بازدید 57676

نامه‌ علی مطهری به آیت‌الله جنتی

کد خبر: ۲۹۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳ 15 December 2012
سایت فردا نوشت:

علي مطهري نماينده تهران به آيت الله جنتي دبير شوراي نگهبان نامه نوشت. در اين نامه آمده است:

با اهداء سلام و تحیت، در مصاحبه اخیرتان فرموده اید "آیا اسلام اجازه می دهد که برخی در رقابت های انتخاباتی فحاشی کنند، تهمت بزنند، آبروی اشخاص را ببرند، افراد دیگر را تخریب کنند؟"

سخن درستی است اما این سوال مطرح می شود که جناب عالی که چنین اعتقادی دارید، چرا پس از مناظره مشهور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 88 هیچ اقدامی از طریق شورای نگهبان نکردید که اگر می کردید فتنه ای با آن وسعت پدید نمی آمد و شاید اصلا فتنه ای رخ نمی داد. به تعبیر امیرالمومنین علی علیه السلام"حق، وسیعترین میدانها در مقام توصیف است و تنگ ترین میدانها در مقام عمل."

همچنین فرموده اید " امکانی برای حضور مجدد فتنه گران در صحنه انتخابات وجود ندارد و آنها حتی نباید توهم این حضور مجدد را داشته باشند."

اگر مقصود شما افرادی است که جرم آنها در دادگاه صالح اثبات شده و حکم دادگاه موجب محرومیت آنها از حقوق اجتماعی است، سخن جناب عالی درست است، در غیر این صورت وجاهت قانونی ندارد. فرضا آقایان موسوی و کروبی هم کاندیدای ریاست جمهوری شوند، قطع نظر از اعتقاد شخصی ما درباره میزان قصور یا تقصیر آنها در بحران مذکور، چون در هیچ دادگاهی به طور علنی محاکمه نشده و از خود دفاع نکرده اند، مجوز قانونی برای رد صلاحیت آنها وجود ندارد. پس بهتر است به جای صدور این گونه احکام مِن عندی راه قانون را طی کنیم. توفیق بیشتر حضرت عالی را از خدای متعال خواستارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۱۰
انتشار یافته: ۱۶
آقای جنتی لطفا پاسخ بدین. البته پاسخ منطقی. نه پاسخ از روی عصبانیت!!!!
جانا سخن از زبان ما می گویی!
ایول لله... در این وانفسای قحط الرجال کشور امثال آقای علی مطهری کورسوی امیدی در دل انسان باز می گذارند
ناقض قانون چگونه مي تواند مجري همان قانون باشد
درود خدا بر این فرزند خلف شهید مطهری که در بیان حق هرگز لکنت زبان ندارد
حیف از کم بصیرتی.........
آفرین بر این شخصیت جسور و حق گو علی مطهری
درود بر فرزند دلیر ایران آقای مطهری .خداوند روح آیت اله مطهری را قرین رحمت کند که جنین آزاد مردی را برای جامعه ما یادگار گذاشته اند.
بهش میگفتی :
یا علی علی یارت
آفرین به تنها شیرمرد عرصه سیاست ایران
جناب آقای مطهری حواستون باشه که به خاطر دنیای کسی آخرت خودتان را خراب ونابود نکنید حتی اگر فرزند شهید هم باشید وشفاعت پدرتان هم باشد از حق الناس گریزی نخواهد بود.
مخلص نظرات منطقی مطهری.
طی این چند سال آقای مطهری زبان گویای جنبش سبر بود وهمواره به مخالفت از همه چیز صحبت کرد ولی هیچ کس جلو زبان اورانگرفت واخیرا حتی به چگونگی سخنرانی رئیس جمهور نیز انتقاد نمود به راستی اگر مسؤلین نمی توانند جلو کارهای آقای مطهری را بگیرد تا ما مردم ولایتمدار خود اقدام نماییم
زنده باد وکلیل واقعی ملت
خدا پدرت را بیامرزد که در همه جا خدا را در نظر داری و حرف دل حداقل 50 میلیون را میزنید
مقام معظم رهبری فرمودند تا انتخابات، کسی به مسائل انتخاباتی دامن نزند. هم آقای جنتی باید رعایت کنند و هم دوستان انقلاب، از هر طرفی که می خواهند باشند.
احسنت براین شیر مرد خدا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار