بازدید 3599

خودروهای غیراستاندارد عامل اصلی آلودگی تهران

کد خبر: ۲۹۰۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۱ 10 December 2012
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر اینکه خودروها مهمترین عوامل آلودگی در تهران هستندگفت: مسئولان دولتی برای کنترل آلودگی هوای تهران باید اقدامات عملی و کاربردی انجام دهند.
 
محمدجواد نظری‌ مهر در گفتگو با مهر بیان کرد: همه ما در افزایش آلودگی هوا در پایتخت مقصریم و هر کس سهمی از این مشکلات را بر گردن دارد. در این میان نیز عملکرد دستگاه‌های مرتبط با آلودگی غیر قابل قبول است و متأسفانه مسئولان هیچ توجهی به این موضوع نمی کنند و تنها هرساله در اوج روزهای آلوده اقدامات کوتاه مدتی انجام می شود.
 
عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس ادامه داد: صنعت خودروسازی ما یکی از اساسی ترین علل آلودگی هوا به شمار می رود و کارخانه های خودرو ساری ما به اسم استاندارد خودرو و موتورهای فاقد کیفیت و بدون دور از استانداردهای جهانی تولید می کنند. به عنوان نمونه موتورهایی که در ایران در حال استفاده است، با مصرف بالای بنزین 13 درصد از جمله موتورهایی هستند که سال ها است در کشورهای توسعه یافته از رده خارج شده اند.
 
وی تصریح کرد: اصلی ترین علت تشدید آلودگی هوا در تهران بی توجهی مسولان دولتی است که به جای دست زدن به اقدامات کاربردی، وقت خود را صرف امور بی اهمیت می کند.
 
نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در توضیح اقدام فراکسیون محیط زیست برای کنترل آلودگی هوا اظهار کرد: مسئولان محیط زیست مدت ها است پاسخ قانع کننده ای برای غفلت خود ندارند و دیگر حضور آن ها در مجلس دردی را دوا نمی کند و تاثیر مثبتی در کاهش آلودگی ها ندارد.
 
عضو کمیسیون بهداشت خاطرنشان کرد: کاهش آلودگی هوا و مقابله با آن تنها با برنامه ریزی و اراده ای قوی و آهنین انجام پذیر است و در این میان دولت باید مجری اصلی طرح باشد. در این میان قطعا یکی از برنامه های کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و تقویت سامانه حمل‌ونقل عمومی به‌‌ویژه مترو است.
 
وی ابراز کرد: در حال حاضر متاسفانه دولت هیچ برنامه منسجمی به منظور گسترش ناوگان حمل ونقل عمومی و توسعه فضای سبز ندارد و همین مسائل سبب می شود تا این روزها شاهد حجم انبوهی از آلودگی هوا در پایتخت باشیم.
 
نظری مهر یادآور شد: مدیریت کارآمد و اختصاص اعتبارات لازم سبب کاهش آلودگی هوا در کشور خواهد شد و مسئولان باید تمام اقدامات و طرح‌های خود را با برنامه‌ریزی اجرایی کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان