بازدید 3458
باقری:

سینماگران فرافکنی نکنند

کد خبر: ۲۹۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۵ 07 January 2013
عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، با انتقاد از نظر یکی از فیلمسازان(فرج الله سلحشور) مبنی بر اینکه فیلمسازان ایرانی از خارج الهام می گیرند و ما در حوزه فیلمسازی اسلامی حرفی برای گفتن نداریم، گفت: سینماگران نباید بدون مدرک و ارائه مصداق درمورد مشکلات سینما فرافکنی کنند، چراکه مفهوم این دیدگاه این است که ایران کشوری ضعیف و در کنترل نظام سلطه است.

محمد باقری در گفت و گو با خانه ملت، درمورد نظر یکی از فیلمسازان مبنی بر اینکه فیلمسازی در ایران جزیی از فیلمسازی دنیا است و از آن خط می‌گیرد و ما در حوزه فیلمسازی اسلامی حرفی برای گفتن نداریم، گفت: در ایران حرف زدن آسان است ولی افراد باید به این نکته توجه کنند که پیش از اینکه در موردی اظهارنظر کنند، ابتدا مدرک و مصداق‌های آن را پیدا کرده و ارائه دهند و تنها فرافکنی نکنند و در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و .... به طور مستند خبر دهند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: درمورد اینکه بگوییم بیشتر فیلمسازان که در داخل کشور فعالیت می‌کنند، برای ساخت فیلمهایشان ازجریان‌های خارج از مرزها الهام می‌گیرند، این گفته به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، چراکه مفهوم این دیدگاه این است که ایران کشوری ضعیف و در کنترل نظام سلطه است.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس، یادآورشد: درصورتی که این فیلمساز متعهد کشورمان از این موضوع اطمینان کامل دارند، با مدارک لازم به منظور معرفی  مصداق‌های این نظر به کمیسیون فرهنگی مجلس، گزارش دهند تا کمیسیون این موضوع را پیگیری کند و منابع خط دادن به فیلمسازان ایرانی از خارج از کشور را شناسایی کند، چراکه این گونه صحبت‌ها و اتفاقات به صلاح نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست.

 فرج الله سلحشور با بیان اینکه فیلمسازی در ایران جزیی از فیلمسازی دنیا است و از آن خط می‌گیرد و ما در حوزه فیلمسازی اسلامی حرفی برای گفتن نداریم، گفت: نبود یک سینمای پاک و اسلامی باعث شده است اکنون در بین فیلمسازهای کشورمان تعداد محدودی معتقد به انقلاب اسلامی ایران باشند و اگر ما هرکسی را به محیط آلوده سینمای داستانی بفرستیم او هم در آن محیط آلوده خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر