بازدید 3339

تشکیل کمیته ای برای شناسایی بدهکاران بزرگ بانکی

کد خبر: ۲۹۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۶ 06 January 2013
رئیس پلیس آگاهی کشور از تشکیل کمیته ای برای شناسایی بدهکاران بانکی خبر داد و گفت: در این راستا جلسات متعددی برگزار شده است و در خصوص بدهکاران بانکی که مبلغ آن بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان است که در صورت ادامه رشد هم خواهد کرد تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، سیدابوالحسن بتولی در نشست خبری همایش نقش مبارزه با جرایم اقتصادی در جهاد اقتصادی گفت: نیروی انتظامی و پلیس آگاهی در بخش مبارزه با جرایم مختلف یک قرن و نیم سابقه دارد و در بحث حفظ جان، مال، آبرو و اموال مردم به شیوه های مختلف ایفای نقش می کند.

رئیس پلیس آگاهی کشور  تصریح کرد: در بعد جرایم اقتصادی به ویژه در دهه اخیر فعالیت را در این بخش به صورت جدی آغاز کردیم و با جرایم مختلف مثل اغتشاش، پول شویی، قاچاق کالا و ارز، مبارزه با ارائه تسهیلات غیرمجاز به بنگاه های مالی و غیره ایفای نقش می کنند.

بتولی با اشاره به اینکه یک رویکرد جدید در کنار برخورد با مجرمین در تولید شکل گرفته است ادامه داد: در این راستا بسترهای جرم نیز با همکاری سازمان های مختلف به منظور جلوگیری از شکل گیری جرم نیز شناسایی می شود.

رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه برای برخورد با سارق طبیعتاً فرایند مناسبی وجود دارد گفت: اما در مبارزه با جرایم اقتصادی که یک اقدام اقتصادی به ظاهر قانونی می تواند با نیت مجرمانه و یا بدون نیت مجرمانه شکل گیرد تفکیک آن برای پلیس یک مشکل است و مشکل دیگر اینکه اگر جرم اقتصادی مشخص شد نقش سازمان هایی که در جرم شریک هستند مشخص نیست.

بتولی ادامه داد: شاکی در جرایم اقتصادی وجود ندارد و این موضوع نیز دست ما را به عنوان رابط قوه قضائیه می بندد و ابعاد جرم تا حدودی مشخص نیست.

وی با اشاره به اینکه در جرایم اقتصادی مشکلات متفاوتی وجود دارد گفت: برخورد با این جرایم پیچیده است لذا علاوه بر اینکه با مجرم نهایت برخورد صورت می گیرد بلکه تصمیم داریم با همکاری سازمان ها مبانی جرایم اقتصادی را استخراج، ریشه یابی و دسته بندی کنیم و ضعف مواردی که در جرایم اقتصادی وجود دارد با همکاری مرکز پژوهش ها از بین ببریم.

رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه باید ضعف قوانین را با کمک مجلس رفع کنیم گفت: در این راستا همایش مبارزه با جرایم اقتصادی در جهاد اقتصادی آغاز خواهد شد که البته تنها با برگزاری این همایش ها نمی توانیم با جرایم اقتصادی برخورد کنیم بلکه باید با کارهای مطالعاتی و تدوین قوانین و شناسایی چالش های جدید جرایم اقتصادی را از بین ببریم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به تربیت نیروهای متخصص گفت: برخورد با جرایم اقتصادی نیاز به افراد متخصص دارد؛ با توجه به اینکه یک مأموریت جدید از سال ۸۰ به بعد بر عهده پلیس آگاهی کشور گذاشته شد بخشی از نیروهای متخصص هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ تجربی تأمین شده است اما بخشی دیگر نیز باید تقویت شود که امیدواریم با تصویب طرح تأسیس سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی این سازمان تأسیس و پیگیری این موضوع تسهیل شود.

بتولی ادامه داد: وقتی امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و سال گذشته نیز با نام جهاد اقتصادی نامگذاری شد شیوه ای از نگاه و برنامه توسعه ای تحت عنوان اقتصاد مقاومتی شکل گرفت.

رئیس پلیس آگاهی کشور با بیان اینکه تحرک اقتصادی، مقابله با دشمن و حرکت جهادگونه بستر را برای افراد سواستفاده گر فراهم می کند گفت: طبیعتاً پلیس و نهادهای قضایی در کنار مجلس باید به عنوان آماده باش با این موضوع برخورد کنند و زمینه های لازم برای جلوگیری از وقوع جرایم اقتصادی را خنثی کنند.

بتولی در خصوص برخورد با بدهکاران بزرگ بانکی گفت: جلسه ای برای شناسایی بدهکاران بزرگ بانکی که بیش از هفتاد هزار میلیارد تومان است برگزار شد و کمیته ای در این زمینه نیز تشکیل شد.

رئیس پلیس آگاهی کشور خاطر نشان کرد: افراد زیادی در این خصوص شناسایی شدند اما کسی که چنین جرمی را مرتکب می شود قطعاً انسان توانمندی است و اثرات خود را پاک می کند و برای شناسایی بیشتر نیاز به کار و تلاش زیاد است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل