بازدید 3098

کودک آزاری؛ چهره پنهان خشونت

کد خبر: ۲۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۰ 25 November 2012
نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس، با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای مقابله با کودک‌آزاری، گفت: هم‌اکنون لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی است.

حمیدرضا طباطبایی‌نائینی با هشدار نسبت به افزایش چشمگیر آمار کودک‌آزاری در کشور، تصریح کرد:‌ به‌طور حتم ارتکاب این بزه ریشه در اختلافات خانوادگی بین والدین دارد.

نماینده مردم نائین، خور وبیابانک در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معضل فرزندآزاری بیشتر در خانواده‌هایی مشاهده می‌شود که همسر ازدواج مجدد کرده و کودک در خانواده اصلی و میان پدر و مادر زندگی نمی‌کند.

وی اعتیاد در خانواده را یکی از علل بروز فرزندآزاری خواند وگفت: اعتیاد پدر و مادر موجب ایجاد اختلالات روانی و دو قطبی شدن شخصیت‌ها می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه درصد بروز فرزند‌آزاری در والدینی که دچار مشکلات روانی هستند، بیشتر است، یاد‌آور شد: به‌طور حتم باید برای کاهش آمار این معضل در کشور برنامه‌ریزی مناسبی شود.

طباطبایی‌نائینی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای مقابله با معضلاتی مانند کودک‌آزاری، تصریح کرد: در این زمینه باید صداوسیما و سایر رسانه‌ها نقش فعال‌تری به خود بگیرند و با اتکاء به فرهنگ اسلامی و ایرانی فرهنگ‌سازی لازم را در این زمینه انجام دهند.

وی با اعلام اینکه لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان هم‌اکنون در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در حال بررسی است،‌ گفت: به‌طور حتم تصویب این لایحه موجب کاهش آمار کودک‌آزاری در کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این کمیسیون بنا به وظیفه‌ای که به عهده اش قرار داده شده می‌تواند با استفاده از ابزارهای قانونی و نظارتی خود در زمینه مقابله با پدیده کودک آزاری اقدامات لازم را به انجام رساند.

آمارهای منتشر شده از سال گذشته نشان می‌دهد که به‌طور میانگین هر روز ۲۰ مورد کودک آزاری در کشور گزارش می‌شود که ۵۰ ‌درصد آن در خصوص آزار جسمی کودکان است. ۵/ ۴۸ درصد از کودک آزاری‌ها به وسیله پدران و ۸ /۲۳ درصد از این موارد به دست مادران انجام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار