بازدید 45455
اعترافی با تأخیر اما دردناک

آمریکا: پهپاد شکار شده، ساخت ما بوده است

سردرگمی مقامات آمریکایی در ماجرای شکار پهپادشان از سوی ایران، همچنان ادامه دارد و همین به بیان اظهارات ضد و نقیض از سوی آنان منجر شده است. در این راستا، هرچند موضوع پهپاد، نخست کلا از سوی آنان تکذیب شد، به نظر می‌رسد کم‌کم در حال پذیرش این مسأله هستند.
کد خبر: ۲۸۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶ 06 December 2012
سردرگمی مقامات آمریکایی در ماجرای شکار پهپادشان از سوی ایران، همچنان ادامه دارد و این حالت به بیان اظهارات ضد و نقیض از سوی آنان منجر شده است. در این راستا، هرچند موضوع پهپاد، نخست کلا از سوی آنان تکذیب شد، به نظر می‌رسد کم‌کم در حال پذیرش این مسأله هستند.

به گزارش «تابناک»، دو روز پس از آن که خبر شکار یک پهپاد آمریکایی در خلیج فارس به دست نیروهای سپاه پاسداران، با تکذیب مقامات آمریکایی روبه‌رو شد، سخنگوی وزارت دفاع این کشور در اظهارات اخیر خود، نکات جدیدی در این زمینه مطرح کرده است.

بر پایه گزارشی که شبکه خبری «نیوزمکس» منتشر کرده، «جرج لیتل»، سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) تأیید کرده، پهپاد شکار شده توسط ایران، یک ScanEagle ساخت آمریکا بوده است.

با این حال، لیتل اکنون محور تکذیب‌های آمریکا را به جهتی جدید کشانده و با اشاره به سخنان مقامات ایرانی، مبنی بر اینکه اطلاعات با ارزشی از این پهپاد به دست آمده، اظهار داشته، «بسیار بعید است» که بتوان اطلاعات به درد بخوری از یک پهپاد نه چندان پیچیده به دست آورد؛ افزون بر این، با وجود تأیید مشخصات پهپاد و آمریکایی بودن آن، لیتل گفته نمی‌تواند با قاطعیت بگوید که آیا این پهپاد از سوی آمریکا به پرواز درآمده یا خیر!

نیوزمکس در گزارش خود اشاره می‌کند که ScanEagle، ساخت کارخانه بوئینگ، به جز آمریکا مورد استفاده شماری دیگر از کشور‌ها نیز هست و در میان، نهادهایی آمریکایی نیز هم از سوی پنتاگون و هم از سوی «سیا» مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. با این حال، این پهپاد نسبت به مدل‌های Global Hawk و Predator پیشرفت کمتری دارد.

به هر حال، این سخنان در حالی از سوی لیتل گفته می‌شود که پیشتر، «جی کارنی»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود، «هیچ شواهدی مبنی بر درستی ادعاهای ایران در دست نیست».
 
«جیسون سالاتا»، سخنگوی ناوگان پنجم ایالات متحده در بحرین نیز روز سه‌شنبه گفته بود نیروی دریایی ایالات متحده کاملا حساب هواپیماهای بدون سرنشینی را که در منطقه خاورمیانه فعالیت می‌کنند، دارد.

این در حالی است که لیتل در ادامه سخنان روز گذشته خود گفته، نمی‌تواند این احتمال را رد کند که زمانی در گذشته، یک ScanEagle در منطقه خلیج فارس سقوط کرده و به تصاحب دیگران درآمده باشد.
وی گفته نمی‌تواند تأیید کند، این پهپاد متعلق به خود آمریکا بوده یا کشوری دیگر.

در مجموع، گویا مقامات آمریکایی کم کم به این نتیجه می‌رسند که چاره‌ای جز پذیرش حقیقت و اذعان به شکست دوباره خود از ایران در عرصه پهپاد‌ها ندارند. اگر سخنان این مقامات آمریکایی را کنار هم بگذاریم، می‌توان نتیجه گرفت که دور نیست که همین روز‌ها یک مقام آمریکایی دیگر، صراحتاً موضوع پهپاد را تأیید کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۸
انتشار یافته: ۲۱
اما شکار مغزها و استعدادهای درخشان " ایرانی " شد تا همگان بدانند ایرانی " باهوش و خلاق " است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
این منفی ها بسیار مشکوک که چه عرض کنم تابلو شده!دوستان با موزیلا میان هر چی بخوان منفی یا مثبت میدن..،،،درود بر ایران با این اقدامش حداقل یه عده داخل ایران از حسادت مردند..
از بالا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
این گیجی‌شان خیلی جالب است
معنی این تکذیب این است که اعراب حاشیه خلیج فارس با پهپاد ساخت امریکا در حال جاسوسی از ایران هستند. اما ایران باید مسئولیت را متوجه امریکا بداند و در دام درگیری با بقیه نیافتد که خواست امریکاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۶
کشورهای عرب خلیج فارس همچین اشتباه بزرگی را نخواهند کرد اولا در سطحی نیستند که این اطلاعات به دردشون بخوره.ثانیااین بهترین بهانه برای ایران میشه که مقابل به مثل کنه اون هم از نوع بدرد بخورش.یعنی پایگاههای امریکا در کشورهای عربی
سرافرازی بیشتر از این شگرد ایران در پایین کشیدن امریکا از اوج اسمانها به زیر در شرایط تحریم جهانی میباشد.
عجب سیلی جانانه ای . نوش جونت عمو سام حالا حالاها با هات کارداریم. خبرنداری که این توانائی رو هم داریم که به موشکاتم تو هوا مسیر جدید بدیم . میفهمی که یعنی چی ، آره جونم . اینه.
درخت توگر بار دانش بگیرد
به زیر آورد پهباد اجنبی را
افتخاريست براي ايران وايراني
از اينكه ايران در چنين مرحله قابل قبولي قرار گرفته است همه به ان افتخار مي كنيم ولي
در منطقه ابهاي خليج فارس خط مرزي در بعضي نقاط مورد بحث مي باشد كه خويشتن داري در مرحله اول و ارجاع اين موضوعات به سازمانهاي بين المللي راه امن تر و از بروز تشنج هاي احتمالي جلو گيري بهتري مي تواند داشته باشد ولي در هر صورت به چنگ اوردن هواپيماي دشمن هم افتخار و غروري دارد كه گاهي نمي شود غير از به دام انداختن ان فكر ديگري كرد
همین امروز فردا است که یکی از فرماندهان نظامی آمریکا در خلیج فارس ، برکنار بشه . اونموقع معلوم خواهد شد که بخاطر صید بهپاد در چنگال ایرانی ها بوده است.
هنوز خودشون موندن چطوري اين فاجعه رو جمعوجورش كنن،ايول برادرا تا2هفته شارژمون كرديد،ياشاسين ايران
عنصر اصلی این ماجرا که به ضرر آمریکا تمام میشود آن است که ایران از نظر سیاسی جرئت دستگیر کردن پهپاد نهادهای نظامی یا جاسوسی آمریکایی را دارد و این کار را بیش از یک بار عملی میکند.
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
تکذیب آمریکائیها مثل بنده خدائی بود که در شمارش الاغهایش دچار اشتباه می شد وقتی سوار الاغها بود تعداد آنها 3 تا بود وقتی پیاده می شد الاغها 4 تا میشد ، الاغی را که سوار آن بود نمی شمرد به نظر می رسد آمریکائیها الاغی که خود سوار آن بودند نمی کنند اگر کمی از نخوت و خود خواهی پیاده شوند متوجه می شوند که یک پهباد را از دست دادند
اصل قضیه و مهم قدرت و توان ایرانی هست بقیه فلسفه است اونایی که باید بفهمند فهمیدن با کی طرفند امریکا یا هر کشور دیگر
شاید امریکای ها میخوان توجه ما به یک سری اطلاعاتی که در پهباد قرار دادن و ارزشه چندانی هم نداره منحرف بشه در عوض اونا با یه پهباد پیچیده تر از جای دیگه ای اطلاعات جمع کنن
روزگاری شد و کس مرد ره عشق ندید
حالیا چشم جهانی نگران من و توست
(رهی معیری)

در اهتزاز باد پرچم حکومت اسلام به پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران
مثل اینکه شمردن دیدن یه دونه کمه. برن دو ساله دیگه بیان از خط تولیدمون چند تاشو کپونی بهشون نشون می دیم
تحلیل من اینه که اینا می خواند ماجرای بهپاد اسراییل رو تلافی کنند و از زیر بار افتضاح بوجود آمده رو به جلو فرار کنند
اينكه بعضي ها در داخل ميگن اين هواپيما سقوط كرده 2 نظريه هست كه باعت باطل شدن اين گفته ها ميشود يكي اينكه اين هواپيما چرخ ندارد كه فرود بياد و دوم اينكه اين هواپيما سالم دست ايراني هاي توانا افتاده است و معلوم ميشود دشمن ايرانيان رو دست كم گرفته است براي سلامتي هر چي برادر سپاهي و ارتشي و انتظامي و بسيجي صلوات
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر