکی از حساسترین و سرنوشت ساز‌ترین انتخاب‌های تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

در همین چهارچوب حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به تازگی در دیدار مردم قم با ایشان، به فضای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کردند و ظرفیت‌ها و آفت‌های این رویداد سیاسی مهم را برشمردند. ایشان همچنین مشخصا درباره ویژگی‌های کلیدی کاندیدای اصلح در انتخابات پیش روی به ذکر نکاتی پرداختند و البته تأکید نمودند درباره انتخابات در آینده نیز مفصلاً سخن خواهند گفت.
ایشان به موارد بسیار مهمی اشاره کردند که در شناسایی کاندیدای اصلح راهگشاست و می‌تواند منجر به انتخاب مدیری بزرگ و لایق برای اداره ایرانِ فردا شود و به نظر می‌رسد این اشارات در هنگامه‌ای که هنوز کاندیداهای قطعی انتخابات به شکل علنی اعلام حضور نکرده‌اند، می‌تواند رویکردهای متفاوتی را در این زمینه در نظر آورد و زمینه ساز نقش آفرینی چهره‌های کارآمدتری باشد.

علاوه بر دلبستگی به نظام و قانون اساسی که پیش نیازی برای مدیریت در کشورمان به شمار می‌رود، برخورداری از صلاحیت‌های ذکر شده در قانون اساسی جزو مواردی است که رهبری صراحتاً بر آن تأکید داشته و طبیعتاً می‌تواند مربوط به مبحث رجل سیاسی نیز باشد تا برخی چهره‌ها که از این ویژگی برخوردار نیستند، برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری خیز برندارند و با چهره‌های شاخص سیاسی ائتلاف مشترکی برای معرفی یک کاندیدای توانمند را در دستور کار قرار دهند.

ایشان به اهمیت توانایی کار سنگین اجرایی در سطح بالا و همچنین برخورداری از ظرفیت و تحمل کار اجرایی در این سطح اشاره کردند که با این حساب انتظار می‌رود برخی چهره‌های سیاسی مدعی حضور در انتخابات آتی که تجربه و تحمل کار سنگین اجرایی در سطح بالا را ندارند، از حضور در این فضا صرف‌نظر کرده و فضای رقابت سیاسی را برای دیگران باز کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در پیامی که امروز به اتحاديه‌ انجمن‌های‌ اسلامی دانشجويان اروپا ارسال کردند نیز به یکی دیگر از پیش نیازها اشاره ای داشتند و تاکید کردند ایرانِ فردا، با ثروت عظیمی از اندوخته‌های علمی و عملی، باید به دست مدیرانی بزرگ و لایق، اداره شود و گامهای بلند و پرشتاب بسوی چشم‌اندازهای ترسیم شده را، با همت و ایمان و بصیرت و شجاعت امثال شما بردارد.

«تابناک» در یک اینفوگرافی به ارائه نکات کلیدی گفتار مهم رهبری در جمع مردم قم پرداخته‌اند؛ نکات ظریفی که قطعاً مورد توجه جریانات سیاسی برای دستیابی به گزینه‌های مطلوب و گزینه اصلح که توان ایجاد فضای اجرایی باثباتی در ۱۴۶۰ روز مدیریتش در پاستور داشته باشد، قرار خواهد گرفت.

برای مشاهده اینفوگرافی با ابعاد بزرگ بر روی آن کلیک کنید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار