بازدید 19322

جزییات ثبت‌نام و صدور کارت ملی هوشمند

کد خبر: ۲۹۴۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۶ 30 December 2012
رییس سازمان ثبت‌احوال کشور با بیان اینکه ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، گفت: در آینده امکان دریافت این کارت در دفاتر پیشخوان هم علاوه بر دفاتر ثبت‌احوال میسر خواهد شد.

محمد ناظمی اردکانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه ثبت‌نام برای کارت هوشمند ملی در آینده، توضیح داد: تمهیدات لازم برای ثبت‌نام آسان از طریق اینترنت برای هموطنان بالای 15 سال پیش‌بینی شده است. البته امسال کارت هوشمند ملی تنها در استان قم صادر می‌شود و در سال‌های آینده در سایر استان‌ها فراخوان مربوطه اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هموطنان پس از اعلام فراخوان باید به پورتال سازمان ثبت احوال مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کنند، افزود: اطلاعات ثبت شده در فرم‌ها با پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور تطبیق داده می‌شود و پس از احراز صحت اطلاعات، کد رهگیری به فرد ارائه می‌شود.

ناظمی اردکانی خاطرنشان کرد: در ادامه این فرایند، هموطنانی که درخواست خود را ثبت کرده‌اند با همراه داشتن کد رهگیری به دفاتر ثبت‌احوال مراجعه می‌کنند تا مشخصات بیومتریک همچون اثر انگشت و عکس جدید آنها اخذ شود.

وی ادامه داد: پس از مدت معینی که در آینده اعلام خواهد شد، افراد با مراجعه به دفاتر ثبت احوال مراجعه و کارت خود را دریافت می‌کنند. ضمن اینکه امکان ارسال پستی کارت هوشمند ملی هم برای متقاضیان طبق درخواست خودشان وجود دارد.

رییس سازمان ثبت‌احوال با اشاره به اینکه کارت هوشمند ملی امکان ارائه بیش از 50 خدمت را دارد، تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف باید به تدریج از مزایای این کارت چندمنظوره برخوردار شوند و بر همین اساس، باید نیازهای خود را که می‌توان با کارت هوشمند ملی مرتفع کرد به ثبت‌احوال اعلام کنند تا برای آن برنامه‌ریزی و تمهیدات فنی لازم پیش‌بینی شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار