بازدید 12837
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

تحریم‌های غرب و مشکل کمبود دارو در ایران

شایعات جدید درباره یک مأمور سابق اف‌بی‌آی و ارتباط وی با ایران، اظهارات نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع منطقه، بازداشت ده ماهیگیر سعودی به جرم ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی ایران، گزارش یک روزنامه آمریکایی از کمبود دارو در ایران و ادامه تجارت گاز طبیعی در برابر طلای ترکیه و ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵ 09 January 2013
شایعات جدید درباره یک مأمور سابق اف‌بی‌آی و ارتباط وی با ایران، اظهارات نتانیاهو درباره برنامه هسته‌ای ایران و اوضاع منطقه، بازداشت ده ماهیگیر سعودی به جرم ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی ایران، گزارش یک روزنامه آمریکایی از کمبود دارو در ایران و ادامه تجارت گاز طبیعی در برابر طلای ترکیه و ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که از اواخر وقت روز گذشته تاکنون در بسیاری از مطبوعات بین‌المللی بازتاب داشته، مربوط به یک عضو سابق «اف‌بی‌آی» آمریکاست که ادعا می‌شود، سال ۲۰۰۷ در ایران گم شده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، در تصاویری که پیشتر برای خانواده این فرد فرستاده و به تازگی منتشر شده، وی در لباس زندانیان زندان «گوانتانامو» دیده می‌شود.

به نوشته این روزنامه، این عکس‌ها نزدیک دو سال پیش گرفته شده‌اند؛ یعنی زمانی که یک فایل ویدئویی نیز مبنی بر زنده بودن این فرد برای خانواده‌اش فرستاده شده بود. با این حال، مقامات آمریکایی از مدت‌ها پیش مدعی هستند، این فرد توسط ایران ربوده شده است؛ ادعایی که بار‌ها از سوی مقامات ایرانی تکذیب و اعلام شده که ایران از سرنوشت وی آگاهی ندارد.

از سوی دیگر، دلیل این که این تصاویر اکنون و پس از دو سال از سوی خانواده وی منتشر می‌شوند نیز مشخص نیست؛ این خبر در میان تقریباً همه مطبوعات معتبر آمریکایی بازتاب داشته است.


اما روزنامه «گالف تودی» جدید‌ترین اظهارات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره اوضاع منطقه و همچنین برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو روز گذشته مدعی شده برنامه هسته‌ای ایران و سلاح‌های هسته‌ای سوریه، تهدیدات واقعی پیش روی جهان هستند؛ نه شهرک سازی‌های اسرائیل.
وی این سخنان را در جریان بازدید از نخستین دانشگاه تأسیس شده در شهرک‌های صهیونیست نشین در «آریل»، واقع در کرانه باختری بیان کرده است.

وی همچنین اظهار داشته تاریخ درباره کسانی که اسرائیل را با کشورهای دارای سلاح‌های کشتار جمعی برابر می‌پندارند، قضاوت خواهد کرد. 


خبرگزاری فرانسه از بازداشت ده ماهیگیر به جرم ورود غیرمجاز به آب‌های سرزمینی ایران خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از مقامات محلی ایران در استان بوشهر می‌نویسد، این ده ماهیگیر که با دو قایق به آب‌های سرزمینی ایران وارد شده بودند، بازداشت شده‌اند. هرچند در مطلب این خبرگزاری و دیگر منابع اعلام شده دو قایق یادشده هندی بوده و از هند به سوی ایران آمده، اما در همین مطلب اشاره شده که بر پایه تحقیقات اولیه، ملیت این ده تن متعلق به کشور عربستان سعودی بوده است، حال آن که دو این قایق، هیچ پرچمی نیز به همراه نداشته‌اند. این در حالی است که هفته گذشته نیز یک قایق سعودی در آب‌های ایران توقیف شده و چهار ماهیگیر آن از کشور اخراج شده‌اند.


روزنامه «واشنگتن پست» در مطلبیبه بررسی مشکلات دارویی در ایران پرداخته که به واسطه مسائل اقتصادی و تحریم‌های غرب پدید آمده است. این روزنامه مطلب خود را با این جمله آغاز می‌کند که برای نخستین بار در بیش از یک دهه، بازار سیاه دارو بار دیگر به خیابان ناصر خسرو در نزدیکی بازار بزرگ تهران بازگشته است.

واشنگتن پست می‌نویسد، هم‌‌اکنون این کسب و کار رونق گرفته، زیرا برای بسیاری از بیماران، این کانال‌های زیرزمینی، تنها راه برای کسب داروهای مورد نیازی است که تحریم‌های غرب علیه برنامه هسته‌ای ایران، غیرمستقیم سبب کمیابی آن‌ها شده است.
این روزنامه اشاره می‌کند که تحریم‌ها مستقیم علیه بخش درمان ایران جهت‌گیری نشده‌اند؛ اما اوضاع جاری، نشانگر تأثیر دومینویی تحریم‌ها و تأثیر واقعی آن بر زندگی روزمره مردم است.


در پایان، روزنامه «عرب نیوز» بار دیگر به موضوع تجارت گاز طبیعی در برابر طلای ایران و ترکیه پرداخته و می‌نویسد: با وجود فشارهای غرب برای متوقف کردن این تجارت میان دو کشور، بانک‌های ترکیه همچنان به تبدیل طلا به ارز ادامه می‌دهند؛ اما اشاره می‌کند که به گفته بانکداران ترکیه، تجارت با ایران از طریق آن‌ها انجام نمی‌گیرد و این تبادل طلا با ارز، فعالیت روزمره و معمولی است که آن‌ها انجام می‌دهند.

عرب نیوز در ادامه به موضع‌گیری‌های اخیر مقامات دولتی ترکیه و تأکید آن‌ها بر ادامه مبادلات تجاری با ایران اشاره کرده است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۲۶
امیدواریم آه تمام بیماران ما دامن تحریم کننده هارو بگیره.این هم حقوق بشر غربی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
بحق محمد و آل محمد یه روزی روش بازی عوض میشه. اینا با انرژی هسته ای حتی با بمبش مشکل ندارن با عشق علی مشکل دارن عشقی که طرح خاورمیانه جدیدشون ناکام گذاشت. تا حالا به دشمنامون نگاه کردین؟!
بی دین ها- سلفی ها-شیطان پرستان و فرماسون ها-استعمار گران بزرگ تاریخ
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
آه رو به کسایی بفرست که مانع این کار شدن.معلومه از جایی خبر نداری و فقط میشینی پایه برنامه های تلویزیونی و هرچی بگن باور میکنی.
از ماست که بر ماست!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
حمید جان شما هم مثل اینکه فقط میشینی پای ماهواره.عزیز من هیچ مدرکی نشون نمیده که ما سلاح هسته ای داریم از طرفی همه میدونن اسرائیل سلاح هسته ای داره و همچنان تولید میکنه خودشونم بارها اعلام کردن اونوقت این کشورهایی میشینی پای برنامه هاشون چرا ما رو تحریم میکنن ولی اسرائیلو نه؟ نگو که دلیلش مسائل هسته ای نیست چون خودشون بارها اعلام کردن تحریم ها برای کوتاه اومدن ایران از حق غتی سازیه
حالا شما به من بگو این حقوق بشری که تو این برنامه هایی که شما میبینی در موردش صحبت میکنن اینه؟
سلام ،
وقتی مردم با کمبود دارو دست و پنجه نرم می کنند ، و تعداد اندکی بیمار هم به خاطر نبودن دارو از دنیا رفته اند ، چرا مسئولان مسلمان و انقلابی ما اعلام می کنند که ما مشکل کمبود دارو نداریم ؟
پاسخ ها
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
این هم مثل نفت هستش.هی گفتن ما کاهش صادرات نداریم،تازه راستش را به مردم گقتن
تحریم کاغذ پاره هست!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
كه چه؟ ما تن به باج خواهي دشمنان اين مرز و بوم بدهيم؟
دشمن دولت و مردم واسش فرقی نمیکنه. همه رو با یه تیغ میبره. خدا عاقبتمونو به خیر کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
اگه به خدا اعتقاد داشته باشی از عاقبتت نگران نمیشی.رو چه حساب شما حرف اینا رو باور میکنید؟اینا گفتن تو ایران قحطی دارو اومده شما هم باور کردید؟اگه اینجوری بود که در همه ی داروخونه ها رو باید تخته میکردن
چرا عوام فريبي ؟ همه كاركنان بخش هاي ارزي بانكهاي كشور و خود داروسازان و واردكنندگان دارو مي دانند كه دارو تحريم نشده و اين سوء استفاده كنندگان داخلي اند كه بازار دارو را با اقدامات خود مختل كرده اند . لطفا كمي بيشتر تحقيق كنيد . با تشكر
غذا و دارو كه تحريم نيست .
با سلام مشكل دارو هست اونم خيلي اساسي من داداشمو پيوند ميديم نتونستيم آمپول پدا كنيم تو بيمارستان امام خميني تهران اونم مرض سرطاني الان بريد بخش پيوند مغز استخوان اين قسمت همه مريضا بدون آمپول مونده اند و پول دارند اما آمپول پيدا نميشه آمپول الكران واسه پيوند تازه اومده اونم دكتر تاييد نميمنه
ملت قهرمان و شریف ایران اسلامی با سلام و دعای خیر و با آرزوی بهبودی برای تمام مریضان .هموطنان همه شاهد اعمال ننگین دشمنان این نظام هستیم تحریمهای داروئی چهره زشت و پلیدشان را بر ملا ساخت و اینان نشان دادند دشمن سر سخت بشریت هستند و دفاع از حقوق بشر جز شعار تو خالی نیست . کودکان سرطانی چه گناهی کرده اند ؟بیماران صعب العلاج باید چه کار کنند؟پس نتیجه میگیرم ((کس نخوارد پشت من جز ناخن انگشت من )) ما باید خودمان آستین های همت را بالا زنیم و خودمان برای خودمان کاری انجام بدهیم اگر اینها شرف و غیرت داشتند چرا دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند؟ مگر پیشرفت و استفاده از فن آوری نوین حق تمام ملتها نیست؟ بر اساس چه معیاری اینان آقا بالا سر ملتها هستند ؟ استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای بر ما حرام است و استفاده از بمب اتم برای آنان آزاد اینان کج اندیشانی هستند که میخواهند جهان را تحت سلطه خود آوردند و ملتها را چپاول کنند . ما از هیچ چیزی نمی هراسیم واز اهدافمان قدمی عقب بر نخواهیم گذاشت . جانم فدای رهبرم سید علی خامنه ای
وقتی اب هم تحریم میکنند و تمام ابرهایی که به ایران می ایند قبلا" تخلیه میشوند ، دیگر چه توقعی دارید.
دیروز برای واکسن نوزادمان دوماهگی مراجعه کردیم نداشتند شماره گرفتند گفتند اگه گیرمان اومد زنگ می زنیم
آخه مگه میشه واکسن زدن را هم مشمول تحریم کرد
خدا حقوق بشرشون رو بر سرشون آوار کنه واکسن را چرا تحریم کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
نگران نباشيد خودمان ميسازيم
دارو ورفع نیازبیماران و دردمندان ازانرژی هسته ای مهمتره.هممون درطول زندگی بیمارمیشیم وبیمارستان میریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
عزیز من ساده ای اگه فکر کنی مشکل اونا انرژی هسته ای ماست.اینهمه کشور بمب هسته ای دارن میسازن چرا اونار و تحریم نمیکنن؟ مشکل از اینه که ما نمیخوایم مثل عربستان و امارات کشورهای تحت سلطه باشیم.شما وقتی تاریخو میخونید از شاهان بی کفایتی که باعث شدن کشور تحت سلطه ی بیگانگان قرار بگیره متنفر میشید ولی در عمل جور دیگه برخورد میکنید.
عاقبتمون به خیره دیگه اینطور نیست
دیپلماسی یعنی دوست سازی نه دشمن تراشی
اگر خدای ناکرده مریضی به علت کمبود دارو در کشور از دنیا برود، آنگاه باید گریست به مسولان، به مدعیان حقوق بشر و ...
بهانه نياريد دارو جزو تحريمها نيست موضوع سو مديريته و اينكه با القا اين موضوع ميخواهند هم سو مديريت خود را توجيه كنن
سلام بر ایرانی جماعت من خودم مصرف کننده روزمره داروهای تحریم شده میباشم * حتی اگر بمیرم راضیم ولی راضی نیستم به خاطر ده هزار نفر به دشمن بیچون و چرای این سرزمین باجی داده شود *فقط از مسئولین و دانشمندان میهنم درخواست سرعت بخشی در جهت تولید این داروها را دارم چون ما و شما میتوانیم
خدا لعنت كند آدم حسود را مثل است ميگويند زمستان مياد و ميرود روسياهي به زغال ميماند حالا دشمنان هم هر ميخوان بكنند ما اميد مان بخداست كاكا درست ميشه انشااالله
"تحریم"
چه واژه غریبه آشنایی!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل