بازدید 21359
قابل توجه قانونگذاران داخلی

قوانین آموزنده و جالبی که روس‌ها تصویب می‌کنند

دومای روسیه که با تصویب قانون منع فرزندخواندگی کودکان روس توسط آمریکایی‌ها، جدیت خود در مقابله قانونی با بیگانگان را نشان داد، این بار برای نشان دادن صداقت خود، سراغ مقامات دولتی، خانواده و فرزندان آن‌ها رفته است.
کد خبر: ۲۹۴۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱ 28 December 2012

در حالی که پارلمان روسیه آماده می‌شود تا مقامات دولتی را از داشتن دارایی در بیرون کشور منع کند، برخی از اعضای پارلمان پیشنهاد کرده‌اند که همه فرزندان مقامات مجبور شوند پس از پایان تحصیلات خود به کشور بازگردند.

به گزارش «تابناک» به نقل از راشاتودی، «ویاچسلاو لیساکوف» از حزب اکثریت (روسیه متحد) در یک مصاحبه گفته است: فرزندان مقامات پس از پایان تحصیلات خود باید به جای لانه گزیدن در خارج، به کشور بازگردند. البته وی پذیرفته بود که روش مناسب برای اجرایی کردن این تصمیم باید طراحی شود.

کمی بعد وی در توضیح پیشنهاد خود گفت: هدف این طرح آن است که همه مقامات روسیه در هر سطحی را مجبور کند که فرزندانشان را به دانشگاه‌ها و مؤسسات روسی بفرستند تا بدانند در کشورشان واقعا چه می‌گذرد.

«والری تراپزنیکوف»، یکی دیگر از اعضای حزب در حمایت از این پیشنهاد گفته است: «اگر شما وطنتان را دوست داشته باشید، باید همین جا به دانشگاه بروید، ما حتی در استان‌ها هم دانشگاه‌های فوق‌العاده‌ای داریم».

این پیشنهادها در حالی مطرح می‌شود که مجلس سفلای روسیه در حال بررسی قانونی است که بر پایه آن، مقامات دولتی و خانواده آنان از داشتن دارایی از املاک گرفته تا حساب بانکی و سهام در خارج از کشور منع خواهند شد. این قانون، نخستین مرحله از مراحل سه‌گانه تصویب خود را گذرانده و پوتین نیز ضرورت وجود چنین قوانینی را در یک سخنرانی اخیر خود مورد تأکید قرار داده است.

در جریان بحث‌های داغ درباره قانون ممنوعیت فرزندخواندگی روس‌ها توسط والدین آمریکایی در دومای روسیه، یک وبلاگ‌نویس مشهور ضدفساد به نام الکسی ناوالنی، سرگئی ژلزنیاک، جانشین رئیس دوما را متهم به فرستادن فرزند خود به خارج برای تحصیل کرد. ناوالنی به همین خاطر، ژلزنیاک را به بی‌صداقتی متهم کرده بود؛ اما آقای نماینده هم استدلال کرد که انتخاب سوئیس و انگلیس برای محل تحصیل انتخاب دخترانش بوده و هزینه تحصیل آن‌ها نیز از ثروت مشروع وی پرداخت شده است و به علاوه فرزندان وی می‌خواهند پس از پایان تحصیلات به روسیه برگردند تا افراد مفیدی برای کشور باشند!

نکته جالب این که قانون منع داشتن دارایی توسط مقامات روس در بیرون از روسیه با ۴۳۷ رأی مثبت و بدون هیچ مخالفی از مرحله نخست تصویب گذشته است و بر پایه آن، گروه گسترده‌ای از مقامات روس، همسر و فرزندان آن‌ها که زیر سن مشخصی هستند از داشتن دارایی در خارج از روسیه منع می‌شوند.

متخلفین از این قانون به جریمه مالی از پنج تا ده میلیون روبل (۱۶۰ تا ۳۲۰ هزار دلار) و حبس تا پنج سال محکوم خواهند شد. همه مقامات باید تا یکم ژوئن ۲۰۱۳ یعنی کمتر از شش ماه دیگر از شر چنین دارایی‌های خلاص شوند و در صورتی که فردی در آینده در خارج از کشور، مالی را به ارث ببرد، یک سال وقت خواهد داشت آن را به فروش برساند و یا به دیگری واگذارد؛ افزون بر این، کسانی که از خدمت دولت خارج می‌شوند تا سه سال بعد حق داشتن دارایی در خارج از کشور را نخواهند داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۹
انتشار یافته: ۴۰
روسها متوجه شده اند که از کجا ضربه خورده اند و به درستی در حال جلوگیری از ضربه خوردن مجدد می باشند .
ای کاش از این دست قوانین توی مجلس ما هم تصویب می شد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
حالا تصویبم بکنند ، آیا اجرا می شود !!؟؟
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
حتی اگر تصویب هم بشه و فرزندان این افراد به مملکت برگردند، به قدری اختلاف طبقاتی زیاد هستش که من فکر نمیکنم متوجه وضعیت مملکت بشوند.
سیاوش آذری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
روسیه سرد هستش و مقامات برا تفریح تو زمستون نیاز دارند به کشور‌های گرمسیر بروند.
ولی ایران عزیز ما چهارفصل با آب و هوای مطبوع هستش در نتیجه خرید ملک تو خارج از کشور توجیه نداره. همین جا بهترین عشق و حال رو میشه کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
پس ضمانت اجراییش؟ همین قانونا هم کامل اجرا نمیشن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
متأسفانه اينجا اجراي قانون از تصويبش مهمتره
قوانین آموزنده برای کی؟
لطفا کامل توضیح دهید تا ما هم درست جوابتان را بدهیم
در حالی که پارلمان روسیه آماده می‌شود تا مقامات دولتی را از داشتن دارایی در خارج از کشور منع کند، عده‌ای از اعضای پارلمان پیشنهاد کرده‌اند که همه فرزندان مقامات مجبور شوند پس از پایان تحصیلات خود به کشور باز گردند.

دست سياستمداراني كه چنين قانوني ارائه كرده اند رو بايد بوسيد
چرا در كشور ما براي نورچشمي و آقازاده ها چنين قانوني نگذاشتند
كه اگر مي بود نبود امثال خيانتكاراني همچون خاوري
اين راه پيش بسوي كره شمالي است.
پيامبر ما فرموده به دنبال علم برويد ولو اينكه در چين باشد. هيچ اشكالي ندارد كساني كه وسع مالي دارند در كشورهاي پيشرفته علمي، كسب علم كنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
ناشناس عزیز بعد از کسب علم در کشوری که پرچمش بالای نظرته بیا تو کشورت خمس علمت رو با آموزشش به هموطنات بده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
برای تحصیل می روند ولی باید برگردند(ضمنا قانون مال روسیه است برای ایران نیست شما ناراحت نشوید).
امير احمد اكبري اسبق از تبريز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
قديم كه ميرفتن براي كسب علم تو رستورانهاي اروپايي گارسوني ميكردند و درس ميخوندن
و بقول آقاي دكتري كه اسم نمي برم مي گفت غالبا غذامون از 30وعده غذايي 29 وعده ش سيب زميني بود
اما الان عده اي نور چشمي با دلارهاي 1226توماني ميرن شهريه ميدن و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
عزیزم اگه توجه کنی گفته مقامات دولتی!_مقامات دولتی_حق ندارن...نه همه مردم چون مقامات به خاطر موقعیت قلقلکشون نشه مثلا اینکارو بکنن...
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
گفتن برود تحصیل کند و بعد برگرد به کشور نه اینکه تحصیل نکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
استاد بعد از فارغ التحصیلی بحث است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
دوست عزیز وزیر یا نماینده ای که بچه اش در بهترین دانشگاه های اروپا و آمریکا درس می خونه دیگه نگران کمبود ها و مشکلات دانشگاه های داخلی نیست. لطفاً یک سری به برخی دانشگاه ها بزنید ببیند با چه سطح معلو ماتی سر کلاس می روند به عنوان استاد. این فاجعه است، حالا کی باید فکری به حالش بکنه معلوم نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
پیامبر (صلوات الله علیه )فرمود به دنبال علم برويد ولو اينكه در چين باشد درسته
اما نگفت به وطن خیانت کن.
الان در ایران بهترین دانشگاهها را داریم
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
آی کی یو :میگه بعد از تحصیل به وطن برگردند، نمیگه نباید برای تحصیل به خارج از کشور بروند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
بله براي كسب علم تا چين هم بايد رفت اما زكوه آنرا هم بايد پرداخت و آنهم نشر آن است كه واجبترين جا همين جاست نه خارج كشور.
آفرين به اونا با اين قانونشون .
یک حسن دیگر این طرح این است که شانس دانشجویان اقشار معمولی جامعه برای استفاده از بورس های تحصیلی خارج کشور افزایش می یابد.
من با این قانون مخالفم ... روسیه و چین کشورهایی هستند که هنوز ساختار سیاسی و اقتصادی کاملا آزاد ندارند و نگاهشان به جهان بسیار از دیده تردید است. اما اگر یک نگاهی به کشورهایی بندازید که سیستم اقتصادی و سیاسی پویا تری دارند و مردمشان هم از سطح رفاه بیشتری برخوردارند ... در هیچ کدوم این کشورها چنین قانونی وجود نداره ... از ژاپن و کره گرفته تا اروپا و آمریکا و میبینیم که در عمل هم بسیار موفق ترند...

درسته که این مسئله ای که اخیرا در ایران رخ داده مسئله جالبی نیست ... اما بحثش خیلی مفصله و باید به طور دقیق کارشناسی شه ... به نظر من این سیستمی که روسیه اعمال کرده خود یک سیستم منسوخ شدست ... چه برسه به اینکه بخوایم این سیستم رو در یک مختصات جغرافیایی دیگه با شرایط متفاوت هم تکرار کنیم.
باید درون کشور را بگونه ای اداره کرد که گرایش مردم و مقامات و فرزندانشان به بیرون از کشور از میان برود و نیازی به چنین قوانینی نباشد. این قوانین یا در عمل اجرا شدنی نیست و یا اجرای آن بیش از آنکه سود آور باشد، نارسایی و تنش سیاسی پدید می آورد. این قوانین همچنین نشان میدهد که نمی دانند چگونه باید جذابیتهای درون کشور را برای مردم و مقامات بالا ببرند و بفکر دیوار کشیدن بدور آن افتادند. اگر دیوار برلین بر جا ماند این قوانین هم بدرد میخورد.
من به عنوان یک ایرانی اگر برایتان زیاد غیر قابل درک نباشد از این جماعت روس تنفر دارم که تمامی کارهایشان در یک جهت و برای صرفاً کمک به خودشان است و لاغیر و برای حصول این نتیجه نیز حاضرند که کل دنیا را نابود کنند ، بشریت در دیدگاه روس ها جایگاهی ندارد .
شخصا با هر قانونی که بخواد جلوی پیشرفت تحصیلی رو بگیره مخالفم. اینکه کسی کجا درس بخونه کاملا انتخابی شخصی هست. حالا بماند که کجا بخواد سرمایه گذاری یا زندگی بکنه!!!
جناب ناشناس عزیز
فرموده پیامبر درسته
ولی روایتی وجود ندارد که گفته باشد در چین موندگار شوید !!!!
کاش ما هم مشابه این قوانین را داشتیم و البته به آن عمل هم می کردیم....
کشورهای شرقی از روسیه دارند فرار می کنند حالا شما دارید مدل روسی پیشنهاد می دهید!
نظرمخالف ها را هم بزارید فقط یکسو نباشید
ان کسیکه میخواهد سرمایه از کشور خارج کند راهش را پیدا میکند دلیلش انست که بیشترین سرمایه های خروجی از روسیه را همان ماموران ک گ ب و سیاستمداران برخاسته از نظام کمونیست ان کشور بود پس این کار مجلس روسیه عوام فریبی بیش نیست در ثانی اگر فرزندانی که سنشان به 18 سال میرسد و از هرلحاظ در جامعه مستقل و مسئول کارهای خود شناخته میشود و شاغل هم نیست باید بابت مسئولیت والدین خود تعهد دهد و این نیز از عوام فریبی حزب اقای پوتین حکایت میکند
تفاوت رو احساس کنید
همین چند وقت پیش مجلس ایران در یک اقدام کاملا مشابه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داشتن قانون حقوق مادام العمر برای خودشون تصویب می کردن.
اقایا خانم ناشناس کسی با اموختن در خارج مخالف نیست ولی انصاف نیست که بعد از تمام شدن درس وگرفتن مدرک در حالی که این مملکت احتیاج به انها دارد در خارج بمانند باید به این مردم خدمت کنند نه در مراکز خارجی
الان به چند سفر تحقیقاتی هم میشه علم را اورد به کشورها.فقط نیروی دلسوز و کارا می خواد.من دیدم هر کشوری از دانشگاههای خودش می ناله تازه چندین امریکایی که منو می دیدند یه بار با همدیگه از نحوه ی رفتار من خوششون اومد و گفتند اموزشه دیگه.خلاصه ما هم می تونیم
بهتره مجلس ما هم به رای بگذاره ببینیم چند رای میاره
من که به این قانون روسها غبطه می کنم.
ای کاش ...
به نظر قانون مزخرفي مياد چون فقط تعصب پشتشه نه منطق
این قانون عدم تحصیل و عدم داشتن دارایی در خارج صوری است چون مقامات روس متوسط 3 یا 4 سال بیشتر مقام نیستند و تعویض میشوند تقلید نشود وقانون از موضوعیت خارج میشود
اين قانون خوبه ولي افراطي گرايي نبايد باشه
شما با روس خودتون را مقایسه نکنید اون دومین ابرقدرته
آقا یا خانم ناشناس توی این قانون مقامات دولتی مد نظر نه مردم عادی.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار