بازدید 35572

این حملات به ایران را جدی بگیرید

در هفته‌های اخیر، به اماکن دیپلماتیک ایران در آلمان، افغانستان و احتمالا دانمارک حمله شده است. منافقین به پارلمان‌های اروپایی راه می‌یابند و تلویزیون‌های ایرانی از ماهواره‌ها قطع می‌شوند؛ چرا؟ پاسخ به چرایی این پرسش را به گوش مقامات داخلی که از تحریم‌ها استقبال می‌کنند‌، برسانید.
کد خبر: ۲۹۰۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳ 10 December 2012

خبر حمله معترضان افغان به کنسولگری ایران در هرات، جدید‌ترین خبر از نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک ایران در خارج از کشور است. پیش از این، اعضای سازمان منافقین با برنامه‌ریزی پیشین به سفارت ایران در آلمان متعرض شدند و در آغاز این هفته نیز، یکی از نمایندگان مجلس، از تعرض به سفارت ایران در دانمارک خبر داد.

افزون بر این، سازمان منافقین، مدتی پیش، از لیست سازمان‌های تروریستی در آمریکا بیرون شد. سرکردگان این گروهک در پارلمان‌های اروپایی و از جمله در ایتالیا و فرانسه، مشغول دشمنی با ایران هستند و نیز تلاش می‌شود، شبکه‌های تلویزیونی ایران از دسترس مخاطبین به در آیند.

به گزارش «تابناک»، هرچند این اخبار به ظاهر ارتباط چندانی با یکدیگر ندارند، توجه به برخی سخنان تحلیلگران غربی درباره نوع دشمنی غرب با ایران، هم برای عامه مردم ایران و هم برای مقاماتی که آشکارا از تحریم‌ها علیه ایران استقبال می‌کنند، ضروری است.

بنا بر این گزارش، در ششم مارس سال جاری، NPR یا رادیوی عمومی آمریکا که رادیویی سراسری در آمریکاست، پای سخنان دو کار‌شناس برجسته نشست تا دیدگاه آنان را درباره شیوه برخورد با ایران جویا شود. این دو مهمان، «سوزان مالونی»، کار‌شناس برجسته مسائل ایران در مؤسسه سابان و «ماتیو کرونیگ»، از اعضای شورای روابط خارجی آمریکا بودند.

در چهارچوب بررسی گزینه‌های آمریکا در مقابل ایرانی که شاید به سمت مسلح شدن به سلاح هسته‌ای برود، این افراد به ابعاد گوناگون استراتژی مهار ایران پرداختند. از دید خانم مالونی، ایران باید از نظر جنبه‌های نظامی، استراتژیک، اقتصادی و دیپلماتیک ـ سیاسی مهار و به عبارت دیگر، در این حوزه‌ها از تأثیرگذاری ایران در منطقه و استفاده از توانایی‌های خود جلوگیری شود.

همچنین باید در چهارچوب چهار مفهوم فوق، تلاش شود تا ایران نتواند از توانایی نظامی خود در جایی بهره گیرد، از بعد استراتژیک تضعیف شود و شرکای استراتژیک ایران از این کشور جدا شوند یا تغییر وضعیت دهند، اقتصاد ایران محدود و تضعیف و تا جایی که می‌شود، از ابزارهای دیپلماتیک علیه ایران استفاده شود.

سه جنبه نخست تلاش برای مهار ایران با نمونه‌هایی چون افزایش قدرت نظامی رقبا و دشمنان ایران، تلاش‌ها علیه سوریه و حزب‌الله و گروه‌های همراه با ایران و نیز تحریم‌های اقتصادی قابل مشاهده است.

برای محدود کردن دیپلماتیک و سیاسی ایران، دولت آمریکا به ویژه در دوره اوباما تلاش کرده است از طریق مجامع بین‌المللی، همراه کردن دیگر کشور‌ها، ارائه تصویر نامطلوب از ایران در دنیا و ایجاد شبهاتی که بر پایه آنها مواضع آمریکا درست و مواضع ایران نادرست است بر ایران فشار وارد کند. موفقیت آمریکا برای مهار دیپلماتیک ایران از راه میزان همراهی دولت‌ها و افکار عمومی جهان با فشار به ایران سنجش می‌شود.

به عبارت دیگر، اگر مردم در دیگر کشور‌ها گمان کنند فشار به ایران، درست است، آمریکا در این شیوه دشمنی با ایران موفق بوده و هر کسی هم که به دامن زدن به تصور فوق کمک کند، خواسته یا ناخواسته به کمک آمریکایی‌ها آمده است.

شیوه برخورد جامعه جهانی با تحریم دیگر کشور‌ها در گذشته، برای مقایسه قابل استفاده است. محققان و کار‌شناسان بسیاری هستند که تحریم و حصر اقتصادی را غیر اخلاقی یا خلاف اصول حقوق بشر و یا اصول تجارت جهانی می‌دانند.

اینکه تحریم‌های آمریکا علیه کوبا رفتاری اشتباه است در جهان طرفداران زیادی دارد. در مورد عراق نیز سخنان مادلین آلبرایت، وزیر خارجه سابق آمریکا که مرگ صد‌ها هزار عراقی بر اثر تحریم‌های این کشور را بی‌اهمیت دانست، با واکنش و مخالفت عمومی روبه‌رو شد و به همین دلیل است که مراکز پژوهشی آمریکایی، یکی از ضعف‌های روش تحریم ایران را جنبه غیراخلاقی بودن آن می‌دانند. اگر قرار است این ضعف مورد استفاده قرار گیرد، هم باید به روش معمول جهانی، این ضعف مورد استفاده قرار گیرد و هم این که ایران ابزارهایی برای بیان این حقیقت داشته باشد.

غرب از سویی همه تلاش خود را می‌کند که نادرست بودن روش تحریم در جایی مورد اشاره قرار نگیرد، از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک تلاش می‌کند که کشورهای دیگر با تحریم‌های ایران همراهی کنند و مردم کشورهای دیگر را نیز متقاعد کند که تحریم‌ها علیه ایران بحق است. محدود کردن روابط دیپلماتیک ایران، جلوگیری کردن از رسیدن صدای ایران به گوش جهان و پنهان کردن پلیدی‌های گروهک منافقین همه بخش‌هایی از تلاش فوق هستند.

در سخنان عالی‌ترین مقامات کشور، تحریم‌ها و فشار به ایران، ظالمانه، وحشیانه و یا غیرعادلانه نامیده شده‌اند. شیوه درست رسانه‌ای و دیپلماتیک مقابله با تحریم‌ها این است که تا حد ممکن مشروعیت فشار به کشور زیر سؤال برده شود. همه دنیا باید بفهمد که غرب در قبال ایران، رفتاری سادیستی در پیش گرفته است. دستگاه دیپلماسی کشور، رسانه‌ها و مردمی که در شبکه‌های اجتماعی هستند باید در این راستا هدایت شده و مورد حمایت قرار گیرند. به جای استقبال خیره‌سرانه از تحریم‌ها، باید به رئیس‌جمهور آمریکا یادآوری شود که نمی‌تواند هم بر ملت ایران فشار بیاورد و حقوق آن را نادیده بگیرد و هم در نوروز برای مردم ایران پیام تبریک بفرستد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۲۰
انتشار یافته: ۵۰
مسئولین مملکت ما فکر میکنن اگه با فیلترینگ جلوی چند تا سایت را بستن همه چی حله
پاسخ ها
HAMID
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
کاملا مخالفم
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
واقعا با حرفت موافقم
ایران باید کاری میکرد تا از سایت های اجتماعی مثل فیسبوک که یک سایت ضد ایرانی-اسلامی ست نهایت (سوء) استفاده رو به نفع خودش میکرد و همه ی افعال ضدبشر دوستانه ی غرب رو زیر سوال می برد
امان از بی تدبیری و تحجر بعضی از مسئولین .....
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
ببينم مشكل شما و البته ما در حال حاضر فقط سيستم فيلترينگ هست؟!!!!!!!!!!!!بعدش هم چه ربطي به موضوع بالا داشت؟!!
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
متاسفانه انطور که امریکا از رسانه های جمعی علیه ایران استفاده می شود ایران چندان عکس العمل متقابل قابل ذکری ندارد.
Kamelan ba in nazar mowafegham
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
سیستم کار ما فرار سیاستم که تعطیل مقابله هم که بلد نیستم
قضیه دانمارک تکذیب شد خبر رو اصلاح کنید
اگر مقامات نامسئول ندانند ما چه بگوئيم .(( صد نامه فرستادم - صد راه نشان دادم- يا نامه نمي خواني- يا راه نمي داني ))
پاسخ ها
حسن زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
جمله درستی است کو گوش شنوا
اون موقع که شما به سفارت انگلیس حمله کردین نقض مصونیت اماکن دیپلماتیک نبود؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
اولا" منظورت از شما کیه ؟! بعدشم چرا مغلطه میکنی برادر من . هرکجای دنیا حمله به سفارتخونه محکومه چه ایران چه آلمان چه دانمارک ولی از نوع پوشش اخبار میشه فهمید کیا مغرضانه عمل میکنن . به سفارتخونه انگلیس حمله شد دیدیم به چه نحوه وسیعی در رسانه های جهان بازتاب یافت ولی به سفارت ایران تو آلمان حمله شد جز 2 3 تا خبرگزاری خارجی کسی چیزی نگفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
سی و دو تا ,عدد کمی نیست ها؟ اگرم منظورت دو سه تا هست یا از کاما استفاده کن (شیفت + تی )، یا همینجوری با حروف بنویس !
من با این جمله سردار نقدی که تا میتونین تحریم ها رو بیشتر کنین چون برای ما فرصت ایجاد میشه موافق تر هستم،هر چند این مطلب تابناک هم بد نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
در خصوص تحریم ها بسیار یک طرفه فکر می کنید به عنوان یک ایرانی پایبند به ولایت و قانون اساسی طرفدار سیاست تنش زدایی و رابطه عقلانی با غرب و گفتگوی مستقیم هستم( البته رابطه عقلانی نه نگاه از پایین به بالا یا بالعکس) شما به راحتی نظرات افراد مخالف اندیشه خود را سانسور می کنید این که نشد کار حرفه ای ، بخش کامنت ها را مثل برخی سایت های اصولگرا یا ببندید یا حداقل اجازه چاپ نظرات در چهارچوب قانون اساسی و کلیات نظام را بدهید به خدا طرفداران سیاست تنش زدایی هم دلشان برای مملکت خودشان می تپد مگر با حذف گروه های تروریست از طریق دیپلماتیک سود عمل جز به ملت ایران و نظام به کس ذیگری می رسد که اینقدر یکطرفه فقط نظرات گروه های تندرو را چاپ می کنید؟؟ واقع بینانه بیایید ببینیم در چند سال اخیر با این سیاست خارجی چه چیز به دست آوردیم و چه از دست دادیم؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
کسی که ماجرای کربلا رو فهمید اینم میفهمه که رابطه ی ایران و آمریکا چجوری باید باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
نظر دایوش و دوست ناشناس بسیار عالی بود من هم فکر می کنم باید واقع بین بود از تند روی چیزی حاصل نمی شود همانگونه که از دست روی دست گذاشتن چیزی عاید نمی شود ، ما باید با قدرت سر میز مذاکره برویم تا نشان دهیم در دیپلماسی چیزی کم نداریم در عین اینکه قدرت نظامی لازم جهت دفع متجاوز را هم داریم و این دو حوزه را تفیک کنیم ، نظامی عزیزمان در جای لازم حرف بزند و سیاستندارمان هم در جای خود متاسفانه برخی دوستان نظامی از سر دلسوزی نظراتی را مطرح می کنند که شخصی است و لی بازتاب سیاسی در سطح جهانی دارد در ضمن تابناک به عنوان یک سایت مردمی تحلیلی بنویسد در خصوص پیشنهاد تشکیل یک شورای قدرتمند مذاکره با عضویت نخبگان و عقلا و تحت نظر رهبری
در برابر سوء تبلیغات شدید غرب نسبت به ایران واقعأ ما ضعیف عمل میکنیم اگر ما هم از همین حربه علیه انها مقابل به مثل کنیم یا جواب دیپلماتیک محکمی بهشون بدیم هر تروریست جیره خوار غرب دست و پاشو جمع میکنه.
تو گفتی jتحريم شما خير اخلاقی و اَه و اَخ و بد است؛ او هم پذيرفت. واقعاً چه روش ساده‌ای. چرا به فکر هيچيکس جز فکر تابناک شما نرسيد.
واقعاً چرا ما به اين انسان‌های باشرافت نازک‌دل با معرفت نمی‌گيم که روش شما اخلاقی نيست؛ تا آنها بدانند که اخلاقی نيست و همه مسائل حل شود. چرا؟
حمله به سفارت انگليس در تهران محكوم است .
حمله به كمسولگري ايران در هرات نيز محكوم است .
در كل اينكه اقدام خودسرانه افراد خود جوش رو در تمام نقاط جهان محكوم ميكنيم .
سفارت هر كشور ، خاك اون كشوره .
من حمله به هر سفارتي رو محكوم ميكنم .
جدی بگیریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
پس اين حقوق بشر رو كي ميريزن به حساب ؟
تابناک عزیز سلام
چرا وقتی در مورد سخنرانی سردار موافق تحریم پیام فرستادم سانسورش کردی؟؟؟یک بام و دو هوا تا کی؟ اگر می عواهید مسایل بر پایه عقل و منطقً حل شود باید اجازه طرح اندیشه های گوناگون را بدهید.
رونوشت :
- افراد خودجوش جهت استحضار و اقدام مقتضي :-)
همزمانی سخن پراکنی بعضی داخلی ها و استقبال آنان از تحریم های بیشتر (البته در ظاهر حق به جانب) با حمله به سفارتخانه های ایران نیز جای شک و تردید دارد. همیشه سازمانهای جاسوسی از افراد نفوذی کمال بهره برداری را می کنند.
این ها همه اش حرف است . بروید ببینید مردم عادی غرب مادر.... هم چه صحبتهایی در مورد ایران و ایرانی ها می کنند . طلبکارند .بسیارزیاد . من فهمیده ام که مردم و دولتش یکی اند این مفعمولها سرو ته یک کرباسند
این ایرادهای که میگرید یک جانبه ولی در حد خود صحیح است. سئوال اینجاست چه راه حلی وجود دارد؟ این که گفت باید به مردم دنیا فهماند... کافی نیست. باید نوشت چه گونه می شود باید به مردم دنیا فهماند...
مثلا چه میشود دقیقا در مقابل قطع برنامه های ماهواره ایران در اروپا کرد؟ از نظر حقوقی؟ اگاهی مردم اروپا از این موضوع چگونه میتواند روی یک شرکت چند ملیتی اثر بگذارد؟
چرا ما که به سفارتخونه های کشورهای دیگه حمله می کنیم مصونیت ندارند اما مال ما باید داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


یه سوزن به خود یه جوالدوز به دیگران
پاسخ ها
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
با اینکه منم با حمله به سفارتخانه ها مخالفم ولی یه نقطه رو در نظر داشته باشین. تو ایران دانش جویان به خاطر سیاست های خصمانه انگلیس به سفارت خانش حمله کردن و تو المان ایرانیهای ضد نظام به سفارتخانه کشور خودشون حمله کردن این دو تا چه ربطی به هم دارن؟
شورای امنیت ملی کشور و وزارت خارجه باید برای چنین شرایطی که در آتیه رو به تشدید خواهد بود برنامه پیشگیرانه و نیز مقابله داشته باشند .بنظر می رسد با توجه به اختلافات قوا که رو به تزاید می رود گوشی پذیرای تحلیل ها و توصیه های تابناک نباشد مطمئناً تاریخ در باره مقاماتی که در این شرایط، ملت بزرگ و نجیب ایران را تنها گذاشته و به دنبال پیاده سازی برنامه های خود و منافع جناح خودرفته اند، بسیار بد قضاوت خواهد کرد اتفاقاً این مقامات همه به مقدسات سوگند خورده اند که برای اعتلای اسلام و کشور از هیچ کاری فروگذاری نکنند
correct debate
در واقع بايد هم بر بعد ظالمانه تحريمها بر ملت تاكيد كنيم و هم دور زدن تحريم هارا راهي كاملا اخلاقي براي براوردن نيازهاي مردم مرتبا و مكرر ياداوري كنيم نه اينكه بگيم از تحريم استقبال يا سلام ميكنيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
عدم استقبال از مداکرات یعنی ما نفر مذاکره کننده قوی نداریم یا بلد نیستیم سر میز مذاکرات امتیاز بگیریم که خودش نشان دهنده نقطه ضعف است باید بگوییم ما آماده هر چیزی هستیم سر میز می نشینیم مذاکره می کنیم در عین حال نظر چپ به خاکمان کنید قلع و قمعتان می کنیم ولی بعضی دوستان متاسفانه فقط تند روی می کنند و اصل مذاکرات برای رفع تحریم را به سخره می گیرند
کاملا موافقم اینا مریضند و تا توان دارند از هر روشی استفاده می کنند.نباید نادیده گرفت.این راه ادامه دارد
مرگ بر منافق
اونها دارند با توجه به اهداف سیاسی خودشون این کارهای به اصطلاح تحریم را دنبال می کنند ، ما هم وظیفه داریم کار خودمون رو انجام بدیم با توجه به مسائل بین المللی ، ولی این غرب استقلال و آزادی ما رو هدف گرفته ، نباید کوتاه اومد.
حسینی بمان
حسینی بمیر
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
لعنت برکسانی که به جمله حسینی بمان و حسینی بمیر رای منفی دادن
فقط یک تظاهرات بوده نه حمله. لطفا درست خبر رسانی کنید. اگر رفته باشی هرات، کنسول ایران شیشه ندارد و کسی هم نمی تونه تعرض کند. اخبار خارجی ها را که دروغ است به خورد مردم عزیز ایران میدهید بعد همه قضاوت می کنند که این افغانی ها چقدر نامردند. علاوه کنم اکثرا این تظاهرات علیه ایران رنگ سیاسی دارد و همین منافقین که آنجا هست تدارک می بیند. کمی هم راست گو باشید و به پیامد اخبار دروغ توجه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
حمله بوده دوست عزیز...عکس ها رو از سایت های خود افغانستان دیدیم....خبر هم همونجا از خودشون خوندیم.... تو سایت های افغانستان خودشون گفتن با سنگ و چوب حمله شده...
salam,iranihaye dakhele alman ham moshkel darand,pul be una be bahaneye iranibudan pardakht nemisheh.az jomleh sparkassebank.
من با نظر تابناك كاملاً موافقم كه بايد اين تحركات را جدي بگيريم و هوشمندانه عمل كنيم
اتفاقا هرچی به عنوان فرصت به تحریم ها نگاه کنیم بهتره چون با آه و ناله کردن ما اونا احساس می کنن تو کازشون موفق تر هستن و کوتاه نمیان. در واقع این راهکاری که تابناک پیشنهاد کرده تو زمین اونها بازی کردنه که آخرش چیزی از دست ندیم جیزی هم عایدمون نمی شه. واقعا باید معتقد باشین رمز پیروزی در مقابل غرب فقط مقاومته یا علی
مذاکره بدون چارچوب با امریکا یعنی پایمال شدن خون شهدا وانقلابیون
barackobama.ir
سايت خوبيه كه به زبان انگليسي هم پشتيباني ميشه!اگه تو فضاي سايبري بتونيم اين نوع سايت ها رو لايك كنيم و با زبان بين المللي حرف بزنيم شايد روزنه اميدي باشد.
يه نظر اجمالي به بخش كامنت هايي كه خوانندگان اون ور ابي(علي الخصوص خود امريكايي ها) ميندازن نشون ميده كه چقدرتوسط رسانه هاشون شستشوي مغزي شدن و چقدر خصومت با ايران و ايراني براشون نهادينه شده.
شما حمله به سفارت ایرانو تو آلمان با حمله به سفارت انگلیس تو ایرانو باهم مقایسه میکنید؟ تو ایران کاری کردن که اینگلیسیها فرار کردن...گرچه من از این انگلیسیهای نژادپرست استعمارگر خوشم نمیاد و به حق اسم روباه مکار لایقشونه اما با این روباه مکار هم باید با سیاست برخورد کرد. حرف حرفه سیاسته. چیزی که تو مملکت ما ازش هیچی نمیدونن
در سال 61 ه ق هم دشمن علیه امام حسین ع همین شیوه را در پیش گرفت دقت بفرمائید امام ع چه کرد و چه کسانی راه درست را انتخاب کردند
این غربی ها غیر خودشون کسی را حساب نمی کنند، به هر جوری رفتار کنی نمی پذیرند الا مستعمره شون بشین،(عراق و افغانستان نبودین تا ببیننین زیر چکمه بیگانه بودن و هتک حرمت چقدر سخت و چندش آوره) ایرانی با غیرت کمی فکر کن، آیا خدا و پیر و پیغمبر راضی است که ما و نسل هایمان غلام حلقه به گوش باشیم واقعاً ننگ به اینجور زندگی مرگ بهتره.
راستش بنده از تحریم نفتی ایران هیچ هم ناراحت نیستم چرا گه تصور میکنم این نفت نه تنها خدمتی به ما نمیکند که بزرگترین ضربه را به ما میزند .دلایل خوذرا عرض میکنم شما هم لطفا توچه کنید .
ـ به دلیل دلارهای نفتی وصدور بی درسر نفت ارز قابل ملاحظه وباد آورده ای نصیب دولت میشود که همین ارز را باقیمت مفت در اختیار واردکنندگان کالا قرار داده وکالا های خارجی را باقیمت ارزان ولی غیر واقعی عرضه وتولید گنندگان داخلی را به ورشکستگی میکشانند .اگر توجه کنید از دوره دوم رییس جمهوری خاتمی تا همین پارسال دلار بین 800 تا 1000 تومان نوسان داشت . طبیعتا کالای خارجی وارداتی هم در این 10 تا 11 سال گذشته تغییر نرخ چندانی نداشته اشت . در حالیکه کالاهای داخلی به دلیل افزایش هرساله دستمزدها وهزینه های اب وبرق واجاره وقیمت ملک وغیره دراین مدت 200 تا 300 درصد افزایش قیمت داشته اند. معلوم است در چنین شرایطی مصرف کننده ترجیح می دهد کالای خارجی بخرد تا ایرانی . اینجاست که صنایع داخلی رشد نمی کنند وحتی ممکن است برخیها از صنعت خارج شوند چرا که کالای وارداتی به راحتی نیاز افراد را تامین میکند تعطیل شدن صنعت هم یعنی رشد بیکاری. یعنی عدم رغبت سرمایه گذاران جدید به عرصه رقابت والی...
پس اگر صادرات نفت تعطیل شود ارز مفتکی وجود نخواهد داشت که در اختیار واردکننده قرار دهیم لذا واردات کاهش وکالای داخلی طرفدار پیدا میکند و سرمایه گذار وارد بازار صنعت ومیشود تا از فرصت استفاده کند واین به معنای حل مشکل بیکاری و رونق کسب و کار ورونق بوری وغیره خواهد بود شما فکر میکنید دلیل رشد اقتصادی سریع کره، ترکیه،مالزی، سنگاپور،ژاپن وچین وغیره چه بوده. درحالیکه هیچکدام از گشورهای نفت خیز اسیایی به چنین رشدی نرسیده اند.؟
متشکرم
ما وظیفه داریم کار خودمون رو انجام بدیم با توجه به مسائل بین المللی ، ولی این غرب استقلال و آزادی ما رو هدف گرفته ، نباید کوتاه اومد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس