بازدید 20484
کیوسک بین المللی «تابناک»

ژوئن ۲۰۱۳، مساله هسته‌ای ایران حل می‌شود؟!

کشف مجموعه ای از حملات سایبری جدید علیه ایران، قتل یک نیروی نظامی آمریکایی به دست یک پلیس زن در افغانستان، بازتاب مانور گسترده نظامی ایران در خلیج فارس، بازتاب اخبار مربوط به پرداخت حق حجاب به کارکنان زن نیروگاه بوشهر و تحلیلی درباره بحران هسته ای میان ایران و غرب، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۳۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۹ 26 December 2012
کشف مجموعه ای از حملات سایبری جدید علیه ایران، قتل یک نیروی نظامی آمریکایی به دست یک پلیس زن در افغانستان، بازتاب مانور گسترده نظامی ایران در خلیج فارس، بازتاب اخبار مربوط به پرداخت حق حجاب به کارکنان زن نیروگاه بوشهر و تحلیلی درباره بحران هسته ای میان ایران و غرب، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، یکی از اخباری که امروز به طور گسترده ای مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته، انتشار گزارش هایی مربوط به انجام یک حمله سایبری جدید علیه ایران است. «نیویورک تایمز» با اشاره به این موضوع می نویسد ایران روز سه شنبه انجام تعدادی حمله سایبری جدید را گزارش داده و اعلام کرده هکرهای دشمن طی ماه های گذشته تلاش داشته اند سیستم های کامپیوتری را در یک نیروگاه و تعدادی صنایع دیگر و همچنین در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد حمله قرار داده اند. این روزنامه می نویسد هرچند به طور دقیق به منبع این حملات و دیگر جزئیات آن اشاره نشده، اما انگشت اتهام در حال حاضر به سوی ایالات متحده است که در گذشته نیز حملاتی سایبری را علیه ایران انجام داده است. 

این روزنامه در ادامه مطلب خود به موارد پیشین حمله سایبری علیه ایران، از جمله ویروس های «استاکس نت» و «فلیم» اشاره کرده است.

خبر دیگری که از عصر روز گذشته تاکنون در شمار زیادی از مطبوعات بین المللی بازتاب یافته، مربوط به واقعه قتل یک نیروی نظامی آمریکایی در افغانستان به دست یک پلیس زن در این کشور است که دو روز پیش رخ داد. اما آنچه این مسئله را به ایران مرتبط می کند، ملیت این زن است. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، وزارت کشور افغانستان اعلام کرده این زن اصالتاً ایرانی است که 10 سال پیش به همراه همسر خود وارد افغانستان شده و توانسته از طریق وی اوراق هویتی جعلی برای خود ایجاد کند. وزارت کشور افغانستان اعلام کرده وی پیش از این نیز از خود «رفتار بی ثبات» نشان می داده، اما هیچ نشانه ای مبنی بر ارتباط وی با گروه های شبه نظامی وجود ندارد.

اما برنامه های ایران برای برگزاری مانورهای گسترده نظامی در خلیج فارس، از جمله دیگر اخباری است که همواره مورد توجه رسانه ها و مطبوعات جهان قرار می گیرد. در این رابطه، خبرگزاری فرانسه می نویسد ایران روز سه شنبه یک مانور دریایی را در خلیج فارس انجام داده و قصد دارد اواخر این هفته (میلادی) مانور دیگری را نیز در تنگه استراتژیک هرمز به انجام برساند. این خبرگزاری اشاره می کند که نیروی دریایی سپاه پاسداران، یک مانور چهار روزه را در آب های ایران در پارس جنوبی آغاز و اعلام کرده این مانور که «فجر 91» نام دارد، با هدف ارتقای توانایی ها در اعمال سناریوهای دفاعی و امنیتی انجام می گیرد. 

اخباری که طی روزهای گذشته درباره پرداخت حق حجاب به زنان روس حاضر در نیروگاه بوشهر منتشر شده نیز از روز گذشته تاکنون در میان شماری از مطبوعات جهان بازتاب پیدا کرده است. از این جمله، می توان به «عرب نیوز» اشاره کرد که با انتشار بخش هایی از سخنان مهدی موسوی نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی ایران، به نقل از وی نوشته: «بر اساس قراردادهای منعقد شده با کارکنان زن روس در نیروگاه هسته ای بوشهر، آن ها حق حجاب دریافت می کنند». این روزنامه بخش های دیگری از سخنان موسوی نژاد، از جمله اینکه با وجود پرداخت این مبالغ، آن ها به تعهدات خود به طور جدی پایبند نیستند نیز اشاره کرده و نوشته مشخص نیست مبلغ پرداختی به این افراد دقیقاً به چه میزان است و یا اینکه چه تعداد تکنیسین زن در نیروگاه بوشهر مشغول به کار هستند. 

در نهایت، در مطلبی مربوط به برنامه هسته ای، روزنامه «گاردین» تحلیلی را منتشر کرده که نویسنده آن مدعی است برای پایان دادن به بحران هسته ای ایران، تا ژوئن 2013 زمان باقی است. این مطلب با اشاره به این موضوع آغاز می شود که برخی بحران بین المللی ممکن است چند هفته یا چند ماه به طول بینجامند؛ اما بحران هسته ای 10 ساله ایران، یکی از طولانی مدت ترین این بحران هاست. اما فارغ از تاریخ مورد اشاره در این مطلب (ژوئن 2013) که با برنامه زمانی ارائه شده از سوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تطابق دارد، نویسنده این مطلب استدلال می کند که وجود مجموعه ای از عوامل، از جمله انتخاب مجدد باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور آمریکا، این فرصت را فراهم کرده که روند دیپلماتیک با ایران به نتیجه برسد و باید از این فرصت استفاده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس