بازدید 7631

شیعیان در اربعین حسینی رکورد زدند

کد خبر: ۲۹۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱ 04 January 2013
صدها هزار عاشق و ارادتمند به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین همچنان تا صبح امروز جمعه خود را به خیل عظیم زائران در کربلا ملحق کرده‌اند تا رکورد بی‌سابقه 20 میلیون زائر را در تاریخ اربعین حسینی رقم بزنند.
 
به گزارش فارس پایگاه خبری نهرین نت گزارش داد: برای اولین بار در تاریخ اربعین حسینی سیل کاروان صدها هزار زائر عزادار به سوی حرم اباعبدالله الحسین تا صبح امروز جمعه همچنان جاری است.

عاشقان و ارادتمندان به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، اعم از مرد و زن، پیر و جوان، نوجوان و خردسال از شهرهای مختلف عراق و از کشورهای ایران، هند، پاکستان، سوریه، کویت، بحرین و از قاره‌های مختلف و کشورهای دور دست همچون آمریکا، استرالیا، آلمان، فرانسه امروز جمعه در  حرم مطهر أباعبدالله الحسین علیه السلام حضور یافته‌اند.

این در حالی است که مراسم اربعین شهادت اباعبدالله الحسین در سال های گذشته به طور معمول حداکثر تا ساعت شش بعد از ظهر همان روز ادامه داشت و شمار زائران حسینی به 16 تا 17 میلیون نفر می‌رسید و این در حالی است که امسال تا 20 میلیون زائر خود را به کربلا رسانده‌اند.

عثمان الغانمی، فرمانده عملیات فرات الاوسط در گفت‌وگو با تلویزیون الانوار شمار زائران را تا روز چهارشنبه بیش از 18 میلیون نفر اعلام کرده بود.

وی همچنین تاکید کرد که این تعداد در تاریخ زیارت اربعین بی سابقه بوده است.

منابع آگاه نیز به شبکه نهرین نت گفتند که نزدیک به 800 هزار زائر از 30 کشور خارجی خود را به کربلا رسانده‌اند.

بر اساس گزارش رسانه‌های عراقی تعداد زائرانی که پیاده به سمت شهر کربلا در حرکتند نسبت به سال‌های گذشته به مراتب بیشتر و پر شورتر بوده است.

نهرین نت گزارش داد: کاروان زائران عراقی از استان‌های مختلف عراق نیز در راهپیمایی خود به سوی حرم مطهر امام حسین (ع) شعارهایی را در محکومیت عربستان، قطر و ترکیه سر می‌دادند.

زائران طرح مشترک سعودی، قطری، ترکی و صهیونیستی برای فتنه انگیزی در عراق را محکوم کرده و خواستار قطع روابط بغداد با این کشورها و اخراج سفیرشان شدند.

زائران عراقی همچنین علیه احمد العلوانی عضو فراکسیون العراقیه در پارلمان این کشور که به شیعیان این کشور توهین کرده بود شعار سر داده و فهرست العراقیه را فهرست سعودی خواندند که برنامه‌های کشورهای سنی منطقه را با پول‌ها و پشتیبانی عربستان و قطر و با هماهنگی ترکیه برای فتنه انگیزی در عراق و تحریک برای کشتار شیعیان این کشور عملی می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل