بازدید 13070

طومار «۹۹ درصدی‌ها» درباره ایران

کد خبر: ۲۹۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸ 13 January 2013
شرکت کنندگان مراسم گرامیداشت دادستان سابق آمریکا، با امضاء و تائید بیانیه‌ای تحت عنوان «موضع ۹۹ درصدی‌ها در مورد مذاکرات ۱+۵ با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از کمپین «همبستگی با ایران – آری»، امروز مراسمی در کلیسای «ریور ساید» شهر نیویورک به مناسبت هشتاد و پنجمین سالگرد تولد «رمزی کلارک»، دادستان سابق ایالات متحده و همچنین بیستمین سالگرد تأسیس «مرکز اقدام بین‌الملل» برگزار شد. 

شرکت کنندگان در این مراسم که از رهبران و فعالین جنبش ضد جنگ در آمریکا هستند، با امضاء و تائید بیانیه‌ای تحت عنوان «موضع 99 درصدی‌ها در مورد مذاکرات 1+5 با ایران» حمایت خود از مواضع ایران در این مذاکرات را اعلام کردند. 

در این بیانیه که به ابتکار کمپین «همبستگی با ایران» تهیه شده و  بدواً توسط رمزی کلارک و «سارا فلاندرز» از مؤسسین و رهبران مرکزی «مرکز اقدام بین‌الملل» به امضاء رسید، از فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا شده خواهان لغو فوری تحریم‌های اقتصادی و متوقف کردن تهدیدات نظامی علیه ایران شوند و از قدرت‌های سلطه‌گر بخواهند که حق ایران برای توسعه انرژی هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسند. 

متن این طومار که جهت جمع‌آوری امضاء ابتدا در سایت‌های «همبستگی با ایران» و «مرکز اقدام بین‌الملل» منتشر می‌شود به این شرح است:

طومار 99 درصدی‌ها درباره مذاکرات 1+5 با ایران

دست‌ها از ایران کوتاه!

همچنان که به دور جدید مذاکرات کشورهای 1+5 (یعنی ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین  بعلاوه آلمان) با ایران برای بحث در مورد به اصطلاح «موضوع هسته‌ای ایران» نزدیک می‌شویم، ما امضاء کنندگان زیر مواضع خود را در این خصوص به شرح زیر اعلام می‌داریم:

در این مجادله دو طرف حضور دارند. یک طرف متشکل است از ایالات متحده و متحدینش در اتحادیه اروپا که ایران را به تلاش برای تولید سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند – و کوچک ترین دلیل و سند معتبری بر اثبات ادعای خود ارائه نمی‌دهند– و  طرف دیگر ایران قرار دارد که تلاش دارد از حق‌ خود برای دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای مطابق اساسنامه «آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای» حراست کند.

یک طرف این مجادله که تحت رهبری آمریکا می‌باشد، سعی دارد با استفاده از یک اتهام بی‌اساس زمینه‌ لازم را برای اقدامات تهاجمی فراهم کند و طرف دیگر ایران قرار دارد که قربانی تحریم‌های ضد انسانی و جنایت باری می‌باشد که جان ده‌ها میلیون شهروند بی‌گناه ایران را به خطر انداخته است. 

تنها گناه ایران این است که تصمیم گرفته مستقل و آزاد از یوغ قدرت‌های سلطه‌گر زندگی کند. اتهامات این قدرت‌های سلطه‌گر بارها توسط مقامات ایرانی و سازمان‌های بین‌المللی همچون «جنبش غیرمتعهدها» که 120 کشور را نمایندگی می‌کند قویاً تکذیب شده است. 

مضافاً اینکه، این اتهام علیه ایران که قصد دارد سلاح هسته‌ای تولید کند حتی از طرف آژانس‌های اطلاعاتی- امنیتی خود ایالات متحده نیز رد شده است.

یک طرف این منازعه خوی استکباری خود را دائماً با جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و با حمایت تام از کشتار جمعی مکرر مردم فلسطین توسط اسرائیل نشان داده و طرف دیگر، ایران، از زمانی که مردمش در سال 1979 حکومت شاه را که دست نشانده ایالات متحده بود سرنگون کردند، هیچ جنگی را علیه هیچ کشوری شروع نکرده است. 

این سابقه که با موضع کنونی ایران در مخالفت با جنگ در دیگر نقاط جهان همخوانی دارد، دال بر این واقعیت است که ایران مایل است در صلح با کشورهای دیگر زندگی کند.

با آگاهی از این واقعیات و مواضع حقیقی هر یک از طرفین این منازعه، چگونه یک دوستدار آزادی می‌تواند در مورد «مذاکرات» این دو طرف مجادله سکوت اختیار کند و بی طرف بماند؟ در این مذاکرات یک طرف ظالم است و یک طرف مظلوم. یک طرف در پی استیلا و استثمار و غارت کشورهاست، در حالی که طرف دیگر در پی حفظ و حراست از حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت خویش است. 

یک طرف مدافع منافع و امتیازات طبقات و نیروهای سرمایه داری بزرگ است که 1% از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و دیگری در حال مبارزه برای صلح، استقلال و عدالت است که اهدافی هستند منطبق با منافع 99 درصدی‌ها. 

بدین خاطر است که ما طرف ایران را می‌گیریم و از تمام فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا می‌کنیم که این تومار را امضاء کرده و خواستار آن شوند که:

• همه تحریم‌های علیه ایران را فوراً لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید!

• منصفانه با ایران رفتار کنید؛ حق مردم ایران برای تولید انرژی هسته‌ای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسید!

• دست‌ها از ایران کوتاه!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر