بازدید 7767
چه كساني لباس آبي تن مي‌كنند، چه كساني آبي را از تن درمي‌آورند؟

خانـه‌تكـاني در استقلال

کد خبر: ۲۸۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰ 02 December 2012
استقلال آخرين بازي خود در نيم‌فصل اول را روز دوشنبه برابر داماش انجام مي‌دهد و پس از آن به تعطيلات نيم‌فصل مي‌رود. همان‌طور كه علي فتح‌ا...زاده و امير قلعه‌نويي تاييد كردند جذب چهار بازيكن جديد در دستور كار باشگاه قرار دارد. برخي از چهره‌هاي جديد استقلال براي نيم‌فصل دوم مشخص شدند و برخي ديگر همچنان در حد شايعه و خبر تاييد و تكذيب‌نشده ارزش و اعتبار دارند. اما اولين نكته‌اي كه بايد به آن توجه كرد توانايي قانوني باشگاه براي جذب مهره جديد است.

به هنوشته روزنامه گل ، استقلال در ابتداي فصل با جذب 21بازيكن ليست بزرگسالان خود را پر كرد. اما از آن‌جا كه جباري و كيانوش رحمتي مصدوم بودند و ويليام ردي هم بازي نكرد، در نيم‌فصل تنها 18بازيكن در 17بازي براي تيم به ميدان رفتند. استقلال براي نيم‌فصل دوم هم تا سقف 21بازيكن بزرگسال را مي‌تواند در ليست خود داشته باشد.

7جاي خالي براي 7خريد نيم‌فصل
فريدون زندي، رودريگو توسي، ويليام ردي و فابيو جانواريو كه تا 9ماه آينده نمي‌تواند بازي كند و مصدوم است، در نيم‌فصل دوم جايي در ليست استقلال ندارند. البته در مورد فابيو هنوز ماجرا صددرصد نيست و اندك اميدي براي بازگشت او وجود دارد. اگر به اين چهار نفر ميثم حسيني، ميلاد ميداوودي و امين منوچهري كه صحبت معاوضه آنها هم مطرح است را اضافه كنيم، به عدد هفت مي‌رسيم. به اين ترتيب استقلال اگر تمام اين نفرات كه به آنها اشاره شد را از دست بدهد در نيم‌فصل مي‌تواند تا هفت بازيكن جذب كند. جدا از اين نفرات تنها 14بازيكن در ليست استقلال مي‌ماند. حتي اگر ليست مازاد هم از طرف باشگاه رد شود، باز هم چهار جاي خالي در ليست وجود دارد.
البته از آن‌جا كه در نيم‌فصل فرصت چنداني براي هماهنگ كردن نفرات جديد و قديم وجود ندارد، بسيار بعيد است كادر فني استقلال هفت بازيكن تازه‌ را وارد تركيب اصلي كند و تغييرات نبايد از حدود سه بازيكن فراتر برود مگر آن‌كه براي تقويت نيمكت باشد.

تمام مردان استقلال
رسانه‌ها از اواسط نيم‌فصل تا به امروز بيشتر از تعداد بازيكنان يك تيم براي استقلال گزينه احتمالي مطرح كردند. رضا عنايتي، احمد جمشيديان، عباس محمدرضايي، عمادرضا، فرهاد مجيدي، ميلاد زنيدپور، عليرضا نيكبخت‌واحدي، محمد غلامي، ايگور كاسترو، حسين آشنا، ايمان مبعلي، حميدرضا علي‌عسگر، مهدي سيدصالحي، احسان حاج‌صفي و محمد قاضي از جمله اسامي مطرح‌شده براي استقلال هستند. از ميان اين جمع تنها كار جذب عباس محمدرضايي نهايي شده است و رضا عنايتي، جمشيد‌يان، زنيدپور و عمادرضا هم به نحوي تاييد رسمي شدند. اما ساير اسامي در حد شايعه ماندند و هنوز خبر قطعي در مورد اين كه آيا در ليست خريد استقلال قرار دارند يا خير هم در دست است.
اما از ميان تمام اسامي مطرح‌شده اگر عباس محمدرضايي را هم به حساب بياوريم دست پر امكان جذب 6 بازيكن ديگر وجود دارد. به عبارت ديگر اگر تمام اين اسامي به نحوي كه در ليست خريد باشند هم 8 نفر از آنها امكان حضورشان ميسر نيست. شايد هم تمام اين اسامي در دو ليست كه به اولويت اول و دوم تقسيم‌بندي شدند قرار دارند.

 8 مهاجم كه براي تيمي كه مشكل گلزني دارد

اگر نگاهي به اسامي مطرح‌شده به ليست خريدهاي احتمالي استقلال بيندازيم به اسم هشت مهاجم تخصصي برخورد مي‌كنيم؛ نفراتي چون عنايتي،‌عمادرضا، سيدصالحي، محمد غلامي، مهدي قاضي، ايگور كاسترو، عباس محمدرضايي و سرانجام فرهاد مجيدي كه توانايي و نوع بازي بيشتر آنها هم شبيه به يكديگر است. حضور اين دو مهاجم در ليست خريد و آمار استقلال در گلزني نشان مي‌دهد از ميان مهاجمان تيم رفتن دست كم دو مهاجم براساس اخبار غيررسمي قطعي است. ميلاد ميداوودي و امين منوچهري كساني هستند كه صحبت از معاوضه آنها مي‌شود. اين موضوع از تمركز قلعه‌نويي روي خط حمله خبر مي‌دهد.

استقلال تيم بدون هافبك
بيشتر از هر پست ديگري استقلال در خط هافبك نياز به تقويت شدن دارد. زندي و توسي جدا شدند و جانواريو هم مصدوم است. جباري هم به احتمال زياد براي نيم‌فصل دوم آماده مي‌شود اما هر لحظه امكان مصدوميت دوباره او وجود دارد. برگشتن كيانوش رحمتي و حضور جواد نكونام و ساموئل در پست هافبك دفاعي استقلال نياز به جذب بازيكن جديدي ندارد. اما يك خط جلوتر جايي كه تنها ميثم بائو حضور دارد و نصفه و نيمه مي‌شود روي جباري حساب كرد، دست‌كم به جذب 2 بازيكن جديد نياز است تا جاي خالي توسي، زندي و جانواريو را پر كند. براي اين قسمت اسامي چون جمشيديان، زنيدپور، مبعلي و نيكبخت‌واحدي مطرح شده كه از ميان آنها جمشيديان خيلي به استقلال نزديك است. شايد براي پست هافبك، استقلال در حال مذاكره پنهاني با يكي‌، دو هافبك ديگر هم باشد كه از ديد رسانه‌ها مخفي نگه داشته شده است. استقلال كه در اول فصل در خط هافبك خوب يارگيري كرده بود حالا بايد دوباره اين قسمت را ترميم كند و از نو بسازد.
كدام دفاع چپ مدنظر استقلال است؟!

امير قلعه‌نويي در خط دفاع شرايط خوبي دارد و آمار گل‌هاي خورده استقلال هم مهر تاييدي بر اين ادعا است. در دفاع راست و مياني با حضور حيدري، حمودي، صادقي و منتظري و عمران‌زاده هيچ ضعف و كم و كاستي احساس نمي‌شود. اما در دفاع چپ جايي كه هاشم بيگ‌زاده و ميثم حسيني قرار دارند، جذب يك بازيكن جديد ضروري به نظر مي‌رسد. خبر معاوضه حسيني با جمشيديان و بازي دادن‌هاي اجباري به اين بازيكن، نشان مي‌دهد ژنرال اعتقادي به ميثم ندارد و او را بايد از حالا رفتني دانست. تلاش استقلال براي جذب حاج‌صفي هم نشان مي‌دهد آنها دنبال يك دفاع چپ مطمئن هستند. اما در ميان نفراتي كه مطرح هستند، اگر حاج‌صفي كه حضورش منتفي است را فاكتور بگيريم، تنها گزينه‌هايي چون نيكبخت‌واحدي و حميدرضا علي‌عسگر مي‌توانند در اين پست بازي كنند كه تازه اينها هم پست تخصصي‌شان جاي ديگري است و تنها قابليت بازي در پست دفاع چپ را دارا هستند. به اين ترتيب بايد يك گزينه خوب براي دفاع چپ مدنظر استقلال باشد كه هنوز نام او لو نرفته است، چون هاشم بيگ‌زاده به تنهايي نمي‌تواند خيال كادر فني را از اين سمت راحت كند، مگر اينكه قلعه‌نويي بخواهد در اين قسمت روي اميدها و جوانان سرمايه‌گذاري كند. در اين بخش هم تاكنون گزينه مطمئن و آينده‌داري در تيم‌هاي پايه‌اي استقلال ديده نشده است. شايد هم قرار است استقلال به بازي با سه دفاع تغيير سيستم دهد، در غير اين صورت جذب يك دفاع چپ در نيم‌فصل لازم و حتمي خواهد بود.

يك دروازه‌بان بايد بگيرند
در انتها به دروازه مي‌رسيم، جايي كه قرارداد دروازه‌بان استراليايي به دليل ضعف فني فسخ مي‌شود. استقلال در اين پست هم نياز به جذب يك مهره مطمئن دارد. شايد گزينه بعدي هم مثل ويليام ردي خارجي باشد. البته با توجه به قيمت دلار و مشكلات مالي استقلال، اين احتمال دور و بعيد به نظر مي‌رسد. اين روزها صحبت از آمدن حسين آشنا است كه رفيق صميمي مهدي رحمتي است و امسال هم بدون تيم مانده است. به هر حال يكي از چهار تا پنج خريد استقلال در نيم‌فصل بايد دروازه‌بان باشد تا در ادامه مسابقات ليگ برتر و همچنين جام حذفي و ليگ قهرمانان آسيا به مشكل نخورند. حضور يك دروازه‌بان و يك دفاع چپ در ميان خريدهاي نيم‌فصل اجتناب‌ناپذير است، اما هنوز نام آنها مشخص نيست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها