بازدید 68163

انهدام باند زورگیران خفه کن + عکس

کد خبر: ۲۹۵۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰ 04 January 2013
باند مجرمی که با استفاده از روش زاغ زنی و زورگیری اقدام به زورگیری و سرقت از خانه‌های بازنشستگان می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مهر، در پی وقوع سرقت های مشابه از مشتریان بانک ها و مراکز تجاری به شیوه "خفه کنی" ، "پنچری" و "سرقت کیف از داخل خودرو" ، پرونده ای در این خصوص در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

با طرح شکایت تعدادی از مالباختگان و بهره گیری از اطلاعات بدست آمده مشخص شد که گروهی از سارقان به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی مالباختگان کرده و پس از شناسایی طعمه های خود ، در یک فرصت مناسب و به شیوه و شگردهای مختلف از جمله "خفه کنی" اقدام به سرقت وجوه نقد همراه آنها کرده اند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : مبلغ 3 میلیون تومان از بانک شعبه مدائن دریافت کرده و به سمت منزل در حرکت بودم که ناگهان در میدان 21 نارمک ، یک نفر از پشت سر به من حمله ور شد و دست خود را به دور گردنم انداخت و فرد دیگری ضمن پاره کردن لباس هایم اقدام به سرقت پول های داخل جیبم کرد و هر دو نفر ، پس از سرقت با دو دستگاه موتورسیکلت از محل فرار کردند.

با شناسایی مالباختگان ، کارآگاهان پایگاه سوم در اولین مرحله اقدام به چهره نگاری تصاویر سارقان و همچنین بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی کرده و با بررسی تصاویر بدست آمده موفق به شناسایی چند تن از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه "زاغ زنی" شدند .

یکی از متهمان، مجرم سابقه داری به هویت "ماشاء الله . ح" است که با توجه به سن بالایش ، در تمامی سوابق گذشته ی خود و در زمان فعالیت در گروه های سرقت به عنوان زاغ زن فعالیت داشته ؛ در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان با بررسی دیگر تصاویر بدست آمده از شعبات مختلف بانکی موفق به شناسایی تصاویر متعلق به زن جوانی شدند که در تمامی این شعبات حضور داشت. با بررسی بیشتر تصاویر کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این زن، یکی دیگر از زاغ زن های گروه سارقان است که همانند "ماشاء الله . ح" اقدام به شناسایی افراد در داخل بانک ها کرده و مشخصات افراد حامل وجه نقد را برای سرقت در اختیار سایر اعضای گروه می گذارد .

با شناسایی "ماشاء الله" و "مرجان" به عنوان دو نفر از اعضای گروه سارقان بانک ها و در ادامه تحقیقات پلیسی نامحسوس ، دیگر اعضای گروه به اسامی "محمد . ق" ، "نصرالله . الف" ( عضو سابق گروه سارقان زورگیر و خفه کن موسوم به دیوار چین ) ، "داوود . غ" ، "علی اصغر . س" ، "محمدصادق . م" ، "محمدحسین . س" و "داوود . س" ( پدر و پسر ) و "امیر . ف" مورد شناسایی قرار گرفتند.



با شناسایی اعضای گروه سارقان و در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه در مناطق مختلف سطح شهر تهران و همچنین شهرستان کرج شده ، ضمن انجام هماهنگی های لازم قضایی و در ساعت های اولیه چهارم دی در طی چند عملیات همزمان موفق به دستگیری تمامی اعضای این گروه از سارقان شدند.

با دستگیری و انتقال متهمان به پایگاه سوم و دعوت از مالباختگان ، بسیاری از متهمان توسط مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفتند که در ادامه و با توجه به دلایل و شواهد بدست آمده ، متهمان به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت از مشتریان مراکز تجاری و اقتصادی بویژه شعبات بانکی در مناطق مختلف سطح شهر تهران از جمله تهرانپارس و نارمک و همچنین در شهرری ، باقر شهر ، ورامین ، اسلامشهر و شهرستان کرج اعتراف کردند.

در ادامه تحقیقات و با بهره گیری از اعترافات بدست آمده از مرجان ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که اعضای این گروه علاوه بر سرقت از مشتریان بانک ها ، با شناسایی افراد سالخورده و بازنشسته به ویژه خانم هایی که به تنهایی زندگی می کنند ضمن بدست آوردن اطلاعات در خصوص هویت و زندگی خصوصی آنها ، با مراجعه به در منازل این افراد و معرفی خود به عنوان مأمور ادارات مختلف دولتی و با استفاده از اطلاعات بدست آمده ، ضمن جلب اعتماد وارد منازل آنها شده و پس از تهدید و بستن دست و پا و بعضا بیهوش کردن با استفاده از مواد بیهوش کننده ، اقدام به سرقت اموال باارزش منازل کرده و مالباختگان را در همان وضعیت رها و از محل متواری می شدند.

در ادامه و با شناسایی یکی از مالباختگان که خانم بازنشسته یکی از ادارات دولتی است ، وی پس از حضور در پایگاه سوم و شناسایی مرجان و محمدصادق به عنوان دو نفر از سارقان ، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت:در داخل خانه بودم که ناگهان صدای زنگ خانه به صدا درآمد ؛ زمانی که جواب آیفون را دادم ، صدای خانم جوانی را شنیدم که عنوان کرد از طرف اداره ای که در حال حاضر بازنشسته آن هستم آمده ؛ من نیز با توجه به خانم بودن ایشان و همچنین اطلاعات دقیقی که وی در خصوص هویت من و همچنین سابقه کارم ارائه کرد ، به او اعتماد کرده و درب خانه را برایش باز کردم .

زمانیکه این خانم به همراه مرد جوانی وارد منزل من در طبقه سوم یک ساختمان شد و اطمینان پیدا کردند که در داخل خانه تنها هستم ، ناگهان نفر سومی که به همراه آنها و در پشت درب ایستاده بود نیز وارد خانه شد و قبل از هرگونه درخواست کمک کردن از سوی من اقدام به بستن دهان و دست و پاهایم کرده و شروع به سرقت وجوه نقد ، طلا و جواهرات داخل خانه کردند.

آنها حتی به طلاهای داخل دستم نیز رحم نکردند و آنها را با قیچی بریده و به سرعت از خانه خارج شدند. چند ساعت در همان وضعیت بودم که پس از ورود پسرم به داخل خانه توسط وی نجات پیدا کرده و به همراه وی به کلانتری مراجعه و طرح شکایت کردم.

سرهنگ کارآگاه حسین خان بابایی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به سوابق متهمان در ارتکاب جرایم مختلف ، در ادامه اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره سرقت به عنف و شناسایی دهها مالباخته ای که به شیوه های مختلف مورد سرقت اموال و وجوه نقد قرار گرفته اند و با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم ارتکابی و همچنین مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان از سوی دادیار شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران صادر شده است . از تمامی مالباختگان و شکاتی که موفق به شناسایی متهمان شدند دعوت می شود تا جهت طرح شکایات خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی واقع در خیابان سهروردی شمالی ـ خیابان خرمشهر – میدان نیلوفر مراجعه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۱۸
انتشار یافته: ۵۲
قیافه ها رو؟!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
به قيافه ها شون چكار داري خوش تيپ. اينها اگر كار و زندگي مناسب داشتند شايد از بنده و جنابعالي هم آبرودار تر بودن. اول فكر كن بعد حرف بزن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
جناب ناشناس دوم ، مگر هركي كار و زندگي مناسب نداشت بايد بره زاغ زني و زورگيري كنه؟؟!!
يعني هيچ كاري نيست كه اينها انجام بدند؟؟ جنابعالي هم كمي فكر كن!
یه ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
من به پیشنهاد میکنم هردو نفر شما اشکال رو به کسانی بگیرید که این وضعیت رو پیش آوردن و اونها باید فکر بکنن
پیشنهاد شرمانه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
من هم به پیشنهاد کننده ی بالا پیشنهاد میکنم که شاید کسی برای شما فکری نکرد شما نمیخوای برای خودت یه فکری کنی؟
ای کاش تصاویر تمام دزدان بیت المال را هم همینگونه توی سایت خودتان میگذاشتید.
خب اگه از جنوب شهر بیشتر بردن ادرس رو میذاشتین حنوب شهر که مرد راحت تر مراجعه کنن
چرا به فرمان خدا در این مورد عمل نمیکنیم...
باید دست یا حداقل انگشتان دزدان و زورگیران رو قطع کنند تا دیگر نتوانند چاقو و قمه و اسلحه بدست از مردم اخاذی کنند..
لطفاً این نظر را منتشر کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
اخوي قطع انگشت و دست مال كسي است كه شرايط كار و زندگي ابرومندانه را داره و دزدي مي كنه. مطمئن باش اينها هم اگر كار داشتند دزدي نمي كردند. الان دكتر و مهندس بيكار هستن، چه برسه به آدمهاي عادي.
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
کی می گه کار نیست؟؟؟؟؟!!!!!
بهتره بگیم کار راحت و بی دردسر نیست وگرنه اگه کسی جربزه کار کردن داشته باشه یه تیکه زمین توی این ایران به این بزرگی براش بسه.
همه می دونن که در فقه ما این موضوع هست که اگر کسی زمین بایری را آباد کنه مال خودش میشه.
اگه مردین جلوی 300 نفر رو بگیرین که ریئس جمهور جرات نداره اسمشون بگه.
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
چرا بیخود حرف میزنید کارنیست قبول اما دست این آدما باید قطع بشه که یاد بگیرن تو این شرایط سخت جای رعب و وحشت انداختن تو دل مردم و دزدی حداقل اگه با اون موتورشون توی پیک برن که هر روز آگهی داره کار کنن حداقلش اینه که محتاج نمیمونن که بخوان دزدی کنن
شما هم لطفا تشویقشون نکنید
بنظر من اینا آدمای مفت خورن که تو مدینه فاضله هم باشن همینن و در ضمن حمل سلاح سرد مگه محاربه نیست ؟ نباید اعدام بشن؟
ماهان
| - |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
آقاي ali آفرين نظر شما بسيار صحيح است كم نيستند افرادي كه در اوج نداري آبرومندانه زندگي ميكنند اين افراد معلوم الحال و عامل به هم ريختگي نظم و امنيت جامعه هستند و بايد با قاطعيت و جديت با آنها برخورد شود
همشونو باید زنده زنده داغ کرد و سوزوند.آخه از بازنشسته ها هم دزدی؟چه قدر پستی.چه قدر...
پاسخ ها
ماهان
| - |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
حقا نظرت درسته. مكتوب
چه فایده چند روز دیگه با شگردهای مخصوص؟؟؟؟!!!! آزاد میشن و میرن دنبال روزی حلال!!!!!!!!!
بابا بخدا اين م.ژ، ر.د و .... ديگه تبديل به جوك شده. اسامي رو اينجوري نوشتين بعد عكس همه رو چاپ كردين ؟!!! :دي
قیافه هاشونو ببینید
بقدری گناه کردن که یک ذره نور تو چهرشون نیست
ملعون ها
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
اینها آدمهای معلوم الحالی هستند ولی نظر شما در خصوص نور صورت یک توهم است. اگر غذای خوب میخوردن و جای گرم و نرم داشتن نور هم تو صورتشون پیدا میکردی . یک شب نخواب ، سه روز غذا نخور ، دو روز هم تو سرما تو خیابون پلاس باش تا ببینی بعدش نور تو صورتت داری یا نه.
آدم هنگامی که فیلمها و سریالهای صدا و سیما را میبیند فکر میکند که نام همه تبهکارن باید کامبیز و کیوان و آرش و کوروش و ... باید در حالی که در جهان واقعی نام بیشتر تبهکاران چیز دیگری است!!!!!!!!
چيزي كه جالبه اينه كه عكس اين دزدهاي خورده پارو پخش مي كنين اما اونايي كه ميلياردها تومن از پول مردمو خوردن نه تصوير دارن نه اسم.
اعدامشان کنید............
بنظر من اگر اسامی و تصاویر300 نفر مورد اشاره رئیس جمهور در خصوص عدم پرداخت بدهی های بانکی نشان داده می شد مشکل 60 درصد نقدینگی حل می شد
اگر جرات داری تصاویر کلاه برداران 3 هزار میلیارد تومانی را هم نشان بده
این گونه حیوانات وحشی باید بیدرنگ اعدام شوند.
چاره کار اعدامه اعدام. اگه اینها اعدام نشن چهار سال دیگه که از زندان اومدن بیرون دوباره شروع میکنن.
چه عجب چند تا عکس از این قشر شریف جامعه منتشر شد
آیا با این اراذل و اویاش هم مانند مورد اخیر زورگیری برخورد می شود؟ فکر نکنم!
این ها همه از آثار تورم در جامعه است.
اگر تورم مهار نشود و اشتغال ایجاد نشود این جرایم بیشتر خواهد شد.
البته تورم لجام گسیخته خود نوعی زور گیری قانونی از مردم است.
فوقش 3 ماه زندان میشن . بعدش هم آزاد .
چه امنیتی!
عجیبه همیشه چهره های دزدا رو شطرنجی میکردن اولین باره میبینم چهره هاشوشنو نشون میدن.واقعا مسخره بود که چهرشونو شطرنجی میکرد مثلا که چی؟
پلیس محترم ین عکس ها را من با یک نگاه شناختم چگونه اینها ول در جامعه می چرخند آیا عمدی برای خراب کردن ارامش جامعه ندارید چون من عکس این پیر مرد کله سفید ر بار ها در اطلاعیه های پلیس دیده ام
بی شرفها نامرد بوی از انسانیت نبرده اند
خدا قوت به تمام پلیسانی که در دستگیر این باند کمک کرده اند
دزدامون هم به دزد نمی بره
اعدام
همگی باید سریعا اعدام شوند.
بهتر است اداره اگاهی عکس مجرمان سابقه دار هر شهر رو در یک سایت بذاره تا مجرمین احساس نا امنی کنند
افراد زور گیر بایداعدام شوند
پاسخ ها
سعید حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
سلام ضمن عرض خسته نباشید لطفان چهره گلاهبرهارا عکسشان را هم نشان بدهد تشکر از شما
من فکر نکنم کسی پیدا بشه که تو این مملکت به پست دزد و زورگیر نخورده باشه و من خودم قربانی بودم ولی واقعا" با فقط مجازات مشکل حل میشه؟ بهتر دولت یک فکری به حال بیکاری و اعتیاد و اختلاس و... بقیه بکنه که مسئله رو تشدید نکنه وقابل توجه دزدی از مغازه همسایه ما رو که گرفتن دانشجوی سال آخر پزشکی بود.
اگه جرمشون اثبات نشده چرا عکسشون رو زدید اگه اثبات شده چرا اسم کاملشون رو نگذاشتید؟اول مشکلتون رو با خودتون حل کنید بعد خبر بذارید.
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۷
بنظر من چاپ تصویر فقط آبروی خود صاحب عکس را تحت الشعاع قرار میدهد اما نوشتن نام خانوادگی آبروی آدمهای دیگری حتی بدلیل تشابه اسمی رو هم تحت الشعاع قرار میدهد
شما دوست داری خدانکرده تو فامیلت دزد باشه کسی بدونه ؟
چرا این همه دم از امنیت میزنیم کافیست گوشه ای از امریکا اتفاق کوچکی بیفته. بابید اول از خودمان شروع کنیم.
جای بسی تاسف است بجای اینکه ریشه همه این جرایم را شناسایی و در رفع ان تلاش کنیم همه مان قاضی میشیم و حکم اعدام صادر میکنیم تاسف !
انشااله کسی گیر زورگیران نیفته.ولی کار را از بنیان درست کرد.برخورد های مقطعی بی فایده است.
بعضي از دوستان ريشه اين كارها رو نبود كار و درآمد مي دانند اگر اطرافتان را نگاه كنيد خيلي افراد فقيرند اما آبرو دارند. آيا واقعاً در اين مملكت شغل معمولي هم نيست؟ آيا جايي نظافت چي نمي خواهد ،‌ كارگر نمي خواهد. قبول ندارم كه اينها به خاطر مشكلات دزد شده اند.
مالیات میدیم عوارض میدیم امنیت میخوایم امنیت بابا امنیت شنیدین
آفرین تابناک. شکستی این خط قرمز مسخره عکس نشون ندادن رو. ولی یه همت دیگه هم بکن و اسم هااا رو هم بنویس
آقای حمید اگه قرار باشه عکس همه مجرما رو پخش کنن که میشه اندازه یک کتاب 1000 صفحه ای, کی یادش میمونه ?
آدمی ساده اینا وقتی میرن زندان تازه اول عشق و حالشون, تو زندان اینا میشن وکیب یند و مواد پخش کن و... یک برو بیایی پیدا میکنن, از زندان که میان کلی پول با خودشون میارن
خوشم میاد دوستان خیلی راحت در مورد اعدام و کشتن فتوا صادر میکنن.
تو اروپا که اعدام نداریم لابد جرم و جنایت 10 برابر ایرانه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل