بازدید 13585
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال

تثبیت صدرنشینی استقلال، صعود پرسپولیس

هفته‌ نوزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با شگفتی آغاز شد. در پایان این هفته از رقابت‌ها، تیم استقلال تهران با برتری برابر سایپا، توانست جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی تثبیت کند. سپاهان نیز با شکستی که متحمل شد، از کورس قهرمانی فاصله گرفت، در نخستین بازی دیروز، پرسپولیس با نتیجه‌ دو بر صفر در خانه فجر سپاسی به پیروزی رسید و به این ترتیب، یحیی گل محمدی، نخستین برد در لیگ بر‌تر را در مقام سرمربی دشت کرد.
کد خبر: ۲۹۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۳:۲۲ 01 January 2013
تیم فوتبال استقلال با پیروزی برابر سایپا در آخرین دیدار از هفته نوزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور ضمن افزایش اختلاف امتیازی‌اش با دیگر تعقیب کنندگان، جایگاهش در صدر جدول این مسابقات را تحکیم بخشید.

به گزارش «تابناک»، آخرین دیدار از هفته نوزدهم رقابت‌های فوتبال لیگ بر‌تر باشگاه‌های کشور، از ساعت ۱۷:‌۳۰ دقیقه امروز دوشنبه بین تیم‌های استقلال تهران و سایپا البرز در ورزشگاه برگزار شد. در این بازی که قضاوت آن بر عهده احمد صالحی بود، تیم فوتبال استقلال با تک گل فرزاد حاتمی ـ که در دقیقه ۵۴ به ثمر رسید ـ برابر سایپا به پیروزی دست یافت تا با ۳۷ امتیاز، جایگاهش در صدر جدول لیگ بر‌تر را تحکیم بخشد؛ فرزاد حاتمی و جی‌لوید ساموئل از استقلال و حامد شیری از سایپا هم بازیکنان اخطاری این بازی بودند.

بنا بر این گزارش، نیمه نخست این دیدار با حملات استقلال آغاز شد، ولی این حملات سودی نداشتند و شاگردان امیر قلعه‌نویی نتوانستند به گل دست پیدا کنند. سایپایی‌ها هم فشار چندانی روی دروازه استقلال نیاوردند و بازی در نیمه نخست ملال‌آور گذشت.
 
استقلال در نیمه دوم، چهره بهتری از خود به نمایش گذاشت. تعویض خوب قلعه نویی و آوردن علی حمودی به زمین که زمینه ساز گل برتری استقلال شد، تأثیر خوبی بر بازی گذاشت و یخ بازی را آب کرد و سرانجام در ۵۴ دقیقه بود که فرزاد حاتمی روی سانتر حمودی توانست دروازه سایپا را باز کند.

پس از گل استقلال، سایپایی‌ها حملاتی روی دروازه استقلال تدارک دیدند که بی‌فایده بود و استقلالی‌ها با دفاع خوب خود، تواتنستند حملات سایپایی‌ها را خنثی کنند؛ این سومین دیدار تیم‌های استقلال و سایپا در فصل جاری مسابقات فوتبال ایران بود.
نخست در هفته دوم، لیگ بر‌تر تیم سایپا با نتیجه دو بر یک، استقلال را شکست داد اما در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، تیم استقلال با چهار گل سایپا را در هم شکست.

تیم سایپا هم که نتوانست در این بازی انتقام شکست سنگین در جام حذفی را از استقلال بگیرد، با از دست دادن سه امتیاز این مسابقه با ۲۷ امتیاز به رده هشتم سقوط کرد. استقلال نیز فاصله امتیازی خود را با دیگر تعقیب کنندگانش به چهار امتیاز رساند.

آلومینیوم و تراکتورسازی پیروز شدند

در ادامه مسابقات هفته نوزدهم لیگ بر‌تر فوتبال، عصر امروز از ساعت ۱۵ با برگزاری سه دیدار پیگیری شد:
 
داماش گیلان یک - آلومینیوم هرمزگان دو
گل‌ها: مهدی محمدزاده هفت و رسول پیرزاده ۵۹ برای آلومینیوم، کبه ۱۲ برای داماش
داماش برای نخستین بار در این فصل شکست در خانه را تجربه کرد.
نفت تهران صفر - مس کرمان صفر
تراکتورسازی تبریز یک - پیکان صفر
گل‌: فلاویو لوپز ۸
اخراج: کیوان وحدانی ۸۶
تراکتورسازی با این پیروزی ۳۲ امتیازی شد و به رده سوم راه یافت. پیکان نیز نهمین شکست خود در این فصل را تجربه کرد و بیست امتیازی باقی ماند.
آلومینیوم نیز چهارمین برد خود را در این فصل به دست آورد و با بیست امتیاز به رده چهاردهم راه یافت.

شاگردان دایی حریف تیم مایلی‌کهن نشدند

دیدار تیم‌های گهر دورود و راه‌آهن از هفته نوزدهم لیگ بر‌تر از ساعت ۱۴:‌۱۵ در ورزشگاه تختی دورود آغاز شد که این بازی در پایان با نتیجه دو بر یک به سود میزبان پایان رسید.

هر دو گل این دیدار در نیمه نخست به ثمر رسید. نخست مجید باجلان در دقیقه دوازدهم برای گهر دورود گلزنی کرد، اما میرهانی هاشمی در دقیقه سی ام گل مساوی راه‌آهن را وارد دروازه حریف کرد. امین ترکاشوند در دقیقه ۴۵+۳ گل برتری گهر را به ثمر رساند تا گهری‌ها پس از چهارده هفته به دومین پیروزی فصل خود برسند.
پیش از این گهر در هفته پنجم با نتیجه یک بر صفر ذوب‌آهن را شکست داده بود.
شاگردان مایلی‌کهن با این پیروزی سیزده امتیازی شدند و با یک پله صعود بالا‌تر از صنعت نفت‌ آبادان در رده هفدهم جدول رده‌بندی قرار گرفتند.

تساوی نفت و ملوان در آبادان
شکست خانگی سپاهان مقابل فولاد

در ادامه هفته نوزدهم لیگ بر‌تر فوتبال از ساعت ۱۵ امروز (یکشنبه) دو بازی همزمان در شهرهای آبادان و اصفهان برگزار شد.
در اصفهان تیم فوتبال سپاهان پذیرای فولاد خوزستان بود و در پایان با یک گل مغلوب این تیم شد. این دو تیم در جام حذفی هم برابر هم قرار گرفته بودند که در آن بازی سپاهان دو بر یک فولاد را شکست داد.
فولاد با این پیروزی ارزشمند ۳۳ امتیازی شد و جای سپاهان را در رتبه دوم جدول گرفت. سپاهان هم با ۳۱ امتیاز به رده سوم سقوط کرد.

در دیگر بازی همزمان نفت آبادان در ورزشگاه تختی این شهر به مصاف ملوان رفت که دیدار دو تیم در پایان یک بر یک مساوی تمام شد. جلال رافخایی (۶) برای ملوان و مهدی دغاغله (۵۸) برای نفت گلزنی کردند.

نفت آبادان با این تساوی سیزده امتیازی شد و بار دیگر جای گهر را در رتبه هفدهم گرفت. ملوان هم با ۳۱ امتیاز در رتبه چهارم باقی ماند.

هفته‌ نوزدهم لیگ بر‌تر فوتبال ایران با شگفتی آغاز شد. در نخستین بازی دیروز، پرسپولیس با نتیجه‌ دو بر صفر در خانه فجر سپاسی به پیروزی رسید و به این ترتیب، یحیی گل محمدی اولین برد در لیگ بر‌تر را در مقام سرمربی دشت کرد. پرسپولیس در‌‌ همان لحظات آغازین بازی و در ثانیه یازدهم با شوت از راه دور غلامرضا رضایی پیش افتاد.

در ادامه بازی پرسپولیس باز هم روی فرار کریم انصاری فرد در دقیقه ‌۲۶ به گل رسید و این بار بر خلاف هفته گذشته، توانست از برتری دو گله‌اش تا پایان بازی محافظت کند. پرسپولیس با این برد ۲۵ امتیازی شد و به رده دهم جدول راه یافت. پیروزی دو بر یک خانگی گهر دورود مقابل راه آهن و شکست خانگی یک بر صفر سپاهان مقابل فولاد خوزستان از دیگر نتایج غیر منتظره بازی‌های دیروز بود.

تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی مقابل فجرسپاسی به رده دهم جدول رسید

تیم پرسپولیس از ساعت ۱۴ در ورزشگاه حافظیه شیراز و در حضور ده هزار و پانصد بیننده (بنا به اعلام بلندگوی ورزشگاه) به مصاف فجرسپاسی رفت که با نتیجه دو بر صفر پیروزی رسید.

غلامرضا رضایی در ثانیه دوازدهم و کریم انصاری‌فرد در دقیقه ۲۶ برای پرسپولیس گلزنی کردند. فجرسپاسی در نیمه دوم حملاتی انجام داد اما این تیم که بازیکنانی زیادی را در نیم فصل دوم از دست داده زور گلزنی نداشت.

 غلامرضا رضایی سریع‌ترین گل لیگ دوازدهم را در این مسابقه به ثمر رساند. محسن قهرمانی داور مسابقه بود.

فجرسپاسی ۲۴ امتیاز باقی ماند و پرسپولیس ۲۵ امتیازی شد و توانست به رده دهم برسد.

ترکیب فجرسپاسی:
وحید شیخ‌ویسی، امید خلیلی، سعید قزلکچی، محمد آفند (از دقیقه ۳۵ محمد انصاری)، علیرضا جلیلی، حسین کاظمی (از دقیقه ۶۶ سید حسین کریمی)، هادی ایمانی، امین جوکار، جابر انصاری، مسلم فیروز آبادی (از دقیقه ۸۳ امین شجاعیان) و سیدمحمدرضا حسینی
سرمربی: محمود یاوری

ترکیب پرسپولیس:
نیلسون، سید جلال حسینی، رضا نورمحمدی، حسین ماهینی، رضا حقیقی، مارکو پروویچ (از دقیقه ۸۱ عادل کلاه کج)، امیرحسین فشنگچی، علی کریمی (از دقیقه ۷۸ مهدی مهدوی‌کیا)، غلامرضا رضایی، محمد نوری و کریم انصاری فرد (از دقیقه ۸۷ هادی نوروزی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

نتایج کامل هفته نوزدهم لیگ بر‌تر به این شرح است:

فجرسپاسی صفر ـ پرسپولیس دو

گل‌ها: غلامرضا رضایی (۱) و کریم انصاری‌فرد (۲۶)

صبای قم صفر ـ ذوب‌آهن صفر

گهر دورود دو ـ راه‌آهن یک

گل‌ها: مجید باجلان (۱۲) و امین ترکاشوند (۲+۴۵) برای گهر - میرهانی هاشمی (۳۱) برای راه‌آهن

نفت آبادان یک ـ ملوان یک

گل‌ها: مهدی دغاغله (۵۸) برای نفت - جلال رافخایی (۶) برای ملوان

سپاهان صفر ـ فولاد یک

گل: لوسیانو پریرا (۷۰)

داماش یک ـ آلومینیوم دو

گل‌ها: بوبکر کبه (۱۳) برای داماش - مهدی محمدزاده (۸) و رسول پیرزاده (۵۹) برای آلومینیوم

نفت تهران صفر ـ مس صفر

تراکتورسازی تبریز یک ـ پیکان تهران صفر

گل: فلاویو لوپز (۸)

استقلال یک ـ سایپا صفر

گل: فرزاد حاتمی (۵۳)
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی