بازدید 6099
شجاعی کیاسری:

ادارات دولتی بیشترین اسراف کاغذ را دارند

کد خبر: ۲۸۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۱ 02 December 2012
عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صداوسیما با انتقاد از بازیافت نشدن کاغذهای مصرف شده و باطله، ادارات و دستگاه‌های دولتی را دارای بیشترین میزان اسراف کاغذ دانست.

سید رمضان شجاعی کیاسری با اشاره به تصحیح شیوه‌های مصرف کاغذ در کشور گفت: اگر فرهنگ مصرف کاغذ در کشور اصلاح شود، می توان به این حوزه کمک کرد زیرا مصرف روزافزون کاغذ در کشور ایران به فشار بیش از حد بر جنگل‌ها و محیط زیست در سطح جهان منجر می‌شود و این امر مؤید ضرورت صرفه‌جویی و اصلاح الگوی تولید و مصرف در مساله کاغذ است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی افزود: فرهنگ استفاده از کاغذ در کشور ما روال طبیعی ندارد و بسیار ریخت‌و‌پاش و اسراف می‌شود؛ در صورتی که می‌توان از زایده کاغذ بازیافت درست کرد و بدین طریق هزینه‌های قطع درختان کمتر می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم با اشاره به کارخانه تولید کاغذ ایران در ساری، تصریح کرد: تولیدات کارخانه‌های داخلی، کفاف نیاز داخلی را می‌دهد ولی باید برنامه‌ریزی شود تا دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که نیاز به کاغذ دارند، نیاز سالانه خود را اعلام کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: هنگامی‌که کاغذ در کشور قحط می شود، به سراغ صنایع چوب و کاغذ می‌روند و آن نیز ظرفیت و کشش ندارد تا آنی و فوری به تولیدات خود اضافه کند ولی درصورتی‌که مدیریت صحیح اعمال و برای آن برنامه‌یزی شود، می‌توان روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در مصرف کاغذ، تصریح کرد: نیاز است برنامه‌هایی با این هدف که کاغذ زباله نیست و نباید دور ریخته شود، طراحی و ساخته شود و رسانه های عمومی و ملی باید در این زمینه پیشگام باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با انتقاد از بازیافت نشدن کاغذهای مصرف شده و باطله گفت: فعلا هیچ بازیافتی از کاغذ انجام نمی‌شود و اگر هم باشد، محدود و ناچیز است و به شکل گسترده شاهد آن نیستیم؛‌ ضمن آنکه ادارات و دستگاه‌های دولتی بیشترین اسراف را دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها