بازدید 16097
معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با فارس مطرح کرد

خرید و فروش مسکن‌مهر آزاد است

کد خبر: ۲۸۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵ 25 November 2012
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:افرادی که تاکنون از دولت امکانات و تسهیلات نگرفته اند و فرم «ج» آنها سبز است در اولویت خرید واحدهای مسکونی مهر از دارندگان این واحدها هستند.

احمد اصغری مهرآبادی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که آیا خرید و فروش مسکن مهر بلامانع است،افزود: خرید و فروش مسکن مهر آزاد است و اعیانی این واحدهای مسکونی قابل خرید و فروش است اما عرصه و زمین این واحدها در اختیار دولت است.

وی اضافه کرد: مردم اعیانی واحدهای مسکونی مهر را می‌توانند خرید و فروش کنند اما عرصه به نام دولت باقی می‌ماند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا صحت دارد که واحدهای مسکونی مهر تنها به افرادی که فرم «ج» آنها سبز شده باشد به فروش می‌رسد، گفت: احتمالاً این افراد در اولویت هستند و کسانی که از دولت امکانات نگرفته‌اند در اولویت‌ هستند.

وی ادامه داد: مالکانی که در پروژه مسکن مهر دارای سند مالکیت هستند، می‌توانند واحد مسکونی خود را به فروش برساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیران عضو کارگروه مسکن تصویب کردند، نقل و انتقال اعیان واحد مسکن مهر و عرصه و اعیان مسکن مهر ملکی که دفترچه فروش اقساطی آن صادر شده است، در صورت نداشتن بدهی معوق به بانک عامل و نداشتن بدهی معوق بابت اجاره زمین در اراضی دولتی پس از تائید وزارت راه و شهرسازی و طبق شرایطی امکان پذیر است.

شرایط نقل و انتقال مسکن مهر به این ترتیب اعلام شد که خریدار واجد شرایط مسکن مهر با فرم ج سبز باشد و پس از قرمز شدن فرم ج خریدار نقل و انتقال انجام می شود. همچنین نقل و انتقال مسکن مهر باید بین دو مالک مسکن مهر باشد.

*130 هزار مسکن آماده افتتاح در شهرهای بالای 25 هزار نفر

مهرآبادی در خصوص اینکه چه تعداد واحد مسکونی مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد گفت:در 21 استان کشور و نزدیک به 130 هزار مسکن مهر آماده افتتاح است، بنابراین منتظر حضور مقامات مسئول کشوری برای افتتاح این واحدهای مسکونی هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان امسال نیز در شهرهای بالای 25 هزار نفر این عدد به 600 هزار مسکونی خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ تاکنون نزدیک به 350 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر افتتاح شده و 130 هزار واحد مسکونی آماده افتتاح است که جمع این واحدهای مسکونی به 480 هزار واحد مسکونی می‌رسد ،بنابراین تلاش می‌کنیم تا این عدد تا پایان سال‌جاری به 600 هزار واحد مسکونی برسد.

وی ادامه داد: از یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی مهر که سهم سازمان ملی زمین و مسکن است در حال حاضر 610 هزار واحد مسکونی به اتمام رسیده است و 300 هزار واحد مسکونی هم در مرحله نازک کاری قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار