بازدید 3018

وابستگی‌ها در انتخاب هیأت علمی دانشگاه آزاد بی‌تأثیر نیست

دانشگاه‌ها از نیروهای حق‌التدریسی بهره می‌گیرند، ولی این نیرو‌ها دریافتی ناچیزی دارند و در جایگاه شایسته خود نیستند. اگر دانشگاه‌ها از تجربه و روش آموزش و پرورش استفاده کنند، قطعا نتیجه بهتری خواهند گرفت.
کد خبر: ۲۸۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۶ 09 December 2012
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: هیأت تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد تشکیل و انتخابات آن انجام شده است.

به گزارش «تابناک»، عبدالوحید فیاضی با بیان این که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد جدی است، گفت: کار‌ها و بحث‌های سنگینی درباره تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد وجود دارد. در دانشگاه آزاد کارهای ارزنده‌ای انجام شده؛ اما مشکلاتی در سیستم مدیریتی این دانشگاه هست و مسائل مهم و سنگینی در زمینه‌های آموزشی، اداری و.. به چشم می‌خورد. همچنین محورهای گوناگونی در این پرونده وجود دارد؛ از جمله مباحث اداری و مالی، سیاسی و... .

نماینده مردم محمودآباد و نور افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، پناه برخی جریان‌های سیاسی کشور است و مشکلاتی در ارتباط با گزینش هیأت علمی و مباحث آموزشی و نحوه اداره این دانشگاه وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به این که برداشت برخی بر این است که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، به معنای تحقیق و تفحص درباره افراد خاصی است که با این دانشگاه در ارتباط بوده‌اند، گفت: تحقیق و تفحص حاضر، تحقیق و تفحص از کلیت دانشگاه آزاد و هر آنچه مربوط به این دانشگاه می‌شود و نیز مسئولین سابق و کنونی این دانشگاه است. شاید مسئولان و افرادی که در این باره مسائلی راجع به آن‌ها مطرح شده باشد، واقعی نباشند؛ بنابراین، می‌توان پس از بررسی و تحقیق و تفحص، درباره آنان نظر داد.

فیاضی درباره وضعیت آموزشی و نحوه انتخاب هیأت علمی در این دانشگاه گفت: انتخابات هیأت علمی در این دانشگاه بیرون از چهارچوب است و وضعیت خوبی ندارد و وابستگی‌ افراد در این انتخاب‌ها، بی‌تاثیر نیست. چهره‌های علمی بسیاری در این دانشگاه مشغول فعالیت و تدریس هستند، ولی وجهه غالب این گونه نیست.

این نماینده درباره وضعیت نیروهای حق‌التدریس دانشگاه آزاد، گفت: باید توجیه مسئولان را در این باره شنید. آموزش و پرورش، نخست نیروهای مورد نیاز خود را حق‌التدریس جذب می‌کرده و پس از مدتی، این نیرو‌ها تغییر وضعیت داده می‌شدند و آموزش و پرورش از این رهاورد سود برده، ولی در دانشگاه‌ها برعکس این روند است. دانشگاه‌ها از نیروهای حق‌التدریسی بهره می‌گیرند؛ اما این نیرو‌ها دریافتی ناچیزی دارند و در جایگاه شایسته خود نیستند. اگر دانشگاه‌ها از تجربه و روش آموزش و پرورش استفاده کنند، قطعا نتیجه بهتری خواهند گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی