بازدید 33164
کیوسک بین المللی «تابناک»

بازتاب سرنگونی دو پهپاد دیگر آمریکایی از سوی ایران

بازتاب خبر سرنگونی دو پهپاد دیگر آمریکایی توسط ایران در ماه های اخیر، اظهار امیدواری ایران به ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات هسته ای با گروه 1+5، حمایت کانادا از اقدام آمریکا برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین و تهیه گزارشی درباره حمله احتمالی به ایران در رژیم صهیونیستی، از جمله مهترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۵ 03 January 2013
بازتاب خبر سرنگونی دو پهپاد دیگر آمریکایی توسط ایران در ماه های اخیر، اظهار امیدواری ایران به ازسرگیری هرچه سریعتر مذاکرات هسته ای با گروه 1+5، حمایت کانادا از اقدام آمریکا برای محدود کردن نفوذ ایران در آمریکای لاتین و تهیه گزارشی درباره حمله احتمالی به ایران در رژیم صهیونیستی، از جمله مهترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 


به گزارش «تابناک»، یکی از مهمترین اخباری که از روز گذشته تاکنون در سطح گسترده ای در میان مطبوعات جهان بازتاب داشته، اعلام شکار دو پهپاد دیگر آمریکایی توسط ایران در گذشته است.

خبرگزاری فرانسه در این رابطه می نویسد ایران اعلام کرده در 15 ماه گذشته، دو پهپاد شناسایی RQ-11 آمریکایی را سرنگون کرده است. این خبرگزاری به نقل از مقامات ارتش ایران می نویسد نیروی هوایی ارتش این دو پهپاد را سرنگون کرده و در حال حاضر، متخصصان ارتش مشغول انجام تحقیقات بر روی آن ها هستند. بر اساس این اعلام، اولین مورد از این دو پهپاد در شهریور 1390 و دومی در آبان 1391 سرنگون شده اند؛ اما جزئیاتی درباره مکان سرنگونی آن ها اعلام نشده است. این خبرگزاری در ادامه به بیان سابقه مختصری از موضوع پهپادها در روابط ایران و آمریکا نیز پرداخته است.


سخنان سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره مذاکرات هسته ای از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها، از جمله «رویترز» قرار گرفته است. این خبرگزاری به نقل از جلیلی می نویسد ایران امیدوار است مذاکرات با کشورهای عضو 1+5 درباره برنامه هسته ای به زودی از سر گرفته شود. رویترز اشاره می کند در عین حال، رسانه های روسی هفته گذشته گزارش دادند که کشورهای عضو این گروه، هنوز در حال گفت و گو و رایزنی با ایران درباره زمان و مکان احتمالی مذاکرات هستند. جلیلی نیز در همین رابطه گفته زمان و مکان مذاکرات هنوز قطعی نشده، اما امیدواریم گفت و گوها هرچه زودتر از سر گرفته شود. 


روزنامه «تورنتو استار» به موضوع حمایت کانادا از قانون تصویب شده در آمریکا برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین پرداخته است. این روزنامه با اشاره به قانونی که اخیراً به منظور مقابله با حضور و نفوذ ایران در منطقه مذکور از سوی رئیس جمهور آمریکا امضا شد، می نویسد سخنگوی وزارت امنیت کانادا اعلام کرده کشورش حتی پیش از امضای رسمی قانون مذکور از سوی اوباما نیز در این حوزه به آمریکا کمک می کرده است. وی با بیان اینکه «موضع کانادا در قبال ایران به خوبی مشخص است»، گفته این کشور در راستای مبارزه با آنچه «تهدید ایران» خوانده با دیگر کشورها، از جمله ایالات متحده همکاری می کند. در همین حال، برخی از مقامات دیگر کانادایی نیز در پی بزرگنمایی این موضوع برآمده اند.


در نهایت، روزنامه «تایمز اسرائیل» اقدام به انتشار گزارشی کرده که اخیراً در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تهیه و در آن ادعا شده در صورت حمله این رژیم به ایران، سوریه و حزب الله در حمایت از ایران وارد نبرد نخواهند شد. بنا بر ادعای این گزارش که آشکارا خط جنگ روانی علیه ایران را دنبال می کند، توانایی نیروهای واسطه ایران برای ارائه پاسخی محکم به حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته ای ایران، طی ماه های گذشته به شدت کاهش یافته است. بنا بر آنچه در این گزارش منتشر شده، اسد به دلیل نگرانی از کنار زده شدن از قدرت، نمی تواند به ایران کمکی بکند و در صورتی که حزب الله نیز بخواهد وارد این منازعه شود، در معرض حمله زمینی گسترده رژیم اسرائیل قرار خواهد گرفت.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۷
انتشار یافته: ۴۵
لطف كنين حمله كنين به ايران تا بهتون نشون بديم قبل از بيرون دادن نفستون جونتون رو مجبورين بيرون بدين! مرگ بر اسرائيل!
پاسخ ها
شیوا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
اول که حمله ای در کار نیست و بخاطر قوت گرفتن امکان مذاکره ی مستقیم ایران و آمریکا،دارن آخرین تلاششان را میکنن که جلوی این کار رو بگیرن.
دوم هم اگر به فرض محال حمله کنن،دلیر مردان نظامی ایران که همواره مدافع بدون منت ایران هستند جوابشان را میدهند.
راستی بازهم این دلاورهای پدافند ارتش گل کاشتند،اینا فقط زدن تو کار پهپادهای سری RQ !!
دمتون گرم کاش بجی اینهمه پولی که میدن به فوتبالیستا،یه کم هوای این نظامی ها رو داشتند!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
مگه بازی کامپیوتریه که اینقدر راحت حرف از جنگ میزنی؟!
*در صورتی که حزب الله نیز بخواهد وارد این منازعه شود، در معرض حمله زمینی گسترده رژیم اسرائیل قرار خواهد گرفت *

حمله زمینی گسترده؟؟ از همونایی که به غزه زدین؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
همچین گفته حمله ی نظامی گسترده انگار در جنگ 33 روزه حمله ی گسترده نکردن.اگه جرات حمله ی زمینی داشتن به غزه حمله میکردن.چه قدر اینا پر رو تشریف دارن
اسراییل تا بحال خودش را با بلوف وگنده گوی نگهداشته است در مقابل یک گروه تنها و بدون سلاح هیچ کاری نتوانست بکند آن موقع می خواهد به ایران حمله کند این همه یاوه سرای فقط این است که دیگرکشورها بخصوص آمریکا را باخود همراه کند.
شتر در خواب بیند پنبه دانه .......
اسراییل اگر ازبین برود کانادا یتیم میشود رژیم فعلی کانادا سقوط خواهد کرد و دیگر با ایران دشمنی نمیکند
مرگ بر آمریکا آمریکا هنوز قدرت ایران راندیده ما 70میلیون رزمنده هستیم و دروقت جنگ تفرقه های بین خودمان را همیشه کنار زده و متحد می شویم چون خط فکری ما خط سالار شهیدان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
اگر سر به سر تن به کشتن دهيم
به از آنکه کشور به دشمن دهيم
چو ايران مباشد تن من مباد
بدين بوم وبر زنده يک تن مباد
شما اگر جرأت دارید حمله کنید...به خدا که 1400ساله بغض ها رو تو گلو نگه داشته ایم..دیگه وقتشه به این اتشفشان کینه اجازه فوران بدیم..
کانادا کشور بی شخصیتی است . این کشور صرفا یک "دنباله" است.
پاسخ ها
دانیا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
کانادا اصلا کشور نیست فرمانداری است.و برای ما در ایران همان نوشابه نارنجی رنگ سابق!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
کانادا کشور نیست. مستعمره انگلیس هست.
فقط ايران براي مقابله با اسراييل كافيه
پاسخ ها
سرباز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
فقط ایران؟
حماس هم از سرشون زیاده
اینجا ایران است
مهد شیران است
دشمنان چه خیال کرده اند
این مملکت صاحب دارد
اسراییل باید بداند قبل از تشکیل حزب ا... و حمایت سوریه .ایران تومار پوشالی امریکا را در هم پیچیده و سگ امریکا(اسراییل)منتظر تکه استخوان از سوی امریکا نباشد.بیاید جلو و درس عبرت بگیرد و بداند که برای همیشه نابود خواهد شد.
مرگ براسرائیل وآمریکاحمله به ایران جرات می خواهداسرائیل می دانداگه هرایرانی یک آب دهان بیندازندکل اسرائیل آب میبردلازم به سلاح نیست
اتفاقا اگر اسرائيل به ايران حمله كند، بهتر است. زيرا به اين ترتيب كار اسرائيل، عربستان، قطر، اردن و تركيه به علاوه ناوها و پايگاه‌هاي نظامي آمريكا در خاورميانه يك سره مي‌شود.
ايراني‌ها هيچ‌گاه جنگي را آغاز نمي‌كنند، ولي اگر كسي بر عليه آنان جنگ را شروع كند، مردم ايران تا ريشه‌ دشمن را بيرون نياورند، از جنگيدن دست نمي‌كشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۵
دقیقا همینه.مگه از دفاع مقدس سخت تر هم داریم؟کل دنیا پشت بعثی ها بودن و حتی سیم خاردار به ما نمیدادن حالا فشنگ و غیره جای خود.اگه ما 1 بار نیروی هواییمون تجهیز شد نیروی هوایی اونا در طول جنگ 2بار به طور کامل نابود شد و 3 بار تجهیز شد.با ارتشی جنگیدیم که ارتش پنجم دنیا بود و با اونهمه کمبود نه تنها یه وجب از خاکمونو ازدست ندادیم بلکه چندین بار قوائد نظامی رو تغییر دادیم.الان که دیگه در تولید همه ی زمینه ها ی نظامی حرفی برای گفتن داریم.
اسراییل بایدازطرف ایران ادب شود. ماهمه آماده ایم .
اسراییل بایدازطرف ایران ادب شود. ماهمه آماده ایم .
اینجا ایران است و مهد شیران است...
این فیلمهای هالی وودی تاثیر خیلی بدی روی سیاستمداران اسراییل گذاشته.
هنوز جای سیلی 10سال پیش که میخواستن زمینی و هوایی حزب اله رو حذف کنن پاک نشده بود که یه کی دیگه از مردم غزه خوردن خیلی محکمتر.

اینها اول مست میکنن بعد حرف میزنند.
اسراییل خودش خیلی خیلی خوب میدونه که اگر آغاز گر جنگ باشه چه بلایی سرش میاد وگرنه مطمئان تا الان اینکارو کرده بود.
از قدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدن است
وقتی 10تا موشک خورد ناوهاشون نابود شد اون موقع دیگه آمریکا واسرائیل مثل پت ومت باید خودشونو جمع کنن برن حمله به تاسیسات ایران برابر با نابودی آمریکا واسرائیل که با خاک یکسان میشن
آمریکا دنبال بمب اتم هست غافل از اینکه هر ایرانی خودش یک بمب اتم هستش یعنی هنوز اینو درک نکرده
برنامه اصلی آنها در فشار بر سوریه رسیدن به همین مطلب بوده که بگویند دیگر سوریه نمی تواند به نفع ایران وارد نبرد شود تا بلوف هایشان در حمله به ایران واقعی تر جلوه کند و حالا که نمیتوانند به این هدف برسند ادعا میکنند که رسیده اند. غافل از اینکه در طول34 سال گذشته ایران کارهایی که باید میکرد را در سوریه کرده است و حتی 1% اگر اسد برود ایران مرحله بعدی سیاست خود در سوریه را اجرا می کند ولی شرایط برای اسراییل بهتر نمی شود و شاید هم بدتر شود. سر بسته گفتم.
اسراییل اگه همچین کاری بخواد بکنه تا به خودش بیاد از رو نقشه پاک میشه
مرگ بر رژیم غاصب اسراییل
اسرائیل خیلی بی وجوده.هر کشوری جای اون بود تا حالا باید از خجالت میمرد این ده بیست ساله هی میگه میخوام به ایران حمله کنم خاک تو سرش ترسو بزدل
8 سال هرچی ابر قدرت دنیا داشت علیه ما جنگیدن ولی دریغ از یه وجب خاک که گیرشون بیاد.امروز کل دنیا رو هم بسیج کنن هیچ غلطی نمیکنن ولی امروز با دیروز فرق داره دیگه تا اسراییلو محو نکنیم جنگ تموم نمیشه
اسرائیل بدبخت مگه چقدر مساحت داری که این همه ادعا داری؟با چهارتا بمب زیرو رو می شی.
ازتون خواهش میکنم یک سری به نقشه بزنید و استان اسراییل را مشاهده کنید، بعد همه چیز دستگیرتان میشود. اندازه. این نقطه میمونه.
کارشناسان نظامی آمریکا واسراییل می دانند که ایران در کشور خود و لبنان تسلیحاتی دارد که چندساعت بعد از حمله احتمالی اسراییل به ایران، تمامی مراکز نظامی اتمی و اقتصادی اسراییل بطور گسترده زیر آتش می گیرد واسراییل عملا فرصت حمله زمینی به حزب ا... یا سوریه را ندارد. وبر خلاف نظر مقامات امنیتی اسراییل،مشارکت اسد در حمله به اسراییل در جهان عرب برایش مشروعیت بیشتری ایجاد می کند.عجب گزارشاتی میدهند این سرویس های جاسوسی اسراییل!!!
اســـــــی !
باختی عمو ! باختی !
از قديم گفتن سگي كه پارس مي كنه گاز نمي گيره.
اين اسراييل اگه جرات داشت تا حالا تكليف خودش رو معلوم ميكرد و مي گذاشت ما هم با خيال راحت نفسمون رو بكشيم.
يعني تا حالا دوره آقايي ما شروع شده بود.
من از جنگ بدم میاد ولی خدا شاهده هیچی برام شیرین تر از جهاد و نبرد دلیرانه با این اسراییلی های نجس نیست . اتفاقا دل بری ازشان دارم
سالها قبل قریب به سی سال پیش شخصی به نام صدام با کمک قریب به 40 کشور تصمیم به حمله به ایران گرفت
روی کاغذ صدام در مدت کمتر از یک هفته بایدبه تهران می رسید و قسمت جنوبی ایران و جزایر سه گانه به اعراب ملحق میشد
صدام درست می گفت همه چیز کارشناسی شده بود ارتشی نبود نظامی هم تقریبا سرکار نبود
اون روز صدام با کمک جامعه جهانی به کشوری که حتی یک کلاش هم نمیتوانست تولید کند و برای خرید سیم خاردار به هرکشوری رو زد و دست از پا دراز تر بازگشت ، حمله کرد ، چه حمله ای که از هشت سال آن 6.5 سال برتری با دلاوران ارتش و بچه بسیجی ها بود
امروز بحران در دامن تمام آن چهل کشور افتاده
نمی دانند چه کنند که سرپا بمانند
به قولی آب بینی رو نمی توانند بالا بکشند حالا با کشوری که حداقل ده پایگاه نظامی در کشورهای مختلف با تکنولوژی مرموز نظامی و شناخته نشده دارد طرف هستند
آن موقع 36 میلیون بودیم الان نزدیک 80 میلیون
بماند آقا ما منتظریم بیایید تا کمی خوش بگذرانیم
اسرائیل جون مادرت حمله کن با با مردیم بی جنگی
آخه چه عقل و منطقی از درون اسرائیل میگه می تونه با ایران کهن بجنگه.البته میدونم عقل و منطق ندارن. شما برین فعلا با حماس و حزب الله تمرین کنین که دستپرورده خودمون هستن. شما رو چه به این گنده گویی ها. وای از روزی که خشم این ملت دامنتونو بگیره. از جغرافیای زمین حذف خواهی شد
ا س ر ا ئ ی ل.
نتانیاهو بدبخت چی خیال با دم شیر بازی نکن من خودم خونم بریزه بهتر از اینه که غیرتم بریزه
این حرفهای اسراییل ازروی ترسه .وگرنه حتی فکر جنگ باایران هم باعث شده تا خواب راحت نداشته باشند.مرگ براسراییل وامریکا
جه ارتباطی بین اسرائیل و سنگپای قزوین وجود دارد؟؟؟؟؟
اسراییل و همکیشانش بدونند چه اطلاعاتی چه عملیاتی یارای مقابله با ایران را ندارد زیرا انرژی هسته ای ایران منوط به ذرات خانه ها نیست مربوط به دلداگان ایران وجوانان باغیرتش است که هرکدام بمب اتمی به شمار می آیند.
از کسی که کل وجودشو توی همین دنیا میبینه ترسو تر وجود نداره. از اسراییلی ترسو تر خودشونن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی