بازدید 43816

آیت‌الله مجتبی تهرانی، دار فانی را وداع گفت

از سویی دیگر، جلسات عمومی اخلاق و معارف اسلامی که پیش از انقلاب نیز برپا بود و از سال ۱۳۵۶ منظّم و هفتگی دایر می‌‌‌شد، مأمن بی‌نظیری برای بسیجیان مخلص حضرت روح‌الله و سکّوی پرشی برای دلدادگان و حیات‌یافتگان انقلاب اسلامی بود که تازه از زیر یوق جهالت ستم‌شاهی رهایی یافته و به نور حکومت الهی منوّر شده و بی‌صبرانه و مشتاقانه به‌ دنبال معارف عمیق اسلام بودند.
کد خبر: ۲۹۵۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۴ 02 January 2013
حضرت آیت‌الله مجتبی تهرانی، بامداد امروز دار فانی را وداع گفت. ایشان در اوایل ماه محرم به دلیل مشکلات جسمی، مجلس عزای هر ساله خود را تعطیل کرده بود.

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله العظمی مجتبی تهرانی، مرجع عالی‌قدر عالم تشیع، دار فانی را وداع  کرد.

برادر آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها، خبر درگذشت وی را تأیید کرد و افزود: وی ساعت یک بامداد شب گذشته، دار فانی را وداع گفت.

آیت‌‌الله‌‌ حاج‌‌آقا مجتبی تهرانی، که از مراجع عظام تقلید و از شاگردان مبرّز مکتب فقهی، اصولی، فلسفی، اخلاقی و عرفانی امام خمینی(ره) بودند در 75 سالگی و با بیش از سی سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله مجتبی تهرانی در سال ۱۳۱۶ ه. ش در خانواده‏ای از اهل علم، معرفت و شهادت در تهران به دنیا آمد. پدر ایشان مرحوم آیت‏الله میرزا عبدالعلی تهرانی، از شاگردان مرحوم حاج‌شیخ عبدالکریم حائری یزدی، فقیهی مجاهد و عارفی سترگ بود که در زمان تاریک حکومت پهلوی اوّل، با همراهی و رفاقت مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی بزرگ، به اقامه جماعت در مسجد جامع بازار تهران مشغول بود و در امر تربیت نفوس مستعدّ و راهنمایی سالکان الی‏الله‏تعالی اهتمام ویژه داشت.

وی بنا به رسم همه خاندان‌های علم و معرفت، تحصیل در علوم دینی و اشتغال به علوم حوزوی را از دوران کودکی آغاز کرد و در امر تحصیل علوم، جدّیت فوق‌العاده‌ای داشت. ایشان با هدایت و ارشاد والد بزرگوار خود، برای مدّت چهار سال به مشهد مقدّس مهاجرت کرد و در سایه الطاف حضرت علی‌بن‏موسی الرّضا (ع) مشغول به گذراندن سطح شد و از محضر اساتید برجسته‌ای چون ادیب نیشابوری بهره برد. سپس به قم مهاجرت کرد تا در حوزه نوپای آن دیار، که همه اهل علمِ جهان تشیّع را به‌ سوی خود جذب می‌کرد، حضور یابد و سطوح عالی دروس حوزوی را نیز به پایان برساند.

این عالم وارسته با جدّیت و پشتکار بسیار، دروس سطح را به ‏سرعت تمام کرد و در سنین نوجوانی به محضر علمی بزرگانی چون امام خمینی، مرحوم آیت‌الله‏العظمی بروجردی، آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی و مرحوم علّامه طباطبایی راه یافت. در جدّیت و پشتکار معظّم‌له همین نکته کافی است که به فرموده خودشان، در زمانی که مشغول به دروس سطح بودند، دو مرتبه تمام وسائل‌الشیعه را مطالعه کردند تا برای شرکت در درس خارج آماده شوند.



ایشان با نبوغ و پشتکاری که از خود نشان دادند، در جوانی به درجه رفیع اجتهاد رسیده و به‌ زودی توانستند از نزدیکان و خصّیصین حضرت امام قرار گیرند. مقبولیّت علمی ایشان نزد استاد خویش، به ‌اندازه‌ای بود که حضرت امام به طلبه خوش‌فکر و جوان خود اجازه داد تا تقریرات و نوشته‌جات درس بیعشان را جمع‌آوری کرده و به صورت یک اثر مستقل منتشر نماید. ایشان در همین روزها، کتاب مکاسب محرّمه حضرت امام، همچنین دو جلد رسائل اصولی ایشان را تنظیم و منتشر کردند.

با آنکه هنوز مدّت زیادی از استفاضه این طلبه فاضل و جوان از محضر زعیم عالم تشیّع، حضرت آیت‌الله‏العظمی بروجردی نگذشته بود، این مرجع کم‌نظیر رحلت کرد و بار هدایت امّت را به ‌دوش خلف صالح خویش چون حضرت امام خمینی (ره) نهاد. حال که امر خطیر مرجعیّت متوجّه حضرت امام شده بود، ایشان شاگرد فاضل خود، یعنی حاج‌آقا مجتبی تهرانی را مأمور به جمع‌آوری فتاوا و تنظیم نخستین نسخه از رساله عملیه و مناسک حجّ خویش گردانید که در‌‌ همان ایّام به چاپ رسید و در دسترس مقّلدان قرار گرفت. حضرت استاد برای انجام این امر مهم، ضمن بهره‏گیری از دست‌نوشته‌های متعدّد استاد خویش، با ایشان هم‌بحث شد و رساله‌ای دقیق و علمی آماده کرد که بعد‌ها جزو دقیق‌ترین رساله‌های منسوب به امام خمینی مطرح شد. همه این امور در زمانی رخ داد که هنوز کمتر از بیست و پنج سال از عمر شریف حضرت استاد می‌گذشت.


ایستاده از راست: آیت الله مجتبی تهرانی، شهید باهنر
نشسته از راست: مرحوم حاج مصطفی خمینی، ناشناس


ایشان افزون بر یادگیری فقه و اصول در محضر استاد بی‌بدیل خود، چندین سال نیز از مشرب اخلاقی و عرفانی آن عارف کامل و عالم ربّانی سیراب و با دیدگاه‏های اجتماعی و سیاسی امام امّت به‌ خوبی آشنا شد. این استضائه از خورشید حیات‌بخش امام و دیگر اولیای الهی ادامه داشت تا آن که جرقّه‌های بیداری اسلامیِ ملّت ایران زده و امام خمینی از کشور تبعید شد. پس از این واقعه دردناک، حضرت آیت‌الله تهرانی نیز سه سال بعد، به نجف رفت تا هم سیر معنوی خود را در سایه فیوضات امیر‌المؤمنین (ع) و دیگر ائمه هدی تکمیل نماید و هم از تربیت استاد خویش بی‌بهره نماند. امّا این معیّت زیاد طول نکشید و حضرت امام به ایشان امر کردند که به ایران برگشته و در تهران حضور داشته باشند. لذا ایشان در سال ۱۳۴۹ به زادگاه خود بازگشت و به کارهای مهم و بر زمین مانده مشغول شد.

حضرت استاد از زمان بازگشت به تهران، تا پیروزی انقلاب شکوهمند امامت و ولایت در ایران، ضمن اقامه جماعت در مسجد جامع بازار، تدریس سطوح عالی خود را در مدارس علمیه تهران آغاز کردند و تربیت و هدایت جوانان انقلابی را به ‌دست گرفتند. از جلسات بسیار محرمانه با برخی انقلابیون فعّال گرفته تا جلسات عمومی اخلاق که در برخی مقاطع زمانی به‌ دلیل ممانعت حکومت جور، تعطیل می‌شد، همچنین حضور در بازار تهران و هدایت و رهبری مردم کوچه و بازار، از اهمّ فعّالیت‌های معظّم‌له پیش از انقلاب بود.

حضور عادّی آیت الله تهرانی در تهران و فعالیّت‌های مخفی ایشان در راهنمایی و رهبری مجاهدان انقلابی، آن ‌قدر مفید و کارآمد بود، هنوز هم برکات آن در میان اهالی تهران، باقی و جاری است، که بعد از مدّت‏‌ها سرّ تأکیدهای حضرت امام مبنی بر مراجعت ایشان به تهران را روشن ساخت. عنایت ویژه حضرت امام به تهران موجب شد که حضرت استاد، تا امروز در عاصمه‌جهان تشیّع بماند و نعمتی بی‌بدیل برای اهل این دیار باشد.


 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با آغاز ولایت و زعامت حضرت روح‏الله، همچنین با توجّه به سوابق درخشان و مراودات حضرت استاد با امام امّت، انتظار می‌رفت که ایشان یکی از مسئولین نظام اسلامی شده و گوشه‌ای از بار این انقلاب را به دوش بکشند. امّا بنا به فرموده خودشان، ایشان با دعا به درگاه خدای متعال و توسّل به حضرات معصومین، خود را از قبول مسئولیت‌های آشکار کنار کشیدند و با حضور در صحنه نیروسازی برای انقلاب، همچنان صورت گمنام و مؤثّر به تربیت نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب اسلامی پرداختند.
 
لذا جلسات درس خارج ایشان مملوّ از طلّاب سطوح عالی بود که برای انجام وظیفه به تهران آمده بودند و از فضای علمی قم فاصله داشتند. این جلسات آن ‌قدر مفید و کم‌نظیر بود که بسیاری از فضلا را به خود جذب کرد و حسرت دوری از فضای علمی قم را به رضایت و شکرگزاری شرکت در این جلسات علمی تبدیل نمود.
 
از سویی دیگر، جلسات عمومی اخلاق و معارف اسلامی که پیش از انقلاب نیز برپا بود و از سال ۱۳۵۶ منظّم و هفتگی دایر می‌‌‌شد، مأمن بی‌نظیری برای بسیجیان مخلص حضرت روح‌الله و سکّوی پرشی برای دلدادگان و حیات‌یافتگان انقلاب اسلامی بود که تازه از زیر یوق جهالت ستم‌شاهی رهایی یافته و به نور حکومت الهی منوّر شده و بی‌صبرانه و مشتاقانه به‌ دنبال معارف عمیق اسلام بودند.

(برگرفته از گروه دین و اندیشه خبرگزاری مهر)

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۰
انتشار یافته: ۱۴۵
خداوند روحش را قرين رحمت فرمايد
خدایش بیامرزاد.
یا حسین(ع)
خداوند روح بلندمرتبه شان را قرین رحمت کند.
انشالله با امام حسین محشور شود.
رحمـت الله علیه
انا لله و انا الیه راجعون
چه قسمتی است خدایا که در این برهه از زمان ایشان را از دست دادیم . ایشان ستونی از استوانه‌های شیعه بودند ، روحشان شاد رحم الله من قراء الفاتحة مع الصلوات
آبروی تهران رفت
عاش سعیدا و مات سعیدا ....
خدا غریق رحمتشان کند.
به گردنمان خیلی حق دارند.
خدایش رحمت کند و با امام حسین محشور شود
رحمت اله علیه
خداوند بيامرزد
خدا رحمت کند این مرد الهی را واقعا خبر بدی بود دلم گرفت
خداوند ایشان را با اولیاء معصومین محشور گرداند و مردم تهران را یاری فرمایید که این شهر از وجود چنین انسانهای وارسته ای خالی نشود
روحش شاد و یادش گرامی باد یاد شبهای رمضان بخیر
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
حالا شبهای قدر کجا بریم
هر وقت دلمون می گرفت یاد احیاهای حاجی میکردیم
چرا همیشه خوبها میرن؟
خداوند عزوجل یکی از اولیائ خود را فرا خواند.روح بلند همنشین اعلی علیین باشد انشاء الله
شخصیت ولایت مدار وارزشمندی بودند خدارحمتشان کند
الله اکبر ... الله اکبر .. همین دیشب داشتم فیلم یکی از جلسات اخلاقی ایشان را می دیدم .. خداوند رحمت کند این عالم را.. اللهم اغفر للمومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات ...
مصیبت عظمایی است که شاید آنهایی که سالهاست خوشه چین بیانات درربار آن عالم عامل و انفاس قدسیه اش بوده اند درک کنند. آجرک الله یا بقیـت الله
به خدا از بعد از سخنرانی آخر ماه رمضان ایشان می د انسام که باز باید رخت یتیمی مرجع تقلید بزرگ دیگری را بر تن کنیم. خداوند به حرمت عزای امام حسین مقام ایشان را که عالیست متعالی بفرماید. از الان غصه دارم که شبهای قدر چه خاکی بر سر کنم؟ کجا برم و پای منبر کی بنشینم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
از الان غصه دارم که شبهای قدر چه خاکی بر سر کنم؟
حقا که حق گفتی!
روحش شاد جای این بزرگواران با سختی جایگزین میشود با صاحبان این ماه محشور گردد
انا لله و انا الیه راجعون
خدا رحمتشون کنه،رحمت الله علیه
انشاءالله هر کس که عمری را به سلامت و در راه خداوند و مردمش صرف میکند آمرزیده کامل محشور شود
اذا مات العالم ثلمه فی الاسلام ثلمه لایثمها شیء
روحشان شاد
برای شادی بیشتر تمام کسانی که از کنار ما به آسمان پرواز کردند (((صلوات)))
با سلام
ورود اين عالم بزگوار و معلم اخلاق را به دنيايي زيباتر كه شايسته اين بزرگوار ميباشد تبريك به خانواده محترم و دوسدارانش تبريك ميگويم.
خدا رحمت كند ايشان را
جلسات درس اخلاق ایشان واقعا باعث تلطیف روح انسان بود
با اربابش حسین ابن علی (ع) محشور باد
انا لله و انا الیه راجعون....
خداوند ايشان را رحمت كند انشاء الله
نام نیکی از خود به یادگار گذاشت خداوند رحمت کند .
خدایش رحمت کند ومارا هم عاقبت به خیر نماید
خدا رحمتش کنه، این مرد بزرگ از نظر علمی کم نظیر بودن
درس ولایت فقیه ایشون واقعا بی نظیر بود...
انا للله و انا الیه راجعون. روحش شاد.
خداوند روح ایشان را با ائمه اطهار همنشین کند.
ایران یک استاد اخلاق را از دست داد خداوند رحمتش کند0
از شما دو چشم یک تن کم
و ز شما خردان هزاران بیش
انا لله و انا الیه راجعون
خداوند انشاءالله ايشان را با انبياء و امامان محشور کند! واقعاً ايشان گوهر ارزشمندی بودند که با علم سرشار و بیان شیوای خود بینظیر بودند.
براي شادي روح اين بزرگوار
فاتحه و صلوات
انا لله و انا الیه راجعون
روحشان قرین رحمت پروردگار
خوشا به سعادتش در شب اربعین دار فانی را وداع کردند.
خدایش رحمت کناد.فقدانش به این زودیها جبران نمی شود.
انا لله و انا الیه راجعون! درگذشت اسوه بی بدیل تقوی و عالم عملگرا و رخت بسته از سیاست و مرد صفا و دعا و مشغول بخدا و کار خدا برای فقط خداو تربیت نسل عظیم جوانان خدا خواه و خدا جو به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و خانواده محترم و شاگردان باارزشش تسلیت باد !!!
خداوند متعال این بزرگوار را از کوثر زلال ولایت خود و رسول گرامی ( ص ) و ائمه هدی ( علیهم السلام ) سیراب فرماید. آمین یا رب العالمین
خدايش رحمت کند . براي شادي روحش الفاتحه
خداوند روحش را قرين رحمت لا يتناهى خود نمايد . انشاءلله
خدا رحمتش کند
تنها آنان مردانه میمیرند که مردانه زیسته باشند
درود خدا و اهل بیت خدا به روح عظیم ایشان
قطعا تهران بدون آيه الله تهراني قابليت بيشتري براي بلاها دارد بايد دعاي مردم بيشتر شود.
خداوند روحش را قرين رحمت فرمايد
انا لله و انا الیه راجعون . روح بزرگش مرهون رحمت الهی و با ائمه اطهار محشور باد.
بسمه تعالی

وماعندالله باق: به درستیکه ایشان همه زندگیشان برای خدا بود و طبق این آیه شریفه ایشان در طول زمان جاودانه اند
اون از حاج آقا مجتهدی اینم از حاج آقا مجتبی
خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه
براي شادي روح آن عالم رباني فاتحه نثار بفرماييد
مکتب تشيع استادي مبرز،فقيهي آگاه،عالمي بصيرودري ناياب راازکف داد.عاش سعيداومات سعيدا
خدا رحمتش کند
او هست، اما به سفری رفته بسیار طولانی... آنهم از یک دیار فانی که همه در آن مسافریم و این دنیا مسافرخانه .... انشاء الله او را در مقصد زیارت می کنیم...
روحشان شاد و قرین رحمت باد.

هرچند توفیق درک محضرشان را چند سالی بود که از دست داده بودم؛ لیکن همواره نام دبیرستان نور (واقع در در خیابان ایران) برایم یادآور آن جلسات ناب زهد و اخلاق ایشان بود.

خدایش بیامرزاد.
انا لله و انا الیه راجعون خداوند روح بلند و ملکوتی ایشان را به اربعینیان متصل نماید و به امام خامنه ای صبر جزیل بر این مصیبت عضمی عنایت نماید.
باورش سخته ، ولی انگار حقیقت دارد
ارتحال اين عالم رباني و عارف بالله در شب اربعين سيدالشهداء حضرت ابا عبدالله الحسين(عليه السلام) خود بهترين دليل براي اتصال ايشان به اهل بيت (ع) و بهشت اعلي است ، ان في ذلك لآيه...
چه زیبا همه چیز به انسان های خدایی القا می شود. از آخرین شب قدر امسال و روضه خوانی و مداحی ایشان برای حضرت زهرا و مناجات با امام عصر می توان حکمت همه چیز را فهمید. امیدوارم با رفتن ایشان مانند سال 88 و رفتن آیت ا.. بهجت مشکلی برای مملکت در بسیاری از جهات پیش نیاید.
یا ایتها النفس المطمئنه
انا لله و انا الیه راجعون
هر چیزی در این عالم ظاهر و باطنی دارد
ظاهر ایمان تهرانیها همین مردم کوچه و بازار آن هستند اما باطنش اولیایی هستند که انفاس آنان این ایمانها را میسازد و بهشتی میکند وما این ولی خدا را از دست دادیم
روح ايشان شاد با بانوي دوعالم حضرت زهرا سلام اله مهشور شودچون ايشان به بي بي دو عالم خيلي ارادت داشتند.فاتحه وصلوات
خداوند انشاءالله ايشان را با انبياء و امامان محشور کند! واقعاً ايشان گوهری گرانبها بودند که خوشبختانه در دوره‌ای توفیق جلسات ایشان را درک کرده بودیم و با علم سرشار و بیان شیوای خود چون خورشید بینظیر بودند.
خدا رحمتشون کنه! خیلی مرد بزرگی بود! خیلی.
خداوند این عبد صالح خدا را بیامرزد
بار دیگر روح خدا به خداوند پیوست
خدای سبحان روح مطهر او را باارواح تابناک اهل البیت علیهم السلام محشور کند
خوشا به سعادت این عالم واصل که در اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به جایگاه ابدی خود کوچ می کنند.
خدا رحمتشان كند. حالا شبهاي قدر با نواي چه كسي قرآن به سر بگيريم؟
خداوند قرین رحمتش کند انشا الله
در ایان اربعین امام حسین سر سفره آقا مهمان است. ماراهم دعا کن
خداوند قرين رحمت بفرمايد
انا لله و انا الیه راجعون براي شادي روح اين بزرگوار
فاتحه و صلوات
روحش شاد و یادش گرامی
عروج ملکوتی آیت ا.. آقا مجتبی تهرانی استاد ارزشمند اخلاق را در آستانه اربعین
شهادت مولایش آقا ابا عبدا... حسین ( ع )
به خانواده های داغدیده سوگوار تسلیت گفته و ضمن آمرزش و غفران الهی برای این عالم برجسته دین و دانش امیدواریم همه بزرگان جامعه استاد اخلاق باشند .
پدر معنويمان را از دست داديم.
شايد آيندگان عظمت استاد را درك كنند.
یاد جلسات اخلاق ایشان در دبیرستان نور خیابان ایران به خیر.
انشاء الله خداوند در این شب اربعین روح ایشان را با مولایش حسین محشور نماید.
شب های قدرش عالی بود
هنوز صدای " یا ایها العزیز مسنا و اهلنا الضرر ... " اش که بعد قر آن سر گرفتن می گفت توی گوشم هست
بدون این مرد شب های قدر چی کار کنیم
تموم شد ...
وای ....
انشاالله خداوند بزرگ ایشان را با حضرت اباعبدالله (ع) محشور فرماید .روحش شاد .
یا حسین
یکی از اسطوره های تقوا و پرهیزگاری بودند ایشان و حرفهایشان از دل در می آمد و بر دل هم می نشست که این خود اثباتی بر تقوای ایشان بود ایشان که رفتند به دیدار حق ما چه کنیم که یک استاد و راهنمای دیگر را از دست دادیم خداوندا هیچگاه ما را بدون راهنما قرار نده آمین یا رب العالمین
انا لله و انا الیه راجعون
چند سالی بود که شب های احیا به مسجد جامع بازار می رفتم. مراسم حضرت آیت الله مجتبی تهرانی بسیار ساده، بی ریا و عرفانی بود. ولی امسال در یکی از شبهای احیا، مراسم شور و حال عجیبی داشت. آیت الله مجتبی تهرانی شخصا عزاداری کردند. در بین عزاداری گفتند که احتمالا سال بعد بین ما نیستند. خیلی عجیب بود.
حالا دل همه ما شکسته شده.
خدایش رحمت کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
شب بیست و سوم بسیار عجیب و بی نظیر بود، همان جا دلم لرزید که سال بعد ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
من از بچه گیم شبای احیا بازار می رفتم.
فقط یه سال نبودم اصلا بهم نچسبید.
حالا دیگه .......
خدایش بیامرزد.
پدر معنويمان را از دست داديم.
شايد آيندگان عظمت استاد را درك كنند.
به راستی که غم بزرگی برای عالم تشیع است و انشاالله با روح طیبه امام و شهدا و سیدوسالار شهدا محشور گردند.آمین
انا لله و انا الیه راجعون

روح بزرگوارشان شاد باد.
چه خاکی به سرمان شد
انا لله و انا الیه راجعون
خدایش بیامرزد.
انا لله و انا الیه راجعون
چند سالی بود که شب های احیا به مسجد جامع بازار می رفتم. مراسم حضرت آیت الله مجتبی تهرانی بسیار ساده، بی ریا و عرفانی بود. ولی امسال در یکی از شبهای احیا، مراسم شور و حال عجیبی داشت. آیت الله مجتبی تهرانی شخصا عزاداری کردند. در بین عزاداری گفتند که احتمالا سال بعد بین ما نیستند. خیلی عجیب بود.
حالا دل همه ما شکسته شده.
خدایش رحمت کند
روحش شاد و راهش پر ره رو باد
رحمت الله علیه حالا باید گفت تهران دیگر عالمی در سطح ایشان ندارد و تهران خالی از علمای حاملین علم اهل البیت (ع)شد.
انا لله و انا الیه راحعون
خداوند ایشان را غریق رحمت فرماید.
درود و سلام خداوند بر ایشان باد.
وای از زمانی که عالمی چون او از بین ما مردم که در این وا نفسای روزگار به هر طرف پراکنده شده ایم برود، از ماه رمضان گذشته و شیهای قدر معلوم بود دیگر این کالید خاکی برای آن روح ملکوتی جایی ندارد
خداوند انشاءالله ايشان را با انبياء و امامان محشور کند! واقعاً ايشان گوهر ارزشمندی بودند که با علم سرشار و بیان شیوای خود بینظیر بودند.
چه سعادت بزرگی. دیدار محبوب در اربعین سالار شهیدان حسین مظلوم. خداوند متعال ایشان را رحمت کند. یاد شبهای احیاء ماه رمضان بخیر. مسجد جامع بازار جای سوزن انداختن نبود. خدایا این مرد بزرگ را با سید الشهدا محشور بفرما.
وقتی تمام سال دلم را زنگار گناه و معصیت تیره و تار می کرد طوری که حتی امیدم به رحمت خدا کمرنگ می شد، شبهای قدر نفس مسیحایی ایشون دلم رو زنده میکرد و دوباره به خدا و رحمتش گره می زد.
واقعا برای من به شخصه حسرت بزرگی است از دست دادن ایشون.
خوش به حالشان که به دیدار معبودی رفتند که شفیته اش شده بودند.
مصیبت وارده را به امام زمان علیه السلام و رهبر انقلاب سید علی خامنه ای تسلیت عرض می نمایم
خداوند انشاءالله ايشان را با انبياء و امامان محشور کند! واقعاً ايشان گوهر ارزشمندی بودند که با علم سرشار و بیان شیوای خود بینظیر بودند.
خدا به ما رحم کند.
مشخص نیست چندین سال باید بگذرد تا امثالی مانند ایشان در این عالم بیایند.
برای شادی روحشان صلوات.
انا لله و انا الیه راجعون
رحمت الله علیک
خدا رحمتشون کند
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء»
خبر رحلت عالم و عارف بزرگ حضرت آیت‌الله علامه مجتبی تهرانی مایه تاسف و تالم فراوان همه ایران گردید.
ایشان به راستی مصداق بارز «العلماء امناء الرسل» بود که نقشی موثر در تبیین و تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) ایفا نمود و در عین حال به عنوان عارفی وارسته در مسیر کمال انسانی و ترویج صفات الهی در جامعه گام بر می‌داشت.
با تسلیت درگذشت این عالم ربانی به ساحت مقدس حضرت حجت ابن‌الحسن عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، عموم ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بویژه بیت شریف ایشان، برای بازماندگان صبر جمیل و برای آن عالم بزرگوار علو درجات مسالت می‌نمایم.
واقعا باورم نمیشه حاجی هم رفت........
خداوند تبارک و تعالی این عالم عابد بی ادعا را رحمت کند . الفاتحه
سلام
انا لله و انا اله راجعون
10شب از محرم 89 ب خواست و ارده الهی از مجالس بی ریا و علمی ایشان بهره بردم
تمام عمرم یک طرف اون 10شب یک طرف
واحسرتا واحسرتا
استاد روحت شاد
صدای دلنشینت تا ابد در حافظه ام خواهد ماند
ای کسایی ک منفی میدین
استاد این آیه رو برای شروع خطبه هاش میخوند
و " ذر الذین اتخذوا دینهم لهوا و لعبا"
خداوند روحش را شاد كند .صلوات
اون گريه هاي شبهاي احياء تو مسجد جامع بازار هم رفت!شب احياء بعدي كسي نيست كه بگه براي منه عاجر درمونده هم دعا كنيد! يه روحاني به درد بخور كه تو موعظه هاش مي دونست چي داره ميگه هم رفت!ديگه كيبرد رو نمي تونم ببينم!حيف
دوستان یکی یکی رخت بر بستند و ما ماندیم و این دنیای پر تلاطم و این همه فتنه و گمراهی و سیاهی. خداوند به داد ما برسد. و بقیه عمرمان را با نظر رحمتش در آنچه که مورد رضای اوست مصروف دارد.
خدایش قرین رحمت کند.
بنام خدا
خداوند متعال با اولیاء وحضرت امام روح الله و شهدای انقلاب اسلامی مشهور بگرداند انشالله مجالس و برنامه های اخلاقی ایشان با سبک بسیار خوب توسط سایر عزیزان ادامه پیدا کند .
واقعا خبر ناراحت کننده ای بود من بیش از 5سال پا منبر ایشان در مدرسه نور بودم. واقعا مرد خدا بود.
خداوند رحمتشان كند و به حرمت نفس زكيه اين بزرگ مرد' اخلاق را در كشورمان نهادينه سازد آمين
هرچقدر فکر کردم که در شان آقا بگویم نتوانستم حالت درونیمان را در قالب کلمات بگنجانیم. التماس دعا...
سلام
بالاخره مزد این همه سال روضه امام حسین را با عروج در شب اربعین اش گرفت . روحشان شاد و راهشان پر رهرو
الفاتحه
شب بیست و سوم ماه مبارک حاج اقا روضه عجیبی از حضرت فاطمه زهرا 0س9ایراد فرمو دند که سابقه نداشت خدایا به حق امام حسین (ع) با امام مظلوممان محشورشان بفرما ما که یتیم شدیم
دعای خیر مردم تهران بدرقه راه ایشان باشد
انگار پدرم را از دست داده ام. شبهای قدر را چه کنم ، زنگار 1 ساله را چطور از قلبم پاک کنم ...
خداوندش بیامرزاد
مردم ببینید خوبی چقدر پسندیده است بیایید به خاطر خدا برای خدا زندگی کنیم اینهمه پیام همه به بزرگی یاد کردن روحشان شاد و با سیدالشهدا محشور باد
افسوس که آن مرشد جانانه ی ما رفت
آن سرور ما عاقبت از خانه ی ما رفت
با توشه ای از دوستی عترت اطهار
افسوس که کوچید و ز کاشانه ما رفت
(انّا لله وانّا الیه راجعون)
خدا رحمتش کند
در تعدادی از نمازهای حماعت مسجد حامغ بازار
به اقا مجتبی اقتدا کردم .........امیدوارم در جوار رحمت حق ماوا بگیرد .....صدای پاک و ارومش هنوز در روحم روان وجاری است ...خدا رحمتش کنه
خدا رحمتش بکنه انشاالله.
اذا مات المومن العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شی
هرگاه مومن عالمی از دنیا برود مصیبت و گودالی در اسلام ایجاد می شود که هیچ چیز نمیتواند آن را پر کند
فقدان این عالم ربانی به حضرت بقیه الله عج ورهبر عزیزو همه دوستداران مکتب اسلام واهل بیت ع تسلیت باد
سلام عرض می کنم ضمن تسلیت به مناسبت در گذشت عالم ربانی معلم عشق و ایثار حضرت آبت الله حاج آقا مجتبی تهرانی به حضور شما، این بنده از ریزه خواران سفره ی پربرکت دانش آن فقید سعید، طارق خراسانی امروز غزلی به مناسبت رحلت ایشان سروده که در وب سایت اینجانب surood.rozblog.comموجود و می توان از آن در این لحظاتی که واقعاً دل ها شکسته و عزادار آقا می باشند استفاده فرمایید با تشکر
فقدان این عالم ربانی رابه ملت ایران تسلیت باد
به يقين اين نشانه و حجت خداوند ساعاتي است كه به راحتي ، امنيت ، آسايش و آرامش واقعي رسيده. خداوند دعاهاي اين مرد عامل را در حق تمامي شيعيان و مسلمين و مردم دنيا مستجاب نمايد.
خدا رحمت کند این عالم وارسته و استاد اخلاق را که به گردن همه ما حق بزرگی داره. با تمام وجود این مصیبت عظما را به تشنگان معارف اسلامی تسلیت گفته و شب های قدر را با یاد او برگزار می کنیم
خدا ایشون رو بیامرزه
خداوند رحمت کند
آن بزرگوار رفت وما قدرشان را ندانستیم کاش قدر بزرگانی که زنده اند را بدانیم تا وقت عروجشان حسرت نخوریم
حاج آقا در اوج عزاداری با لحنی غریب می گفتند :خیلی التماس داریم".
و حالا "فادخلی فی عبادی فادخلی جنتی"
خدایت بیامرزد
خدایش بیامرزد.
نمیدونم چیکار کنم و چی بگم . درمنده شدم. خدا بهمون صبر
خداوند رحمتشون کند
نفر ایستاده کنار ایشان حاج آقا مرتضی اخوی ایشان است نه شهیدباهنر
گروهی در دنیا چقدر گمنام زندگی میکنند و در عرش برین چقدر معروفند . آیا این نمی تواند زمینه ی هدایت ما باشد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس