بازدید 98111
خوش به حال مضروبی که فیلمش منتشر شد؛

از زورگیرانی که بلافاصله اعتراف کردند تا آنهایی که سال‌هاست آزادند!

به ظاهر فیلم وحشتناکی که از زورگیری در روز روشن با قمه در یکی از مناطق مرکزی تهران منتشر شده بود، با دستگیری زورگیران و اعتراف آنها می‌رود که ختم به خیر شود؛ اما آیا سرعت عمل مسئولان در این پرونده، قابل تعمیم به پرونده‌های مشابه نیست؟ اصلا هیچ شده از خودمان بپرسیم، چگونه دزدان و زورگیران تا این اندازه بی‌پروا و جسور شده‌اند؟!
کد خبر: ۲۹۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴ 15 December 2012
با انتشار فیلم زورگیری در روز روشن در یکی از خیابان‌های پایتخت، ماجرای بی‌تفاوتی رهگذران به مانند جنایت میدان کاج باز هم نقل محافل گوناگون شد؛ اما این بار ظاهرا فضا برای پذیرش این واکنش عادی‌تر شده است؛ اینقدر عادی که چه بسا اگر رئیس دستگاه قضا خواستار قاطعیت در برخورد نمی‌شد، شاید اتفاق خاصی رخ نمی‌داد!

به گزارش «تابناک»، صبح امروز، سردار احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به دستگیری چهار سارقی که به تازگی فیلم زورگیری‌شان در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: برخورد با جرایم خشن، از اولویت‌های مأموریتی نیروی انتظامی است. پلیس پس از وقوع این حادثه به مجرمان نزدیک شده بود و می‌رفت که زورگیران را دستگیر کند، ولی متأسفانه به دلیل انتشار فیلم در سایت‌ها، مجرمان هم از این امر آگاه شده و فرار کردند و این موضوع، باعث شد که عملیات دستگیری آن‌ها با تأخیر انجام شود.

از مصاحبه رئیس دستگاه قضا بسیار به وجد آمدیم!

وی با ادامه گلایه به انتشار این فیلم به پایگاه خبری نیروی انتظامی می‌گوید: این فیلم می‌توانست به پلیس و به واحد‌های مسئول کمک کند، ولی در حقیقت به مجرمان کمک کرد و باعث متواری شدن آنان و به زحمت انداختن پلیس برای دستگیری این افراد شد؛ هرچند پلیس توانست در مدت کوتاه و با بهره‌گیری از موضوعات فنی به سرعت مجرمان را به دام اندازد؛ پلیس این موضوع را که گروهی باعث فرار این افراد شدند، پیگیری می‌کند.

چهارشنبه گذشته، آیت‌الله آملی لاریجانی در نشست مسئولان عالی قضایی با تأکید بر این نکته که «امنیت مردم از نان شب هم واجب‌تر است»، با اشاره به بروز جلوه‌هایی از ناامنی در کشور که در رسانه‌ها بازتاب آن آمده است، گفت: وقوع این جنایات و انتشار فیلم آن، موجب ناامنی است و هرچند در  دنیا این رخدادها وجود دارد، چنین رویدادهایی در کشور اسلامی ما، تکان‌دهنده است و نیروی انتظامی باید دور جدید برخورد با اشرار را آغاز کند؛ حسب موازین شرعی و قانونی مصوب، تفاوتی میان به‌کارگیری سلاح سرد یا گرم نیست و در حکم محاربه و مجازات آن نیز اعدام است. البته مجازات‌های بدیل دیگری نیز در این زمینه هست، ولی دستگاه قضایی با توجه به ضرورت بالا بردن هزینه اعمال شرورانه و برخورد قاطع، مجازات اعدام را برگزیده است و بار دیگر اعلام می‌کنیم که قوه قضاییه در برخورد با اشرار هیچ‌ گونه سستی نخواهد کرد و نیروی انتظامی هم به عنوان ضابط قضایی قطعا با شرارت اخیر و شرارت‌های مشابه به صورت قاطع و سریع برخورد می‌کند.
جانشین فرمانده ناجا، با اظهار وجد از دستور رئیس دستگاه قضا درباره این فیلم گفت: بنده و فرماندهی ناجا، پس از مصاحبه آیت‌الله لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه، بسیار به وجد آمدیم، زیرا هنگامی که ایشان و دادستان محترم کل کشور در مورد مواد مخدر صنعتی مواضع قاطعانه‌ای گرفتند، این امر موجب شد که وضعیت تولید و قاچاق مواد مخدر صنعتی تغییر کند و با برخورد‌های قاطعانه‌ای که انجام شد، نگرانی‌های مردم، پلیس و حتی دستگاه قضایی نسبت به این موضوع به شدت کاهش پیدا کرد تا جایی که به کاهش شدید میزان تولید و قاچاق این مواد مخدر منجر شده و پلیس به زحمت می‌تواند به قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی دست پیدا کند.

وی در ادامه با تأکید بر عزم عزم پلیس در برخورد قاطع، بهنگام و بسیار سخت با اراذل و اوباش و زورگیر‌ها گفت: ما بر این باوریم که عزم قوه قضاییه در صورتی که روان سازی شود و به سطح پایین هم بروز و ظهور پیدا کند، می‌تواند در کاهش شدید جرم و برخورد قاطعانه با اراذل و اوباش و سارقان خشن و افراد زورگیر کارآمد باشد، به گونه‌ای که نگرانی‌های مردم کاهش یابد.

چگونگی دستگیری «خرچنگ» و دوستان؛ متهمان اعتراف کردند

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح چگونگی بازداشت زورگیران گفت: در یازدهم آذر ماه امسال، یکی از شهروندان تهرانی به نام «جواد» پس از خروج از بانک، در حالی که به محل کارش می‌‌‌رفت، از سوی چهار زورگیر (با دو موتور سیکلت) مورد حمله قرار گرفته که در این زورگیری، سارقان اموالی شامل کارت‌های عابر بانک، وجوه نقد، مدارک و لباس‌های مالباخته را پس از زخمی کردن او به سرقت می‌برند.

وی افزود: این مالباخته دقایقی بعد به مأموران مراجعه و شکایت خود را تسلیم آنان می‌‌کند. پس از جمع‌آوری اطلاعات و چهره نگاری و همچنین اقدامات پیچیده پلیسی، یکی از متهمان به نام مهدی، معروف به «خرچنگ» شناسایی شده و در تحقیقات تکمیلی، پاتوق متهم که یک قهوه‌خانه در خیابان ۱۷ شهریور بوده، شناسایی شده و طی عملیاتی غافلگیرانه این متهم بازداشت می‌شود؛ وی در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرد و گفت که سرقت‌ها را با همدستی سه تن از دوستانش به نام‌های «میلاد»، «مهرداد» و «علیرضا» انجام داده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: همزمان با اعتراف این متهم، کارآگاهان به بررسی سوابق سه همدست وی پرداخته و موفق شدند، «علیرضا» را در محدوده یوسف آباد شناسایی و دستگیر کنند که با اقرار او به جرایم زورگیری، مأموران مخفیگاه دو متهم دیگر را نیز کشف و هر دو را در عملیات پلیسی بازداشت می‌کنند. هر سه متهم به همدستی با متهم ردیف اول و شرکت در زورگیری از شاکی (مالباخته) اعتراف کرده و همچنین در بازجویی‌های انجام شده به پنج فقره سرقت دیگر به این شیوه اعتراف کردند.

البته به وجد آمدن فرمانده و جانشین ناجا از واکنش رئیس قوه قضائیه و اعلام دستگیری این زورگیران و اعترافاتشان به گواه سخنان پلیس آگاهی، بلافاصله با اظهار نظر سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره رسیدگی فوری به این پرونده روبه‌رو می‌شود، تا نوید روزهای خوبی در برخورد با قلدران و زورگیران به مردم داده شود؛‌‌ همان مردمی که با دیدن صحنه زورگیری، شاید از تکرار بیش از اندازه ماجرا، دیدن را بر دخالت ترجیح می‌دهند و ممکن است با شنیدن دستگیری زورگیران فیلم اخیر، تنها برای فرد مضروب ماجرا خرسند باشند!



به صورت ویژه به پرونده رسیدگی خواهیم کرد

قاضی فریدون امیرآبادی، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران درباره جزيیات این پرونده به مهر گفت: پس از وقوع سرقت و شکایت مالباخته و همچنین انتشار فیلم این زورگیری در سطح شهر، دستور‌های ویژه برای رسیدگی فوری به پرونده را صادر کردند. پرونده این سرقت در اختیار کارآگاهان مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی قرار گرفت و پس از تحقیقات گسترده قضائی ـ پلیسی دو نفر از سارقان دیروز در تهران دستگیر شدند؛ در جریان تحقیقات از این دو متهم، مخفیگاه دو همدست دیگر آن‌ها نیز شناسایی و آن‌ها ساعت ۶ صبح در مخفیگاه خود به دام افتادند.

وی با تأکید بر این که سه تن از متهمان دارای سابقه کیفری هستند، افزود: محل این سرقت در قلب تهران بود و به زودی بازجویی از متهمان را آغاز خواهیم کرد تا دیگر سرقت‌ها و جرایم احتمالی آن‌ها نیز مشخص شود؛ با توجه به حساسیت ایجاد شده در این پرونده به آن به صورت ویژه و در اسرع وقت رسیدگی خواهد شد.

خوش به حال آن بنده خدا که فیلمش منتشر شد!

دستگیری زورگیرانی که اینقدر بی‌پروا شده بودند که در روز روشن با قمه و در قلب پایتخت فعالیت می‌کردند، به فاصله نزدیک دو هفته، همان اندازه که مایه خوشحالی است، جای پرسش هم دارد که چرا موارد مشابه با این سرعت عمل پیگیری نشده و این گونه ختم به خیر نمی‌شوند؟!

 «ایرج»، مالباخته‌ای که ماه رمضان سال گذشته با زورگیران روبه‌رو شده، در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: هنگامی که برای شکایت از سه زورگیری که همه دار و ندارم را برده و به زور قمه، رمز کارت بانکی‌ام را هم گرفته بودند به کلانتری... (اطلاعات کلانتری نزد تابناک محفوظ است) رفتم، هم شماره پلاک خودروی ایشان را داشتم و هم مطمئن بودم که شرایط خاص خودرو، در صورتی که سریع پیگیری شود، ممکن است منجر به دستگیری زورگیران شود؛ اما مأموران تنها در مقابل درخواستم، بر لزوم شکایت تأکید کردند.

وی می‌گوید: پس از تشکیل پرونده، برای تشخیص هویت به یگان مربوطه ارجاع داده شدم که در آنجا با انبوهی از پرونده‌های مفتوح برخورده و نزدیک چند گیگابایت تصویر از متهمان برای شناسایی جلویم گذاردند که عملا بررسی آن‌ها به چند روز زمان نیاز داشت! با توجه به اینکه زورگیران برای اطمینان از درستی رمز کارت بانکی‌ام، آن را در خود‌پرداز یکی از بانک‌ها آزموده بودند، به آن شعبه رفتم و عکس یکی از سارقان را دریافت کرده و در اختیار مأموران گذاشتم، این موضوع هم تغییری در روند پیگیری پرونده‌ام پدید نیاورد.

این مالباخته با اشاره به ضرر میلیونی‌اش در آن سرقت می‌گوید: چند وقت پس از آن با قابلیتی که روی گوشی تلفن همراهم فعال کرده بودم، دریافتم که سیم‌کارت جدیدی در آن فعال شده و بلافاصله این موضوع را هم به مأموران منتقل کردم، ولی ظاهرا تنها روی پرونده‌ام بایگانی شد، چون به رغم آنکه باید یک ماه پس از اعلام شکایت، ماجرا توسط مسئولان امر پیگیری شود، پرونده من بیش از یک سال است که تغییری به خود ندیده و اینجاست که تنها می‌توانم بگویم خوش به حال آن بنده خدایی که فیلم زورگیری از وی منتشر شد تا چند روزه به شکایتش رسیدگی شود!

این شهروند در پایان با اشاره به کلکسیون قمه در خودروی زورگیران، می‌گوید: در شرایطی که به نظر می‌رسید، بازرسی از خودروی متهمان برای پی بردن به کارهایشان کافی است، آن‌ها با خیال آسوده در خیابان‌های شهر جولان می‌دادند و جالب این که آزادانه در حال کشیدن شیشه بودند؛ شاید با علم به انبوه پرونده‌های باز در این باره، این رفتار از ایشان سر می‌زد، ولی هنوز برای من این پرسش مطرح است که اگر آن روز بلایی سرم می‌آمد، با این روند پیگیری، چه می‌شد؟

شاید بد نباشد که پیگیری منجر به نتیجه در یک پرونده زورگیری در کمترین زمان ممکن و عزم رسیدگی به پرونده‌های مشابه را به فال نیک گرفته و چرایی پیگیری نشدن موارد مشابه را از مسئولان امر جویا شویم؛ چرا که بر این باوریم شاید راز بی‌پروایی خرچنگ و دوستانش در زورگیری اخیر، در پرونده‌هایی نهفته باشد که سال‌هاست به رغم داشتن سرنخ‌های مؤثر، تنها خاک می‌خورند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵۹۱
انتشار یافته: ۱۹۱
.
.
.
.

دست عزیزانی که فیلم رو منتشر کردند درد نکنه


اگه انتشار عمومی این فیلم نبود همه چیز همچنان در سکوت طی میشد

مگه ناجا موضوع رو به رئیس قوه قضاییه گزارش نمیکنه ؟

اعدام کنید این جانی ها رو همشونو بگیرید بدون اغماض اعدام کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
تابناک که نظرمو نمی گذارد. فقط می خواستم بگویم برای پخش فیلم رای مثبت دادم و نه برای اعدام. این همه اعدام کردند چی شد؟
hadad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
عمده ترین علت افزایش جرم و گستاخی مجرمین آن است که در ایران مجرم احتمالاً مجازات خواهد شد و اگر کسی بداند قطعاً مجازات می شود ابداً به سمت هیچ تخلفی نمی رود. رانندگی ما را ببینید تخلف می کنیم مگر آنکه پلیس یا دوربین باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اگر توي ايران ميشد صلاح گرم همراه خودشان داشته باشند چي ميشد ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اگه سلاح گرم داشتیم الان جمعیت ایران 5 میلیون بود نه 75 میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
ببین انقدر توی این دادسراها بچرخند که ضارب و مضروب هردو آرزوی مرگ کنند
ابولفضل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
این طور که از متن پیداست پلیس برنامه ای خاص برای انتشار دهنده فیلم در نظر گرفته!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اين كه عمل خف گيري به اين وضع نمودي از صلب امنيت ملي مي باشد جاي خود دارد و مي بايستي طبق قانون رفتار شود
ولي روي ديگر سكه آيا مديران و مسئولين از خود پرسيده اند كه آيا براي اين جوون كار واشتغال و درآمد زير خط فقري ايجاد كرده اند و حال دست به چنين اعمالي مي زند عليرغم اينكه شرع در شرايط فقر هم چنيين اعمالي را منع كرده ولي از نظر حقوقي كه درآمد سرانه مردم كشوري به نام ايران با به يغما بردن منابع نفتي مشترك توسط قطر و عربستان و عراق و كويت و عمان از بين رفته است چه توجيهي دارد ؟ و با اين اعمال چه ارتباطي پيدا مي كند ؟
مسیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اعدام نه، ولی کسانی که دزدیشون از سر بیچارگی نبوده باید قطع ید بشن. نمی‌دونم چرا این مجازات توی ایران اجرا نمی‌شه.
sina
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
شاید قابل باور نباشه.ولی دیروز جفت چراغای عقب 206 امو که رو هم 60 تومن نمیارزید دزدیدن.ببینید وضع مملکت چقدر خرابه.طرف به خاطر 60 تومن چیکارا که نمیکنه.
امان از دست بیکاری
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
دلیلی نمیشه بر حمله به مردم. خیلی ها در فقر زندگی می کنند ولی شرافت خودشون رو حفظ می کنن. در ضمن کار برای اونی که کاری باشه هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
يعني اينا از زور بيكاري به دزدي مسلحانه دست زده‌اند؟ اينا اصلا شغلشون دزديه و به كارشون افتخار هم مي‌كنن.
متاسفانه اغلب دزدها تا مدتها دستگير نمي‌شن و حتي اگر دستگير هم بشن، مجازاتي كه براشون در نظر گرفته مي‌شه، كافي نيست و همين عامل به اضافه تنبلي، تن‌پروري، مفتخوري و عادت به پول بادآورده باعث اين رفتارها ميشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اینها مریض روانی هستند نه بیکار
اخه مردم معمولی دست خالی چیکار میتونند بکنند ؟ برن جلو یارو میزنه با قمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
ید الله مع الجماعه
اگر 20 نفر از مردم همزمان به زورگیر حمله کنند، از قمه هم کاری ساخته نیست.

باور کنید که پلیس آنقدر نیرو ندارد که در هر کوچه و خیابان و بیابان در کل کشور یک نیرو بگمارد.
این مردم عادی هستند که در هر کوچه و خیابانی حضور دارند و باید در غیاب پلیس، پلیس باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
باید پلیسی داشته باشیم که تا مردم زنگ بزنند، برسند و دزد را دستگیر کنند ولی کو ........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اگر 20 نفر که هیچ 50 نفر هم می رفتند جلو همه را با قمه می زدند. در این موارد بهترین کار فیلمبرداری یا گرفتن عکس و زنگ زدن به پلیس است.
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
فقط چند نفر داد و فریاذ می کردند !!!
حال آنکه با خونسردی کامل مشغول تماشا بودند!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اونیکه میگه مردم میرفتن جلو اگه خودشم بود این کارو میکرد؟یا از اون دست آدماست که بلده جملات خوشکل بگه و کاری نکنه؟
فراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
حداقل می تونن سنگ پرت کنن
دقيقا به همين شكل حدود سه ماه پيش براي يك خانم روبروى پارك ملت داخل خيابان ارامش با متوقف كردن خودرو أيشان و حمله با قمه كه منجر به بستري قرباني شد اتفاق افتاد و علي رغم گذشت سه ماه و آرائه مشخص آت يكي از ضاربين كه أفغاني هم بود ، هنوز بازپرسى ناحيه ٣ هيچگونه رسيدگى بعمل نياورده
فقط زماني كه موضوع رسانه أي شود ممكن است اقدامي صورت گيرد و در اين صورت هم بعنوان تشويش أذهان عمومي خود شاكي تحد تعقيب قرار خواهد گرفت.
پاسخ ها
نازنین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
وضع از این هم بدتره.تو مترویه خانم کیفم رو زد.من متوجه شدم و با بدبختی گرفتمش . وقتی گرفتنش معلوم شد کلی کیف پول و اسناد دزدی تو کیفشه.من رو فقط 4 ساعت نگه داشتن تا پلیس بیاد .بعد هم رفتم کلانتری و .... کاری کردن که اگه کسی کیف پولم رو هم برد دنبالش نرم شکایت که پیشکش
تابناک جان تو هم
دیگه داری میری تو امنیت ملی و تشویش اذهان عمومی و ...
فقط اعدام
کارتون به کلانتری بیفته تازه میفهمید که بدبخت شده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
این‌هایی که این‌کار رو کردن می‌دونن که نه تو کلانتری و نه تو زندان باهاشون کاری ندارن-مطمئن هستن که بعد از چند سال آزادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
چند سال؟ يعني فكر مي‌كني دزدها رو چند سال زنداني مي‌كنن؟ نه بابا پليس و قوه قضائيه حوصله و وقت رسيدگي به اين پرونده‌ها رو ندارن.
موتور سيكلت يكي از اقوامم رو دزديده بودن رفتيم كه شكايت كنيم كلانتري گفت بريد دو سه روز ديگه بيايد اگه پيدا نكرديد ايندفعه شكايت كنيد ؟ شما ميدونيد چرا ؟؟؟؟؟/
تو شهرمون يه تصادف شده بود درست شلوغ ترين خيابون من اونجا بودم درست چهل دقيقه شد تا مامور نيروي انتظامي امد اونم تو شهرستان كوچيكي مثل بافق
اکثر پرونده های شرارت همینجور مثل پرونده آقا ایرج دنبال میشه.................
جالب اينجا است كه سردار رادان مي گويد آنها كه فيلم را منتشر كرده اند تحت تعقيب قرار مي گيرند. خوب بنده خدا اگر فيلم منتشر نمي شد كه افكار عمومي وادار نمي كرد رئيس قضا موضع گيري كنند و شما به وجد آيي. حداقل شيريني به وجد آمدن خودتان را عدم تعقيب پخش كنندگان فيلم و تعقيب هرزاران زورگيري قرار بدهيد كه آزادنه مي چرخند و زورگيري مي كنند و فيلمشان هم پخش نمي شود و شما هم نه تنها به وجد نمي آييد كه دستگيرشان هم نمي كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
این به وجد اومدنش منو کشته!!
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
بابا اگر مردم درگیر می شدند به جرم ضرب و شتم دزد تحت پیگرد قرار می گرفتند یا با یک قمه بدرود حیات می گفتند. حالا این آقا وجد خودشو می خواد از دماغ پخش کنندگان فیلم در بیاره. کسی که زور داره خوب باید استفاده کنه دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
برای تعقیب منتشر کنندگان فیلم وقت نگذارند.این انرژی و نیرو را صرف پیگیری پرونده های خاک خورده مشابه کنند تا نیروی انتظامی از کمبود نیرو ننالد.
مردم چیکار کنند آخه با دست خالی برن سر وقت قمه به دستان ؟ گیرم که رفتند مثلا با ماشین زدن بهش که کاری نکنه خودتون بگین حالا نمیاین خود همون شخص را بگیرین ؟ یا حتی همون زورگیر بره سروقت این ناجی بیچاره ؟ چیکار کنند مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
لااقل داد وفریاد واعتراض ...زنگ به پلیس ..اف به این تماشاگر بی وجود بی احساس
متاسفانه نیروانتظامی بویژه کلانتری ها بااینگونه موارد باحالت انفعالی واز موضع ضعف برخورد می کنند (برخلاف گفته مسولین ناجا).
متاسفانه مجازاتهای سبک و غیر پیشگیرانه عامل این مسائل هست. مجازات باید طوری باشه که عامل به خودش جرئت نده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
وقتی مجازات سنگین باشه ولی احتمال اجرای آن کم باشه، مجرم خیلی بهش فکر نمیکنه و کار خودش رو میکنه.

وقتی مجرم بداند که به احتمال 90 درصد مجازات اجرا میشود، حتی اگر مجازات کم باشد، او میترسد و آدم میشود.
من ماه رمضان امسال گزارش کتک خوردن و بیهوش شدن یک خانوم (البته در اون لحظه من فکر کردم اون خانوم مرده و به پلیس 110 هم گفتم احتمالا فرد مضروب شده فوت کرده) در خیابان کوه سنگی مشهد رو به پلیس 110 دادم و با توجه به اینکه گزارش من عملا یک گزارش قتل بود انتظار داشتم که پلیس سریع خودش رو برسونه ولی 30 دقیقه ظول کشید تا پلیس بیاد
البته خوشبختانه پس اومدن اورژانس معلوم شد اون خانوم نمرده
با توجه به نظر صریح و قاطعانه آقای لاریجانی رئیس محرتم قوه قضاییه مبنی بر " ماربه بودن " سارقان مسلح اعم از کیف قاپ و زورگیر ( سلاح سرد و گرم ) به استناد :

ماده ۱۸۳ قانون مجازات اسلامی مجرمی که مفسد فی الارض بودن او احراز شده باشد حکم حد، که در این مورد اعدام است، برای او صادر می‌شود.


باید مجرمان پس از دستگیری و اخذ اطلاعات در ملا عام اعدام شوند.

در تحریرالوسیله امام خمینی نیز تاکید شده است "

محارب کسی است که سلاح خود را آخته وآماده سازد وبه ترساندن مردم وسلب امنیت و ایجاد فساد در جامعه اقدام نماید خواه در صحرا باشد، یا در دریا، و یا درشهرها باشد یا در جاده‌ها، شب باشد یا روز، زن باشد یا مرد، در همه حالات محارب نامیده می‌شود و احکام محاربه با خدا در مورد او اجرا می‌گردد.
برخی از علما مانند حسین‌علی منتظری، علاوه بر «مسلح بودن» و «سلب کردن امنیت» از مردم، شرط «قصد ترساندن» داشتن را نیز برای احراز این جرم لازم می‌دانند.[۸]


یکی از مهمترین جرایم علیه امنیت ملی در حقوق جمهوری اسلامی ایران محاربه‌است که در قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۰ از ماده ۱۸۳ تا ۱۹۶ مورد اشاره قرار گرفته‌است.[۹]

اسلحه کشیدن برای ترسانیدن مردم[۹]
ماده ۱۸۳: هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد محارب فی الارض و مفسد فی‌الارض می‌باشد. براساس تبصره ۳ ماده فوق، میان سلاح سرد و سلاح گرم فرقی نیست‌.
برهم زدن امنیت از طریق سرقت مسلحانه و قطع‌الطریق[۹]
ماده ۱۸۶: هر گروه یا جمعیت متشکل که در برابر حکومت اسلامی قیام مسلحانه کند مادام که مرکزیت آن باقی است تمام اعضاء و هواداران آن، که موضع آن گروه یا جمعیت یا سازمان را می‌دانند و به نحوی در پیشبرد اهداف آن فعالیت و تلاش موثر دارند محارب‌اند اگرچه در شاخه نظامی شرکت نداشته باشند.
با سلام
توجه توجه توجه
این قانون باید اصلاح شود
اگر چند نفر به قصد ...... که حتی دارای سابقه کیفری باشند با شما درگیر شوند و شما اگر موفق شوی از خود دفاع کنی و زنده بمانی و حتی یکی از متجاوزین را مجروح کنید . اشخاص و یا شخص سارق از شما میتوانند شکایت کنند و پدر شما را قاضی در میآورد و محکوم میشوید .
ولی اگر متجاوزین هر بلایی که سر شما بیاورند و فرار کنند شما فقط میتوانید شکایت کنید و حتما شاهدینی باید داشته باشید .
برای اینکه محل کار یا منزل شما ثابت است و براحتی در دسرس میباشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
همچین به این کشکی هم نیست
بله اگه طرف دست خالی اومد طرفت و شما با دسته بیل ضرب و جرح کنیش درسته ولی اگه دسته خالی باهات درگیر شد و تو هم دسته خالی جرح کردی تبرئه و دفاع از خود بوده هر چند که نامرد های امروزی با قمه یا بهتر بگم شمشیر به سمتت میان
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
من فنون رزمی بلد بودم و از خود دفاع کردم و قاضی مرا محکوم به پرداخت دیه کرد بهش گفتم پس وایسم منو بکشه گفت نمی دونم واقعا" مسخره است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به نظر من اگر ضارب با قمه اومد جلو و فرد چه زن چه مرد با اسلحه گرم هم از خود دفاع کند قانون نباید ایرادی به کار فرد بگیرد. به هر حال منظور دفاع از خود بوده و باید جای آن در قانون لحاظ شود.
فرهاد
| Switzerland |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
كاملاً درست نوشتي اگر يكي از اون ماشينها كه شاهد ماجرا بودن به موتور سارقين ميزدند و مجروح و مقتول مي شد پدرشو در مي آوردن و هيچكس هم حمايتش نمي كرد . مطمئن باشيد حتي اگر پليس مسلحي هم در محل با گلوله يكي از سارقين را مقتول مي كرد قطعاً يا خودش و يا نهايتاً ناجا بايد ديه اونو مي داد تازه بعد از چندين روز بازداشت مأمور با قرار قانوني بازداشت موقت . اين قانون بايد اصلاح شود.
موضوع زورگیری که جای خود ...
از ماه رمضان پارسال هر با که از چمران جنوب وارد همت غرب میشدم توی خروجی تعداد زیادی معتاد و مواد فروش میدیدم که علنی مشغول فروش و کشیدن و رفت و آمد بودند. چندین شب با 110 تماس گرفتم و گزارش دادم و پیگیری کردم. هیچ اتفاقی نیفتاد و تا ماهها بعد هم اونجا در امنیت کامل بود. الان دیگه زیاد خبر ندارم ولی خبرنگار محترم شما میتونه شب یه سر بزنه. توی سرما هم برای خودشون آتش گرمی روشن میکنند و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
من مواد فروشی رو که به مردم آسیب نزنه و سرش تو لاک خودش باشه رو به زورگیر ترجیح میدم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
مواد فروش به مردم آسیب نمیزنه ؟!
خدا را شكر كه اينترنت به داد اين مضروب بيچاره رسيد تا يكي از مقامات از موضوع با خبر شود و دستوري بدهد تا شايد نيروي انتظامي و قضات براي اين يك مورد به خود آيند . شايد اين بار به جاي خسته نباشيد گفتن هاي مضحك به ماموران خدوم نيروي انتظامي ! اين بازخواست از ايشان بشود كه چرا از تاريخ يازدهم آذر ماه تا كنون هيچكس دستگير نمي شود ولي به محض تذكر رئيس قوه قضائيه به فوريت و در دو روز همگي دستگير مي شوند ؟!؟! آيا اين نشاندهنده عدم احساس مسئوليت در پليس نيست ؟ كما اينكه پس از حادثه مشابهي براي يكي از دوستان من ،‌پليس زحمت كش به گفتن جمله " خدا بهت رحم كرد كه نكشتنت ،‌برو خدا رو شكر كن "‌بسنده كرد و ... . واقعا يكبار هم كه شده به جاي شعار دادن و تشكر از زحمات ماموران و مسئولان ! از ايشان سوال كنيد كه پس چه مي كنيد ؟! چرا اينقدر جرم و جنايت آشكار در جامعه اي اسلامي زياد شده در حالي كه كشوري مانند عربستان و امارات و ... در اوج امنيت براي شهروندان هستند ؟!‌ آيا ادعا كافي نيست ؟!
جناب تابناك براي يك بار هم كه شده نظرات واقعي و نه مجيز گفتن ها را منعكس و پيگيري كنيد !
نیروی انتظامی خودش عمدا سهل انگاری می کنه وگرنه میتونه در عرض یه هفته همه این ارازل و اوباش و زورگیر و ... جمع کنه. اگه مثل گشت ارشاد کار کنه همه چی حل میشه.
.................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
وقتي قوه قضائيه احمال كاري ميكند و اينگونه مجرمين را به راحتي آزاد مي كند حالا پليس چكار بايد بكند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خب بعد از جمع كردن اينا چي ميشن؟ اكثرا آزاد مي‌شن يا يه دوره كوتاهي در زندان مي‌مونن و آزاد مي‌شن. مشكل، عدم وجود مجازاتهاي مناسب مثل اردوگاههاي كار اجباري براي اين قشر شريف است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
من مدت خیلی کوتاهی مستمر شاهد امور و اتفاقات در یکی از کلانتری ها بودم به فیلمها توجه نکنید که متهم با 2 نفر درون بازداشتگاه است هر شب بازداشتگاه پر و رورز بعد تحویل مراجع میشدند (اعم از سارق و معتاد و تجاوز به عنف و ...... با یه تعداد پرسنل محدود25 تا 30 نفر و جمعیتی حدودا 500000 یا بیشتر و تنها 2 خودرو گشتی! خودتون قضاوت کنید که پوشش دادن یه همچین محوطه ای با این امکانات و بضاعت نیرو چقدر کار دشواریست
قصد حمایت ندارم اما واقعا انها هم از کمبود نیرو و امکانات در رنجند و تحویل میدهند و طرف راحت ازاد میشود خودتون هم سر این کار باشید شاید و حتما با افت انگیزه مواجه میشید
فشار کاری این بنده خدا ها هم خیلی بالاست و کلا سیستم مشکل داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
آیا تو کشور های پیشرفته مثل سوئد هم نیروی انتظامی به تعداد زیاد وجود داره که امنیتش به شکلی تامینه که یه خانم درست نصف شب با دوچرخه اش می تونه بدون مشکل توی خیابون تردد کنه؟؟؟؟؟نخیر روش برخورد با مجرمین باید توجه کرد و به هزار و یک دلیل دیگه...
فرهاد
| Switzerland |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
همشو گردن پليس نندازيم كاهش جرم بخش زياديش فرهنگي و اجتماعي است. زور هميشه جواب نميده. نه تو ايران و نه تو هيچ كشور دنيا.
ببین آقا این مجازات اعدام و رسیدگی سریع بخدا چیزی رو عوض نمیکنه...میبینید که هر روز بدتر میشه.شاهکار که نمیکنید چند نفری رو که گرفتید و دربند هستند رو مجازات کنین...بعد این همه سال هنوز نفهمیدید که مجازات سنگین فایده نداره؟ نفهمیدید که زمانی که جنون و بی پولی این افراد رو فرا گرفت دیگه به عاقبت کارشون فکر نمیکنن؟ نفهمیدید که پیشگیری بهتر از درمان است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
اتفاقا مجازات ها به میزان کافی سنگین نیست، می روند تو زندان یه دوره شش ماه جای حبس چند سالشون میبینند و به علت خوش رفتاری(!) آزاد می شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
یعنی هر کسی بی پول شد،باید قمه برداره بیفته به جون مردم؟؟؟کسی هم چیزی نگه.چون یارو پول نداشته؟؟می فهمی چی می گی؟؟راه حل فقط اجرای حکم اعدام است.
خوب این ارازل و اوباشی که بازداشت می شوند به کجا می روند؟ داداش با یک سند دوباره بر می گردند به آغوش گرم جامعه!! و روز از نو روزی از نو! هر کدام از تبهکاران حداقل یک یا دو سابقه شرارت دارند. آیت اله لاریجانی چرا در این خصوص احکام جدید صادر نمی فرمایند؟
من علت عدم مداخله مردم را بعضي از قوانين ميدانم مثلا اگر در درگيري شرور كشته يا مجروح شد بايد دست به دامان خدا بشي تا كارت به جاي باريك كشيده نشه
عکس بالادر هفته نیروی انتظامی ازیک مانور در شهر زنجان می باشد
موبايل منو دزديدن شكايت كرديم ادرس دزد هم پيدا شد ولي دريغ از كاري كه انجام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
من هم مورد مشابهی سراغ دارم.
آقا من یه سوال برام پیش اومده

دیروز پریروز تو سایتتون و چند تا سایت خبری دیگه در مورد موشهای زنده خوار نوشته بودید، که اگه زلزله اهی چیزی در تهران رخ بده، مجروحین و زیر آوار مونده ها رو زنده میخورن.

این حضراتی که من تو این عکس میبینم، اگه اتفاقی بیفته، زنده های روی زمین رو زنده زنده کباب میکنن

سالها پیش به دوستان توصیه کردم تو کیف زلزله تون هم برای این قبیل موشها .... !!! ببخشید، ادما یه دفع آفاتی چیزی قرار بدید، بد نمیبینید.
نیروی محترم انتظامی همچین عزم جدی برای مقابله با زورگیری ودزدی ندارد. موارد اینچنینی که سریعا پیگیری میشوداستثنایا برای سرپوش گذاشتن بر افکارعمومی است اگر پیگیری کنید بسیارند موارد اینچنینی که با وجود مستندات قابل پیگیری از سوی پلیس مسکوت میماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
هزار تا مثبت
اینگونه افراد باید بدون فوت وقت اعدام گردند. همانگونه که درعربستان چنین مجرمانی گردن زده می شوند. اینها انسان نیستند، بلکه شیاطینی در ظاهر انسان هستند. مسامحه در این موارد منجر به فاجعه در جامعه خواهد شد.
شما ها مشکل دارین، هر طور که پلیس رفتار کنه یک بهانه ای چیزی پیدا میکنید که پلیس رو زیر سوال ببرید. حالا خوب میشد پلیس اینها رو دستگیر نمیکرد؟
مرد هست و حرفش
حالا اعدام شون کنید تا درس عبرت بشه واسه بقیه.
وقتی همکارم را در زیر پل حافظ با قمه تهدید کردند و جلوی اون همه آدم پول و موبایل و... ازش گرفتند ، وقتی می رم پیش پزشک دخترم می گه چهار نفر با دو موتور و یک ماشین هرچی داشتم رو ازم گرفتم و البته وقتی ماشینم رو ساعت چهار بعد از توی سهروردی پارک می کنم و نیم ساعت بعد کامپیوترش رو می برند و خیلی از این موارد که دوستان واطرافیان تعریف می کنند و با مراجعه به پلیس نتیجه ای نمی گیریم . بعدش با خودم می گم من توچه کشوری امنی زندگی می کنم.
وقتی میخوان کسی که فیلم رو پخش کرده رو بگیرن خب مردمم یاد میگیرن که چشماشون را روی این اتفاقا ببندن زورگیرا هم تشویق میشن
اعدام زورگیران قمه کش، سریع در خیابان
با سلام و خسته نباشید
هفته پیش از منزل بنده سرقت شد و با اعلام موضوع به 110 و اعزام نیروی گشت و تیم انگشت نگار به محل و تشکیل پرونده در کلانتری و اداره یکم آگاهی نیاوران ،منتظر دستگیری سارقین هستم . اما متاسفانه با تمام احترامی که به تک تک نیروهای انتظامی دارم ،بایستی بگویم که هیچگونه فعالیت خاصی ندیدم . حتی به مسئول رسیدگی گفتم که در روبروی منزل مهدکودک وجود دارد که مجهز به دوربین میباشد و میتوان از اطلاعات آن استفاده کرد که تا کنون شخصی از آگاهی جهت بررسی فیلم مراجعه نکرده و بنده با شماره تلفنی که در اختیار دارم موفق به پیگیری موضوع نشدم . یا بهتر بگویم که مالباخته میبایستی از کار و زندگی خود بزند و دنبال قضیه باشد
آقای رادان با تشکر از زحمات شما و همکاران محترم .خواهشمند است جواب این بنده خدا را در تابناک قرار دهید . تشکر
تابی جون تصویر بالا متعلق به مانور نیروی انتظامی در سال ۸۹ است که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در زنجان برگذار شده است.
دو کلمه حرف حساب
اقا دیشب ز از ما تو بجنورد زورگیری کردن شهربازی ساعت 8
با چاقو حمله کردن ما هم مقاومت نکردیم
گوشی دوربین پول همه برداشتن فرار کردن
اینقدر ناامنه که یه گشت هم گذاشتن تو پارک بچرخه
ولی ما شب که رفتیم گشت نشسته بود و داشت با رفیقاش صحبت میکرد
موقع شکایت هم به ریس کلانتری ........ شهرمون گفتیم
خندید و گفت اینو نگاه فکر میکنه گشت یه سره باید بچرخه
ما که نگفتیم یه سره هر نیم ساعت هم یه بار بچرخه جرات نمیکنن ساعت 8 زور گیری کنن
حالا شهربازی بجنورد رو بدونید چقدر کوچیکه !!! که دیگه هیچ !!
چه عجب .......................

هر چند به خاطر فشار رسانه ای و افکار عمومی ...
چرا مراجع قضایی این اوباش رو آزاد می کنن دوباره؟
این ضعف قانون نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
شما ببین همه مجرمها سابقه دار هستن یعنی زندان هیج فایده ای نداره.واقعا کشور ما از این نظر یکی از کشورهای نا امن محسوب میشه
سردار رادان خدا قوت با این پیگیری های مجدانه همکارانتان؟؟؟؟؟؟؟
سلام

متاسفانه گردش کار پرونده ها در دادگستری خیلی طولانی است
به همین خاطر بعد از سرد شدن اوضاع نتیجه میدهد و انهم هیچ فائیده ای ندارد

امیدواریم این دفعه قوه قضائیه به صورت ضرب العجل رسیدگی نمایند
خیلی خیلی خیلی موافقم...
جانا سخن از زبان ما می گویی.
.................. ماه رمضان گذشته در اصفهان پس از یک برنامه دانشگاه بعد از افطار به همراه خانواده ام در حال برگش به منزل بودم که یک موتور سوار به همراه یک سرنشین دیگر در کنار دوربرگردان به خودرو نزدیک شدند و با لگد آینه خودرو را کندند. همانوقت به کیوسک پلیس مستقر در سه راه درچه اصفهان شکایت کردم به همراه شماره موتور. ولی دیدم اصلا اسم و شماره ای از من نخواستند. گفتم مگر قرار نیست پیگیری کنید و به من خبر دهید. با این حال شماره تلفن خودم را هم به مامور دادم. ولی کو پیگیری؟
خبر مسرت باری را بیان کردید خوشحالیم که از شر این زور گیرها هم خلاص شدیم خوب می رویم سراغ موضوع بعد .... اعتیاد آیا می شود .....
هر وقت اعدامش کردند به وجد بیا حالا زوده
جسور شده اند چون در شهر شما مردمتان بی تفاوت و ترسو شده اند. چرا از این دست وقایع در شهرستانها اتفاق نمیافتد. اگر در شهر ما چنین اتفاقاتی در انظار رخ بدهد مردم چنان کتکی رویشان میزنند که استخوانهایشان خرد شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
جدی می گی.....؟
ای بابا دزد اینقدر زیاد شده که دیگه کسی اهمیت نمی ده. فقط کافیه خودتون یه سری به اداره ها بزنید. از من کارمند گرفته که روزی ده دقیقه بیشتر کار مثبت انجام نمی دم تا رئیس و معاون و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
این حرفا ربطی به زورگیری و برخورد با اونا نداره.
ولی متأسفانه به دلیل انتشار فیلم در سایت‌ها، مجرمان هم از این امر آگاه شده و فرار کردند و این موضوع، باعث شد که عملیات دستگیری آن‌ها با تأخیر انجام شود.


اره ...اگه فیلم منتشر نمیشد که شماها دنبالشون نمیرفیتید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
دادستان توی مصاحبه اش گفته پی گیری پلیس 48 ساعت پس از پخش فیلم شروع شده ! به نظر من به سایتی که فیلم را پخش کرده و پلیس رو وادارکرده به وظیفه اش عمل کنه باید جایزه داد.
اظهارات این مالباخته رو با اظهارات جانشین فرمانده بذارید کنار هم هر نتیجه ای که دوست دارید بگیرید. ...........
این قمه تو روز روشن تو خیابان نشان از اقتدار پلیس کشورمان دارد که چقدر اقتدار دارند .متاسفم ......!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خوب است توي ايران قانون حمل صلاح گرم نداريم وگرنه ما ميشديم تيتر اول روزنامه هاي امريكائي
شهر هرت که میگن اینجاست؟
یارو زحمت بستن یه تیکه پارچه رو صورتش رو هم به خودش نداده!!!
پیشنهاد می شود در هر کوی و برزنی دوربین هایی نصب گردد تا حداقل از شدت این جریان ها کاسته شود.
اگه اون دوربین شخصی نبود هیچ وقت فیلمی منتشر نمیشد و هیچ زورگیری هم وجود خارجی نداشت!
مطمئنا به خاطر پخش فیلم بود که باعث شد مسئله جدی گرفته شود و گرنه این هم سرنوشت بقیه پرونده ها رو پیدا میکرد
مملکت را با این شل بازی ها نمیشود اداره کرد. قاطعیت و اقتدار فقط نباید در مورد مسائل سیاسی باشد. مردم هم آدمند.
صد بار گفته شده که اینها را نباید آزاد کرد لااقل از کویت و عربستان یاد بگیرید که با مجرمان چه رفتاری دارند . باید کاری کرد که مجرم بعد از آزادی دیگر از سایه خودش هم بترسد . بهترین کار اینست که یکی از جزایر خلیج فارس را برای آنان آب و جارو کنند تا برای همیشه در آنجا بمانند تا بپوسند . غذای آنها هم فقط نان و آب.
نه سایه ای روی سرشان باشد نه تن پوشی در زمستان در بر. آنوقت ببینیم کسی جرات میکند که زور گیری یا تجاوز به عنف و یا کیف قاپی کند؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خيلي موافقم، خيلي خيلي موافقم.
باسمه تعالی
این چه روحیه ایست که در ما حاکم شده، بهتر نیست ابتدا از سرعت عمل دست اندرکاران تشکر کنیم،بعدشروع به گله کنیم تیتر انتخاب شده را یک بار دیگر ملاحظه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
تشکر از کسی که باید وظیفه اش را انجام بده ... کار شاقی کردند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
دست اندر کاران اگه مجبور نبودند هم این سرعت عمل رو داشتند؟؟؟
یعنی واقعا اعدامشون می کنند؟
سلام
مطلب جالب و ارزنده اى بود، اما هنوز زوق زدگى سردار برايم تفهيم نيست، ايشان با اعتراض به پخش فيلم از ذوق خود و فرمانده خبر ميدهد:
دو سوال اساسى:
سردار فيلمهاى ديگرى هم در رسانه ها اعم از مورد قبول و غير قبول موجود است! براى اين فيلمها هم حتما بايستى رييس قضا اشارتى فرمايند تا ذوق شما عزيزان متحول شود؟
براى آنهايى كه فيلم يا عكسى تهيه نشده تكليف چيست؟
iهمین اتفاق در روز اول ماه رمضان کذشته درساعت40/11دقیقه صبح پیش آمدمقداری پول ازبانگ گرفته بودم تاجهت یک کارساختمانی به مسئول کار گران جهت پرداخت حقوق بدهم درمسیر ومنطقه شلوغ 6نفر باقمه وگاز خفه کننده حمله کردند وپول هارا گرفتند ورفتند جریان را به کلانتری اطلاع دادم شکایت نامه هم تنظیم کردم ولیخوب چه فایده
از کجا معلوم واقعا دستگیر شده اند از کجا معلو پلیس برای فرار از فشار افکار عمومی چنین خبری را منتشر کرده است اگر راست است عکس همین شرور شکم گنده را بعد از دستگیری منتشر کنند
با سلام
در سال 84 همشیره بنده در منزلش به مرگ مشکوک فوت نمود و نزدیک یم سال و خورده ای پیگیر پرونده اش بودم و جالبتر اینکه همشیره بنده وکیل پایه یک بود و توقع از قاضی رسیده گی کننده بود با ضرافت خاصی پیگیر باشند ولی متاسفانه بعد از یک سال دوندگی بی خیال پرونده شدم و راحت با درخواستم بابت بایکوت کردند پرونده موافقت کردند. ............
از حساب بنده و همسرم به فاصله چند روز خرید اینترنتی شد به پلیس سایبری واقع در خیابان شریعتی پرونده ام را ارجاع دادند شخصا بعد از چند روز IP شرکت فروشنده و آدرس انرا به پلیس دادم متاسفانه از خرداد ماه 91 تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است
من سوالی دارم و آن این که شما همیشه از بی تفاوتی مردم سخن می گویید اگر روزی من بخواهم با چنین زور گیری در گیر شوم بالطبع زور گیر از خود دفاع خواهد و من هم مجبور خواهم شد تا آخر خط برم اگر زور گیر مرا کشت من به یک قهرمان تبدیل خواهم شد و سایت شما از من تجلیل خواهدکرد ولی اگر من زدم ان زور گیر را کشتم شما و قوه قضاییه مرا به اعدام محکوم خواهید کرد و هی خواهید گفت جایی که قانون هست شما چرا سر خود وارد معرکه شده اید لطفا در این مورد ما را از نظر قانونی راهنمایی بفرمایید اگر از نظر قانون اشکال نداشته باشد من قول می دهم همیشه با زور گیران درگیر شوم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
دقیقا حرف دل من و خیلی ها رو زدی واقعا
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به نظر من باید قانون اصلاح بشه که تو چنین مواردی که پلیس سر صحنه نیست خود مردم میتونن برخورد کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خوب می تونی تبدیل به spider man یا battman بشی!!! اون موقع میتونی هم زور گیر ها رو گیر بندازی هم فرار کنی !!!
آخه چهر زور گیر قمه بدست بی همه چیز چطوری میشه مقابله کرد , مشکل اینجاست که این موجودات نباید اینقدر می تونستن به خودشون جرات بدن که بیان و با خیال راحت و توی روز روشن و ..... دست به این کارا بزنن .
باز هم درود به این غیرت و شهامت شما..
تهران پراست ازاینگونه افراد چون پس از دستیگیری با وثیقه آزاد می شوند ومجدد شروع به کارهای خلاف می کنند
مطمئنا اگر رسانه ای نمی شد پلیس آنها را دستگیر نمی کرد.
حتما باید فیلمش در بیاد تا نیروی انتظامی یک تکانی به خودش بدهد؟
برادران به عقيده من ريشه اين همه خلاف از جمله زور گيري و...غيره شيوع ومصرف مواد صنعتي بخصوص شيشه ميباشد.چون يكي از بارزترين عارضه ان احساس نترسي وماجرا جوييي درشخص است .وبدون شك اين يكي از اهداف پليد غرب وصهيونيزم جهاني درپيشبرد اهداف خويش است .كه سيستم امنيتي كشور بايد اين موضوع را بيشتر مد نظر قرار دهد .
مشکل اصلی ضعف نیروی انتظامی از نظر امکانات و نیروهای زبده می باشد هر روز هم در پایتخت حداقل دهها از این موارد در مناطق مختلف اتفاق می افتد که بدلیل ضعف قانون دزدان محترم در کمتر از 6 ماه پس از استراحت در زندان مجددا به کارشان برای چندمین بار ادامه میدهند
کافیه یه سری بزنید به خیابان سورنا در خیابان ش بهشتی تا با کلکسیونی از زورگیری از مردم در روز روشن مواجه بشید فقط از کاسبهای محل بپرسیدکلی زورگیری که پلیس هیچکاری براشون نکرده دارند موبایل خود من را در یک چشم بهم زدن قاپیدند وقتی به کلانتری مراجعه کردیم گفت بریدخدا را شکرکنید با قمه بهتون نزدند!!!
حالا پلیس مدعی هم شده از رسانه ها !!!!؟
چرا راه دور میروید؟

در محل کار من، مدیر مستقیمم با سوئ استفاده از مقامش علنی دزدی می کند.
من ساده دل رفتم به مدیر ارشد گزارش کردم.
غافل از اینکه موقعیت شغلی ام را به حطر انداخته ام.

پس فکر نکنید زور گیر و اوباش فقط کسی است که قمه بدست دارد. یا باید با دزد همکاری کنم یا چشمم را ببندم.
خطر بی حجابی به مراتب از خطر زورگیران و آدمکشان و سارقان و مواد فروشان بیشتر است . بنده پیشنهاد می کنم به جای اعدام زورگیران بد حجابها را اعدام کنند !!!
روز چهار شنبه22 آذر دو مرد در شرق تهران مرا مورد آذار و اذیت قرار دادن و آنقدر تهدید اسید و چاقو کردند که با تمام وحشتی که داشتم و فشار روحی نمیتوانم به پلیس مرجعه کنم چون میترسم بعد از آزادی دوباره .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
شما وظیفه عقلی منطقی شرعی قانونی دارید و باید که هرچه سریعتر مراجعه کنید

وگرنه

افراد دیگری مورد تجاوز و قتل قرار می گیرند


برید مراجعه کنید و مصرانه درخواست اعدامشون رو بکنید

وگرنه فردا ایران بدتر از تگزاس میشه
من مشهد زندگی می کنم , مثل همین اتفاق برای من هم افتاد و 4 نفر ساعت 10 شب توی یه کوچه پر رفت و آمد ریختن سرم و با سر چاقو جراحتی کنار چشم چپم گذاشتن
چند نفر اونجا بودن منو بردن بیمارستان با 110 تماس گرفتیم ولی خبری ازشون نشد
فردا که پیگیری کردم که چرا اصلا ماموری نیومد گفتند ما براساس الویت و حساسیت تماسها مامور ارسال می کنیم در اون زمان ماموریت های مهمتری داشتیم شما اگه شکایت دارید برید کلانتری شکایت کنید منم بی خیال شدم
اینقدر زورگیری در مشهد یه امر طبیعی شده که اگه توی کوچه خلوت تردد کنی باید این احتمال رو بدی که هرلحظه امکان داره چند نفر زورگیر جلوت سبز شن
سر میدان فردوسی دقیقا به همین روش تمام دارایی و موبایل و ....را از من گرفتند به کلانتری هم مراجعه کردم و چهره نگاری و شانس نداشتم که کسی از من فیلم بگیرد بلکه زورگیران دستگیر شوند
البته امیدوارم این خبر صحت داشته باشد!!!!!!!!!!
قاتل روح الله داداشی رو اعدام کردن چی شد؟هان چی شد؟اون همه التماس کرد که ببخشینم چی شد؟
زندان فقط نه اعدام.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
خواهر من اگر شما اگه فقط از نزدیک زورگیری این حیون ها رو می دیدید دوست داشتین خودتوت طناب دارو بندازین گردنشون
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به نظر من باید این ها رو ببرند ازشون بیگاری بکشند توی معادن ذغال سنگ و سنگ
به نظر من اگه این افراد اعدام شوند فقط چند صباحی مایه عبرت همپالگی هایشان خواهند بود. من فکر میکنم قطع دو دست آنها همیشه برای خود و اطرافیانشان آئینه عبرت خواهد بود، ضمن اینکه آنها مدت بیشتری عذاب کار خلافشان را خواهن چشید.
همين زورگيران دستگير شده فردا آزاد مي شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
درسته

چون الان فقط واسه یکی شون حکم محاربه صادر خواهد شد

در حالی که معاونت در جرم مصداق بارز همان مجرم است

مگه میشه مثلا من یکی رو ببرم تا جایی تا جرم کنه بعد من مجرم نباشم؟!!!

خب منم مجرم هستم دیگه ....

دقیقا مث این میمونه که من اسلحه بسازم بدم شما بری آدم بکشی چه فرقی بین من و قاتل هست؟
همين يادداشت ها رو به عنوان ديدار مردمي در اختيار فرمانده ناجا و قوه قضاييه قرار بديد بسه. ديدگاه مردمو راجع به خودشون و عملكردشون بهتر ميفهمن.انشاالله
با سلام هفته گذشته سه نفر زورگیر خواهر زاده ام را در قلعه حسن خان تا حد مرگ کتک زدند که با التماس های خواهر زاده ام اورا نکشتند و نامبرده به خاطر هزینه هایی که باید متحمل شود پیگیر ماجرا نشد.واقا جای تاسف است.
در بعضی مواقع دوربین ها با نیرو های انتظامی سر ناسازگاری دارند.
فکر کنم برای منتشر کننده فیلم هم دردسر درست بشه.
ریشه یابی شود که علت انجام چنین کاری از سوی زورگیران به دلیل مشکلات مالی بوده یا برای خوش گذرانی خویش می باشد اگر علت بیکری و مشکلات اقتصادی بود که .....وگرنه ....قوه قضاییه رای صادر کند
بابا مردم چیکارن کنن برن جلو با قمه طرف ناکار بشه کی جواب میده؟؟!!!بعدشم اگه تازه اگه زورگیر کاریش بشه میتونه شکایت کنه دیه بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
به فرض با ماشین زدی بهشون
هم خرج از کار افتادگی زور گیر را بدی
هم خرج موتورش که با ماشین زدی بهش
هم 10 -15 میلیون دیه
مگه مغز ... خوردم دخالت کنم
28 سال پیش با دختر 5/2 ساله ام از خرید برمیگشتم ( بلوار آسیا - آیت الله کاشانی) ، دو موتورسوار سر یکی از کوچه ها ایستاده و به زور گردنبند طلای قدیمی و بسیار باارزش مرا از گردنم چنان ماهرانه دزدیدند که من نفهمیدم و فکر میکردم دخترم را خواهند دزدید . مردمی که از کنارم رد می شدند بی اعتنا و تنها با نگاه کردن ، از کنارمان عبور کردند . به کلانتری شکایت کردم ، به آگاهی رفتم و به قول دوستمان آلبومی جلوی رویم گذاشتند با انبوهی از عکس مجرمان . آنقدر آن روزها برایم سخت بود که تنها قیافه آن مجرم را می دیدم و نه آلبوم عکس را . هرچه گفتم من قیافه او را بخوبی به یاد دارم ، تنها جواب آن بود که باید از میان اینها بگویی . هنوز آن صحنه را می بینم . هنوز دزد گردنبند من پیدا نشده ....تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل........
تهران شد شهر جانی ها و ارازل -
باسلام :مي خواستم به آن سرداري كه فرمود پخش فيلم كار را بر ما دشوار كرد عرض كنم : سردار جان زورگيران به چند زور گيري ديگر نيز اعتراف كرده اند چرا آنها را در دفعات قبل كه فيلمشان پخش نشده بود دستگير نكرده ايد .گويا جنابعالي از جزئيات امور كلانتريها زياد اطلاعي نداريد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
والا ! سرداربزرگوار ! چرا قبل از انتشار فیلم دستگیرشون نکردین ؟
اون موقع که هنوز فرار نکرده بودند و آزادانه به کسب و کارشون مشغول بودند
متاسفانه حرفاتون نیشخند تلخی واسه امثال منه که مورد زورگیری واقع شدیم.
چرا تو مملکت اسلامی مجازات اسلامی را کامل اجرا نمی کنیم اگه حکم دزدی رو قطع دست قرار میدادیم دیگه اینقدر دزدی نمیشد البته نه اینکه فقط واسه دله دزدی اجرابشه! ازچی واهمه داریم ؟از سازمان های حقوق بشر!!!!!!!!!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
حق با شماست .اگر واقعا قانون اسلامي اجرا بشه ديگه هر كسي جرات نميكنه همچين كارايي بكنه.البته اجراي قانون اسلامي به صورت كامل همراه با پيگيري سريع و دستگيري سريع مجرمين.
جای تاسف داره واقعا
مسئولین قضایی لطفا به این نظرات توجه کنند .تعداد نظرات بالا برای این خبر نشان از حساسیت و اهمیت موضوع برای مردم را دارد. بیشتر نظرات حکایت از کم کاری نیروی انتظامی و قوه قضائیه را دارد نیروی انتظامی با اطلاع رسانی و آموزش مردم و استفاده از ابزار جدبد سعی در تماس با مردم داشته باشد تا اعتماد آنها را بالا ببرد از طریق نیروهای داوطلب مردمی امر مبارزه با اوباش را به متن جامعه بیاورد از افراد کاردان و دانا در امور انتظامی و قضایی استفاده شود از تجربیات دیکر کشور استفاده نمایند وضع امنیت شهرها نامناسب است اطلاع رسانی شود که فقر عامل اصلی روشهای خشن و ناجوانمردان در اینگونه دزدی ها نیست مجازات این افراد باید فوق العاده سنگین و سریع باشد
یادمان باشد که از طریق جمع آوری ضایعات در همین تهران بالای یک و نیم میلیون در ماه درآمد دارند بنا براین اگر هیچ کاری نباشد این کار هست که ادم به چنین جنایاتی دست نزند یادمان باشد هر زمان نیروی انتظامی و قوه قضائیه ضعیف باشد اوباش به چنین رفتاری اقدام میکنند
خیلی تفاوتی بین سلاح گرم وسرد نیست اون چیزی که بدتر از اینهاست احساس عدم امنیت است که متاسفانه اثر ان بدتر از خود جرم است در حال حاضر مسائل ومشکلات اقتصادی هم مزید علت شده
دست آن شخص که این فیلم را منتشر کرده است درد نکند اگراین فیلم پخش نمیشد نیروی انتظامی هیچ وقت یه این سرعت اقدام نمی کرد چرا که باید جوایگوی مقامات بالا باشد نه مردم در این مدت تقریبا هروز میشنویم که در پایتخت انواع و اقسام زورگیری انجام میشود ولی نیروی انتظامی هیچ به هیچ فعالیت زورگیرها در تهران از نیروی انتظامی بیشتر است به تور مثال اگرماشین شمارا سارقان ربوده باشند به شماره 110 که تماس میگیرید بعد از 100 بار زنگ زدند زود تر از 45 دقیقه تشریف فرما نخواهند شد .
اینگونه حوادث باید آسیب شناسی شود با مجازات و اعدام چیزی درست نمیشود.
از عزيزاني كه فيلم رو تماشا كردن
چرا قبل از اينكه سرقت صورت بگيرد فيلم برداري شروع شده.
ابتداي فيلم از پشت سر مالباخته فيلم برداري شده سپس زورگيري انجام شده
اقا شما که میگی چرا مردم عکس العمل نشون نمی دهندخودتو فقط واسه یک لحاظ بزار جای اون کسی که داری اون صحنه رو می بینی خودت باشی میری جلو؟ جونت ور میداری میری دیگه
اول از همه یک خسته نباشید به سردار عزیز ، سردار رادان که واقعا سردار مبارزه با اراذل و اوباش هستند که از سالها قبل واقعا دارن زحمت میکشن دوم تشکر از حضرت آیه ال.. العضمی آملی لاریجانی بخاطر اینکه واقعا خیلی به فکر امنیت و آرامش مردم هستن و فرمودن حکم زورگیران محاربه هست . اگه 10 تا از این زورگیران اراذل و اوباش اعدام بشن واقعا کشورمون خیلی امن میشه و لاتها دیگه نمی تونن عرض اندام کنن اونوقت میدونن که سرشون بالای داره . سردار عزیز و آیه ال... آملی شریف واقعا دستتون درد نکنه خسته نباشید بنده شخصا دستتونو می بوسم انشاا.. سریعا این اراذل اعدام بشن . یک فرهنگی از ارومیه
اميدوارم اشد مجازات براي كساني كه اين اجازه رو به خودشون ميدن كه با اعمال زور و استفاده از سلاح سرد و گرم به مال و جان و ناموس مردم تعدي كنن در نظر گرفته بشه.همين ماه رمضان گذشته ماشين بنده رو كه بعد از برگشت از محل كار داخل كوچه پارك كرده بودم دزديدن و هنوز اثري از ماشين نيست.چند هفته ي قبل هم با يك ماشين ديگمون تو خيابون ساعت 8 شب ايستادم براي خريد كه يكي با اسلحه كلت كمري داخل ماشين نشست و با تهديد به من گفت حركت كن.اما من چون دل پري از اين قبيل افراد با توجه به سرقت رفتن ماشين ديگم داشتم به طرفش حمله كردم و باهاش درگير شدم كه خدارو شكر اسلحش روي ضامن بود و شليك نكرد چند بار تلاش كرد از روي ضامن خارجش كنه اما من اسلحه رو گرفته بودم و با انگشتم اجاز ندادم مسلح كنه.با اين وجود حين درگيري در ماشين و باز كرد و روي زمين افتاديم با پاش يه ضربه به صورتم زد و سوار ماشين شد و رفت.اما خوشبختانه مامورين انتظامي و آگاهي در سطح شهر حضور داشتن و با اعلام سريع به همه ي واحد هاي گشتي همون شب موفق شدن ماشين رو پيدا كنن كه جا داره از همشون تشكر كنم.ولي متاسفانه سارق موفق به فرار شده بود كه اونم با تلاش مامورين اگاهي چند روز قبل دستگير شد . الانم زندانه احتمالا حكمش هم اعدامه.چون چندين فقره راهزني با لباس نيروي انتظامي يك فقره ترور نا موفق و حمل مواد و ... در پرونده اين شخص هست.
باید مثل عربستان بشه قطع دست .قطع پا .گردن زدن فقط در این صورت جواب می ده
حداقل بیان کل خیابانها و مکان‌های عمومی و وسایل نقلیه عمومی رو مجهز به دوربین مدار بسته کنند مثل دیگر کشورها!
اعدام راه حل کوتاه مدت است.
برای فرهنگ سازی و ایجاد امنیت برنامه مدون و حساب شدن نیاز است.
پاسخ ها
ناشناسزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
خيلي موافقم
وقتی برای دزدی دست قطع میشه که
شرایط کار برای همه مهیاست
نه اینجا که دکتر بیکار داریم
اگر پليس بي رحمانه و قوه قضائيه بدون فوت وقت آنها را مجازات كند ديگران حوس چنين كارهايي را در سر خود نمي پرورانند. قانون بايد دستانشان را از مچ قطع كند و يك نشانه‌اي براي آنها بزند كه به قول قديميها گاو پيشاني سفيد باشند هر كس آنها را ببيند بداند كه اين شخص چه جرمي كرده كه اين علامت را به او زده‌اند.
اگر این چهار تا زورگیر اخیر را همون جایی که زور گیری کردن اعدام کنن تا حدودی بقیه خساب کار دستشون می یاد.
کوری دوچشم وقطع دست بهترین مجازات برای چنین افرادی است.
متاسفانه همین وضع ادامه خواهد داشت تا زمانیکه پلیس مقتدرانه عمل بکند روز جمعه در منطقه جنت اباد به کلانتری مراجعه کردم تا ساعت 10 صبح 100 گزارش خفت گیری را دین یعنی داشتن ثبت میکردند این یعنی مایه تاسف است تازه برای یک محل بود
در شب 21 رمضان سارق محترم پس از احیا و اندوختن ذخیره آخرتش، وارد منزل من شده و باتری و کامپیوتر و تمام وسال داخل خودروی من رو برده. فردا رفتم کلانتری هفت مورد در همان یک ساعتی که در کلانتری بود آوردند. دو سه تا خودکاری که برای کلانتری خریده بودم رو تحویل دادم و اومدم. آخه افسر کلانتری خودکار و کاغذ نداشت
یکی از منسوبین نقل می کرد در یکی از کشورهای....اشتباها منحرف به چپ شدم و نزدیک بود با خودرویی که از روبرو می آمد شاخ به شاخ شوم که شکر خدا به خیر گذشت اما غافل از این که پلیس مراقب و مشهد صحنه بوده و بلافاصله پیایش شد .
مطابق رسم خودمان شروع به بهانه تراشی و گرانی نرخ ارز و این که ممکن است این اشنباه حدود چارصد هزار تومان برایم آب بخورد و از این قبیل حرفها
و پلیس با خونسردی و با قیافه ای خندان و موافق حرفهایم را می شنید و سرش را به علامت به زعم من تایید تکان می داد
بعد از پایان خطابه مظلوم نمایانه من پلیس سری جنباند و گفت:از صمیم قلب با شما اظهار همدردی می کنم و گرانی و نرخ ارز را نیز قویا قبول دارم ،اما مساله ای که من مامور به آن هستم ،انچام وظیفه است و اخذ جریمه ای نسبتا سنگین از شما تا دیگر اشتباه نکنید و در حالی که من خشکم زده بود برگ جریمه ای سنگین را صادر کرد
و اگر همه با وظایفشان آشنا و پایند اجرای آنها باشند خیلی از مشکلات به آسانی حل می شود
من یکی رو می شناختم که دزد گردنه بود! یعنی با سلاح گرم بیرون شهر زور گیری می کرد!
بعد مدتی گرفتنش و ظر ف دو روز آزاد شد!
اگر نیروی انتظامی و قوه قضائیه پیگیر بشوند این موضوع جمع میشود در غیر اینصورت کما فی السابق ادامه خواهد داشت.
لطفاً اگه گذرتون به قلعه حسن خان افتاد و زنده موندید یه گزارشی از زورگیرها تهیه کنید.
با تشکر از تابناک
بسیاری از زورگیران وقاتلین بعداز دستگیری با ایجاد رعب وتهدید به انواع اقدامات ازجمله صدمه رساندن به خانواده هتک ناموس وقتل از خانواده مقتولین ومضروبین رضایت می گیرند .باید قوانینی باشد که منوط به رضایت نباشد وبااین افراد بدن اغماض برخورد گردد
فقط اعدام
از این به بعد باید همجا دوربین نصب کنیم! تا شاید فشار افکرار عمومی نیروی انتظامی را به حرکت وادار کنه!
اجراي دقيق قانون مجازات هاي اسلامي بدون مماشات و البته فرهنگ بشود اگر اين موار اتفاق افتاد همه مردم در اطراف حادثه خودجوش بسيج شوند براي جلوگيري از اتفاق نه كه همه ببينند و بي تفاوت بمانند.همه متحد شوند
باید برخورد صریح وسریع بشه تا یه عده اوباش به هر دلیلی امنیت مردم رو بهم نریزن
از سادگي پدر پير من استفاده كردند كارت عابر بانك رو همراه رمز ازش گرفتن از بانك پول گرفتن فيلمش هست شناسايي شدن بردم كلانتري ولي اگه شما خبري داريد به ما هم خبر دادن! وا حسرتا از اين جماعت پليس
خدا کنه واقعا عمل کنند به همه شهرستانها باید دستور بدن که تو همه خیابونهایه اصلی دوربین کار بزارن مثله دبی که امنیتش حرف نداره به خدا شب که میشه اصلا تو خیابونها مامور نیست قفط میان با ماشین یه دوری میزنن و به 4 تا بچه که با ماشین میان دور دور گیر میدن زورشون به این بنده خدا ها میرسه باید فقط با ارازل اوباش برخورد کنن باید کاری کنن موتور سوارها بخوصوص اونهای که شب میان بیرون از سایه خودشونم بترسن 2 تا از این زور گیر ها و چاقو کش ها رو اعدم کنن تو تلویزیون هم نشون بدن همیشه نشون بدن خوبه باید کاری کنن طرف جرات نکنه بره سمته این کارها فکرشم کنه تنش بلرزه
واقعا تاسف داره...

چرا اینهمه سهل انگاری؟؟؟؟

چرا اینقدر کم کاری؟؟؟

مردم به امنیت نیاز دارن... فقط حرف به درد کسی نمیخوره عمل کنید...

مردم از این به بعد هرجا همچین صحنه ای دیدین سریع با موبایلتون فیلم بگیرین شاید این نیروی انتظامی به خودش بیاد!!!
چهارشنبه 2 هفته قبل صبح زورگیران کیف دستی دوستم را از دستش قاپیدند که شامل مقداری پول موبایل و لپ تاب و کارت های شناسایی و بانکی بود. از همه چیز مهمتر برایش لپ تاب بود که حاوی مطالعات دانشگاهیش بود. به کلانتری و آگاهی شکایت کرده هنوز که هنوز است خبری نشده و باید دنبال پارتی بگردد که کارش پیگیری شود.
یک رویه بدی که در نیروی انتظامی وقوه قضاییه معمول هست اینه که وقتی دزد یا یک متاجاوز را دستگیر میکنند چرا چهره اش را نشان نمیدن شناخته شوند
تابناك ديدي چقدر دله مردوم پره؟
حدود 1.5 سال پیش موردی مشابه آقای ایرج برای یکی از بستگان من رخ داد. دو سارق درب صندوق عقب ماشینش را که در یک خیابان شلوغ در مشهد (خیابان جهان بانی) باز کردند و لپ تاپ و سایر محتویات را به سرقت یردند. فیلم آنان توسط دوربین بانکی که همان نزدیکی بود ضبط شده بود. مالباخته با اخذ مجوز فیلم را از بانک دریافت کرد و به مامورین داد ولی هیچ اتفاقی نیفتاد. حتی برای چاپ تصویر چهره سارقین از روی فیلم پلیس از مالباخته خواسته بود که به یک آتلیه در سطح شهر برود و این کار را انجام دهد.
جالبه نه؟ بعد پلیس خالی می بنده که چون فیلم مزدوران پخش شده آنها فرار کرده و دستگیریشان مشکل تر شده. بگو شما اصلا دنبالش نبودید تا فیلمشان پخش شد.
دهها فيلم مربوط به زورگيري در يوتيوب موجود است كه برخي از آنها بسيار بدتر و فجيع تر از زورگيري آن روز است. بسياري از زورگيري ها نيز فاقد فيلم است. اگر نيروي انتظامي مدعي است كه انتشار فيلم موجب تاخير در دستگيري شده است . پس آنها كه سالهاست نه فيلمي از آنها منتشر شده و نه عكسي و نه خبري چرا هنوز آزادند و ماموران براي شاكيان آنها تره هم خرد نمي كنند ؟
هر فیلمی که در دست دارید پخش کنید تا به تکاپو بیفتند
از حالا به بعد لطف كنيد در كلاس هاي دفاع شخصي شركت كنيد تا اين جوري مثل كوسفند زير دست وپا له نشويد. فنون مربوط به دفاع در مقابل سلاح هاي سرد از قبيل چاقو، دشنه، قمه، داس، ساتور و شمشير و همچنين فنون مربوط به دفاع در مقابل سلاح هاي گرم از قبيل كلت، تفنگ و تير بار را با دست خالي ياد بگيريد و اصلا سعي نكنيد مقابله به مثل كنيد وگرنه شما محكوم به پرداخت ديه خواهيد شد فقط مي توانيد دفاع كنيد بدون اينكه به اين افراد متشخص آسيبي وارد شود ويكي از بهترين فنون در اين موارد جا خالي دادن است
يك اسلحه كمري از استانهاي مرزي بخريد و از خود دفاع كنيد.
من شنیدم که فیلم منتشر شده از دوربین عابر بانک بوده است . پس طرف خوشانسی آورده که جلو دوربین عابر بانک بوده است.
دست زحمت کشان نیروی انتظامی و سایر دست اندرکاران درد نکنه بابت به تصویر کشیدن این اراذل اوباش ، به کسانی که به اموال و ناموس مردم دست دراز میکنند باید درس فراموش نشدنی داد .
پیشنهاد میکنم که از این به بعد همه یه دوربین کوچک با وضوح بالا همراه خود داشته باشند (ترجیحا به پیشانی خود ببندند) و روی پیراهن خود بنویسند: اینجانب مجهز به دوربین مدار بسته هستم تا سارقان و دزدان جرات نکنند زورگیری نمایند و در صورت بروز این کار فیلم ان را سریع در جامعه پخش کنند تا به سرعت به کارشان رسیدگی شود .
این فیلم و خبرها رو منتشر نکنید از اونموقع که این فیلم در فضای مجازی منتشر شده همه دارن می رن سراغ خرید سلاح کلاشم که قیمتش هی داره می ره بالا از 800 تومان به بالای یک میلیون
اعدام اعدام
جناب رادان اگر این فیلم پخش نمی شد آیا این موضوع با این سرعت پیگیری می شد؟ آیا مردم عادی توان مقابله با این زورگیران مسلح را دارند؟ آیا می شود مستند قانونی خود را در خصوص خلاف قانون بودن پخش این فیلم ارائه کنید؟ آیا می شود به پرونده های متشکله مشابه مراجعه کنید و ببینید تا به حال چه اقدامی شده است؟ البته موارد زیادی هم پلیس اقدامات خوبی کرده که قابل تقدیر است. در کشورهای غربی بارها و بارها از رسانه های تصویری و در خلال برنامه ها و با قطع برنامه ها با پخش تصاویر مجرمان و متهمان از مردم تقاضای کمک تقاضای کمک و شناسائی این افراد را می کنند حالا به جای تشکر تهدید می کنید؟ واقعا که دست مریزاد !!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی