بازدید 62979
ادعای یک روزنامه ترک:

ایران و آمریکا وارد مذاکره شده‌اند

در شرایطی که از چند ماه پیش، موضوع احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا به یکی از مباحث مورد توجه رسانه‌ای و تحلیلی تبدیل شده، اخبار و همچنین شایعات مربوط به این موضوع نیز افزایش یافته است. در جدید‌ترین مورد، یک روزنامه ترک مدعی شده ایران و آمریکا هم اکنون در حوزه موضوعی خاص وارد مذاکرات دوجانبه شده‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳ 01 January 2013
در شرایطی که از چند ماه پیش، موضوع احتمال مذاکره میان ایران و آمریکا به یکی از مباحث مورد توجه رسانه‌ای و تحلیلی تبدیل شده، اخبار و همچنین شایعات مربوط به این موضوع نیز افزایش یافته است. در جدید‌ترین مورد، یک روزنامه ترک مدعی شده ایران و آمریکا هم اکنون در حوزه موضوعی خاص وارد مذاکرات دوجانبه شده‌اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «تودی زمان» ترکیه با انتشار مطلبی مدعی شده با نزدیک شدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، ایالات متحده برای به دست آوردن اطمینان خاطر از آینده افغانستان، از طریق واسطه‌هایی با ایران وارد مذاکره شده است.

این روزنامه می‌نویسد، افرادی که از جزییات دیدارهای چندگانه میان نمایندگان ایران و ایالات متحده آگاهی دارند، ماهیت گفت‌و‌گوهای دو طرف را بسیار جدی دانسته‌اند؛ البته به اعتقاد تودی زمان، این امر جای تعجب ندارد، زیرا ایران آشکارا اعلام کرده، آماده نشستن پای میز گفت‌و‌گو با آمریکایی‌ها بر سر افغانستان است؛ هرچند علاقه‌ای به گسترش دامنه این مذاکرات به دیگر موضوعات ندارد.

به نوشته این روزنامه، آنچه ایران بیش و پیش از هر چیز خواستار آن است، به رسمیت شناخته شدن نقش منطقه‌ای خود است؛ نقشی که از آسیای مرکزی تا خاورمیانه و شمال آفریقا گسترش یافته است. بر این اساس، مقامات ایران حاضرند با آمریکایی‌ها معامله کنند.

بنا بر ادعای تودی زمان، آنچه به عنوان ابزاری برای ایران در مذاکرات به کار برده می‌شود، استفاده از نیروهای خود در کشورهای منطقه و گسترش نفوذ در این کشورهاست تا دیگران چاره‌ای جز اینکه با ایران پای میز مذاکره بنشینند، نیابند. این روزنامه، اقدامات ایران در عراق را ـ که سرانجام آمریکا را به مذاکره پنهانی با ایران واداشت‌ ـ نمونه‌ای از این سیاست ایران در گذشته می‌داند.

در ادامه این مطلب، به سخنان «حسین شیخ الاسلام»، مشاور امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در جریان کنفرانس هرات در اکتبر سال ۲۰۱۲ میلادی اشاره شده که از آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا بر سر افغانستان سخن گفته بود.

به نوشته تودی زمان، این سخنان بسیار مورد توجه مقامات آمریکایی قرار گرفته و تیمی از شورای امنیت ملی این کشور برای پیگیری موضوع به افغانستان فرستاده شده‌اند.

در همین راستا، مقامات آمریکایی از کنسولگری آمریکا در هرات که پنجاه مایل با مرز ایران فاصله دارد و «جیلیان برنز»، سرکنسول ایالات متحده در این کشور، برای ایجاد ارتباطات محرمانه با مقامات ایرانی استفاده کرده‌اند. تودی زمان مدعی است، از طرف ایران نیز شیخ‌الاسلام، مسئولیت انتقال پیام به آمریکایی‌ها را بر عهده داشته است.

این روزنامه می‌افزاید، حضور و نقش‌آفرینی ایران در افغانستان، مورد استقبال برخی دیگر از کشورهای منطقه، به ویژه هند نیز هست، زیرا هند به شدت از این که نقش آفرینی پاکستان در آینده افغانستان افزایش یابد، احساس نگرانی می‌کند.

با این حال، آنچه مایه نگرانی ستون‌نویس این روزنامه را فراهم آورده، این است که ایران بتواند با ابزارهای نفوذ خود در افغانستان، سرنوشتی مشابه عراق را برای آینده این کشور رقم بزند که در آن، نقش و نفوذ ایران از دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بیشتر باشد. بی‌گمان، این امری است که مقامات دولت ترکیه نیز نسبت به آن به شدت نگرانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱۴
انتشار یافته: ۴۳
من نمیدودنم چرا مردم نباید بدونن دولت مردانشون چه تصمیمی دارند!
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
عزیزم این مطلب همه جای دنیا مرسومه . هر کشوری یکسری کارا میکنه که لازمه زیاد تو بوق نشه
آنچه مایه نگرانی ستون نویس این روزنامه را فراهم آورده، این است که ایران بتواند با استفاده از ابزارهای نفوذ خود در افغانستان، سرنوشتی مشابه عراق را برای آینده این کشور رقم بزند
یا امام رضا تحریمها بشکنه
بنام خدا
وارد مذاكره شدن ايران با آمريكا كفر نيست. چنانچه در چارچوب خود و زير لواي نظرات رهبري عزيزمان باشد هيچ مشكلي ندارد كه هيچ بلكه يك فرصت طلبي حكيمانه است. مگر ما با كشورهايي مثل روسيه، انگليس، آلمان، فرانسه و حتي عراق و عربستان رابطه برقرار نكرديم د رحاليكه از برخي بيشتر هم لطمه ديديم. بگذاريم بزرگان نظام حكيمانه امور را پيش ببرند. مخالف مذاكره ايران با آمريكا اول صهيونيست‌ها هستند و بعد هم سردمداران کشورهای عربی.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
روسیه رو یادت رفت...اگه ایران با آمریکا مذاکره کنه و به نتیجه برسه ...اون موقع ایران دیگه به روسیه باج نمیده...موتجه شدین!؟ تحریم ما همواره به نفع روسیه هست...بزرگکترین صادر کننده گاز جهان به مدد تحریم ایران...به لبخند زدنشون و ادعای دوستیشون فریفته نشین...اینها منافقند و خطر منافقان به مراتب بیشتر از دشمن است.
با سلام
نمی دانم خبر فوق راسته یا دروغ،ولی به عنوان یک ایرانی امیدوارم درست باشه ،من نه آمریکایی هستم نه اسرائیلی و نه.....بلکه یک ایرانی مسلمان و آزاده ام و حاضرم برای دفاع از وطن خویش جان خود را هم بدهم اما امروز دشمنان این سرزمین از راه جنگ وارد نشده و نمی شوند بلکه آنقدر فشارهای اقتصادی در تمام حوزه ها مانند صنعت هواپیمایی،خودرو،غذا،دارو نفت وگازو....و دیپلماتیک را افزایش می دهند تا کمر مردم بشکند و همه را بدبین کنند در این شرایط از هیچ کس کاری بر نمی آید .اما ما با مذاکره و حفظ اقتدار و هویت خود می توانیم مانند امام حسن(ع)،شر دشمنان و توطئه هایشان را خنثی کنیم و این تنها با درایت و هوشیاری مسئولان میسر است.به هر حال امیدوارم کشور و هموطنانم به آرامش برسند هم از نظر اقتصادی و مالی و هم آسایش و رفاه و سلامتی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
چرا رفتار امام حسین را در پیش نگیریم؟
ادعا باشه یا نه، کاری ندارم. فقط خدا کنه قیمت دلار بیاد پایین..آمین
مبارک است انشااله.....
از كوزه همان برون تراود كه در اوست.
به اميد خدا ترس از عظمت ايران در وجود دشمنان و چاكران آنان هميشه بوده و خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
گرانی سیصد درصدی پدر ملت را در آورده است
فرمانده سپاه امروز به این سخنان کذب پایان داد.......
بنام خدا
وارد مذاكره شدن چنانچه در چارچوب خود و زير لواي نظرات رهبري عزيزمان باشد هيچ مشكلي ندارد كه هيچ بلكه يك فرصت طلبي حكيمانه است. مگر ما با كشورهايي مثل روسيه، انگليس، آلمان، فرانسه و حتي عراق و عربستان رابطه برقرار نكرديم د رحاليكه از برخي بيشتر هم لطمه ديديم. بگذاريم بزرگان نظام حكيمانه امور را پيش ببرند.
باب چرا افغانستان .راجب خودمون بريد مذاكره كنين.بخدا گروني امونمونو بريده.ديگه جايي براي مخفي كاري نمونده...
omidvaram ayande va eghtesade IRAN BE ANDAZEYE AFGHANESTAN BARAYE MASOOLIN MOHEM BASHAD.
یه زمانی مسئولان کشور عراق بدترین دشمن مال و جان و ناموس ایران بود اما حالا تبدیل شده به یه کشور دو ست و رفیق و همسایه ، چرا فکر میکنید مذاکره ایران و امریکا چیز خیلی عجیبیه؟ سیاست همینه ، باید ببینی در چه شرایطی چه گزینه ای بیشتر به نفعته. حالا میخواد آمریکا باشه یا هر کشور دیگری. البته با حفظ کیان و تمامیت ارضی و اقتدار موضع خود ، مذاکره نه تنها بد نیست بلکه بسیار تاثیر گذار هم هست.
بعد از اینکه مسائل افغانستان رو حل کردند لطف کنند ، مسائل مملکت ما رو هم با هم یه صحبتی بکنند.
ولایت فقیه همه هستی ماست قلب ماست مغز متفکر ماست خون در رگهای ماست نماینده امام زمان (عج) است رهبر مسلمین جهان است سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تعین میکند مابسیجیان سربازان گوش به فرمان او هستیم مذاکره با شیطان بزرگ محال است
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
درود بر تو غیبعلی
جانم فدای رهبر
مرگ بر آمریکا
خواب برگشتن آمریکا به این کشور خوابی پریشان و تعبیر ناشدنی است ( امام خامنه ای مد ظله العالی )
رابطه ما با آمریکا رابطه مظلوم با ظالم است ( حضرت امام خمینی ره )
عدم حل مشكل مابا امريكا باعث جسارت كشورهاي نقطه اي وكوچك شمال وجنوب كشورمان وسرقت مفاخر وبروز مشكلات زيادي براي مردم شده است اميدوارم مسئولان باحفظ اقتدار ومنافع ملي باامريكا مذاكره كنند.
اتش و پنبه باهم جور در نمی ایند
مذاکره با امریکا باید از موضع عزت باشد و درآن به منافع مسلمین ّپایمند باشیم در غیر این صورت موجب سرافکندگی خواهد بود.
اي كاش كه اين اتفاق بشه تا دلار و زمين وخونه همه چيز ارزان شده انكار بعضي ها از اين كه اين اتفاق بيفتد ناراحتن فكر كنم اينطوري سود بيشتري مي كنند
مابا مذاکره باهیچ کشوری به غیراز اسرائیل ابائی نداریم بشرطی که حقوق مارا به رسمیت بشناسند
ولی بنظرمن مذاکره برای رابطه بین ایران و امریکا ساده لوحانه هست چراکه باهم اختلاف ساختاری وایدئولوژیکی دارن

یه خواهشی که از دوستان دارم از مذاکره باآمریکا ذوق زده نشوند نه مخالف مذاکره باشم بلکه آنها ازین قضیه سوءاستفاده می کنن.
مذاکره با آمریکا به این معنی نیست که ایران زیر بار سلطه گری و و جاه طلبی آمریکا بره.به هر حال هر دو کشور از این مصالحه سود میبرن.بخصوص ایران که تو شرایط خوبی نیست.ایران با یه سیاست درست میتونه به سرعت اقتصادش و شکوفا کنه و به اوج برسونه.و راه برای پیشرفت ایرانی های عزیز هم باز میشه.
من 14سالمه ولی اونقدی میفهمم که اینا رو بگم.من نمی دونم چرا بعضی ها هنوز مخالف این مذاکره ن.تو این جریان تنها کسایی که سود میبرن اعرابن و تنها کسایی که متضرر میشن "ماها" مردم عادی ایران هستیم.امیدوارم آقایون به فکر مردم هم باشن.
پاسخ ها
123
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
من فکر نمیکنم با این فکر عمیقت14سالت باشه آفرین به ژرفای اندیشه ات
رابطه با امریکا بلی و یا خیر خیلی مهم نیست برگردیم به روزهای گذشته و اهداف آن روزها را مرور کنیم و ببینیم در مسیر همان اهداف حرکت شده یا نه؟؟؟
....من اگر نیکم اگر بد تو برو خود را باش
هر کسی ان درور عاقبت کار که گشت

انشاءاله خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید از رجل سیاسی گرفته تا ....
بنده نیز امیدوارم این گره سیاسی باز بشه وما نباید دیواری از سیاست بدور مملکت بکشیم تا در نتیجه ان مشکلات مردم بیشتر بشه
خدا یا خودت به ما رحم کن
فقط خداکند زودتر این کار صورت گیرد ، تا مجبور نباشیم در شرایط بدتری این مذاکره را بپذیزیم
باسلام خبری را دریافت کردم ایشالله باعث سرافرازی نظام مقدس اسلامی باشد مسئولین هرکشوری تلاش میکنند درهرعرصه موفقیتهای را کسب کنند یکی هم مناسبت ها مذاکره باکشور امریکاست امید پیروزی ایران اسلامی
چرا ملت ایران عوض اینکه این حرفهای
مهم را از سران مملکت بشنوند از زبان
رسانه ها وبیگانگان میشوند .
خدا کنه درست باشه چی از این بهتر که تحریما بشکنه
خدا کنه زودتر مذاکره کنند و توافق کنند مردم دیگه طاقت این گرونی و تورم رو ندارند
انشاءالله مذاکره مثبت وبراساس تعالیم اسلام ورهبری معظم انقلاب انجام وبنفع ایران باشد. چون اگرغیرازاین باشدجزمقابله باآمریکاچیز دیگری وجودنداردواین برای هردوکشورفاجعه است والسلام
به نظرمن کشورهای حوزه خلیج فارس دوست ندارند که روابط ایران وامریکا برقرار شود
صدای دهل از دور خوش است
سلام
امريكايي ها هيچوقت دوست ما نبوده نيستند و نخواهند بود به هر حال ما مطيع رهبرمان هستيم هر چه ايشان تصميم بگيرند ما گوش به فرمانيم
نشست ها زياد هستند اصل موضوع نشست ها و تصميمات بعدشه . اميدوارم كه از تحريم ها خارج بشيم و بازي ها تموم بشه .
مذاکره با آمریکا یا هر کشور دیگری اگر بر اساس احترام متقابل باشد نه تنها به نفع کشور ماست بلکه معرف اسلام ناب محمدی است که توان این را دارد که شیطان ها را هم آدم کند
یه نگاه به چین بکنید ، یه نگاه به هند و برزیل و ژاپن و ... بکنید ، بدون دشمنی با آمریکا و اینکه کسی چوب لای چرخشون کنه و با توجه به استعدادای بالاییی که دارن چند ساله شکوفا شدن الان بذار امریکا به اینا بگه بالا چشتون ابروه ، کاش ما هم اول به اندازه زیادی قدرتمند میشدیم بعد با آمریکا درمیفتادیم ، حیفه به خدا حیفه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار