بازدید 43026

سلحشور: 17 بهایی در تلویزیون داریم

کد خبر: ۲۸۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۸ 27 November 2012
سلحشور با اعلام نظر قطعی دادگاه مبنی بر تبرئه وی از اتهام عرضه فیلمنامه "یوسف پیامبر" بدون اجازه پدیدآورنده، اعلام کرد علیه شاکی این پرونده اعاده حیثیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری فرج الله سلحشور درباره آخرین رأی دادگاه در خصوص شکایت سید شهاب الدین طاهری مبنی بر عرضه فیلمنامه بدون اجازه پدیدآورنده برگزار شد.

سلحشور در این نشست گفت: بازی غیرمنصفانه و ناجوانمردانه‌ای که از چهار، پنج سال پیش شروع شده بود، به پایان رسید. در حالی که من تا روز شکایت حتی کتاب "یوسف صدیق" را هم ندیده بودم. بعد از آن فیلمنامه من به دادگاه ارائه شد و من را تبرئه کردند. بازپرس نیز قرار منع تعقیب را صادر کرد. بعد از این شهاب الدین طاهری که  چیزی از سناریونویسی نمی‌دانست گفت قرار منع تعقیب را قبول ندارد.

وی افزود: بعد از این پرونده به شعبه 1058 منتقل شد و کارشناسانی که جزو دشمنان من بودند، با عناد کار مرا تقلب معرفی کردند و گفتند 55 درصد از کتاب طاهری استفاده کرده‌ام. به این شکل که مدعی شدند من 20 درصد از روی کتاب نوشته‌ام، ‌20 درصد در ساخت تقلب کرده‌ام. من معنی این حرف را نمی‌فهمم. گفته بودند طرح حضرت یوسف (ع) برای خدا نیست و مال آقای طاهری است. در حالی که حتی اگر می‌توانست این موضوع را ثابت کنند هم 55 درصد از نظر ارشاد جرم نیست.

نویسنده و کارگردان "یوسف پیامبر" تصریح کرد: بعد از این قاضی حسینیان برای من احضاریه فرستاد تا در دادگاه جواب بدهم. اما شاکی این احضاریه را در تمام مطبوعات و رسانه‌های داخلی و خارجی از جمله بی بی سی و وی او ای، پخش کرد و گفت سلحشور محکوم شده است! با این حال پرونده ما به دادگاه دیگری رفت و سرانجام بعد از سه سال تبرئه شدیم.

از روی دست خدا تقلب می‌کنم

سلحشور با بیان اینکه طاهری حتی یک جمله تقلب هم ارائه نمی‌کرده و مدام می‌گفته کل کتاب برداشت شده، یادآور شد: دادگاه تجدید نظر بعد از 9 ماه هفته قبل نظر دادگاه قبلی را تأیید کرد و من بالاخره تبرئه شدم. دادگاه اعلام کرد موردی که دال بر استفاده از کتاب آقای طاهری باشد در این فیلمنامه نیافته است. من از روی دست خدا تقلب می‌کنم. از خودم چیزی ندارم. در تمام فیلمنامه‌نویسان کسی سراغ نداریم که از دست خدا تقلب کرده باشد.

در ادامه شمسیان مشاور حقوقی این پرونده اظهار کرد: کارشناسان اولیه کارشناس رسمی دادگستری نبودند. حتی در قانون آمده که نباید جزئیات یک پرونده لو برود اما عباس بابویهی با رسانه‌ها مصاحبه کرد و مواردی را گفت. با این حال تیم دوم کارشناسی متشکل از ناصر هاشم‌زاده، نادر طالب زاده، حمید بهمنی و سعید شاپوری به این نتیجه رسید که تقلبی صورت نگرفته است.

در ادامه قربان نگاری وکیل پرونده فیلمنامه "یوسف پیامبر" نیز در سخنانی گفت: رأی اولیه دادگاه شعبه 1057 با شماره دادنامه مشخص در 14 اسفند 90 صادر شد و طی آن فرج الله سلحشور از اتهام عرضه فیلمنامه بدون اجازه پدیدآورنده برائت حاصل کرد. متعاقبا سیدشهاب الدین طاهری موسوی شاکی ظرف مدت 20 روزه طبق حق قانونی خود خواهان تجدید نظر نسبت به این رأی شد اما هفته گذشته دوباره رأی به نفع موکل من صادر شد.

وی افزود: به زودی علیه شهاب الدین طاهری اعاده حیثیت خواهیم کرد و شکواییه‌ای به اتهام افترا و نشر اکاذیب، توهین و تشویش اذهان به دادسرای عمومی انقلاب اسلامی تهران تقدیم خواهد شد.

پس از این سلحشور به ارائه نسخه‌های دست نویس فیلمنامه "یوسف پیامبر" پرداخت که تاریخ خلاصه قسمت‌ها و طرح اولیه به سال 76 اختصاص داشت و آخرین دستنوشته به 20 اسفند سال 80 مربوط می‌شد.

صدا و سیما خواب تحقیقات "یوسف پیامبر" را هم نمی‌دید

وی در ادامه توضیح داد: من سند تحویل تحقیقات به سیما فیلم را در دست دارم. ما در یک تیم چند نفره این تحقیقات عظیم که صدا و سیما به خواب خود هم نمی‌دید را به انجام رساندیم، آنوقت برای چه باید از کتابی تقلب کنیم که بسیاری از سطرهای آن وام گرفته از نوشته توماس مان است؟ خود من هم از "یوسف در آینه تاریخ" مان استفاده کرده‌ام اما به شکلی که اگر کتاب را زیر و رو کنید نمی‌فهمید کدام بخش بوده است.

نویسنده و کارگردان "حضرت موسی" به شوخی گفت: به کسانی که بعد از ساخت و پخش سریال "حضرت موسی" می‌خواهند شکایت‌های دروغین کنند پیشنهاد می‌دهم همین حالا بروند و کتابشان را چاپ کنند چون اگر دیرتر دست به کار شوند، اثبات تهمتشان دشوارتر می‌شود!

ماسون‌ها، ساواکی‌ها و توده‌ای‌ها عرصه هنر را گرفته‌اند

سلحشور تصریح کرد: اگر ما بگوییم در صنعت، پژوهش، تکنولوژی یا اختراعات دشمن را بیرون کرده‌ایم درست است اما در زمینه فرهنگی این اتفاق صورت نگرفته است. همین حالا ما 17 نفر بهایی در مجموعه فرهنگی و هنری تلویزیون داریم. همینطور صهیونیست‌ها، ماسون‌ها، ساواکی‌ها و توده‌ای‌های فراوانی در عرصه هنر حضور دارند. اما چون امثال سلحشور نقشه‌هایشان را بهم می‌زنند می‌خواهند حذفش کنند.

وی یادآور شد: برایشان سخت است بعد از اینکه در سینمای جهان پیامبران گناهکار نمایش داده می‌شوند، کسی درباره حضرت یوسف سریالی ساخت که در پشت صحنه آن هیچکس سیگار نمی‌کشید، نمازخانه داشتیم و نماز جماعت برگزار می‌کردیم، به هر کس روزه می‌گرفت جایزه می‌دادیم، اعیاد مذهبی به همه هدیه می‌دادیم و نمی‌گذاشتیم کسی برای بانوان مزاحمتی ایجاد کند.

این کارگردان به ذکر نمونه‌هایی از دلایل طاهری برای تقلب پرداخت و افزود: این دلایل خنده دار بودند. واقعا کمدی تلخی بود. افرادی هستند که می‌خواهند من کار نکنم، خودشان فرش قرمز می‌اندازد و در تمام رسانه‌ها گزارش منتشر می‌کنند اما طاقت حرف‌های مرا ندارند. چون خادم مردم هستم. در غیر این صورت مگر قیافه‌ام بهتر است یا کارگردانی را بیشتر بلدم؟ من فقط در فکر خدمت به مردم هستم. مردم هم دعایم می‌کنند و این از سرم زیاد است.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار