بازدید 18652
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

نتانیاهو: ایران به «خط قرمز هسته‌ای» نزدیک‌تر می‌شود

تصمیم بازرسان آژانس برای فشار بر ایران جهت کسب اجازه دسترسی به «پارچین»، ادعاهای جدید نتانیاهو درباره خط قرمز هسته‌ای ایران، بازتاب رمزگشایی ایران از پهپاد آمریکایی، مخالفت ترکیه با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و موافقت یک بانک انگلیسی با پرداخت غرامت به سبب ارتباطات مالی با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۹۰۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵ 11 December 2012
تصمیم بازرسان آژانس برای فشار بر ایران جهت کسب اجازه دسترسی به «پارچین»، ادعاهای جدید نتانیاهو درباره خط قرمز هسته‌ای ایران، بازتاب رمزگشایی ایران از پهپاد آمریکایی، مخالفت ترکیه با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و موافقت یک بانک انگلیسی با پرداخت غرامت به سبب ارتباطات مالی با ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از اخبار مربوط به ایران در میان مطبوعات جهان، به موضوع هسته‌ای اختصاص دارد. در این باره، خبرگزاری «رویترز» از تصمیم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای فشار بر ایران جهت کسب اجازه دسترسی به مرکز نظامی «پارچین» خبر داده است.

این خبرگزاری با بیان این که قرار است این افزایش فشار در جریان مذاکرات چند روز آینده ایران و آژانس در تهران انجام شود، مدعی است این مذاکرات نشان خواهد داد، آیا ایران اکنون بیش از گذشته مایل به برطرف کردن نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ایش هست یا خیر. اما رویترز همچون همیشه درباره این مذاکرات نیز پیش‌بینی کرده و نوشته، دیپلمات‌های غربی نسبت به وقوع پیشرفتی در این مذاکرات خوشبین نیستند.

در خبر دیگری مربوط به موضوع هسته‌ای، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سال ۲۰۱۳ را سالی دانسته که در آن باید با مسأله هسته‌ای ایران روبه‌رو شد. به نوشته روزنامه «هاآرتص»، نتانیاهو با اشاره به «خط قرمز هسته‌ای» خود که در نشست سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل ترسیم کرده بود، گفته ایران در حال نزدیک‌تر شدن به این خط قرمز است.
وی گفته اسرائیل به این خط قرمز پایبند است و تأکید دارد که ایران نباید اورانیوم کافی برای تولید حتی یک کلاهک هسته‌ای را داشته باشد. وی این مسأله را چالش بزرگی دانسته که در سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد. 


موضوع رمزگشایی ایران از پهپاد آمریکایی که سال گذشته شکار شد، از دیگر اخباری است که مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات جهانی قرار گرفته است.

سایت خبری «گلوبال پست» از این دسته است که عنوان جالبی نیز برای مطلب خود برگزیده است: «ایران به ایالات متحده: بابت پهپاد سیا ممنونیم. قصد داریم آن را کپی کنیم».
این عنوان بر پایه این خبر انتخاب شده که سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران روز گذشته اعلام کرد، ایران توانسته با موفقیت پهپاد مذکور را رمزگشایی کند و ایران اکنون مدل‌هایی را از روی این پهپاد پیشرفته خواهد ساخت. سردار حاجی‌زاده همچنین گفته بود، پهپاد آمریکایی هیچ گونه مأموریت شناسایی هسته‌ای در ایران نداشته است.

اما از میان دیگر موضوعات، خبرگزاری کویت موضع دولت ترکیه نسبت به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری به نقل از «ظفر چاگلایان»، وزیر اقتصاد ترکیه می‌نویسد، این کشور تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران را به اجرا درنخواهد آورد، زیرا این تحریم‌ها به تصویب سازمان ملل نرسیده‌اند.

وی گفته ترکیه تنها خود را متعهد به قطعنامه‌های بین‌المللی می‌داند، نه قطعنامه‌ها و تحریم‌های یکجانبه. چاگلایان که در گفت‌و‌گو با مطبوعات سخن می‌گفته، همچنین به وضعیت کنونی تجارت کشورش با ایران پرداخته و اشاره کرده که حجم تبادل تجاری میان دو کشور در سال جاری میلادی به ۴۵ میلیارد دلار رسیده است.


در ‌‌نهایت، شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله سایت شبکه خبری «اسکای نیوز»، امروز خبر موافقت بانک انگلیسی «استاندارد چارترد» با پرداخت غرامت اضافی را بازتاب داده‌اند که به سبب تبادلات مالی این بانک با ایران، محکوم به پرداخت آن شده بود. این سایت اشاره می‌کند که استاندارد چارترد به اتهام پولشویی برای چهار کشور، از جمله ایران که در معرض تحریم‌های مالی آمریکا هستند، از سوی دادگاهی در آمریکا به پرداخت ۲۰۳ میلیون یورو محکوم شده بود که اینک با پرداخت آن موافقت کرده است، حال آن که چند ماه پیش نیز این بانک مبلغ چشمگیری غرامت را به سبب همین موضوع به آمریکا پرداخت کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۲
بنيامين جان سخنگوي دنيا شما هستيد؟؟؟؟؟؟
با شلوغ بازي و مصاحبه هاي تكراري نميتوانيد جنايات خود را انكار كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
یکی نیست به این سگ نجس بگه دست از این کارها بردار عرصه سیمرغ جولانگاه تو نیست
اسراییل تمامی خطوط قرمز را رد کرده است
بیچاره نتی جون از الان ترس و لرز برش داشته !!!!
اینو خوب میدونه که خط قرمز یعنی نابودی خودش . به همین خاطر به دست و پا افتاده!!!!
برو عمو دارو هات رو بخور،تبت بالا رفته داری چرند میگی ،ایران کشوری نیست که تو بتونی برای او تعیین تکلیف کنی،افتاد !!!،الان هم عمو اوباما پشت خطه میخواد باهات صحبت کنه،بدو بدو ...
استكبار نهايت فشار خودش را به ايران آورده حتي مدعيان حقوق بشر دارو را نيز تحريم كردن پس چه باك كه از npt خارج شويم
اينا هنوز نمي خوان بفهمند با ايران اسلامي طرف هستند
هنوز كه هنوزه مي خوان با وق وق نتانياهو قبل از مذاكرات ايران رو بترسونند
اسرائيل ميخواهد حق حمله هسته ايي خودشو با ممنوعيت ايران از داشتن بمب هسته ايي حفظ كنه
نتان هذیان میگوید
نتانیاهو جان خیالت راحت باشه مابدون بمب هسته ای هم به راحتی وبااسلحه کلاشینکف هم توروازصحنه روزگار محو میکنیم اینو مطمئن باش
من واقعا نمی فهمم یعنی اسراییل با 200 کلاهک هسته ای خطری برای دنیا نداره که دائما مردم مظلوم فلسطین و لبنان و میکشه و اونوقت ایران که حتی بمب هسته ای هم نداره و به هیچ کشوری حمله نکرده میشه تهدید برای دنیا!!!!!!!
ايران به خط قرمز نزديك ميشود و شما اسرائيلي ها به نابودي نزديكتر ميشويد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی