بازدید 20456
۵
وال استریت ژورنال:

آمریکا از تأسیسات هسته‌ای بوشهر جاسوسی می‌کند

در شرایطی که در هفته‌های اخیر، مقامات کشورمان بار‌ها به فعالیت‌های غیرقانونی ایالات متحده در حوزه خلیج‌فارس اشاره کرده و هر بار با انکار مقامات این کشور روبه‌رو شده‌اند، این بار یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی، تأیید کرده که به تازگی فعالیت‌های جاسوسی این کشور از تأسیسات هسته‌ای بوشهر افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۲۸۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶ 03 December 2012
در شرایطی که در هفته‌های اخیر، مقامات کشورمان بار‌ها به فعالیت‌های غیرقانونی ایالات متحده در حوزه خلیج‌فارس اشاره کرده و هر بار با انکار مقامات این کشور روبه‌رو شده‌اند، این بار یک روزنامه آمریکایی با انتشار گزارشی، تأیید کرده که به تازگی فعالیت‌های جاسوسی این کشور از تأسیسات هسته‌ای بوشهر افزایش چشمگیری داشته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» با انتشار گزارشی فاش کرده که در دو ماه اخیر، فعالیت‌های جاسوسی ایالات متحده از رآکتور هسته‌ای بوشهر افزایش چشمگیری داشته است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی، دلیل این کار را اقدام اخیر ایران در بیرون کردن سوخت این رآکتور دانسته است.

وال استریت ژورنال به پلوتونیوم با غنی‌سازی بالا اشاره کرده است که کاربرد تسلیحاتی دارد.
در این باره باید گفت، پلوتونیوم از سوخت مصرف شده نیروگاه‌های هسته‌ای به دست می‌آید. این در حالی است که پیش از این، ایران و روسیه توافق کرده‌اند، پسماندهای هسته‌ای نیروگاه بوشهر به روسیه بازگردانده شود.

در این گزارش آمده، بخشی از فعالیت‌های جاسوسی آمریکا از این تأسیسات، با پهپادهایی انجام می‌شود که بر فراز خلیج‌فارس عملیات انجام می‌‌دهند. مقامات آمریکایی گفته‌اند این عملیات‌ها به تهیه تصاویر و نیز ضبط یکسری مکالمات صوتی از درون این مجموعه منجر شده است.

ایران در یکم نوامبر به سوی پهپادی که مشغول پرواز بر فراز خلیج‌فارس بود، آتش گشود و آن را به جاسوسی متهم کرد. به گفته مقامات مورد اشاره این روزنامه، این پهپاد واقعاً مشغول جاسوسی از ایران بوده؛ اما در آن روز هدفش نیروگاه بوشهر نبوده است.

وال استریت ژورنال می‌نویسد: ایالات متحده پس از آگاه شدن از مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در نیروگاه بوشهر، به ویژه بیرون کردن سوخت این نیروگاه در ماه اکتبر، فعالیت‌های خود را در این زمینه دوچندان کرده‌اند.

ایران در تاریخ نوزدهم نوامبر، با تسلیم نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل، رسما به فعالیت‌های جاسوسی آمریکا از خاک کشور اعتراض کرد. در این شکواییه آمده بود که ایالات متحده پی‌درپی حریم هوایی ایران را با پهپادهای خود نقض می‌کند؛ اما مقامات آمریکایی در آن زمان مدعی شدند، فعالیت‌ها پهپاد‌ها، بیرون از حریم هوایی ایران بوده است.

وال استریت ژورنال می‌افزاید: مقامات آمریکایی درباره جزییات نحوه جاسوسی از تأسیسات بوشهر چیزی نگفته‌اند، ولی پهپاد‌ها یکی از راه‌هایی است که این کشور می‌تواند اطلاعات مورد استفاده خود را از آن به دست آورد.

به هر حال، گزارش وال استریت ژورنال به روشنی نشان می‌دهد که بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکایی، فعالیت‌های این کشور در خلیج‌فارس نه تنها در چهارچوب مقررات جهانی نبوده، بلکه کاملاً آگاهانه و در راستای شکستن این مقررات و جاسوسی از ایران انجام گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۵
ایران که تا حال خلافی نکرده است واگر خلافی کرده باشد آمریکا چه غلطی می تواند بکند نشریات آمریکا هم بعلت سانسور شدید سوژه پیدا نمکنند بنویسند ایران برای آنها سوژه مطالب شده است هر چه تهمت وچرت وپرت می بافند بر علیه ایران مینویسند این یاوه گوییها را نه مردمان جهان باور دارند ونه مردم آمریکا
اگه چند بار به سوی این پهبادها شلیک بشه واونارو سرنگون کنیم دیگه جرات چنین کاری به خود را نخواهد داد
پاسخ ها
عدالت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
آقا محترم شلیک نکردم داریم از این تحریم ها میمیریم اگه شلیک بشه خدا میدونه چی بشه .......
امروزه با ماهواره های جاسوسی موجود در مدار زمین می توان جابجایی مواد به اندازه چند سانتی متر را ردیابی کرد. حتی عنوان رزونامه را می توان از گیشه هر روزنامه فروشی در سراسر جهان قرائت نمود. لذا بدون پهباد هم آنها جاسوسی خود را انجام می دهند.
چیکارشون دارین؟ بذارین خوش باشن برا خودشون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل