بازدید 2936

سال 2012 در فهرست گرمترین سالها

کد خبر: ۲۸۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۶ 01 December 2012
سازمان هواشناسی سازمان ملل اعلام کرد که به رغم شکل گیری وضعیت لانینا، سال 2012 همچنان در فهرست گرم ترین سالها قرار دارند.
 
به گزارش مهر، سازمان جهانی هواشناسی در بیانیه ای که در نشست بین المللی تغییرات جوی در قطر منتشر کرده اظهار داشته است که نرخ هشدار دهنده آب شدن یخهای قطب شمال نشان دهنده تغییرات وسیعی است که براثر گرمایش زمین شگل گرفته است.
 
میشل جراد - دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی اظهار داشت: تغییرات جوی در مقابل چشمان ما شکل می گیرد و در نتیجه غلظت گازهای گلخانه ای در اتمسفر همچنان ادامه خواهد یافت.
 
شرکت کنندگان از 200 کشور جهان در حال حاضر در دوحه قطر جمع شده اند تا به بحث و بررسی درباره راه های آهسته کردن روند تغییرات جوی از جمله کاهش گازهای گلخانه ای بپردازند. دانشمندان هشدار دادند که گرم شدن زمین، آب شدن یخها و افزایش سطح آب و تغییر الگوهای بارش بر سیلها و خشکیها تأثیرگذار است.
 
هجدهمین جلسه کنفرانس هیأتهای چارچوب کنوانسیون سازمان ملل درباره تغییرات جوی از 26 نوامبر (6 آذر) در دوحه قطر برگزار شده و تا 7 دسامبر (17 آذر) ادامه دارد.
 
اختلاف میان کشورهای فقیر و غنی درباره اینکه کدام یک بیشتر درباره تحقق اهداف مشخص شده در گفتگوهای سازمان ملل کم کاری کرده اند و همچنین عدم توقف انتشار گازهای گلخانه ای ادامه دارد و این مناقشات، تغییرات مهمی را در زمین رقم زده است.
 
سازمان جهانی هواشناسی اعلام کرده است که دمای جهانی درحالی که در ابتدای سال توسط لانینا کاهش یافته بود، اکنون درحال افزایش است.
 
لانینا وضعیتی است که در قسمت مرکزی و شرقی استوایی اقیانوس آرام، آب سردتر از حالت طبیعی می شود.
 
دمای میانگین از ماه ژانویه ( دی) تا اکتبر ( مهر) بیشترین دمای ثبت شده در قاره آمریکا و نهمین دمای بالا در سطح جهان بوده است.
 
پیش از آن یک دوره هوای سرد بخش اعظم قاره اروپا- آسیا را بین اواخر ژانویه و اواسط فوریه ( دی و بهمن) دربرگرفته بود و دمای هوا در شرق روسیه به منفی 50 درجه سانتیگراد رسید.
 
فعالیت طوفانهای موسمی نیز در سطح جهان عادی بوده است اما وضعیت در اقیانوس اطلس بیشتر از حد عادی بوده و 10 طوفان به قدرت گردبادها رسید و در آن میان می توان به گردباد سندی اشاره کرد که به ساحل شرقی آمریکا و کارائیب صدمه وارد کرد.
 
اگرچه سندی قوی ترین طوفان نبود، پرقدرت ترین طوفان سنبا بوده است که در فیلیپین، ژاپن و شبه جزیره کره صورت گرفت.
 
دانشمندان اظهار داشتند که مدلهای رایانه ای آنها پیش بینی کرده است که تا تابستان سال 2050 ، قطب شمال خالی از یخ می شود اما روندهای کنونی نشان می دهد که یخها سریع تر از مدلهای رایانه ای درحال آب شدن هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس