بازدید 21295
پشت پرده ادعاها علیه برنامه هسته‌ای ایران:

چه کسی به آژانس اطلاعات دروغ می‌دهد؟

در ماه‌های اخیر، موارد متعددی بوده که یک روزنامه یا خبرگزاری غربی، با انتشار ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران و منتسب کردن آن به مقاماتی بدون ذکر نام، جوی رسانه‌ای علیه ایران به راه انداخته‌اند. روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی، پشت پرده و عامل اصلی انتشار این گونه مطالب را معرفی کرده است.
کد خبر: ۲۹۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۱:۳۲ 11 December 2012
در ماه‌های اخیر، موارد متعددی بوده که یک روزنامه یا خبرگزاری غربی، با انتشار ادعاهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران و منتسب کردن آن به مقاماتی بدون ذکر نام، جوی رسانه‌ای علیه ایران به راه انداخته‌اند. روزنامه انگلیسی «گاردین» در گزارشی، پشت پرده و عامل اصلی انتشار این گونه مطالب را معرفی کرده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «گاردین» با انتشار گزارشی به نقل از دیپلمات‌های غربی، فاش کرده که عامل اصلی انتشار اطلاعاتی که مدعی نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران هستند، رژیم اسرائیل بوده و این رژیم تلاش دارد از این راه، فشار جهانی را بر ایران افزایش دهد.

این روزنامه به آخرین نمونه از این دست مطالب اشاره می‌کند که در خبرگزاری «آسوشیتدپرس» منتشر شده بود و بر پایه یک نمودار بی‌نام و نشان، این ادعا را مطرح می‌کرد که ایران در حال انجام آزمایش‌های نظامی هسته‌ای است. با این حال، کار‌شناسان به سرعت درست بودن و اعتبار آن را رد کردند.

آسوشیتدپرس منبع دسترسی خود به این نمودار را «یکی از مقامات یک کشور منتقد برنامه هسته‌ای ایران» معرفی کرده بود.


اما این نمودار ساده و جعلی، پرسش‌هایی را درباره بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از برنامه هسته‌ای ایران پدید آورد، زیرا آشکار شد که این نمودار، بخشی از پرونده اطلاعاتی است که آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران تشکیل داده است.

گاردین در ادامه می‌نویسد، به گفته مقامات غربی، دلایل متعددی برای رسیدن به این جمع‌بندی هست که اسرائیل در پشت پرده این گزارش و گزارش‌های پیشین و همچنین افشای موارد بازرسی آژانس است؛ این بخشی از «جنگ سایه‌ای» رو به گسترشی است که در وین، مقر آژانس، علیه برنامه هسته‌ای ایران جریان دارد.

این روزنامه به حضور جاسوسان «موساد» (سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل) که جنگی اطلاعاتی را در این شهر علیه ایران سازمان داده‌اند، اشاره دارد.
 
اما جالب اینجاست که به نوشته گاردین، دیپلمات‌های اروپایی بر این باورند که نه تنها انتشار این اطلاعات جعلی، تأثیری بر رویکرد آژانس در قبال ایران نداشته، بلکه موجب شده بازرسان این نهاد با جدیت بیشتری در جست‌و‌جوی نشانه‌های نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران در گذشته برآیند.

با این حال، این روزنامه می‌نویسد، تحلیلگران بر این باورند که گزارش‌های اخیر، دست آژانس را برای همه رو کرده و نشان داده که آژانس چه چیزی می‌داند و چه چیز نمی‌داند. این امر، موضع بازرسان این نهاد را در مذاکرات هسته‌ای با ایران تضعیف کرده است.

همه این موارد در حالی است که دور جدید مذاکرات ایران و آژانس روز شنبه آینده در تهران برگزار خواهد شد و هر یک از کشور‌ها و نهادهای دخیل در پرونده هسته‌ای ایران، انتظارات خاصی را از این مذاکرات مطرح کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۱
Vala inke kare hamishegia in movjodat ast.
خدا نسل هرچه بد خواه ایران وایرانی را از روی زمین برکند
واقعا هنوز مردم دنیا نفهمیدن که که سازمان ملل، آژانس انرژی هسته، شورای امنیت و ... توسط صهیونیست ها اداره میشه؟ و کشورها اصلا توی این مجامع هیچ دخلی ندارند و نمیتونند کاری کنند؟

مطمعا باشید قضیه انرژی هسته ایران هیج گاه حل نمیشه چون از نظر اونها باید یا ایران از بین بره ییا کنترل کاملش دست خودشون باشه.

حالا سوال از مردم ایران این هست؟ که شما کدوم رو میپسندید؟
1)نابودی ایران
2) کنترل ایران توسط صهیونیست ها
3) زندگی با وجود در تحریم ها و تحریم های بیشتر
پاسخ ها
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
آره همه دنیا رو دارن صهیونیستا اداره می کنند بقیه کشورا همه کشک هستند!!! همه دنیا هم غلام حلقه به گوش اونا هستند!!!!! خب یه کم چشمت رو باز کن فکرت رو به کار بنداز !! اگر اینطوره که شما می گی پس واقعا آدمای زرنگی هستند که با این جمعیت کم همه دنیا رو کنترل می کنند! چرا اینقدر اونا رو بزرگ نشون میدی؟؟ ایران قدمتش خیلی بیش از ایناست که کسی بتونه از بین ببرتش این ما هستیم که با اشتباهامون داریم داغونش می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
شق چهارم هم تعامل با دنیا و داشتن انرژی هسته ای است. آیا همه دنیا توسط صهیونیسم کنترل میشود ؟ هند و چین و برزیل توسط آنها اداره میشود. اگر آنها اینقدر قوی باشند که همه دنیا را کنترل کنند پس در افتادن با آنها اشتباه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
ما زندگی در سایه توکل به خدا را میپسندیم که بزرگ تر از هر اراده ای در این جهان اراده ی اوست.الله اکبر را باور کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
قسمت اولشو خوب اومدی ولی آخرشو خراب کردی. 3 تا گزینه ای که دادی غلطه. من یه گزینه چهارم بهش اضافه می کنم و اونم اینکه که ما هم باید با زیرکی باهاشون بازی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
4) با توکل به خدا و صبر و تلاش اراده و خواسته خودمون رو بر اونها تحمیل کنیم.
درجهان سياست امرجاسوسي وياوجود دلالان دروغين اطلاعات براي رسيدن به نون ونوايي كم نيست ولي شگردسياسيون براي جوسازي وگرفتن بهانه وبسترسازي براي اقداماتي احتمالي نيزدرسياست موردي طبيعي است بطور مثال عراق وامثالهم نمونه بارزي است براين مدعا.البته قدرتهاي پوشالي خود به نيكي ميدانندكه ايران براي آنهالقمه بزرگي است كه آدم راخفه ميكندلذابه خيال بيهوده خودبراي هضم آن درحال بستر سازي هستندلذادر اين ره كاربه جايي انشالله نخواهندبرداگر ملت ايران اتحادخودرا بيش ازپيش كرده وبراي مقابله باجو سازي هاواقدامات احتمالي آنهاطرح وبرنامه اساسي وحسابي ودقيق داشته باشد مابايدبراي ساكت كردن اقدامات مخرب كشورهاي مانع برنامه هاي خودرابراي اقناع دول تاثير گذار باتدبيرازپيش پايمان برداريم ودول مرعوب (همسايه)راازجانب ايران اطمينان خاطردهيم
باید ایران مانند گذشته اصرار کند که اطلاعات اصل به او بدهند و در قبال اطلاعات جعلی و دوروغین ومبهم که بعضی وقتها آژانس مطرح میکند هیچ پاسخی نخواهد داد.
ما باید هزینه دفاع از اسرائیل و هزینه مقابله با خودمون را برای غربی ها زیاد و زیادتر کنیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار