بازدید 20865
مرور روزنامه‌های دوم دی

هر ایرانی چقدر می‌ارزد؟

پرونده مهدی هاشمی، نطق رسایی و واکنش دادستانی تهران، موضوع مشترک روزنامه‌های امروز کشور است. وضعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌های ناجا نیز با تصمیم جدید دادستانی تهران برای نظارت بر آنها مورد توجه قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۹۲۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵ 22 December 2012

مسأله مشترک بسیاری از روزنامه‌های امروز، پرونده مهدی هاشمی، سخنان رسایی در مجلس و واکنش دادستانی تهران به این سخنان است. روزنامه ایران از معدود روزنامه‌هایی است که امروز اتهامات مهدی هاشمی را در مطلبی با نام «تلاش نافرجام علیه نظام» مورد توجه قرار داده است. برخی روزنامه‌های دیگر، نطق رسایی و مسائل مطرح در آن و نیز جنبه قضایی مسأله را مهمتر دیده‌اند. خراسان، جمهوری اسلامی، آفتاب یزد و آرمان، روزنامه‌هایی هستند که اتهامات مهدی هاشمی و واکنش‌های مربوط به آن را از زاویه خانواده هاشمی رفسنجانی و جایگاه پدر خانواده مورد توجه قرار داده‌اند

هر ایرانی چقدر می‌ارزد؟

هفته‌های اخیر، شاهد اوج‌گیری انتقادات از بی‌توجهی به جان انسان‌ها در کشور بوده است. روزنامه ابتکار در مطلبی با نام «مرگ‌های طبیعی! بر اثر مسمومیت و انفجار» این مسأله را مورد توجه قرار داده و افزون بر این، هفته‌نامه امید جوان در مطلب «هر ایرانی چقدر می‌ارزد؟»، متن زیر را منتشر کرده است:

آورده‌اند که میرزا علی‌اصغرخان امین‌السلطان یه‌‌ همان اتابک معروف در زمان مظفرالدین شاه با تلاش فراوان توانست مبلغ ۲۴ میلیون تومان با شرایطی خفت‌بار از روس‌ها قرض کند و این پول بین پاره‌ای از درباریان و خودش و شاه تقسیم شد و سهم شاه بابت سفر او به اروپا هزینه شد. حاج سیاح در کتاب «خوف و وحشت» آورده است: روزی در مجلسی حاج میرزا ابوطالب زنجانی از علما و مجتهدیت بانفوذ آن روز تهران به اتابک که در ان جا حضور داشت گفت شما ایرانیان را خیلی ارزان به روس‌ها فروخته‌اید. من حساب کردم هر ایرانی به مبلغ ۱۵ ریال فروخته شده است. اتابک در جواب ایشان گفت: حاج آفا من خیلی گران فروخته‌ام، ایرانیان نفری ۲ ریال بیشتر نمی‌ارزند. سرانجام یکی از همین دو ریالی‌ها در مقابل مجلس، اتابک را در سن ۵۰ سالگی به ضرب گلوله از پای درآورد و او را به سزای ارزش‌گذاری غیرمنطقی برای ایرانیان رساند.

نویسنده سپس با تأکید بر اینکه خدای ناکرده قصد ترویج خشونت را ندارد، به سراغ آمارهای مرگ و میرهای عادی شده در آموزش و پرورش و نیز راه‌های کشور رفته و از مقامات اجرایی پرسیده که هر ایرانی چقدر می‌ارزد؟

سوریه مهمتر است یا عراق؟

مسائل سوریه، همچنان مهم‌رین مسأله جهانی روزنامه‌های کشور است. بسیاری از روزنامه‌ها، امروز به سخنان پوتین اشاره نموده که بر ایستادگی در مقابل آمریکا برای عدم تکرار سناریوی لیبی در سوریه اصرار ورزیده است. روزنامه خورشید، سخنان امیرعبداللهیان معاون وزارت خارجه را بازتاب داده که موضع متفق ایران، روسیه و چین را مانع دخالت نظامی در سوریه دانسته است. روزنامه خراسان نیز از زبان وی اطمینان داده که روس‌ها در مسأله سوریه کوتاه نخواهند آمد.

همشهری و چند روزنامه دیگر به حضور فراوان افراد خارجی در میان تروریست‌های سوری اشاره کرده‌اند. وطن امروز به رقابت طرح‌ها در سوریه اشاره داشته و گفته طرح‌های ترکیه در سوریه شکست خورده است. روزنامه اعتماد در نگاهی متفاوت، مطلبی را به قلم عباس عبدی در باره حسرت فرصت‌های از دست رفته در سوریه بازتاب داده است. صفحات میانی این روزنامه نیز شاهد تحلیلی از چگونگی ادامه رفتار روسیه در سوریه و مواضع این کشور است.

موضوع مهم دیگر منطقه، آینده عراق در دوران پس از طالبانی است و تأثیری که این کشور بر آینده منطقه خواهد گذاشت. روزنامه ملت ما در این باره در مطلبی به قلم اسداللهی کار‌شناس مسائل منطقه گفته است: «در رابطه با تحولات عراق و سوریه باید گفت طالبانی روابط بسیار نزدیکی با بشار اسد داشت و چندین سال در سوریه مستقر و از حمایت‌های نظام اسد نیر برخوردار بود. قطعا امریکا به دنبال استقرار فردی در پست ریاست‌جمهوری است که دولت مالکی را سرنگون کند. در این صورت در مسأله سوریه تأثیرگذار خواهد بود. این مسئله حتی به ضرر منافع ملی جمهوری اسلامی ایران نیز هست. در واقع پیاده‌سازی خواسته غرب در عراق باعث خواهد شد دولت غربگرا برای تغییر مواضع ایران در قضیه سوریه تلاش کند و این به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست. از این‌رو مسئولان باید تلاش کنند فردی در عراق سر کار بیاید که نه وابسته به ایران بلکه مواضع ضدایرانی نداشته باشد».

ملت ما در مطلب دیگری با نام «بازی جدید آمریکا با کارت بارزانی»، نوشته «مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان که اختلافاتش با نوری‌المالکی و دولت کنونی عراق کاملا مشخص بود در چند وقت اخیر به دنبال بهانه‌جویی‌هایی است تا ثبات نسبی را که در عراق حاکم است بر هم بریزد.

مهمترین این اقدامات، بحث جدایی کردستان و اعلام استقلال کردستان عراق است. برخی از تحلیلگران این جدایی و استقلال را بخشی از طرح خاورمیانه بزرگ می‌دانند. بارزانی در موضعگیری عجیب اعلام کرده است، که به‌ زودی مژده استقلال کردستان را به کردهای عراقی خواهد داد!

نکته مهمی که این موضعگیری را بسیار خطرناک می‌کند، این است که جلال طالبانی، یکی از رهبران کرد و رئیس‌جمهوری فعلی عراق به ‌شدت با این استقلال مخالف بود اما امروز که وی دیگر به علت عارضه جسمانی در کسوت ریاست‌جمهوری نیست، این موضوع را برجسته و خطرناک کرده است.

برخی از اخبار حاکی از آن است که مسعود بارزانی به دنبال توافق گرو‌ه‌ها برای ریاست‌جمهوری عراق است؛ بنابراین، بیماری ناگهانی رئیس‌جمهور عراق و خروج وی در این برهه حساس از تاریخ عراق، می‌تواند وضع سیاسی این کشور را بیش از پیش پیچیده کند؛ به‌ ویژه آن‌ که اکنون اختلاف میان دولت مرکزی عراق و حکومت محلی کردستان در جریان است و دو طرف در یک ماه گذشته، نیروهای نظامی خود را در حالت آماده‌باش قرار داده‌اند».

ده‌ها کهریزک در سراسر کشور دیده‌ام

وضعیت زندان‌ها و قوه قضائیه در چند روزنامه و از زوایای گوناگون مورد توجه قرار گرفته است. وضعیت جوانفکر مشاور روزنامه‌ها و بستری شدنش در چند روزنامه مورد توجه قرار گرفته و روزنامه ایران، سخن وی را این گونه آورده که زندان جایی مناسب برای عبادت وی است؛ نقطه امیدوارکننده دستور دادستان تهران برای پیگیری امر نظارت بر بازداشت‌گاههای ناجا در تهران است.

اما مطلب مهم و چالش‌برانگیز، سخنان علیزاده طباطبایی در روزنامه قانون است. وی در مطلبی که درباره فرمان هشت ماده‌ای امام در این روزنامه منتشر شده است، مدعی شده که تاکنون ده‌ها کهریزک در سراسر کشور دیده است. علیزاده طباطبایی مواردی از بدرفتاری با متهمان در دستگاه قضایی را مورد اشاره قرار داده و گفته همه نیز از این بی‌قانونی‌ها آگاه بوده‌اند. اگر سخنان وی درست باشد، امید است بخش‌نامه دادستان تهران به دیگر استان‌ها هم برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲۲
انتشار یافته: ۴۴
هر ایرانی حدودا" 45500 تومان می ارزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
چه گرون !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
عمرا" .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
هر ایرانی آنقدر که خودش برای خودش ارزش قائل است می ارزد اگر شما برای خودت ارزش قائل باشی قوانین را رعایت میکنی و وقتی که پلیس نیست و جاده هم ایراد دارد و... با احتیاط بیشتری رانندگی می کنی و همین ارزش قائل شدنها و پیگیریها دیگران را هم مجبور میکند که به ما ارزش بیشتری قائل بشوند و اینکه دولت همین اندازه وسعش میرسد
در سخن رهبری وقتی که برای افتتاح ناو جماران رفته بودند خطاب به تلاشگران نیروی دریایی فرمودند شما بیشتر از این ناو ارزشمند هستید و صد البته منظور ایشان تک تک مردم ایران بود
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
البته ماهیانه اینقدر می ارزه، در کل باید این عدد رو در تعداد ماههای عمر هر ایرانی ضرب کنی تا عددش به دست بیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
متاسفم برای کسانی که برای خودشان هم ارزش قائل نیستند. واقعاً مایه ی تأسفه. چی شده که این مردم به این روز افتادن؟
بستگی به موقیت داره .
اگر فقیر و بدون قدرت باشه هیچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
ارزش هر ایرانی بستگی به رفتار و احترام دولت به تمام اقوام و ملت خودش دارد و در کنار آن فرهنگ و ارزش علمی و اقتصاد پر قدرت که موجب رفاه عمومی میشود .
2 زار !!!
يه سر برو بيمارستان هاي دولتي سطح شهر ؛ جواب سئوالت رو خيلي زود ميگيري .
یک ایرانی نه دو ریال نه 15 ریال نه 2 هزار نه 15 هزار نه 2 میلیون نه 15 میلیون نمیشه روش قیمت گذاشت
اصلا مخلوقات خدا رو روی هم بزارن و بگن که یه ایرانی بده به ما اینارو میدیم به تو عمرا قبول کنم
پاسخ ها
تيز بين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
پسر پارسي !
نظرت ؛ تا ساعت 14:25 يه راي + نداشت .
معلومه كه خودتم اين نظرتو قبول نداري !
ازروی برابری ریال ایران با بقیه ارزها میشه فهمید.
به خودتون احترام قائل بشید یعنی چی 2 زار همه بشریم
پاسخ ها
مسبب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
اولا براي خودتون نه به خودتون
ثانيا وقتي معيار سنجش توي مملكت ما تومن وريال و دلار باشه خيلي از اون كلمات پرطمطراق انساني كه فقط توي كتابها ميتونه ببين و توي جامعه كيميا شده بهترين راهش همينه كه دوستان گفتن
تازه خوبه گفتن 2زار كه بهتر از يه پول سياهه
هر ایرانی حدودا 1.5 دلار ارزش دارد
تقریبا قیمت پراید ... یعنی چیزی بین 10 تا 14 میلیون ... خیلی هم جدی میگم !!
هیچچچچ.
بستگی به چند ایتم داره قیمت نفت قیمت دلار و مقدار تورم با اینها میشه نرخ و تعیین کرد
آیت‌الله حاج شیخ حسن صانعی، یار نزدیک امام خمینی که اکنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است می‌گوید یک روز صبح که طبق عادت هر روز به بیت امام رفتم، اعلامیه بسیار تندی را که پر از اهانت به امام بود دیدم که روی در خانه امام چسبیده است. اعلامیه را کندم و با خودم به داخل خانه بردم و به امام نشان دادم و پرسیدم: آیا شما این اعلامیه را دیده اید؟ فرمودند: بله صبح زود که از خانه بیرون رفته بودم آن را دیدم و خواندم. پرسیدم: پس چرا آن را پاره نکردید؟ امام گفتند: چون این اعلامیه نشانه زنده بودن ماست، اگر زنده نبودیم و خاصیتی نداشتیم که اینهمه فحش به ما نمی‌دادند...
بین ۴۵۵۰۰ تومن تا ۳۰۰۰ میلیارد تومن متغیره
اصولا ارزش کل نشات گرفته از اجزاء اونه یعنی هر چقدر ایران ارزش داشته باشد ایرانی هم میارزد .... خدا شاهده تو طول و عرض تاریخ بگردی بشری خلق نمیبینی ارزشمند تر از ایرانی باشه ...
پاسخ ها
مسلخ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
خيلي اعتماد به نفس داري چرا قسم ميخوري همون خدايي كه ازش شهادت ميگري ارزشمندي انسانهارا در چيزه ديگه اي ميبينه ضمناايران هم ناف دنيا نيست.
موسوی
| Netherlands |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
حرف شا کاملا درسته ! در کل بشر که هیچ , در کل کائنات هیچ ملتی رو پیدا نمکینی که انقدر منم منم بکنه !!
اين سوال شما خيلي خجالتم داد ارزش ايراني به غيرتش ،به دينش ،مذهبش ،ايثارش،فرهنگش ،رهبرش و ملتش هست نه به درهم و دينار ،ارزش ايراني به تقواي اوست ان اكرمكم عند الله اتقاكم آيا فراموش كرديد رشادت هاي رزمندگان و فدا كاري شهدا را .آيا مي شود زين الدين،همت،صياد،باقري ،خرازي و باكري ها را با دنيا عوض كرد اي برادر ..اين تذهبون ..لطفا اين حرف دل يك بچه بسيجي را كه هنگام تايپ اين مطلب گريه كردم را ثبت كنيد. بنويسيد كه ارزش ايراني برابر كل دنياست
پاسخ ها
مسبب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
كياني جون اين اشك يه جاي ديگه بايد ريخت. نمي دونم هرچي پيش مياد سريع ميرن سراغ شهدا فكر ميكني اگه همين شهدا الان بودن چيكار ميكردن؟ گريه ؟ نه
عمل ميكردند و شعار نمي دادند.
موسوی
| Netherlands |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
اقا ن میخوام دو تیکه لباس بخرم !! مغازه داری پیدا نکردم که قیمت واقعی رو عرضه کنه !! شما اونوقت از ارزش ها میگی ؟ کجای کاری برادر
موسوی
| Netherlands |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
برادر همه برادر هستیم ! چرا با گفتن کلمه بسیجی تمایز ایجاد میکنید ؟ اخه یعنی چه !
رضا تبریزی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
دوست عزیز من هم گریه کردم، متأسفانه دشمن موفق شده به روشهای گوناگون احساس خفت و خواری رو در خیلیها ایجاد کنه ، یکیش همین ایمیلهای احمقانه ای با همین اهداف تولید و ارسال میش و متأسفانه هرکس هم اونارو دریافت میکنه بدون فکر سریعاً برای هرکس که میشناسه میفرسته. و صد البته ناتوانیهای بارز برخی مسئولین در مدیریت اقتصادی و اجتماعی کشور کمک بسیار ارزشمندی برای دشمنه.
ریفا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
دادش
اون وقتی که رزمندگان فداکاری میکردن پول حلال سر سفره داشتن نه الان که هرکی بتونه سر برادر خودش کلا میزاره
این همه فساد بی بندو باری نبود
من که الان 35 سالمه و نه به دولت و ارگانی وابسته برای خودم بی نهایت ارزش دارم اما برای جامعه مفت گرونم!! چرا؟ چون اگر مریض شم باید دولت خرج دوا درمونم رو بده خودم که عرضه ندارم با قیمت ها بالا برو!!!!!! منم که راضی نمیشم چون به هر حال باید مرد !!! پس مفت من هم گرونه
چون وزن ایرانی ها با هم فرق می کنه نمیشه همینطوری قیمت داد. ایرانی هایی داریم که دو زار هم نمی ارزند در عوض ایرانی هایی هستند که قیمت ندارند. مهم اینه که در هر زمانی کدوم دسته بیشتر باشند. وقتی الان نسبت به هم نوع خودمون بی تفاوت شدیم شاید دو زار هم زیاد باشه. خیلی ببخشید که رک گفتم ولی یکیش هم خودم.
قيمت هرايراني برابراست با
احساس مسؤليت افرادجامعه ومسؤلين+وضعيت جاده ها وخودروها+امكانات پزشكي وقضايي +درك متقابل وفهم متقابل هرايراني
ما ایرانی ها خیلی می ارزیم ولی ارزش خودمونو نمیدونیم خیلیهامون نمیدونیم کجا وایسادیم ارزش یک فرد به هدفشه نه به قیمت ارز کشورش هر کشوری ممکنه روزای سخت و روز های راحتی داشته باشه ارزش ما اینقدر هستش که تو سخت ترین شرایط هم کمر ذلت در برابر دشمن خم نکردیم و رفاه رو گدایی نکردیم ما اونقدر اصالت و ارزش داریم که منت چند کشور تازه به قدرت رسیده رو نکشیدیم و قطعا جوری عمل کرده ایم که نسل بعد از ما سرافکنده و تحقیر شده نباشند بیایید جوری عمل کنیم که نسل های بعد از ما احساس غرور کنند نه اینکه طوری باشد که تا صحبت از قاجار آمد حرفی برای گفتن نداشته باشیم بیایید به هر قیمتی که شده نگذاریم دوران قاجاری دیگری شکل بگیرد غرب در حدی نیست که بخواهیم رفاه رو از اونها به قیمت قربانی شدن عزتمان و غرورمان بطلبیم ما روزی آنها را نیز پشت سر خواهیم گذاشت و چیزی که میماند این است که تاریخ درباره ما چه بنویسد
دانش اگر در ثریا باشد مردمانی از پارس به آن دست خوتاهند یافت
هیچ ......بعد از 50 سال معلمی ....برای ما که ارزشی قایل نیستند
نرخها متفاوته بستگی به درجه بندیش داره
متاسفانه باید عرض کنم ما در ایران شهروندان شهروندای درجه 1 ، درجه 2 ، درجه 3 ، ..... داریم که در شان یک جامعه اسلامی و انسانی نیست
هر ایرانی دو تا کلیه و یک قلب داره که هرکدومشون هم تو بازار یک نرخی بسته به گروه خونی داره.اینم محاسبه دقیق
اگر خودمان را باور کنیم با توجه به تمدن کشورمان با ارزش ترین انسانها هستیم
البته باید نرخ تورمم محاسبه کرذ 2 زار اونوقت الان خیلی میشه
هرکسی به اندازه شعورش میارزه!
من بعنوان یک ایرانی فوق لیسانس پدر دو دانشجوی پزشکی بنظرم تا اینجا که باندازه یک راس گوسفند ارزیابی شده ام!!!
اىرونى قىمت نداره اما ...............دلى داره درىا كن هرچي ميكشه إز هميم دل خونه خرابشه
عزیزان ایران کشوری نیست که چند سال پیش مثل بعضی ها توسط یکعده کشف شده باشد .ایران کشوری هست با قدمت و پیشینه معلوم .وارزش هر ایرانی هم به اصالت ،فرهنگ ،قدمت و ملیت ایرانی بودنش هست که اصالت و فرهنگ را هم نمی توان باپول خرید .پس بیخودی خودتان را بی ارزش نکنید .حالا در قدیم یکی یه چیزی گفته.
بنظر می رسد ارزش گذاری انسانهاکاری پسندیده وارزشی نیست وماهیت این کار به هویت ایران وجایگاه افراد لطمه می زند زیرا که ارزش هرفردی را نقش ،جایگاه وتوانایی او درجامعه وخدمت به هم نوع مشخص می کند لذا این تفکر به نوعی ریشه در تفکر مادی دارد.ارزش هر انسانی به خلقت وجایگاه بشری وانسانی اوست که در غم وشادی همنوع خود شریک است .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار