بازدید 36287

خنده آقا مجتبي تهراني(ره)

محسن رضایی
کد خبر: ۲۹۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴ 03 January 2013
خاطره هاي بسياري از آقا مجتبی را به خاطر دارم. اما روايت خاطره اي كه موجب خنده و شادي اين عالم اخلاقي در بستر بيماري ر ا فراهم كرده بود ‏حلاوت ديدار با وي را برايم زنده نگه مي دارد را گذرا اشاره مي كنم.

عالم اخلاقی و عارف وارسته و روشن ضمير مرحوم آيت الله حاج آقا مجتبي تهراني ‏ داراي صفات برجسته اي بود كه هر انساني را بي اختيار تحت تاثير اخلاق و رفتارش قرار مي داد. مراعات موازين اخلاقي و ادب وي نسبت به ساحت مقدس حضرات معصومين عليهم السلام زبان زد عام و خاص بود و عمر پربركت خود را در راه اعتلاي دين مبين اسلام و خدمت به خلق و بندگي خالق صرف كرده بود .  
 
خاطره هاي بسياري از ايشان را به خاطر دارم. اما روايت خاطره اي كه موجب خنده و شادي اين عالم اخلاقي در بستر بيماري ر ا فراهم كرده بود ‏حلاوت ديدار با وي را برايم زنده نگه مي دارد را گذرا اشاره مي كنم  
 
چند روز پيش به عيادت ايشان رفته بودم و فرزند برومندش بر بالين بستر پدر بود و پس از احوال پرسي با ايشان از باب علاقه بسيارم به دروس مرحوم حاج آقا مجتبي درباره انتشار كتب مباحث اخلاقي ايشان مطلع شدم كه ناشري به صورت خودجوش اقدام به انتشار كتب ايشان كرده است. از انجا كه مي دانستم اين عالم رباني در باب صبر بحث مفصل و كاملي را انجام داده بودند انتشار كتاب صبر را جويا شدم. به ايشان گفتم: امروزه موضوع صبر در كشور ما خيلي مورد نياز ا ست زيرا مسولان كشور كم حوصلگي مي كنند و تحمل پذيريشان كم شده است. ‏ناگهان متوجه خنده از ته دل مرحوم حاج آقا مجتبي شدم و از اينكه موجب شادماني و خنده اين عالم فرزانه ميسر شد خوشحال بودم.
 
در طول ساليان بسياري كه با ايشان مراوده و رفت و آمد داشته ام مطالب جديدي را از ايشان ياد گرفته ام. زيرا ايشان در پاسداري از مرزهاي عقيده و و اخلاق همتي بلند داشت و در ميدان تحقيق و تدريس و تامل در آيات كلام نوراني وحي توفيقات بسياري دست يافته بود.
 
مجالس اخلاق حضرت ايت الله حاج آقا مجتبي تهراني از ساليان دور يكي از محافل و مجالس بي نظير شهر تهران بود كه براي شهروندان تهراني مايه بركت بسيار بوده و بسياري از مردم كوچه و بازار نيز توفيق بهره جستن از آن را داشته اند و جوانان علاقمند به عرفان و اخلاق جذب اين جلسات بوده و به پرورش روح خود مي پرداختند. همانگونه كه بسياري از شهيدان پاسدار و بسيجي تهران دانش آموختگان همين جلسات بوده و پاي منبر ايشان تربيت شده بودند و در پرتو آموزه هاي اخلاقي اين عالم رباني درس عشق به اسلام و پاسداري از وطن را آموختند.
 
آيت الله مرحوم حاج آقا مجتبي تهراني از عالمان عاملي بود كه در اثر تزكيه نفس و مراعات دستورات اخلاقي و پاكدامني و تقوي در مسير سلوك الي الله طي طريق مي كردند و همواره با رفتار و عمل خويش از ديگران خواستار تبعيت از ولايت فقيه ومراعات نظام جمهوري اسلامي بودند.
 
فروتني زينت علم و دانش وي بود و اخلاق نيكويش زينت عقل اين انديشمند فرزانه و خوش رويي با ديگران نيز زينت حلم و بردباريشان بود و براستي آنان كه در مسير زندگي و راه بندگي تنها خدا را مي خواهند فقط طالب خشنودي اويند و در راه رضاي دوست گام بر مي دارند

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار