بازدید 9136

توصیه وزیر ارشاد به مخالفان فیلم جیرانی

کد خبر: ۲۸۹۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱ 05 December 2012
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بهتر است اگر مخالفتی با موضوعی داریم به جای شعار دادن در خیابان، سعی کنیم اختلاف نظرها را در جلسات بحث و گفت‌وگو حل کنیم.

سید محمد حسینی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره‌ی حواشی اکران این روزهای سینما گفت: بحث فرهنگی معرکه‌ی آراست و اختلاف نظر حتما در آن وجود دارد، البته گاهی بحث‌ها سیاسی می‌شود و این امر باعث بحرانی شدن قضیه می‌شود.

او ادامه داد: ما تلاش داریم در چهارچوب ضوابط و مقررات کشور کار را پیش ببریم که کمتر موضوعاتی از این دست داشته باشیم.

حسینی با ابراز خوشحالی از برگزاری محافل گفت‌وگو در صدا و سیما گفت: امیدواریم در دانشگاه‌ها نیز شاهد چنین جلساتی باشیم و به جای اینکه در خیابان علیه یکدیگر شعار بدهیم، بنشینیم و پیرامون مسایل بحث و گفت‌وگو کنیم.

وزیر ارشاد افزود: در این میان ما هم اگر مطالب قابل قبولی باشد، می‌پذیریم. تهیه‌کننده و کارگردان هم بعضی از ایرادهایی که مطرح می‌شود را قبول دارند اما بحث و گفت‌وگو سبب می شود در آینده شاهد ساخت فیلم‌های بهتری باشیم و چنین مسایلی را پشت سر بگذاریم.

حسینی با بیان اینکه وظیفه وزارت ارشاد، حمایت از هنرمندان و سینماگران است، تصریح کرد: البته همیشه ضوابط و مقررات را گوشزد می‌کنیم.

وزیر ارشاد با نام بردن از فیلم سینمایی «من مادر هستم» اظهار داشت: پیش از این برخی مطرح کردند که این فیلم ممکن است شائبه‌ای در مورد یکی از احکام اسلامی یعنی قصاص به وجود آورد، در حالی که از نظر ما اینگونه نبود.

سید محمد حسینی در عین حال گفت: به خاطر احتیاط درخواست ما این بود بخشی از فیلم اصلاح شود تا بهانه‌ای برای عده‌ای که شروع به مخالفت و ممانعت کنند، نشود. همچنین توصیه می‌کنیم که هنرمندان همواره مراقبت‌های لازم را داشته باشند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان