بازدید 10585
رهبر انقلاب:

بدگويي به اهل تسنن دفاع از آمريكاست

آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم هشياري کامل شيعه و سني در مقابله با توطئه‌هاي تفرقه‌انگيز افزودند: اعتقاد عميق به امامت اميرمؤمنان (ع) پس از نبي‌مکرم اسلام(ص)، پايه اصلي عقيده شيعي است و شيعيان، اين اعتقاد و ديگر معارف و علوم درخشان خود را با وجود همه ظلم‌ها و دشمني‌ها حفظ کرده و خواهند کرد، اما به هيچ وجه اجازه نمي‌دهند که اين اعتقاد، در جهان اسلام مايه اختلاف و دعوا قرار گيرد.
کد خبر: ۲۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۸ 17 December 2008
آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي، صبح امروز، چهارشنبه، در ديدار با هزاران نفر از قشرهاي گوناگون ملت، اهميت مسأله حکومت در اسلام و تبيين الگوي حکومت اسلامي را پيام و درس بزرگ غدير خواندند و افزودند: «شيعه» با حفظ عقايد درخشان و مستدل خود درباره واقعه غدير، اجازه نخواهد داد اين باور در جهان اسلام مايه اختلاف و تفرقه شود.

به گزارش ايسنا، آيت‌الله خامنه‌اي با تبريک عيد سعيد غدير به ملت مؤمن ايران و همه ملت‌هاي مسلمان، درک پيام غدير را موجب حرکت امت اسلامي در راه درستدانستند و افزودند: مسأله بسيار مهم اعلام جانشيني اميرمؤمنان (ع) از جانب پيامبر اکرم (ص)، آن هم در اواخر عمر پربرکت نبي اسلام، در حقيقت نشان دهنده اهميت مسأله حکومت و وحدت دين و سياست در اسلام است و اين درس بزرگ، نياز امروز همه امت اسلامي است.


ايشان، تبيين الگوي حکومت اسلامي را درس ديگر واقعه بزرگ غدير برشمردند و افزودند: معرفي شخصيتي همچون حضرت علي ابن ابيطالب (ع) به جانشيني پيامبر مکرم اسلام (ص)، نشان مي‌دهد که غدير تنها يک خاطره تاريخي مسلمانان نيست، بلکه بيان‌کننده معيارهاي لازم براي اداره جوامع اسلامي و همه جوامع انساني است.

رهبر انقلاب اسلامي، دلبستگي به رضاي الهي، مجاهدت دشوار و بي‌ وقفه در راه خدا، جانفشاني در راه حق و حقيقت، صبر و استقامت پولادين در مقابل دشمنان خدا، بي‌اعتنايي به زخارف دنيوي و «تواضع و خاکساري در برابر انسان‌هاي ضعيف و مظلوم» را از جمله ويژگي‌هاي اميرمؤمنان (ع) دانستند و افزودند: واقعه غدير به امت اسلامي مي‌آموزد که مديريت جوامع اسلامي بايد در دست کساني باشد که اميرمؤمنان را معيار و شاخص مي‌دانند و در راه نزديک شدن به اين قله عظيم، تلاش مي‌کنند و اين مهم، از جمله پيام‌هاي نو و پرطراوت اسلام و جمهوري اسلامي به بشر امروز است.

ايشان، علي ابن ابيطالب (ع) را شاگرد برجسته پيامبر اعظم (ص) در صبر و مجاهدت و ديگر عرصه‌ها خواندند و افزودند: فقر بزرگ جامعه بشري امروز، نبود سياستمداراني است که اسلام در غدير خم، نمونه عالي آن را به تاريخ نشان داده است.

رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به فهم متفاوت شيعه و سني درباره واقعه غدير خم افزودند: با وجود اين، شيعه و سني در اصل وقوع حادثه غدير و عظمت شخصيت اميرمؤمنان، هم‌نظرند و آحاد امت اسلامي، حضرت علي ابن ابيطالب (ع) را، نقطه عالي و قله دست نيافتني علم و تقوا و شجاعت مي‌دانند.

آيت‌الله خامنه‌اي با تأکيد بر لزوم هشياري کامل شيعه و سني در مقابله با توطئه‌هاي تفرقه‌انگيز افزودند: اعتقاد عميق به امامت اميرمؤمنان (ع) پس از نبي‌مکرم اسلام(ص)، پايه اصلي عقيده شيعي است و شيعيان، اين اعتقاد و ديگر معارف و علوم درخشان خود را با وجود همه ظلم‌ها و دشمني‌ها حفظ کرده و خواهند کرد، اما به هيچ وجه اجازه نمي‌دهند اين اعتقاد، در جهان اسلام مايه اختلاف و دعوا قرار گيرد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش هميشگي امام خميني (ره) و جمهوري اسلامي براي جلوگيري از بروز اختلاف در ميان مسلمانان افزودند: مستکبران جهان که از وحدت نظر و توجه دل‌هاي ملت‌هاي مسلمان اعم از شيعه و سني به انقلاب اسلامي، ضربه خورده‌اند، دامن زدن به تعصبات مذهبي را بهترين روش براي ايجاد اختلاف و جداکردن دل‌هاي مسلمانان از جمهوري اسلامي مي‌دانند که بايد در برابر اين توطئه خطرناک، کاملاً هشيار و مراقب بود.

آيت‌الله خامنه‌اي، با اشاره به هزينه کردن دشمنان امت اسلامي براي ايجاد تفرقه خاطرنشان کردند: ما از گذشته تا كنون مي‌دانستيم که پول برخي کتاب‌هاي سراسر دشنام و تهمت را که عليه شيعيان و اهل تسنن چاپ مي‌شود، يک مرکز وابسته به استکبار مي‌دهد و آيا اين واقعيت خطرناک، هشدار دهنده و بيدار کننده نيست؟

رهبر انقلاب اسلامي، چاپ کتاب‌هاي دربردارنده تهمت و بدگويي را در دنياي تشيع و تسنن، کمک به تحقق اهداف آمريکا و صهيونيزم دانستند و تأکيد کردند: همه بدانند که اين‌گونه کتاب‌ها، هيچ شيعه‌اي را سني نمي‌کند و دل هيچ يک از اهل تسنن را جذب عقايد شيعه نخواهد کرد.

آيت‌الله خامنه‌اي با تمسک و استمداد از ولايت اميرمؤمنان تأکيد کردند: انتشار کتاب‌هاي داراي استدلال‌هاي مستحکم و منطقي، همچنان که علماي شيعه در تاريخ انجام داده‌اند و انجام خواهند داد هيچ مانعي ندارد اما اگر کسي تصور مي‌کند که با بدگويي و تهمت به اهل تسنن مي‌تواند از شيعه دفاع کند بداند که جز برانگيختن آتش دشمني هيچ نتيجه‌اي نخواهد گرفت و اين کار در واقع دفاع از ولايت نيست، بلکه دفاع از آمريکا و صهيونيست‌هاست.

ايشان همچنين با اشاره به تلاش بيگانگان براي وادار کردن سران برخي دولت‌هاي عربي به مقابله با حقوق هسته‌اي و ديگر خواست‌هاي ملت ايران افزودند: اين، حداکثر کاري است که دشمن مي‌تواند بکند، ضمن اين‌که آن دولت‌ها هم ملاحظه کاري‌هاي خود را دارند و آماده نيستند در مسأله مقابله با ايران، خود را يکجا در اختيار آمريکا و صهيونيست‌ها قرار دهند.

ايشان در پايان سخنانشان تأکيد کردند: به هر حال، استکبار هر توطئه‌اي انجام دهد اگر ملت ايران و ديگر ملت‌هاي مسلمان، هشيار و بيدار باشند نخواهد توانست اهداف خصمانه خود را در تضعيف امت اسلامي محقق سازد.

در آغاز اين ديدار، يکي از مداحان اهل بيت، در وصف امير مؤمنان و واقعه مبارک غدير به مديحه سرايي پرداخت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها