بازدید 97909
در سوریه انجام گرفت

ضربه اطلاعاتي ايران و روسيه به آمريکا

ایران و روسیه ضربه فراموش نشدنی به افسران اطلاعاتی آمریکا و مأموران ترک، عرب و فرانسوی فعال در سوریه زده‌اند و هنوز مشخص نیست، آمریکا و متحدانش چگونه می‌خواهند این ضربه سنگین را جبران کنند؛ به ویژه که این عملیات درست هنگام ترک استانبول توسط ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۸۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۷ 08 December 2012
ايران و روسيه ضربه ای فراموش نشدنی به افسران اطلاعاتي آمريکا و مأموران ترک، عرب و فرانسوي فعال در سوريه زده‌اند.
 
   به گزارش «تابناک»، در حالی که ارتش سوریه در اقدامی پیش‌دستانه و با عملیاتی گازانبری پیرامون دمشق، هزاران نفر از شورشیان مسلح و تروریست‌های القاعده را به هلاکت رساند و سازمان رزم آنها را بر هم زد، منابع آگاه می‌گویند، ایران با همکاری روسیه، با کشف طرح‌ها و تحرکات شورشیان مسلح ـ که با هدایت افسران نظامی و اطلاعاتی آمریکا مستقر در ترکیه برای حمله به دمشق آماده می‌شدند ـ افزون بر این که طرح مذکور را خنثی کردند، همه امیدهای مخالفان سوریه برای پیروزی در نبرد، آن هم پیش از فرا رسیدن زمستان را بر باد دادند.
 
منابع آگاه می‌گویند، پس از آن که شورشیان با فراخوان نیروهای خود در همه دمشق، توانستند بیش از پنجاه هزار نیروی رزمی برای حمله به دمشق در چهار محور تدارک ببینند، این تحرکات از سوی ناظران نظامی ایران و روس زیر نظر قرار گرفت و به پیشنهاد این دو کشور، ارتش سوریه عملیات پیش‌دستانه خود برای ضربه زدن به آنها را آغاز کرد.
 
بنا بر این گزارش، این عملیات شامل حمله به چهار فرودگاه پیرامون دمشق و تصرف آن و تصرف بزرگراه دمشق درعا و جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق بود که با حمله گسترده واحدهای نخبه ارتش سوریه، افزون بر آنکه شورشیان تلفات بالای پنج هزار کشته، هزاران زخمی و صد‌ها اسیر دادند، عقب‌نشینی‌های متعددی کرده و عملاً این طرح شکست خورد.
 
در این باره باید گفت، افسران طراح آمریکایی که این طرح را با رابط‌های نظامی ترک و عرب و همچنین افسران فراری سوری اجرا کردند، به آن امید زیادی بسته بودند، ولی اقدام بهنگام ارتش سوریه، همه آن‌ها را ناامید کرد، به ویژه که ارتش سوریه، اکنون طرحی در دست اجرا دارد که شورشیان را از همه شهرهای پیرامون دمشق، اخراج و راهی بیابان‌های منطقه غوطه شرقیه کند تا به آسانی آن‌ها را تار و مار نماید.
 
بنا بر این گزارش، در این نبرد‌ها گروه‌های وابسته به القاعده در جبهه النصره نقش بسزایی داشتند، ولی ناتوانی آن‌ها در انجام مأموریت محوله باعث شد تا آمریکا آن‌ها را در لیست گروه‌های تروریستی گذارد.
 
ارتش سوریه که تجربه ورود شورشیان به پایتخت در تابستان را داشت، این‌بار با آگاهی از تاکتیک‌های آن‌ها، همه راه‌های ورود و خروج و همچنین راه‌های تدارکاتی، مراکز پشتیبانی و انبارهای مهمات آن‌ها را کنترل یا منهدم کرد.
 
آخرین خبر‌ها از نبردهای دمشق، حکایت از آن دارد که شورشیان مسلح که در باغ‌های منطقه غوطه شرقی و داریا محاصره شده‌اند، همه تلاش خود را می‌کنند تا به فرودگاه دمشق و یا فرودگاه عقربا در نزدیکی محله سیده زینب نزدیک شوند تا شاید از بار روانی شکست سنگین هفته گذشته بکاهند؛ چیزی که تنها به کشته شدن شمار بیشتری از آنها منجر شد.
 
هنوز مشخص نیست که آمریکا و متحدانش چگونه می‌خواهند این ضربه سنگین را جبران کنند، به ویژه که این عملیات، درست هنگام ترک استانبول توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.
 
این ضربه اطلاعاتی در حالی وارد می‌شود که پیش از این، اردوغان نخست وزیر ترکیه، هنگام بازگشت از اسپانیا گفته بود: ایران دیگر نقشی در سوریه ندارد و کلید حل بحران در دست روسیه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱۳
انتشار یافته: ۲۰
سوریه بعد از لبنان به عنوان دومین سنگر ایران در برابر استکبار جهانی و نزدیک ترین کشور از نظر ایدئولوژی به ایران است . حفظ دولت اسد برای ایران از جنبه های متعددی اهمیت دارد
پاسخ ها
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
کاملا درسته و به غیر از این تنها کشور حامی ما در زمان جنگ با عراق همین کشور سوریه بوده که پادشاه آن پدر بشار اسد بوده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
واقعا اینا که منفی میدن کیا هستن؟
آفرین بر بشار اشد بنده از ته دل دعا می کنم که دولت سوریه پیروز شود و بشار اسد همچنان رئیس جمهور باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
یعنی اگر ایران بتونه سوریه رو نگه داره واقعا شاهکار کرده...عربستان ترکیه آمریکا و اسرائیل و فرانسه دارن به آب و آتیش میزنن....

ای جان من
درود بر تمام ایرانی های که گمنامن ولی برای اعتلای ایران حسینی تلاش میکنند...

دستشون رو از اینجا میبوسم
شب دراز است و قلندر بیدار...
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
شب دراز است و قلندر بیدار... و انشاءالله که صبح صادق مجاهدان راستین سوری بدمد و تروریستهای القاعده و وارده از کشورهای عربی و غربی و سردمداران آنها (انگلیس، آمریکا، کانادا، عربستان، قطر،‌ترکیه و ... ) به درک واصل شوند
لطفا شگرد اطلاعاتی بچه های ایرانی را به دلیل همکاری در اختیار روسها و هیچ کشور دیگر قرار نداده و رابطین اطلاعاتی خودمان در میان دشمن را به دیگران نشناسانید و
بیخود نیست که سیستم اطلاعاتی ایران بین 5 سیستم برتر اطلاعاتی جهان قرار داره.امیدوارم به یاری خدا و کمک بیدریغ ایران هر چه سریعتر سوریه از این وضع خارج شده و اوضاع در خط مقدم جبهه مقاومت به حالت عادی برگرده.
فقط امیدوارم که مخالفان در سوریه موفق نشوند و گرنه ......
بیچاره مردم سوریه. ظاهرا در کشور آنها جنگ بین کشورهای دیگر در جریان است.
ای بابا شاهنامه آخرش خوشه بابا زیاد به اسد دل نبندین!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
شاهنامه رو ایرانی ها نوشتن نه یانکی های وحشی بی تمدن پس پایانش رو هم ایرانی ها رقم خواهند زد انشاالله .
اسد فقط داره چوب حمایت از مقاومت رو میخوره....
خدا حفظت کنه اسد که الحق اسدی....
نمك ميخوري نمكدون نشكن
دوست عزيز به كمك همين اسد بود كه يگان موشكي كشورمان راه افتاد و مبيني كه جلو دست درازي امريكا و ديگران را گرفته
انسان بايد قدر شناس باشه و با بصيرت
شکست اسد شکست ایران محسوب میشه
هدف اصلی هم همین شکست ایران وتنها ماندن ان است
آقای ناشناس شما هم به امریکا و اسراییل و اعراب دل نبندین . ما به خدا دل بسته ایم. شرایط الان سوریه از سال اول جنگ تحمیلی که بدتر نیست.
این ترکیه واقعا چی فکر کرده! علنا خط مقدم جنگ علیه سوریس. امیدوارم در آخر کار روسیاه بشه مثل ذغال.
جدن همکاریهای ایران با روسیه شرم آوره. هیچ کشوری به اندازه روسیه فعلی یا همان شوروی سابق در طول تاریخ به ایران ضربه نزده.
اسد تا كي ميخواهي فقط دفاع كني اونها دارن كشورت ومردمت را نابود ميكنن،از بسيج مردمي كمك بگير ملتت را مسلح كن تا از خودشون وبچه هاشون در كنار ارتشت دفاع كنن ،مردم هر محله بهتر تروريستها را ميشناسند با اين كار محله به محله پاكسازي ميشود ودر نهايت كشورت آزاد ميشود مردمت به اين بلوغ فكري رسيده اند كه صلاح كشورشون در چیست،و راه دوم بهترين دفاع حمله است پالایشكاه هاي قطر وعربستان را بزن ودنيا را تحت فشار قرار بده ،موفق باشيد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار