بازدید 45496

ترکیه: ایران نباید سلاحی داشته باشد که ما نداریم!

هرچند در طول منازعه بین المللی موجود بر سر برنامه هسته ای ایران، ترکیه همواره سعی داشته خود را کشوری میانه رو و خواهان حل و فصل موضوع با رعایت کامل حقوق ایران نشان دهد، اما رئیس جمهور این کشور امروز طی سخنانی از سیاست ها و دیدگاه های واقعی کشور نسبت به برنامه هسته ای ایران پرده برداشته است.
کد خبر: ۲۹۵۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۸ 03 January 2013
هرچند در طول منازعه بین المللی موجود بر سر برنامه هسته ای ایران، ترکیه همواره سعی داشته خود را کشوری میانه رو و خواهان حل و فصل موضوع با رعایت کامل حقوق ایران نشان دهد، اما رئیس جمهور این کشور امروز طی سخنانی از سیاست ها و دیدگاه های واقعی کشور نسبت به برنامه هسته ای ایران پرده برداشته است.

به گزارش «تابناک»، عبدالله گل، رئیس جمهور ترکیه امروز طی سخنانی با وجود دعوت به یافتن راه حلی جامع برای منازعه بین المللی بر سر برنامه هسته ای ایران، گفته ترکیه نمی خواهد شاهد آن باشد که یکی از همسایگانش سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد.

گل که در مصاحبه ای با نشریه آمریکایی «فارن پالیسی» سخن می گفته، در این رابطه گفته: «ترکیه نخواهد پذیرفت یک کشور همسایه سلاحی در اختیار داشته باشد که ترکیه آن را در اختیار ندارد. ما به هیچ وجه این موضوع را دستکم نمی گیریم».

 اما بخش جالب تر سخنان گل، جایی است که وی درباره دیدگاه ترکیه نسبت به این «راه حل جامع» سخن گفته و با ادعای اینکه نگرش آنکارا نسبت به این موضوع، نگرشی واقع گرایانه است، تضمین امنیت رژیم اسرائیل را مهمترین موضوعی دانسته که پیش از بقیه موارد، باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی در این زمینه اظهار داشته: «ما واقع بین تر هستیم و آنچه می خواهیم، راه حل و رهیافتی جامع تر برای این مسئله است. آنچه در اینجا مطرح است، تضمین امنیت اسرائیل در منطقه است و زمانی که این امر تضمین شد، آنگاه قدم بعدی باید از مان بردن این سلاح ها در کل منطقه باشد».

البته وی در بخش دیگری از مصاحبه خود، از ضرورت توجه به دیدگاه ایران نیز سخن گفته و اشاره کرده «مسئله اینجاست که خودتان را در جایگاه ایران قرار داده و توجه کنید که ایرانی ها تهدید بیرونی را چگونه درک می کنند». بر این اساس، وی خلع سلاح اسرائیل در مرحله بعدی را، گامی کلیدی در توقف برنامه هسته ای ایران دانسته است.

با این حال، با وجود تلاش گل برای به کار بردن لحنی معتدل، تأکید وی بر حفظ امنیت و موجودیت رژیم اسرائیل در منطقه، خود نوعی عقب نشینی از مواضع ادعایی این کشور در حمایت از مقاومت فلسطینی و جنبش های آزادی خواه در منطقه به شمار می رود.

از سوی دیگر، نوع موضع گیری وی درباره احتمال دستیابی ایران به سلاح هسته ای، عمق دیدگاه رقابت جویانه ترکیه نسبت به نقش و نفوذ ایران در منطقه را نشان می دهد. تأکید بر این موضوع که «ترکیه نخواهد پذیرفت همسایه اش سلاحی در اختیار داشته باشد که این کشور ندارد»، می تواند کلیدی در فهم چرایی استقرار سامانه موشکی «پاتریوت» ناتو در ترکیه در زمانی باشد که دستاوردهای نظامی ایران، به ویژه در حوزه موشکی هر روز توسعه بیشتری می یابد.

گفتنی است رئیس جمهور ترکیه در این مصاحبه درباره سوریه نیز سخنانی گفته که در نوع خود جالب توجه و احتمالاً نشانه بازنگری این کشور در رویکرد یکجانبه گرای خود نسبت به بحران در این کشور است. وی ضمن تأکید بر ضرورت حضور و مشارکت ایران و روسیه در بحران سوریه، گفته در این میان به ویژه باید با روسیه به شکل مناسبی رفتار شده و تضمین های لازم درباره آینده سوریه در اختیار این کشور گذاشته شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۴۸
انتشار یافته: ۱۰۵
با این استدلال پاکستانم نباید سلاحی داشته باشه که ما نداریم!!!!!!
پاسخ ها
وحید
| Japan |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
تو این منطقه هم اسراییل داره هم پاکستان!!!
این یارو چی میگه؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
سلاحی که ایران را از سایر کشورها متمایز کرده سلاح ایمان و اعتقاد است و این قدرتی است که شما خیلی به سختی حتی قادر به درک آن هستید مگر زمان جنگ با صدام دیوانه و جیره خور استکبار جهانی، ایران سلاح خاصی در اختیار داشت؟
هر کی دلش از جای دیگه ام پر باشه چون میدونه دیگه زورش به ایران امروز، میرسه ، میادو واسه ایران شاخ و شونه میکشه.
اینو بهش میگن اثرات دیپلماسی بسیار قوی!!!
پاسخ ها
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
به این نمیگند از ایران نمیترسه بلکه میگند داره نوکریشو به اربابش ثابت میکنه توئی که اینو گفتی بدون دست کمی از گل نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
ایران شیر آسیا است و ترکیه و غرب از بیدار شدن شیر آسیا وحشت دارند
واضح است که همانطور که ما دوست نداریم هیچ کشور دیگری سلاح هسته ای داشته یاشد هیچ کشوری در دنیا دوست ندارد ما هم داشته باشیم و این اصلا عجیب نیست.

فرانسه هم که ساخت همه اروپاییها ناراحت بودند بعد عادت کردند.
چقدر تناقض تو این صحبت ها وجود داره از طرفی همسایه نباید سلاحی..!!بعد خب با این حرکت ترکیه در مقابل سوریه اگر به اهدافشون برسند اسرائیل تقریبا همسایه نزدیک ترکیه میشه و در سوریه جولان میده اون وقت سلاح اسرائیل چی؟
بعد هم به ایران میگه...!!
اصلا اگر طبق منطق کنونی دنیا بخوایم حساب کنیم کشوری که این همه تهدید از سوی کشور های دارای سلاح های مختلف من جمله هسته ای میشه خب باید برای دفاع از خودش..!
با این منطق حاکم بر جهان و منطق جنگ سردی این توجیه برای هر کشوری هست که باید خودش رو در موازنه با تهدیدات تجهیز کنه و بماند که ایران گفته این سلاح چون کشتار جمعی هستش مورد استفاده نداره ولی منطق کنونی میگه باید داشت و چرا ایران نداره
ایران نباید ازحقوق هسته ای خود در غنی سازی اورانیوم (چیزی که برایش شهید داده ایم) کوتاه بیاید
اسلام اردوغانی همان اسلام آمریکائی است نه اسلام ناب محمدی ص که با عوام فریبی به این مرحله رسیده اند و حالا کم کم نقاب از چهره برمی دارند و از اسرائیل غاصب حمایت می کنند .
متاسفانه ترکیه و عربستان و کشورهای اطرافشون ""فراموش کردن"" که اگه یه روز ایران این طور شجاعانه و مدبرانه مقابل غرب ایستادگی نکه فرداش کل اینا باید کاسه کوزشونو جمع کنن و نوکر دربار کاخ سفیدم جواب سلامشونو نمیده...... جاهلا نمیدونن همین دو قرون ادعا و ابهتی که دارن مدیون ایران هستن که اون جلو وایستاده و هزینه میده!
گل جان ؛ ما سلاحي داريم به نام " ايمان " .
مسئله این نیست که ترکیه و یا مصر و... چه میگویند مسئله اینست که ما کی میخواهیم بفهمیم که تمام همسایگانمان مترصد فرصتند تا ما را متلاشی کنند ؟و اتفاقا در این میان ما باید به نیروی مردم خودمان تکیه کنیم و در روابط خارجی مان امریکا میتواند بهترین دوستمان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
عجب.بهترین دوستمون کسیه که این همه مارو تهدید کرده اینهمه تحریم کردخ اینهمه هواپیمای جاسوسی فرستاده.ایرباس مسافربریمونو با 300 نفر مسافرش هدف قرار داده.در صحرای طبس نیروی نظامی پیاده کرده اینهمه حملات سایبری علیه صنعتمون انجام داده و همین به اصطلاح "کشورهای همسایه که منتظر فرصتن که مارو متلاشی کنن" رو حمایت کرده!!!!
دوست عزیز شما اصل موضوع رو فراموش کردی.موضوع اینه که اگه کشورهای همسایه با ما مشکل دارن به خاطر اینه که دنباله رو سیاستهای امریکان چه طور عراق با ما مشکلی نداره یا سوریه با ما مشکلی نداره؟ یا چرا حتی ارمنستان که دینشم با ما فرق داره با ما مشکلی نداره؟
سر تحریمها مردم ما کلی سختی متحمل شدن باعث و بانی تحریمها غیر امریکا کدوم کشوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
آمریکا میتواند بهترین دوستمان باشد ؟!!!!!!!!!! فک کنم جای واژگان بهترین و بدترین در این متن عوض شده
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
کی گفته امریکا میتواند بهترین دوستمان باشد تاریخ نشون داده هیچکس نمیتواند بهترین دوستمان باشد نه امریکا نه روسیه نه چین نه هند نه ......... هرکس باید کلاه خودشو سفت بچسبه که باد نبره وگرنه پای منافع که بیاد وسط هیچکس برای ادم تره خرد نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
این همسایگانی که مدنظر شما هستند عامل چه کسانی هستند؟ همونطور که امام خمینی فرمودند آمریکا شیطان بزرگه.
هر خرابی که تو دنیا اتفاق میفته باید ریششو در امریکا و اسرائیل جستجو کرد.
هر وقت حاضر شدی پا رو انسانیت و شرافت و دینت بزاری اونوقت با تو کاری نخواهند داشت.
به سياست مداراي اين مملكت ميگم تو سياست خارجه خود تجديد نظر جدي كنن.
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
چرا؟ یعنی از عبداله گل نوکر آمریکا و اسرائیل ترسیدیم
ترکیه کشوری بی تمدن و بی ریشه و نوکر استکبار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
بی تمدن و بی ریشه نیست ولی نوکر استکبار و خودباخته چرا ! هستن
اینا همشون نوکر امپریالیسم هستند.
امریکا و اسرائیل با اون همه قلدریشون دارن سگ لرزه میزنن از دست ایران. اونوقت اینا هی غار غار میکنن..
ما خودمون درست میکنیم شما هم مثل همیشه اویزون امریکا و اسرائلیت باش..
گل هم ؛ گلاي قديم !
عمو تاریخ مصرفتون که بگذره مثل صدام شوتتون می کنن. حالا هی دم تکون بدین
تركيه ، جديدا" زياد صحبت ميكنه .
اردوغان كم بود ! گل هم بهش اضافه شد .
موضع گیری های وسیاست های ترکیه نشان داده است که همواره به فکر منافع کشورش است حالا این منافع ممکن است به سود یا ضرر کشور دیگری باشد همین ترکیه چند وقت قبل با مواضعی سخت علیه اسرائیل و اجلاس داوس و....... که باعث افزایش و محبوبیت و نفوذ بیشتر بین کشورهای عربی و اللخصوص ایران شد حالا که به دنبال انرژی اتمی و ساخت نیروگاه و به مواضع غرب نزدیک شده و قطعا خیلی خیلی زور تر از 35 سال و با همکاری کشور ها و شرکت های بزرگ در این زمینه به اهداف خود دست پیدا خواهد کرد و این در سیاست های کشور ها چیز کاملا طبیعی است .البته که از سیاست یکی به نعل یکی به میخ هم استفاده میکند و مانند بعضی از کشور ها مانند ما تمام راهها را بر خود نمی ببندد تا اگر زمانی با غرب دچار مشکل شد به ایران نزدیک میشود و از ایران برای پیش برد اهداف استفاده ابزاری میکند..... یک بازی دو سر برد.........
به کوری چشم دشمنان. دست به دست هم میدیم و هر طور شده ، به هر زحمتی و سختی، اونقدر پیشرفت می کنیم که چشاشون در بیاد.
بگو انشاء الله...
این یارو فراماسونه و واسه فراماسونها امنیت اسرائیل از همه چی مهمتره حتی از امنیت ترکیه، آمریکا و هرجای دیگه آخه اونجا کار دارن.
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
با شما موافقم این یارو هم فراماسونه ترکیه ضامن بقای اسرائیله !!! الام ترکیه اسلام وهابی گری است همون هایی که راهپیمایی علعه امریکا و اسرائیل را حرام اعلام کردند

در ضمن ترکیه تامین کننده مقدار بسیاری از اب شرب اسرائیله چه طور می تونه دم از اسلام و حمایت از مقاومت بزنه ؟!!!
اگه ترکیه عربستان پاکستان خواهند داشت ما هم خواهیم داشت ولی اون وقت که چه بشود واویلا
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
ما نخواهیم داشت چون اسلام حرام میداند ما سلاحمان دانشمندان کشورمان است که ترور میشوند
پ ن پ!!! انتظار داشتید اسلام آمریکایی امثال حزب رفاه ترکیه و اخوان در تمام کشورهای عرعربی برای شما نوشابه باز کند؟
عـــــــــــــــــــــجـــــــــــــــــب رویــــــــــــــــــــــــــی!
همزمان هم ضد ایران حرف میزنه و هم ازش دفاع میکنه
از اسرائیل هم همزمان دفاع میکنه و بد میگه
یعنی چرا اینا از رو نمیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هم خر رو میخواد هم خرما
ترکیه ایی که نقش میانجی را در مورد پرونده هسته ایی ما داشت-------یا ما خیلی ساده بودیم که به ترکیه اطمینان کردم یا اونها خیلی نامرد بودن .از این دوحالت بیرون نیست به نظر شما کدامشه؟
درست است ترکیه دارای نیروی هوایی قدرتمندی است اما با وجود سامانه های Buk-m2 روسی که ما تحت لایسنس روسیه میزنیم به راحتی اف 16 های خوشگل ترکیه رو میکشیم پایین
و موشکهای سجیل و قدر قیام زلزال فاتح که هم سر جاش
تنها دو کشور در دنیا دارای موشک بالستیک ضد کشتی هستند که از بالای سر میاد رو ناو یکی چین
DF-21
و ایران موشک خیلج فارس
موشک حوت:
سرعت این موشک معادل ۱۰۰ متر بر ثانیه‌است که ۳ تا ۴ برابر بیشتر از سرعت اژدرهای معمولی است.[۳] توان رزمی این موشک برابر با موشک VA-111 Shkval ساخت روسیه است و تنها دو کشور ایران و روسیه فناوری لازم را برای ساخت چنین موشک‌هایی به دست آورده‌اند
در اینده نزدیک موشک فراهموس هندی روسی رو هم میسازیم
پاسخ ها
مرصاد
| Belarus |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
توان موشکی درست ولی موشک های ما بیشتر پدافندی هستند قدرت مانور زیاد هم ندارن
باید دریایی و هوایی رو قوی کنیم
و الا ابتکار عمل همیشه دست دشمنه هرجا هواپیما بفرسته ما باید با موشکامون بدوییم دنبالش...
برو عمو جون برو دنبال پیوستن به اتحادیه شکست خورده اروپا
ترو چه به این حرفا آخه
برو فعلا فرمانده های ارتشت رو محاکمه کن بعد
جوجه ماشینی
نتیجه گیریهایتان درست نیست . اولا" موشک های پاتریوت اصلا" تهدیدی علیه ایران نمی تواند باشد و حتی توان مقابله با موشک های بالستیک ایران را ندارد چه برسد به مقابله با سلاح اتمی (احتمالی)ایران. پاتریوت ها در مرز سوریه مستقرند و 70 کیلومتر برد دارند پس ربطی به ایران ندارند . فقط دست بشار اسد را در حمله احتمالی به ترکیه می بندد( بازدارندگی) .
در مورد نقش ایران و روسیه در مساله سوریه نیز ترکیه از همان ابتدا خواهان ایفای نقش این دو کشور است و هیچوقت نخواسته ایران در فرآیند حل این بحران نباشد . بنابر این تغییر موضع ترکیه تحلیل درستی نیست.
در ضمن وقتی رهبر و مراجع تقلید ما سلاح هسته ای را حرام می دانند ، پس ما در مورد اینکه هرکس بگوید ایران سلاح اتمی نداشته باشد مشکلی نداریم . مشکل ما با اونهایی است که با انحراف افکار جهانی میخواهند به دنیا بقبولانند که ایران در پی سلاح اتمی است.
پس لطفا" بخاطر مخالفت با ترکیه ، آدرس غلط به مردم ندهید و ناخواسته با مدعیان تز غلط تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی همداستان نباشید.
پاسخ ها
صیرفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
وقتی کسی به شما می گوید فلان کار را انجام نده ، یعنی فکر می کند که شما قصد داری این کار را انجام دهی، وقتی در یک مصاحبه عمومی این حرف را اعلام می کند، یعنی به حرف شما اعتماد ندارد. ترکیه راه روسیه رو در پیش گرفته؛ "حفظ منافع ملی بهتر از حفظ منافع جمعی"
امین سیف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
1)این سامانه تقریبا در نصف زمانی که سامانه پدافندی اسرائیل واسه شناسایی و وارد عمل شدن لازم داره عملیاتی میشه،و می دونیم که کنترل کامل اون دست نیروهای ناتو هست و ترکیه در حد میزبان هست،لذا در صورت حمله اسرائیل و پاسخ موشکی ایران ،ناتو منتظر استدلال شما و البته ترکیه نمی مونه و گوش به زنگ امریکاست،در ضمن منظورتون از برد 70 کیلومتر احتمالا توانایی قفل کردن روی هدف از فاصله 50 مایلی یا 70 کیلومتری اون باشه و بعد شلیک!این سامانه با همکاری سامانه دفاعی در اسرائیل کارایی دو چندان سامانه دفاعی اسرائیل رو باعث میشه.
2)ترکیه خواستار نقش روسیه و ایران شده؟!!!!چه حرفا،البته دقیقشو بگی بهتره،گفتن ایران و روسیه از نقش خود استفاده کنن و بشار اسد را متقاعد به رفتن کنن !!این یعنی چه عزیزم؟
3)ایران واسه پاتریوت که سهله گنده تر از اون هم برنامه داره ،اگر روزی بیاد که اسرائیل و امریکا و همپیمانانشون حمله کنن و سامانه پاتریوت ترکیه مزاحم موثری در پاسخ دفاعی ایران بخواد بشه ،ایران اون رو به راحتی می فرسته رو هوا،موشک قاصد 3 و البته بسیاری دیگه که نمی دونیم واسه این جور جاهاست...
ترکیه امنییت اسراییل رو تأمین کنه نابودی خودشو تضمین کرده.جهره دشمنان بدخواه و حسود کشورمان هرروز بیشتر نمایان میشود.
ترکیه بهتره اول از خودش با خارج کردن 60 بمب اتمی امریکا در کشور خودش شروع کنه.....
خوب چرا ما باید با این کشور این همه مبادله اقتصادی داشته باشیم؟؟؟
اقای گل حرف مفتی زده چون میداند رهبر انقلاب سلاح اتمی را حرام دانسته ودر نتیجه حرف رقابت در این زمینه جز رجزخوانی ولاف زدن بیخودی ارزشی ندارد
اگه جرات داري نسبت به اسرائيل اين موضع را بگير!!!
بايد يه ده هزارتا به تعداد موشكا اضافه كنيم قفلش كنيم رو تركيه
این سخنان رد پای فراماسون است !
ترکیه هم برای ما شاخ شده عجبا.......
آقا گل نه تو باید سلاح داشته باشی نه ایران پول هاتون را صرف را سرمایه گذاری در کشورتان بکنید نه صرف خرید سلاح از شرکت های اروپایی وامریکاهی
ترکیه: ایران نباید سلاحی داشته باشد که ما نداریم

ایران: ترکیه ؟! کی هست ؟! کشوره ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
بله آقاي ناشناس كشوره. نمي دونم با اين لحن تمسخر آميز به كجا مي خوايم برسيم. يه مقام بلند پايه يه حرفي زده اگه جوابي داريد بديد و اگه جوابي نداريد خبر رو بخونيد همين.
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
آقای محترم تمام حرف گل باعث تمسخر و حتی خنده است کسی که از اسرائیل دفاع میکنه و حرف آن بچه کش ها را تکرار میکنه باید هم با تمسخر جوابشو داد همانطوریکه سخن گوی دولت در مورد سخنان امیر بحرین کرد و جوابشو نداد
فرهاد
| Germany |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
این مقام به گفته ی شما بلندپایه از سمت ایران چه احساس خطری می کند که از جانب اسراییل که 200 بمب اتم در اختیار دارد، نمی کند؟
چرا در حالی که ناتو به رهبری آمریکا در ترکیه در حدود 100 موشک اتمی دارد که می توانند بالقوه بر علیه ایران مورد استفاده قرار گیرند، ترکیه را فاقد سلاحی می داند که ایران در اختیار دارد. ایان که تا این لحظه سلاح اتمی ندارد!!
وقتی یک مقام "بلندپایه" چنین افاضاتی می کند، جایی جز اسباب مضحکه شدن باقی نمی گذارد.
اگر نمی تونن همسایشون انرژی هسته ای داشته باشه چرا اسرائیل داره؟
به خدا ایران تو خیلی کشورا مرده(منظورم فوت شده نیست ها...)
سلام:
دشمن همیشه دشمنه فقط باید دید پشت این چهره ها چی نهفته...
ترکیه غلط کرد . مگه دسته اونه ؟ چه بخواد چه نخواد باید با این شرایط کنار بیاد . همین و بس والسلام

تابناک نشون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
مگه ما دنبال سلاح هسته ای هستیم؟؟؟؟؟
فکر کنم رهبر حرام اعلام کرده اند عزیز//حرف گل حرف همه هست حرف ما هم هست، دوس نداریم ترکیه هم سلاح هسته ای داشته باشد//متاسفانه متن خبر تابناک اینجور میرساند که ما دنبال سلاح اتمی هستیم
هر وقت تونستین متخصصین متعهد و پایبند ایرانی که با توکل بخدا بدنبال دستیابی به آخرین دانش روز هستند داشته باشید به این مهم هم دست پیدا می کنید. که من بعید می دونم. چون شما هنوز خودتون رو باور نکردید.
بنده خدا هنوز نميدونه كدام وري بايد باشد يك زماني اين طرفي يك زمان هم آن طرفي
ترکیه بر خلاف رویکرد ایران واقع بینانه به مسائل نگاه میکنه نه شعار گونه که اصل رو زیر پا بزاره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
دم تکان دادن برای یک لقمه بیشتر از نظر شما واقع بینانه می باشد؟ خدا رو شکر می کنیم حداقل ایرانی ها از این کارها بلد نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
رویکرد ترکیه در عصه سیاست بر پایه دروغ، تزویر، ریا و نفاقه و از بازیگران و نوکران واقعی آمریکا در منطقه به شما می رود. اگر اینها در نظر شما اصل و واقع بینی است به هیچ وجه خواهان رعایت این اصل نیستم.

هیهات من الذله
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
خودتم نمیدونی واقع بینانه و شعارگونه یعنی چی. الانم فکر کردی نظر روشنفکرانه دادی. نه؟ برای ما فقط یه واقعیت وجود داه و اون حمایت از عدالته.
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
تنها چیزی که تو سیاست خارجی و داخلی ترکیه نیست واقعیته برادر
انگار ديروز بود عبدالله گل از اون مجلس با رييس رژيم صهيونيستي با افتخار بيرون اومد. حالا زواياي پنهان اين حمايت از رژيم بچه كش ميتونه شروع نفوذ اونا در بين سياستمداران تركيه و از سويي منطقه باشه.
حیف از اینگل فقط خارش مونده اگربرروی کار هم که امدید بخاطر مبازه بااسرائیل بود که رای اوردید
انشاءالله بزودی این خار هم خشک می شود و در گلوی اسرائیل و امریگما گیر می کند
ما باید تا کی بی تکلیف بمونیم خوب چرا این سلاح هسته ای رو نسازیم اولین موشک تو قلب اسراییل فرود بیاد ما یه کم حال کنیم تصور کنیید اسراییل با بمب هسته ای ایران نابود شد چه زیباست
آیا ترکیه در خاک خودش سلاح اتمی نداره؟!چطور این آقا با وجود اینکه کشورش تحت اشغال آمریکاست و به انبار سلاح های آمریکائی تبدیل شده،از اینگونه افاضات بیان میکنه؟متاسفانه درست مانند بیانات مرسی اینگونه کشورها رفتارهای ناجوانمردانه ی خود با همسایگان را نمی بینند ولی کوچکترین اظهار نظر دیگران را بر نمی تابند.ما از کجا بفهمیم که این کشور بعد از دخات در سوریه و عراق که به نیابت از غرب انجام میده در ایران هم دخالت نکنه؟!
وقتی که پرده ی ریاکاری ترکیه کنار می رود!
ما ایرانی ها اصلا متعجب نیستیم. زیرا از اول هم می دانستیم 100%ترکیه نوکری آمریکا را بر عهده دارد. آن خیمه شب بازی هایی هم که در باره ی فلسطین انجام داد، فقط برای اغفال افکار عمومی مردم خودش بود.
ايران قبول ميكنه كه تركيه سلاحي داشته باشه كه ما نداريم؟؟؟
باید توجه داشت حکومت لاییک(مخالف هر دین و اعتقاد)ترکیه به هیچ چیزی پایبند نیست یه بار برای منافع خودشان به اسم اسلام مسیحیان می کشند یه بار هم مسلمان ها رو میکشند به اسم دفاع از مسیحیان.وبرای پیشبرد اهداف پلیدیشان هر نوع بی غیرتی و نا مردی رو انجام میدن.
به مار ماهی مانی نه این تمام نه ان تمام
آقای گل ! هر سلاحی هم داشته باشید، تا سلاح ایمان و اراده نداشته باشید، هیچ سلاحی نخواهید داشت !
به این میگن یه سیاست بی هویت و بی اصل و ریشه.
عبدالله گل هم نماد یه آدو نون به نرخ روزخور و بوقلمون صفت.
با سلام
ترکبه ماهیت واقعی خودش رو نشون داد ، بهتر است مسئولین ما در تاعمل با این کشور دقت ببیشتری نمایند .
چشم... ما حتما قبلش از شما اجازه میگیریم!! اصلا چطوره یه لیست از سلاحهایی که ما میتونیم داشته باشیم بهمون بدین که یه وقت خدا نکرده اشتباهی بدون اجازه شما کاری نکنیم!!!!!!
ترکیه و همه کشورهای عربی ( غیر از سوریه ) پازل های بازی آمریکا هستند و مثل گربه که هنگام افتادن روی پا فرود می آید در همه حال نتیجه کوتاه مدت یا بلند مدت مواضعشان به نفع اسرائیل است .مقامات ایران هم این را می دانند و به نظر من شطرنج خود را خوب بازی می کنند . یعنی در یک شیب منطقی به دنیا ثابت کردند که تمام ادعاهای پر طمطراق غرب و اذنابش دروغ و خالی بندی است و منافع اسرائیل ملاک اصلی می باشد.والعاقبه للمتقین.
داشتن سلاح هسته اي برخلاف اسلام و انسانيت است.
سلام اگه ایران حرف از موشک و انرژی هسته ای میزند با اتکا به نیروهای جوان و دانشمندان خود به انها دست پیدا کرده . نه ترکیه ای که از ترس چند نفر تروریست و یک گروه کرد موشک پاتریوت از کشورهای دیگه اجاره میکنه در این چند سال اخیر ترکیه سیاست ترسوها رو تو به نمایش گذاشته است و آبروی عثمانی قدرتمند را برده است .
با این اوصاف ایران چرا مذاکرات هسته ای رو در ترکیه برگزار میکنه؟ باید از همه اینا تجربه و درس بگیریم. حالا که می بینند تمام دنیا بر علیه ماست. اینا هم هفت تیرکش شدن.
باید با تدبیر خوابهایشان را پریشان کرد.
مردم بزرگوارايران به نيكي ميداندكه تركيه عامل غرب درمنطقه است وسياستهاي سران تركيه درقبال ايران ديكته شده ازسوي غرب وسازمان آتلانتيك شمالي ناتو ميباشدوحرفهاي اخيرسران تركيه ناشي ازترسشان ازموضع گيري هاي غلطشان درمنطقه است كه موجب خشم مردم آزاده وسياسيون رقيب درتركيه گرديده است
عيب ندارد اينهاكشورهاي دوست و برادر ما هستند تركيه ، پاكستان ، افغانستان و ...
اگر ما روند مستقل شدنمون را در عرصه علم و فناوری را با همین سرعت ادامه دهیم روزی همسایه های ما مجبور میشن برخلاف میلشون قدرت ما را بپذیرن
هرچی دلشون میخوان میان میگن، وقتی مسئولین ما به حرفهای مفت این آقایون هیچ واکنشی نشون نمیدن همینه دیگه، باید جواب محکمی بدیم ...
آدم اگه اختیارش دست خودش نباشه میشه اینجوری، نمیدونه کدوم طرفی بچرخه و کدوم طرف رو بگیره
روسیه هم همسایه ترکیه است آیا معادل سلاحهای روسی را ترکیه دارد
از کشورهایی مثل ترکیه باید ترسید.
اینا با لباس اسلام وارد میشن اما با لباس دشمن ضربه میزنن!
قطع رابطه با اسرائیل و با حجاب موافق بودن سناریو ترک ها برای فریب ما بود!
چون تا میتونن دارن سوریه رو میزنن و مقاومت حماس رو هم میخوان از ما بگیرن!
پنبه سر بریدن همینه دیگه....
شما... نمیشناسمت...؟ گل جان اول برو تو ایینه خودتو نگاه کن ببین کی هستی وچی هستی بعد بیا ازایران حرف بزن. من از اول گفتم نمیشه به اینا اعتماد کرد
حالا بهتر مشخص میشه که چرا باید با امریکا مذاکره مستقیم و بی واسطه انجام بدهیم.
آقای مثلا گل! شما که در پایگاه های ناتو در ترکیه همه چیز از اتمی و غیر اتمی دارید .سامانه ضد موشکی و پاتریوت و... تازه هرچه بخواهید امریکا جون و اسراییل جونتون می ده مشکل شما چیز دیگری است و آن این که دل های مردم مسلمان ترکیه با شما نیست در کشور شما فحشا بیداد می کند؛ از همه جای دنیا برای خوشگذرانی به ترکیه می آیندو ...
گارداش عبدالامريكا؛
ايران دين دارد، شرف دارد، مردانگي دارد، صداقت دارد، آزادگي در برابر امريكا دارد، ...
اين سلاحها را كه شما نداريد!
اصلا ترکیه کیه که اینقدر براتون مهمه؟ توی تاریخ هم همیشه زخم خورده ایران بوده. باید هم بترسه. اصلا براتون مهم نباشه.
این حرفها ، حرفهای اسراییل است که زبان این آقا داره بیرون میاد ، توجه کنید به بخشی از حرف ایشون که میگه اول ایران نباید سلاح هسته ای داشته باشه و بعد اسراییل ، این یه جور سیگنال داره میده از طرف اسراییل !!! جالبه که اسراییل حتی در بدترین شرایط هم برای دیگران شرایط میذاره!! به این میگن آخر پررویی ،
مگر ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌اي هستيم كه از اين حرف ناراحت شويم.
یواش یواش اردوغان هم داره چهره امریکائی اش را نشان مئ دهد
ترکیه خود را در مخمصه ای گرفتار کرده که به زودی دچار خفگیش می شود (باور نداری صبر کن وببین)
اقاي گل شما ها نماينده واقعي مردم تركيه نيستيد وگرنه حرف مردم را مي زدين امنيت اسراييل به شما چه چرا بايد اين قدر ذليل باشي شما اگر واقعيت را ببيني به اسلام بر مي گردي و به جاي اينكه پشت درب اتحاديه اروپا ماتم داري كني با كشورهاي مسلمان رابطه خوبي ميداشتي ازقديم گفتن الجار ثم دار
به نظر من که داره زیاده گویی میکنه نباید زیاد جدی گرفت.
ما از تركيه يا هيچ كشو ديگهاي نبايد توقع داشته باشيم به ضرر خودش كار كنه و به نفع ما
مخالفت با اسراييل يعني مخالفت با آمريكا و هر كشوري جرات همچين حرفي رو نداره
بايد بگم كه ما تو دنيا اسوه مقاومت در برابر سلطه جويي آمريكا هستيم و به اميد خدا از اين امتحان سخت پيروز بيرون مييايم
ترکیه نه تنها نوکر آمریکاست بلکه نوکر رژیم صهوینیستی هم هست من از مسولان می خوام جوابشونو بدن تا پرو نشن فیلم هاشون نشون میده حکومت اردوغان اسلامیه یا نه در ضمن دارن بر علیه ایران فیلم میسازن دیگه باید جوابشونو بدیم که انرژی هسته ای حق مسلم ماست و به شما ربطی نداره و در آخر میگم این خود شیرین کردن خودتون فایده ای براتون نداره.
ايران كشوري است كه بدخواه زياد دارد بايستي متفكران و انديشمندان براي خنثي كردن اين سياستها كارهايي انجام دهند .
تركيه بطور غير مستقيم سلاح هسته اي هم داره دهها بمب اتمي از طرف آمريكا در پايگاههاي تركيه انبار شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها