بازدید 11846

پیشواز روز عزا با آهنگ‌ شاد!

کد خبر: ۲۹۵۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱ 04 January 2013
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در یک مناسبت مذهبی و یک روز شهادت مانند ظهر عاشورا با یکی از آشنایان خود تماس بگیرید و در این فاصله با آهنگی شاد از شما پذیرایی شود!

به گزارش ایسنا، طی سال‌های اخیر بسیاری از کاربران تلفن همراه که سیم کارت‌هایی از اپراتورهای مختلف داشته‌اند به استفاده از آهنگ‌های پیشواز اقدام می‌کرده‌اند و بدین ترتیب براساس سلایق و عقایدشان در وقفه‌ای که در زمان برقراری مکالمه وجود دارد، فرد پشت خطی را به شنیدن یک موسیقی و یا بخشی‌هایی از یک سخنرانی‌ دعوت می‌کنند.

استقبال صاحبان تلفن‌های همراه از این نوع آهنگ‌ها موجب شده است که اپراتورها در این زمینه رقابت جدی با یکدیگر داشته باشند و سعی کنند هر روز به لیست آهنگ‌های پیشواز خود بیفزایند و حتی در کمترین زمان ممکن آلبوم‌های جدید وارد بازار شده را نیز به این مجموعه اضافه کنند.

حتی گاهی برخی از اپراتورها به عنوان طرح‌های تشویقی نیز لیستی از آهنگ‌های پیشواز را برای کاربران خود پیامک می‌کنند تا در صورت علاقه‌مندی از یکی از آن‌ها طی مدت مشخص به طور رایگان استفاده شود.

در اغلب موارد در قالب همین پیامک‌ها به کاربران اطلاع‌رسانی می‌شود که در صورتی که مایل به تغییر یا حذف آهنگ پیشواز خود باشند چه کدی را وارد کند.

حتی سایت‌های اپراتورها نیز در این زمینه که چگونه می‌توان آهنگ پیشواز را تغییر داده و یا حذف کرد اطلاعات لازم را در دسترس کاربران قرار می‌دهند. اما با این وجود در مناسبت‌های مذهبی ممکن است بسیاری از کاربران دسترسی به اینترنت نداشته و یا پیامک‌های قبلی خود را حذف کرده باشند که در این صورت هیچ بعید نیست که به عنوان مثال شما در ظهر عاشورا با فردی تماس بگیرید و تا زمان برقراری مکالمه شاهد پخش آهنگی شاد باشید.

در این میان اپراتورهای تلفن همراه بر این نکته تاکید دارند که به لحاظ قانونی امکان حذف آهنگ‌های پیشواز مشترکان وجود ندارد و اپراتور متعهد است در برابر هزینه‌ای که دریافت کرده برای مدتی مشخص خدمات خود را ارائه کند.

به هر حال با توجه به این‌که می‌توان برخی خلأهای قانونی را در این زمینه تاثیرگذار دانست، سازمان تنظیم مقررات رادیویی می‌تواند مرجعی باشد که ظرفیت لازم برای ارائه راهکار در این زمینه را داراست.

محمدعلی فرقانی - رییس این سازمان - در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره می‌گوید: این موضوع برای اولین بار است که مطرح می‌شود اما موضوع قابل توجهی است و ما حتما آن را در دستور کار قرار داده و پس از بررسی‌های لازم به اپراتورهای مختلف ابلاغ کرده و حتما در این زمینه اقدامی صورت خواهیم داد.

وی در عین حال یادآور می‌شود: البته مباحثی که به مجوز این آهنگ‌ها مربوط می‌شوند، بیشتر در حوزه کاری وزارت ارشاد است و این وزارتخانه است که به آهنگ‌ها مجوز داده و یا آن‌ها را رد می‌کند.

حال با این تفاسیر باید همچنان منتظر ماند تا در مناسبت‌های بعدی معلوم شود که آیا این مشکل برطرف خواهد شد و یا همچنان حل آن تنها بر عهده کاربران قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی