بازدید 26367
افزودن ۵۲ روز تعطیلی به تقویم برخی استان‌ها و یک پیشنهاد خوب:

تعطیلات کشور؛ معلق بین کمترین و بیشترین!

در شرایطی که برخی افراد بدون توجه به تعطیلات نیمی از پنجشنبه‌ها و یا در نظر گرفتن تعطیلات پیش‌بینی نشده، تعطیلات در کشورمان را ۷۷ روز دانسته و از مقام نخست ایران در بین کشورهایی که کمترین میزان تعطیلات را دارند، سخن می‌گویند، روز به روز بر شمار شهر‌ها و استانهایی که می‌خواهند، ۵۲ روز به تعطیلات کارمندانشان بیفزایند، افزوده می‌شود تا به سرعت جایگاه کشورمان از نظر میزان تعطیلات در میان کشورهای جهان دستخوش تغییر شود!
کد خبر: ۲۸۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹ 23 November 2012
«شترمرغ؛ نه شتر و نه مرغ»؛ ماجرای تعطیلات در کشورمان بی شباهت با این مثل نیست؛ گاهی به باور افرادی مانند رئیس جمهور، کمترین میزان تعطیلی در جهان به ما تعلق می‌گیرد و گاهی برخی از نمایندگان، زیاد بودن آن را دستمایه ارائه طرح کاهش تعطیلات به مجلس قرار می دهند.

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که برخی از کار‌شناسان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از میزان بالای تعطیلات رسمی و غیر رسمی در کشورمان گلایه دارند، به تازگی شنیدن اخبار افزایش تعطیلات در برخی استان‌ها به رویه عادی تبدیل شده و تعطیلی دو روز در هفته (پنجشنبه و جمعه) تبدیل به قانونی بی‌بازگشت می‌شود؛ هرچند این روال در برخی عرصه‌های پایتخت سالهاست که اجرا می‌شود!

به عبارتی بهتر، در شرایطی که سال‌هاست کارمندان برخی از سازمان‌ها و اداره‌های شهر تهران، با تعطیلی پنجشنبه‌ها، عملا با افزایش ساعت کاری در هفته مواجه شده و به ازای آن از دو روز تعطیلی در پایان هفته برخوردارند، اکنون چند گاهی است که این روند به استان‌هایی مانند بوشهر، اصفهان و خوزستان هم سرایت کرده است؛ با این تفاوت که دلایل این امر در هر شهر یک چیز گفته می‌شود و دایره نفوذ آن از نظر زمان و مساحت اجرای طرح هم بسیار متفاوت با تهران است؛ هرچند که اصولا قیاس رفت و آمد چند ساعته در تهران برای رسیدن به محل کار و بازگشت به منزل با رفت و آمد به مراتب سریع‌تر در شهر‌ها و شهرستان‌های دیگر، قیاسی مع‌الفارق بوده و باطل است!

تعطیلات اصفهان؛ از آلودگی هوا و اینورژن تا تغییر سبک زندگی

اگر روزگاری آلودگی شدید هوا، ترافیک، اتلاف وقت بسیار زیاد برای آمد و شد و عواملی از این دست موجب اتخاذ تصمیم تعطیلی برخی از ادارات پایتخت در روز پنج شنبه شد، حالا استاندار اصفهان برای تعطیلی روزهای پنج شنبه، آلودگی هوا را به عنوان موضوع محوری این تصمیم معرفی کرده و بلافاصله تغییر سبک زندگی را چاشنی سخنانش کرده و می گوید: «ما نمی‌خواهیم مردم به هر قیمت زندگی کنند. مدل و شیوه زندگی مردم در جامعه نباید مدل توسعه غربی باشد؛ هرچند بخشی از این نابسامانی‌ها امروز در بین مردم ما رواج یافته و بر زندگی شهری تاثیر منفی گذاشته است. از دست رفتن جوانان و نوجوانان به واسطه افزایش آسیب های اجتماعی و کمبود نظارت والدین بر آنها را به هیچ قیمتی نمی توان جبران کرد.»

البته آقای ذاکر به این حد از دلیل و برهان اکتفا نمی کند و با طرح وارونگی جوی (اینورژن)، از سویی تلاش می کند که نسخه تعطیلی پنج شنبه را در فصول غیر تابستان هم بپیچد و از سوی دیگر با این سوال مواجه نشود که ایا تغییر سبک زندگی تنها در مرکز استان اصفهان ضرورت دارد یا خطایی است که در تمامی شهرهای کشورمان در حال انجام است و می بایست با آن مقابله کرد؟!

تعطیلات بوشهر؛ صرفه جویی و تقسیم ساعت کاری در سراسر استان

در بوشهر اما داستان متفاوتی برای افزایش تعطیلات مطرح می شود؛ از طرفی اعلام می شود که برای مقابله با گرمای هوا و البته صرفه جویی (برق و آب) ادارات دولتي استان بوشهر از ابتداي خرداد تا پايان شهريور روزهاي پنجشنبه تعطيل مي‌شود اما از طرف دیگر ساعت ورود و خروج کارمندان تغییر می کند تا مثلا زمان کار روز پنج شنبه در سایر روزهای کاری تقسیم شود و نتیجه این می شود که ساعت کاری به 6:45 دقيقه در صبح و 14:15 دقيقه در ظهر تغيير مي‌كند؛ تغییری که بر خلاف تهران و اصفهان درباره شهر مرکزی استان مطرح نیست بلکه برای تمامی استان بوشهر تدارک دیده شده است.

همه این سخنان به این معنی نیست که مسائل مرتبط با سبک زندگی در سخنان مسئولان استان ندید گرفته شده باشد اما در عین حال هیچ سخنی در ارتباط با این موضوع که "تغییر ساعت اداری -فارغ از مفید بودن- آیا نوعی تغییر حساب شده در سبک زندگی افراد است یا نه؟" مطرح نشده و عجیب تر اینکه هنوز پدیده گرد و غبار بی راه حل مانده است.

این مساله مشکل دیگری هم دارد؛ آیا قرار است اجرای این طرح به ربات ها سپرده شود یا مجری آن مردمانی هستند که از قضا هزار و یک مولفه زندگی شان با تغییر ساعت کاری دستخوش تغییر شده و مثلا ممکن است افزایش ساعت اداری بر عملکرد ایشان تاثیر منفی گذاشته و یا در ادامه مشکلاتی نظیر ناهار کارمندان هم مطرح شده و به جایی برسیم که حل آن در شهری مانند تهران تنها با دستور و نه به طور کامل ممکن شد. پاسخ به این دست پرسشها، ما را به نتیجه رقم خورده در بوشهر می رساند؛ با نزدیک شدن به انتهای تابستان و زمان انقضای طرح، زمزمه های تمدید آن مطرح شده و اینقدر قوت می گیرد که نهایتا با تمدید طرح تا پایان آبان ماه گره می خورد و بعد از آن هم هرچقدر مادران شاغل از زمانی که برای راهی کردن فرزندانشان به مدرسه گلایه داشته باشند، باز به نظر می رسد که می بایست طرح تمدید شود و تمدید شود و ... .

تعطیلات خوزستان؛ تعریف و تمجید نمایندگان و مخالفت قانونی استاندار

از بوشهر که بگذریم، استان دیگری که این روزها تعطیلی پنج شنبه ها و به عبارتی، افزودن 52 روز تعطیلی به تقویم آن در دستور کار قرار گرفته، خوزستان است؛ جایی که هم گرما شدیدتر از بوشهر ضرورت صرفه جویی، بهره وری و ... را به رخ می کشد و هم چند سالی است که پدیده گرد و غبار وارداتی از عراق امان مردمش را بریده و در آلودگی آن را در عرض چند سال از فرش به عرش رسانده است.

بدین ترتیب قابل حدس است که خوزستانی ها خود را بسیار محق تر از اصفهانی ها، بوشهری ها و گاه حتی تهرانی ها در افزایش تعطیلات آخر هفته بدانند اما استاندارشان به شیوه ای متفاوت از هم رده هایش در بوشهر و اصفهان عمل می کند تا جایی که ناخواسته عملکرد خلاف قانون به ایشان منتسب می شود؛ جایی که می گوید: «موضوع تعطیلی پنجشنبه ها باید به صورت کشوری اعمال شود و تعطیلی تنها در یکی دو استان کشور امکانپذیر نیست.»

سید جعفر حجازی با تاکید بر وحدت رویه در تمام استانها می گوید: «از سویی قانون هفته ای 44 ساعت کار برای کارمندان مکلف کرده در حالیکه تعطیلی پنجشنبه ها کاهش این ساعتها را در پی دارد. در این صورت شروع ساعت کاری از روز شنبه تا چهارشنبه 6:45 دقیقه و پایان کار اداری نیز 15:15 دقیقه خواهد بود. [به تفاوت یک ساعته با طرحی که در بوشهر سابقه اجرا هم دارد دقت کنید] که این افزایش تبعاتی به همراه دارد، از جمله بحث ناهار کارمندان که باتوجه به وضع موجود اعتبارات که بسیاری از دستگاههای اجرایی حتی توان پرداخت اضافه کاری و دیگر حقوق و مزایای کارمندان را ندارند، امکانپذیر نیست.»

به این ترتیب به نظر می رسد که تعطیلی پنج شنبه خوزستان به رغم نظرسنجی های صورت گرفته و گمانه زنی هایی که پیرامون زمان اجرایش مطرح می شد و حتی با وجود تعریف و تمجیدهای پیش‌دستانه‌ای که برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی مطرح می کردند، اجرا شدنی نیست، به ویژه زمانی که استاندار آب پاکی را روی دست همه ریخته و می گوید: «تعطیلی پنجشنبه ها تنها در شهر اصفهان اجرایی شد که با توجه به مشکلات پیش آمده، دیوان عدالت اداری نسبت به موضوع تعطیلی پنجشنبه ها مخالفت کرده است.»



نظر دولت چیست؟

اندکی شناخت از رئیس جمهور و خلق و خوی وی کاف است تا بدانیم ارزیابی کردن مفید یا مضر بودن طرح تعطیلی پنج شنبه ولو در سطح یک استان بدون موافقت وی هرگز ممکن نخواهد بود؛ اینجاست که سخنان محمود احمدی نژاد در بیست و هشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور در مرداد سال 90، حکم مجوزی را می یابد که استانداران اصفهان و بوشهر برای در دستور قرار دادن این طرح به کار می گیرند؛ جایی که رئیس جمهور از تجربه افزایش بازدهی افراد در اثر کاهش دو سه ساعتی ساعت کاری در ماه رمضان سخن گفته و با تاکید بر جایگاه دوم کشورمان در کم بودن میزان تعطیلات بعد از کشوری که در خلیج عدن قرار دارد –و به زعم وی با مشکلات بسیاری روبرو است!-، مبنای محاسبات افرای که افزایش تعطیلات را مضر می خوانند، غلط خواند.

احمدی نژاد که در دفاع از تعطیلی پنج شنبه در مدارس ابتدایی دفاع می کرد، این طرح را قابل تعمیم به سایر مدارس دانسته و با بیان اینکه «دستور دین اسلام است که وقت را در 3 وقت تقسیم کنید و تنها برای یک قسمت برای معاش فعالیت داشته باشید و 2 قسمت دیگر برای ساختن انسان است.»، این موضوع را به نوعی بازنگری در سبک زندگی ایرانیان دانسته و با تاکید بر کم بودن تعطیلات در کشورمان به گواه تحقیقات شورای عالی انقلاب فرهنگی، پرسشی طرح می کند که جواب خاصی برای آن موجود نیست؛ « مگر کار [مفید] به ساعات طولانی [کار] ارتباط دارد؟»

نظر مجلس چیست؟

به روال چند سال اخیر، نظر مجلس در ارتباط با موضوعاتی که رئیس جمهور مطرح می کند، به دو نوع است؛ عده ای از نمایندگان بی هیچ سخنی، موافق سخنان احمدی نژاد هستند و حتی گاه ابایی ندارند که "وکیل‌الدوله" خوانده شوند و عده ای دیگر هم مخالفند تا جایی که گاه طرح  مخالفت با سخنان وی را به مجلس ارائه داده و مخالفتشان را در قالب عمل هم نشان می دهند اما این بار مجلس روندی در پیش می گیرد که قابل تحسین بوده وبه نظر بهترین خروجی را در اختیار قرار خواهد داد.

دکتر سینا کلهر، پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید این موضوع که «ایرانی‌ها در سال 77 روز تعطیلند که در میان باقی کشورها که حداقل 104 روز تعطیلی دارند، کمترین میزان تعطیلی به شمار می آید.»، مشکل تعطیلات در ایران را نه ارتباط با تعداد روزهای آن، بلکه به دلیل پراکندگی این تعطیلات می داند.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره اشاره به طرح علی مطهری (نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی) مبنی بر کاهش تعطیلات از 25 روز به 15 روز، گفت: کم کردن تعطیلات مشکلی را از مردم حل نمی‌کند، بلکه باعث فرسوده شدن نیروی انسانی می‌شود، زیرا فرصت رسیدگی به زندگی شخصی را از افراد می‌گیرد؛ متمرکز کردن تعطیلات بهترین راه برای حل این مشکل است.



تعطیلی پنج‌شنبه‌ها؛ چشم اسفندیارِ اقتصاد

در شرایطی که تعطیلات رسمی در کشورمان منحصر به 52 روز جمعه و 25 روز تعطیلات مناسبتی (شامل 15 روز تعطیلات مذهبی و 10 روز تعطیلات ملی و انقلابی) شده و البته در روزهای پنج شنبه به نیم روز تقلیل یافته، تعطیلات در سایر کشورهای جهان به گونه ای است که غالبا در نوع مناسبتی کمتر از کشورمان بوده اما به دلیل بیشتر بودن در انتهای هر هفته (دو روز در هفته)، در مجموع میزان بیشتری در قیاس با کشورمان شده و با لحاظ کردن تفاوت روز تعطیل در کشورمان با سایر کشورها (جمعه برای ما و شنبه و یکشنبه در بسیاری کشورها) مرز باریکی ترسیم خواهد کرد که می تواند با تعطیلی پنج شنبه ها تبدیل به چشم اسفندیار اقتصاد کشورمان در ارتباطات بین المللی شود.

به عبارتی بهتر، فراگیر شدن تعطیلی پنج شنبه در شهرها و استان های کشور که از سویی ممکن است حسن هایی مانند تقویت بنیان خانواده، نشاط آفرینی و ... در پی داشته باشد، از سوی دیگر می تواند به نوعی حکم شرنگی را پیدا کند که در کام اقتصاد آسیب پذیر کشورمان ریخته و آن را تا آستانه بحرانی بسیار بزرگ پیش ببرد و جالب اینکه محاسبات ساعت مفید کاری در کشورمان نیز به عدد و رقمی مایوس کننده خواهد رسید که به نظر با افزایش تعطیلات آخر هفته همخوانی ندارد!

این در حالی است که برخی از کارشناسان به تعطیلات غیر رسمی در کشورمان به عنوان حلقه مفقوده بررسی ها اشاره کرده و علاوه بر اینکه به تعطیلی نیم روز در پنج شنبه ها (همان کمتر بودن ساعت کاری در این روز به نسبت سایر روزهای کاری هفته) اشاره می‌کنند، تعطیلات غیر مترقبه ای مانند تعطیل کردن ادارات و مدارس در روزهای بین دو تعطیلی، تعطیلات ناشی از بارش باران و برف، تعطیلات ناشی از آلودگی هوا و حتی تعطیلات در نظر گرفته شده برای مواردی مانند اجلاس کشورهای غیر متعهد را گمشده هایی می دانند که در تقویم ثبت نشده اما عملا تعطیلات رسمی کشورمان را بیش از 77 روز در سال خواهد کرد.

به عبارتی بهتر، در شرایطی برخی از مقام نخست کشورمان در کمترین میزان تعطیلات سخن به میان می آورند که عملا استنادشان به آمار و ارقام تنها صرفا با مراجعه به تقویم بوده، حال آنکه فرمول محاسبه تعطیلات در کشورمان بسیار پیچیده تر از این حرف هاست و البته سال به سال و شهر به شهر، عدد متفاوتی به دست خواهد داد!

متمرکز کردن تعطیلات؛ پیشنهادی خوب و راهگشا

در چنین شرایطی بد نیست که طرح متمرکز کردن تعطیلات را به طور جدی مورد کنکاش قرار داده و در صورت تایید، در دستور کار سراسری قرار دهیم تا هم کمبود تعطیلات برای کسی معضل تلقی نشود و هم لطمه ای به اقتصاد کشورمان وارد نشود.

پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح می گوید: پیشنهاد ما این است که تعیین مصداق روزهای تعطیلی را -که تاکنون با مجلس بوده- از عهده مجلس خارج کرده و در حوزه فعالیت‌های قوه مجریه قرار دهیم تا مجلس تنها قواعد کلی را وضع کند که از نمونه این قوانین می‌توان به ثابت نبودن روزهای تعطیل اشاره کرد. متمرکز کردن تعطیلات باید به گونه‌ای باشد که تعطیلات وسط هفته حذف شده و به تعطیلاتی که نزدیک به آخر هفته است، افزوده شود که با این کار هم به اقتصاد کمک شده و هم امکان مسافرت را برای مردم فراهم کرده و امکان برنامه‌ریزی را افزایش می‌دهد.

 وی در ادامه با تاکید بر این نکته که جابجایی برخی روزهای تعطیل مانند تاسوعا و عاشورا نه ممکن و نه شایسته است، می افزاید: تعطیلات در ایران سه گروه ذینفع دارند که هر کدام در مقابل حذف تعطیلات واکنش‌های مختلفی نشان خواهند داد؛ گروه اول افرادی هستند که از تعطیلات انقلابی مانند 22 بهمن، 12 فروردین و 14 خرداد حمایت می‌کنند. گروه دوم، گروه‌های مذهبی هستند که در راس آنها مراجع قرار داشته و گروه سوم، گروه‌های ملی بوده که آنقدر قدرت دارند که حتی تعطیلات حذف شده 29 اسفند را به تقویم بازگردانند.

کلهر با بیان اینکه هدف ما از ساماندهی تعطیلات، فعال کردن اقتصاد و خوشایند کردن تعطیلات برای مردم است، افزود: این حرف که تعطیلات باعث خوابیدن اقتصاد می‌شود در ایران نادرست است، زیرا اقتصاد ما مبتنی بر نفت و کشاورزی است که هیچ کدام از تعطیلات تبعیت نمی‌کنند، بلکه برعکس آن تعطیلات زیاد باعث تقویت بخش خدمات و کشاورزی می‌شود.

این پژوهشگر در ادامه با اشاره به روند اجرایی شدن این طرح می گوید: طبق این طرح دولت باید تصمیمات خود را در اسفند ماه هر سال تعیین کرده و تقویم رسمی سال بعد را مشخص کند تا مردم بتوانند طبق آن تقویم رسمی برای تعطیلات خود برنامه‌ریزی کنند. این طرح را به مجلس ارائه کرده ایم اما هنوز تایید نشده است.

به نظر می رسد که در صورت موافقت مجلس با این طرح، هم تب بحث تعطیلی پنج شنبه ها در برخی نقاط کشور و توقعاتی که برای بسیاری دیگر از استانها مطرح می شود، سامان یافته و هم به مناقشات دولت و مجلس برای افزایش و کاهش تعطیلات خاتمه داده می شود و علاوه بر آن، تمرکز تعطیلاتی که پیشتر اطلاع رسانی شده، قابلیت برنامه ریزی را در اختیار مردم کشورمان قرار خواهد داد که می تواند مزایای بسیاری به همراه داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۴۰
تعطیلات فرصت خوبی برای مسافرت نیست زمان فکرکردن است
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
تعطیلات فرصتی برای دور هم بودن است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
قلی جان مگه خانم ها میذارن آدم فکر هم بکنه، همون سر کار فکرهات رو بکن که تو خونه که برسی موقع اسیریه و از فکر و مطالعه خبری نیست!
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
تعطیلات فرصت خوبی برای کار در بازار ومسافرکشی است
کارمندان در تعطیلات هم از آخور می خورند وهم از توبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
فکر کردن به چی؟ چندتا از فکرای تعطیلاتت رو بنویس مام بدونیم!
nima
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
گه 2 روز در هفته در ادارات کار برای انجام دادن باشه یا به دیگرسخن بهره وری در کار رعایت بشه . کافیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
به هر حال اگر ساعات کار روزانه افزایش پیدانکنه با توجه پرمشغله بودن ما خصوصا خانمها که چند وظیفه مختلف برعهده دارند
تعطیلات پنجشنبه هم بسیارضروری و مفیده
........... دو روز تعطیلی در هفته، هیچ ضرری برای اقتصاد کشور ندارد. مگر اقتصاد درب و داغان مملکت، به علت تعطیلات زیاد است؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
نظرت درباره شش روز تعطیلی چطور است؟ به نظر این طوری به اقتصاد لطمه میخوره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
کارمندها چون در تعطیلات ادارات هم حقوق می گیرند موافق با این طرح هستند چون ایام تعطیل به کار وکاسبی وتجارتشون بیشتر وقت دارند و دو طرفه سود می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
اقتصاد درب وداغان مملکت به خاطر افراد تنبل وبی عرضه ای است که دنبال تعطیلات هستند
دردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
همینه دیگه
آقا میگه تلاش و کار مضائف اما دولت میره دنبال تعطیلی مضائف و تنبلی بیشتر ملت
هممون میگیم چرا عقب موندیم اما باز همه از تعطیلات بیشتر حمایت میکنیم
هم خدا رو میخایم هم خرما رو!!!!!!1
کارمند
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
مگه بازاری سود نمیبرند؟
بده بیشتر کارمندها بروند خرید ؟
تو ایران راندمان و بهره وری پایینه نه ساعات کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
الحمدالله ما اصفهانيها و شيرازيها كاركردن تهرانيهارا كه از سازمان ميراث فرهنگي به شهرمون منتقل شده بودند را به صورت كامل رصد كرديم و ميدونيم كجا چه خبرا والا اگه همه ايرانيها مثل تهرانيها كار ميكردند تا همه حالا از گرسنگي مرده بوديم بازم خوبه همه ايران كار ميكنن تا شما تهرانيها هي بخوريد و از بقيه طلبكاري كنيد و دنبال بقيش بگرديد
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
نميدونم اين تعطيلي يه كارمند جزء كه تو يوميه ي خودش هم مونده چه تاثيري تو روابط بين الملل ما داره كه شما نگران روابط ما با كشورهاي تعطيل در روزهاي شنبه ويكشنبه هستيد...
تعطیلات پنج شنبه ها فقط باید برای تهران باشه و بس.
بقیه هم وطنان باید پنج شنبه ها کار کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
تهران هم نباید باشه
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
چون شما تهران تشریف دارین ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
بچه تهرون بی زحمت شما نظر نده ما شهرستانی ها هم میتونیم حرف خودمونو بزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
شما امر کردین پس حتما!!!!!
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
تك خوري ديگه...!!!
چرا وقتی این تعطیلات به شهرستان ها رسید صداتان در آمد؟ تهران چند سال که پنج شنبه ها تعطیله و در روز های عادی هم کمتر از شهر ستانی ها (8 تا 14 ) کار می کنند در حالی که برای تعطیلی پنج شنبه ها شهرستانی ها باید 7 تا 15 کار کنند آنهم بدون نهار !!!!! واقعا ایران شده تهران و بقیه شهرها انگار جز این کشور نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
چرا حرف الکی می زنی؟ وقتی تهران نیومدی چرا میگی ساعت کار اینجا 8 تا 14 ست؟ وقتی یه روز تو ترافیک تهران 6 بزنی بیرون اما به زور هشت برسی اون وقت می فهمی تعطیلی یعنی چی
ساعت کاری 7 و 7 و نیم بعضی ادارات رو هم مثال نزدم برات
کدوم شغلی تو تهران ناهار داره یا 2 میره خونه؟ چرا وقتی نمی دونی حرف ... می زنی؟
شما تو شهرستان می زنین بیرون و یه ربع (خیلی زیاد طول بکشه) بعد سر کار هستین اما ما باید روزی سه چهار ساعت بریم و بیایم
انصاف هم خوب چیزیه
اصلا اگه تو کشور یه شهر باشه که توش کار می کنن تهرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
اره جون خودتون شما تهرونیا کار میکنید.شما که پنج شنبه و جمعه ها شمالید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
حرف الکی تو میزنی که نه شهرستان رفتی و نه خود تهران رو دست دیدی. هزاران شرکت و اداره و سازمان در تهران نهار میده. کار نمیکنه. دروغ زیاد میگه. ساعت 11 به بهانه نماز میره و حدود 13 میاد و آماده رفتن میشه و ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
اصلا اگه تو کشور یه شهر باشه که توش کار می کنن تهرانه !!! دقت کردین جمله رو ؟ بابا اینقدر شکسته نفسی نکنید ریا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
خب دوستان كارمند تهراني ميتونن برن خوزستان با آب هواي هميشه خوبش!!! يا برن سيستان و بلوچستان كه از نظر امنيت حرف نداره!!! اصلا مي خواين برين اردبيل البته فقط ميگن به علت ارتفاع زيادش يه كم آمار سرطانش بالاست !!!! يا تشريف ببرن يزد كه توي يه روز چهار فصلو دارين و البته بدون آب و با اورانيم بسيار با كيفيت!!! كرمان هم بد نيست يه كم فقط مواد مخدرش زياده!!! يا خراسان جنوبي فقط محروميت داره مشكلي كه با هاش ندارن دوستان !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
دلم سوووخت به حال شما تهرانيها. آخي
چقدر زندگيتون سخته. من بسته به شغل خودم تقريبا به تمام ادارات تهران سر زدم. اكثرا ناهار دارن و اكثرا ساعت دو تعطيلن. خيلي سخته واقعا اشكم درومد!
مصطفی
| United States of America |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
در جواب
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳ یا شما هم میتونید بیایید تهران که همه اینها رو با هم داره
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
تو که امریکا هستی غذاتو بخور حرف نزن .بوس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
بنده از همین تریبون اعلام میکنم که به هیچ وجه تحمل دیدن درد و رنج هموطنان تهرانی را نداشته و با لحاظ بیت زیبای بنی آدم اعضای یکدیگرند... جا و شغل و منزل و حقوق خود را که از قشر متوسط یکی از شهرستانهای متوسط هستم رو با یک آقای تهرانی عوض کنم ، ضمنا در صورت توافق ، برای جلوگیری از غریبی ، کل فک و فامیلمون جاشون رو با کل فک و فامیلتون تعویض میکنند - به هر روی وقت اجرای عدالت رسیده و نوبت ماست که 3 ساعت تو ترافیک بریم و ایضا برگشت و تا 16 کار بدون ناهار و پرتلاش ترین مردم ایران بشویم - لطفا برنامه ریزی کنید که استراحت تهرانی های عزیز آغاز شود - آخ جون تهرااااااان
ضمنا رای من مخالفت با افزایش تعطیلاته
میکائیل
| Germany |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
شهرستان ها را با روستا اشتباه گرفتید دوست عزیز .
در ضمن منظور از تهران ، شهرستان تهرانه نه استان تهران ، یک جوری می گید شهرستانی ها انگار دارید فحش می دید ، تهران نام استانی است که یکی از شهرستان هایش تهران نام دارد .
دیدی حالا خودت هم شهرستانی هستی :)
ناشناس
| Germany |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
رحمت امواتت
اون وقت میگن چرا مردم میان تهران
والله صفاست
اضافه کاری فول
نهار و ...
ناشناس
| - |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
آقا من خودم اداره كل آموزش و پرورش شهر تهران كار ميكردم تا چند ماه پيش....ساعت شروع كار 8 ساعت پايان كار 14:30 ...ناهار هم داشتيم.....
پنجشنبه ها هم تعطيل بوديم...حالا چي داري واسه خودت بلغور ميكني عمو؟؟؟
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
من تهران بودم و الان نيستم، وبراي تهراني همين بس كه تهران زندگي ميكنه چون واقعا اين شهر نفرين شدست، ومن خدارا شاكرم كه اينجا تو شهر خودم هرچند با درآمد كم وكار زياد راحتم...!!!
بابا بي خيال الان اکثر ظرفيتها کشور خوابيده و تعطيل است اينجا که ژاپن نيست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
بهره وري با ساعت زياد كاري به دست نمي ياد
خوب تا حالا فقط تهرانی ها کار می کردن که کشور به اینجا رسیده. حالا نوبت بقیه شهراست
هياهو براي هيچ!
آيا به بخش خصوصي فكر كرده‌ايد؟فقط به فكر بخش دولتي هستيد كه از يك منبع مشترك حقوق مي‌گيرد تازه دوقورت و نيمش هم باقي است و سر اينكه دو روز تعطيل به اقتصاد ضرر ميزند يا نه دعو مي‌كنيد و سز اينكه شهرتانها هم بادي مثل تهران باشد!!!! ولي به فكر بخش خصوصي كه گراننده واقعي اقتصاد است فكر نمي كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
اونهایی که مخالف تعطیلی 5 شنبه ها هستند یا مدیران شرکت بخش خصوصی هستند که باید گفت دوست عزیز نگران نباش چون در تمام دنیا قانون کار وجود داره که درست شده از 44 ساعت کار در هفته که 5 روز روزی 8 ساعت و پنج شنبه که 4 ساعته حالا اگر بخوان این روزو تعطیل کنن ساعتش رو به روزهای دیگه اضافه میکنن و همین الان هم اکثر شرکتهای خصوصی اینکارو کردن .دسته دوم کسانی که فقط حرف میزنن و اظهار نظر میکنن و بلدن هوچی گری کنن اگر به این افراد نگاه کنی میبینی در کل هفته حتی به اندازه 1 روز هم کار نمیکنن و فقط حرف از پیشرفت .اقتصاد.گرانی.تبعیض و.... حرف میزنن خبر از کارگران معدن و کارخانجات ذوب فلزات و مشاغل سخت و زیان آور ،هوای گرم و ذرات معلق ،شب کاری (بدون مزایا)و هزاران مورد دیگه توجه ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
من مدير بخش خصوصي نيستم بلكه يك آدم خرده پا هستم با درآمدي بسيار اندك و بيماري سرطان. ولي كارم هميشه با ادارات است اگر مدام تعطيلي باشد كار من و امثال من هم لنگ است.چه مي‌گويي كه مديران بخش خصوصي؟ ايا بخش خصوصي فقط چند كارخانه هستند يا ساير طبقات و مثلا كشاورزان هم مدير بخش خصوصي اند؟ آيا مغازه داران و كساني كه در بازار كار ميكنند هم مديران بخش خصوصي اند؟! بفهم و حرف بزن! تو از جايي حقوق مي‌گيري كه سهم من هم هست ولي ارتباط و پارتي نداشتم تا رانت و سهميه نصيبم شود و استخدام شوم ولي تو يا سهميه بوده اي يا از مراحل و سرندها و قيفهاي گزينش عبور كرده اي و يك آدم .............و كسي كاري به تو نداشته نه حرف حق زده اي كه گير كني و نه مخالف خوان بوده و حق گويي كرده‌اي!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
تو دلت براي مشاغل سخت نسوزد! آنها حقي دارند كه ضايع شده و مي‌شود و با اينكار هيچكس به فكر آنها نيست اما تو كجا كار مي‌كني؟ بگو! واقعا بگو! در تهران و بالاي شهر پت ميز يا مثل من در يك بيغولة الستيجاري و با دستفروشي؟! راستش را بگو!
همه در باره کار صحبت می کنند آنهم کاره زیاد . پس داریم ژاپن می شویم؟
من كاري به بخش دولتي ندارم چون چه كار كنن و چه كار نكنن حقوقشون ميرسه خدابركت به نفت بده و جديدا به ماليات...ولي كارفرمايان بخش خصوصي همه از اين تعطيلات كه هم زياد و هم بي نظم هست ناراضين
اگر مملکت در هفته یک روز مطابق عقل کار کند بهتر است از 7 روز کار کردن بر اساس ....
بهترین کار این دولت در عمر حدود 8 ساله اش تعطیل کردن پنجشنبه ها است.آخه کدوم کشورها را سراغ دارید که دو روز تعطیلی در هفته نداشته باشند؟ اگه اسم 5 تا کشور شناخته شده را گفتید همه ی حرف مخالفین تعطیلی پنجشنبه ها را دربست قبول می کنم. ضمن اینکه ساعات کاری پنجشنبه ها روی بقیه روزهاست و از ساعات کاری هفته چیزی کم نمی شود؛ یک روز اضافه برای استراحت و تجدید قوا فراهم می شود.من خودم سه سال در خارج کشور مشغول کار اداری بودم و به همین جهت تفاوت نوع و سبک زندگی را بهتر می توانم درک کنم.به نظر من دلایل استاندار اصفهان برای تعطیلی پنجشنبه کاملا منطقی بودند.اقتصاد کشور اگر قرار بود از این مسئله آسیب ببیند الان باید سایر کشورهایی که دو روز تعطیلی دارند بیچاره شده باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
بهتر است به اصفهان بياييد و ببينيد ادارات چطور است و خود استانداري چطور مردم را به سلابه ميبندد آنوقت حرف استاندار را تأييد كنيد! در اين استان هيچ چيز روي نظم و قرار نيست.كارمند هيچوقت كارش را درست انجام نميدهد.خود استانداري پر از نقص است. ..........................
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
آفای حمید خان اونا حداقل 5 روز کاریشون هم کار میکنند نه یللی و تللی
فرهاد
| Germany |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
اقای حمید نگفت اصفهان درست کار میکنند بلکه گفت "حرف" استاندار اصفهان درست است!
من با نظر حمید موافقم چون اکثر کشورهای پیشرفته(بزرگترین اقتصادهای دنیا) دو روز تعطیلی دارن که اتفاقا بخش خصوصی شون چندین برابر بخش دولتی شونه!(مثلا امریکا با جمعیت سیصدو خورده ای ملیونی،بخش دولتیش خیلی کوچکتر از بخش دولتیه ایران با 76 ملیون جمعیته)
در مورد بازاریها هم همین بس که در تهران و شیراز و کلا" کلانشهرها،جمعه ها هم اکثر مغازه دارها مشغول به کارند و درصورت تعطیلی پنجشنبه ها هم فرقی برایشان ندارد(البته تعداد مشتری هایشان بیشتر میشود)
در تمام کشورهای جهان روز شنبه و یکشنبه تعطیل است یعنی سالی 104روز تعطیل به علاوه 14روز تابستان 7روز سال نو و روز استقلال و عید پاک و...
اما در ایران در سال 52جمعه و حدود25روز تعطبلات مناسبتی و عید که جمعا می شود حدود 77روز
اسیبی که متوجع کشور است تعطیلات نامنظم و غیر مترقبه است
وگرنه برای خدمت به روح خسته ایرانیان باید پنجشنبه و جمعه تعطیل شود شاید کمی هم اخلاق کارمندان بهتر شود
البته کارمندان کشورهای دیگه که هفته ای دو روز تعطیل هستند ناگفته نماند که ساعت 8 و یا 9 صبح سر کار حاضر می شوند نه 6صبح؟!
زمانی که پایتخت نشین ها تعطیل بودن این موضوع که اصلا اهمیتی نداشت
حالا که شهرستانی ها تعطیل شدن خیلی اوضاع بحرانی شده ..... یه سری به خودتون بزنید
سوژه پیدا نکردی خواستی مردم را باهم درگیر کنی تابناک می دانی در ماه رمضان چه کشورهایی آموزش شان تعطیل است چند کشور عید فطر 5تا 10روز تعطیلی دارند عید قربان 2تا3 روز
اروپا بعضا شنبه و یکشنبه تعطیل است
این ادارات بوشهر چکار میکنند که سود کارشان کمتر از اب وبرق مصرفی اشان بوده است .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
مگه بقیه چکارمی کنند؟
از این مردم خجالت بکشید. من اون موقع که ایران بودم فکر می کردم که خیلی تنبل هستیم از بس که می زدند توی سرمون که شما همش تعطیلی دارید.
ولی الان توی فنلاند دارم می بینم تعطیلی اینها بیشتر از ما نباشه کمتر نیست.
دانشگاه عملا از بیست دسامبر تعطیلی تا ده ژانویه. شنبه و یک شنبه همه جا به کل تعطیلند (توی ایران پنچ شنبه بعضی ها نیمه بازند). توی تابستان کل جولای همه مرخصی اند. توی سال هم الا ماشاءالله روز تعطیل: روز استقلال، روز شکرگزاری، عید پاک و ...
خیلی نگران اقتصادید جمعه و شنبه رو تعطیل کنید نه 5شنبه رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
نمی دانم همه اش میگن پنجشنبه
چرا هیچکس نمی گه شنبه.
واقعا درست گفتی.
مردمی که کاز اداری دارند گرفتار این تعطیلات هستند میگم یهو کشور را تعطیل کنیم ایا به کسی بر خواهد خورد . ما ملتی تن پرور و تعطیل دوست هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
... همه را به کیش خود پندارد
بسمه تعالی
سلام
عزیزان تابناکی برای شما مینویسم که ان شاء الله دنبال بفرمائید بلکه فرجی شود .
مشکل اصلی به نظر من معلوم نبودن تکلیف تعطیلات کشور است .
در جایی مثل تهران یا برخی استان های دیگر ، پنج شنبه ها کلا تعطیل است . در برخی استان ها هم در حال رواج است . در برخی استان های دیگر تعدادی از مراکز تعطیلند و تعدادی باز و به همین ترتیب هرکسی ساز خود را میزند .
دولت باید کل کشور را یکدست کند و در همه جا دو روز تعطیلی هفتگی باشد و 5 روز کاری .
این تعطیلی را هم باید به جمعه و شنبه منتقل کنند و نه پنجشنبه و جمعه .
کشور ما چون یک کشور اسلامی است ، باید جمعه را تعطیل باشد ولی در تعطیلی یک روز دیگر آن میتواند شنبه را انتخاب کند تا با تعطیلات جهانی تناسب بیشتری داشته باشد .
الان ما پمجشنبه و جمعه تعطیلیم و بقیه دنیا شنبه و یکشنبه در نتیجه ما چهار روز از هفته کلا با دنیا قطع ارتباط هستیم !
اگر جمعه و شنبه باشد ، این رقم به جای چهار روز به سه روز کاهش پیدا میکند که به وضوح روش بهتری است .
روزهای کاری را هم البته مثل همه دنیا از ساعت 8 صبح قرار بدهند تا ساعت 4 بعد از ظهر . یعنی هفته ای چهل ساعت .
الان ما مثلا هفته ای بیش از چهل ساعت کار میکنیم ولی نتیجه اش را همه میبینند .
مثل همه دنیا به هفته ای 40 ساعت قناعت کنیم بهتر است !
من سالها در اروپا کار کرده ام در همین تایم کاری .
برخی شرکت های خصوصی ، فرصتی را برای نهار و استراحت میان روز اختصاص میدادند و برخی هم نه . مشکلی هم وجود نداشت .
اساسا عرف و عادت مردم اروپا این شده که دو وعده در روز غذای رسمی میخورند که این برای سلامت عمومی خوب هم هست .
بهتر است در ایران اصل را بر این امر قرار دهند و بعد برای تعطیلات ناشی از مناسبت ها هم فکر دیگری بکنند .
خب طبعا در دنیا همه کشورها تعطیلات مناسبات هم دارند . یکی از اقدامات کشورهای اروپایی برای حل معضل بین التعطیلین این است که آن روز را تعطیل میکنند ولی شنبه هفته بعد را روز کاری اعلام میکنند که آن یک روز کسری جبران شود .
در ایران هم این مدل قابل اجراست .
فقط شما را به خدا دنبال کنید که به هر شکل ، به یک نقطه قطعی سراسری برسیم .
ممنونم .
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
این که عریضه نوشتن نمیخواد . انها که سپرده در بانکها دارند نزولش را بخورند و تمام 360 روز هم تعطیل باشد برایشان فرقی نداره . انها که بیکارند که همیشه تعطیل هستند . کارکنان دولت هم در هفته جمعا 4 ساعت مفید کار نمیکنند . مانده کارگران روز مزد که انها هم بالاخره پیک موتوری گل فروشی سر چهارا . فال حافظ و غیره . دولت هم که همواره در سفر ها مشغول عشق و حال . بی دلیل شما هم کشش نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
الان ما پمجشنبه و جمعه تعطیلیم و بقیه دنیا شنبه و یکشنبه در نتیجه ما چهار روز از هفته کلا با دنیا قطع ارتباط هستیم !


عزیز دلم : دنیا با ما قطع ارتباطه!! ...........
مصطفی
| Germany |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
بسیار صحیح فرمودید. ولی دریغ از گوش شنوا !!!!
مشتی
| Poland |
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
با نظر اعلام تعطیلی شنبه بجای ÷نجشنبه موافقم.
ساعات کاری از 8 تا 4 خو به بشرطی که حتما وقت استراحت ناهار بگذارند دست کم یک ساعت.
ایران اگرمیخواهد جهانی باشد و با جهان تعامل داشته باشد میبایست هر چه میتواند زمان کارش را به دیگر دنیا ست کند چون برعکسش محال مکنه!ما نمیتوانید واسه 99 دنیا تکلیف میعین کنیم.
جمعه که هست و اعلام تعطسلس شنبه به هیچوجه به کنجقبای عقاید کسی برنمیخورد.
با جهان باش و سروری کن!
تمام بودجه كشور از نفت و گاز خوزستان تامين ميشود آلودگي نفتي و بيماريهاي مرتبط هم براي ما. حالا واسه يه روز تعطيلي صداتون دراومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
ای نازه نفست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
"تمام بودجه كشور از نفت و گاز خوزستان تامين ميشود."
یهو بگو بفیه کشکن.
ساعت کاری بوشهر 6:45 دقيقه در صبح و 15:15 دقيقه در ظهر صحیح میباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
آلمان هستي يا بوشهر؟
سلام.باید بگم همه باید مفید و متعهدانه کار کنیم تا کشور بیفته جلو گرنه این بحث ها بی فایده است ضمنا تابناک اشتباه کرد در بوشهر ساعت کاری از طرف استاندار محترم از ساعت 6/45لغایت 15/15اعلام شده اون هم غیر از مراکز اورژانس و ذرمانی و بانکها. ممنون
مثلااين تعطيلات چه نقش مهمي درركوددارند؟ آقايان لطفاقبل اظهارنظراول به يك مطالعه مقايسه اي درخصوص تعطيلات كشورهادست يزنندسپس سخن بگويندبنده درمقايسه اي كه كرده بودم به اين نتيجه رسيدم ايران دربين بعضي ازكشورهاي مهم اروپايي ازكمترين تعطيلات برخورداراست عوض طرح اين موارد كه نشان ازتعهدوسوزنويسنده داردبهتراست به بعد اشتغال فرزندان اين جامعه فكري شود تنهامشكلي كه دراين آشفته بازارجهاني ووجودتحريم هاطرح ميشودهمسونبودن تعطيلات هفتگي ايران باديگركشورهاي غربي و...است كه بقول عزيزي كه فرموده براي حل مشكل ميتوان تعطيلات هفتگي رابه روزجمعه وشنبه تغييردهيم كه بازبه نظربنده بااين وضع هيچ تغييري رادروضع اقتصادمشاهده نخواهيم كرد
فقط تو رو خدا بانک ها رو هم مشمول تعطیلی ها بکنید و نگید ماها باید بیایم سرکار.
اگر اصفهان آلوده است اراک که آلوده تراست پس پنجشنبه ها اراک را هم تعطیل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
اراک مگه بازه!! کلا تعطیله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
اصفهان آلودس اما اهواز پاکترین و بهترین هوا رو داره گرد وخاک نداره شرجی نداره گرمای 55 به بالا نداره تمام سال باران نم نم داره
چقد جالب همه کارمند بودن نظر دادن و همه موافق تعطیلات . بقران قسم ما کاسب ها هم انسانیم... تعطیلی ها باعث کساد کاسبی ما میشه و هرروز بدبخت تر شدن ماها ...
اگرتعطیلات چیزه خوبی بود کشورهای پیشرفته ازمازرنگتربودند. همین طوریش کارمندهای ما کار نمیکنندچه برسه که تعطیلات هم بیشتر بشه.به نظرمن حقوق هم طبق روزهای کارکرد پرداخت کنند.
من نمی فهم چرا جا افتاده تهران و شهرستان
خوب تهران هم یک شهرستانه

هر استان از چند شهرستان و هر شهرستان از چند شهر تشکیل می شه

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86_%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
آخه دوست عزیز خیلی از دوستان فک میکنن تهران خارجه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
کلان شهر و شهر درسته
که مشهد و تبریز و فکر کنم اصفهان هم کلان شهر حساب میشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
شهر تهران یکی از شهرهای شهرستان تهرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
ببین ویکی پدیا اشتباه گفته
ایران کار می کنن خوزستان نفت میده که تهران جدا باشه از بقیه شهرستان ها و یه سرو گردن بالاتر باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
بک بار هم یک مطلب را به این قضیه اختصاص بدهید. انقدر خودخواه نباشید
110
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
شهرستان در میان تهرانیها به عنوان یک لفظ تحقیر بوده ومعادل آن مستعمرات میباشد
تابناک عزیز!
با اینکه از ابتدا خواننده سایت بوده ام ولی هیچگاه نظرم را منتشر نکردی.
فرمایشات بسیاری از دوستان درست است.در خصوص تعطیلی ها باید به چند نکته توجه داشت:
-وجود دو روز تعطیلی در هفته ضروری است، اما نه فقط برای تهران و چند استان چراکه این تبعیض آشکار است و این دولت هم که منادی عدالت!!؟
-از انجاکه اغلب کشورها روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند ولی تعطیلی مسلمانان جمعه هست و اگر پنج شنبه هم تعطیل شود ما چهار روز در هفته ارتباطمان با دنیای خارج قطع می شود واین بویژه برای بازرگانی ما مشکلات جدی دارد بهترین روش تعطیل کردن جمعه و شنبه است.
ـتعطیلات مذهبی منحصر شود به میلاد و وفات حضرت رسول ، میلاد و شهادت امام علی ، تاسوعا و عاشورا و عیدین قربان و غدیر ،عیدفطر هم دو روز
ـتعطیلات ملی هم فقط 22 بهمن و 29 اسفند و 5 روز عید نوروز و 13 فروردین و یک هفته هم اواخر شهریور.
این همه بحث و جدل و طرح و لایحه که از سر ندانم کاری و یا برخی ملاحظات است هم نمی خواهد.
تعجب ميكنم بيشتر ازاينكه درباره مزايا و معايب بيشتر ياكمتر شدن تعطيلات نظر داده بشه درباره امكانات تهران و شهرستانها صحبت شده دوستان بالاخره تهران يا شهرستان همه اش كشور ايران هست هر برنامه اي كه براي بهتر شدن زندگي مردم و اقتصاد كشور لازم باشه بايد اجرا بشه نه اينكه با هم رقابت كنيم .ضمنا به نظر من بايد تعطيلات رو نظم بدن فعلا كم شدن يا بيشتر شدنش پيشكش
دوستان توجه بفرمایند که زمانی باید اروپا را با خودمان مقایسه کنیم که ترافیک نداشته باشیم، اینترنت پرسرعت و بدون قطعی داشته باشیم، ماشینمان سالی یک بار هم نیاز به سرویس نداشته باشه، کارمند اداره نگه مدیر جلسه دارن فردا بیاین و... مثال زیاده. منظورم اینه که کمتر روزی پیش میاد که من کار اداری یا مراجعه به سازمان دولتی نداشته باشم. بنابراین اول خیلی مسائل باید درست بشه بعدش تعطیلات خودمون رو با اروپا مقایسه کنیم. هر وقت مریض داشتین یا مثلا برای یه تسویه حساب 2 روز امضا گرفتین بعد به تعطیلی بخوره بگن هفته بعد بیا اونوقت منظور منو بهتر متوجه میشین.
یکی از مشکلاتی که در حال حاضر مملکت ما از ان رنج میبرد مشکلات فرهنگی (اعتیاد و ...)است.با تعطیلی پنجشنبه ها افراد فرصت بیشتری برای خانواده پیدا میکنند.
اقای کارمند بوشهری درست می فرمایند و ساعت کار از 6:45 تا 15:15 است. حالا یکی بگوید که چرا اینقدر زود؟ کدام ارباب رجوع در این ساعت مراجعه می کند. راستی مادری که باید در این ساعت از خانه خارج شود (هنوز هوا تاریک است و ممکن است سرویس مقدار نیز فاصله داشته باشد) فرزند او چگونه باید آماده شود و ساعت 7:30 به مدرسه برود. لطفآ کارشناس محترم اینگونه افاضات جواب بدهند.
برای ایجاد اشتغال بهتر است دولت فکری بحال کارمندانی که میخواهند پیش از موعد بازنشسته شوند بکند.مثلا کارمندانی که بالاتر از 15 سال سابقه دارند با اختیار باز نشسته شوند البته حقوقشان را هم متناسب با تعداد سالهای کارکرد محاسبه کنند .فایده این کار این است که به جای انها اشخاص جدیدی مشغول کار شده و این بازنشستگان پیش از موعد هم میتوانند شغلی ایجاد کرده و چند نفر را مشغول کنند.
سلام بر هموطنان
خيلي جالب است در جايي مثل استان بوشهر در هر شهرستانش يك اداره كوچك به بهانه صرفا جويي در انر‍‍‍‍‍‍ژي تعطيل ميكنند حدود 300 شعبه بانك با داشتن صدها خود پرداز و ده ها هزار كارت خوان pos در فروشگاها و مراكز خدماتي تعطيل نمي كنند و در رديف نيروهاي امدادي از جمله آتشنشاني و نيروي انتظامي قلمداد ميشوند كدام صرفه جويي ؟ كدام عدالت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
سید دستگاه خودپرداز و pos که با تعطیلی بانک خاموش نمیشه! شما کارمند بانکی؟!!!
تابناک بازم کامنت منو نمیذاری ولی من بازم مینویسم ما تو خوزستان ماهشهر ساعت 7:30 الی 16:15 کار میکنیم البته پنجشنبه ها هم اضافه کاریه اجباری ولی توجه کن ...ولی در تهران همکاران من تایمشون از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 الی14 می باشد.
شک نکنید که مسوولین عزیز پیام شما رو تک به تک و بادقت و حوصله می خونن
کارشناسی!!!!!!!!!!!!!می کنن
بعد تصمیم می گیرن
پس لطفا ادامه بدین به بحث داغتون
سلام خدمت دوستان تابناكي ميخواستم يه موضوع رو به رطلاع ميرسانم كه چرا ما همش از اروپاييان در كارهاي روزمرمون استفاده ميكنيم ما مسلمان هستم و نيازي نيست كه خودمان را با آنها مقايسه كنيم ما بايد كاري كنيم كه اونها از ما الگو بر دارند نه اينكه ما چون دين و مذهب اروپاييان با ما خيلي تفاوت دارد تعطيلي خوب است ولي به اندازش من همان روز پنج شنبه و جمعه رو بهتر ميدونم وبه نظرم اين روزها با فرامين ديني ما بهتر ميخورد
ضمن احترام به تمامی کارمندان، به عنوان یک شهروند آرزویم همه این است که هیچگاه کار اداری نداشته باشم.... اصلاً همه روزه را تعطیل کنید بازم مشکلی نیست...
روز پنج شنبه تعطیلی نباید باشه و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
شنبه بهتر است
تعطیلات دو روز در هفته بايد عملي بشه چرا كه راندمان كاري بهتر و بالاتر ميشه محيط كار براي ادم خسته كننده نميشه و در بعد خانواده هم بهتر ميشه
معنی شهرستان کدام است؟

الف : روستا
ب : هر جایی غیر از تهران
ج : نوعی فحش
د : مجموعه چند شهر
تاالان كه روزجمعه است چندبار واسه شارژخودپرداز رفتم بانك اين تعطيليهابراي همه نيست مثلا برادرمن كه كارمند دامپزشكي هست پنجشنبه وجمعه كه تعطيله دوروز ديگه هم دور كاري ميكنه حقوق ومزاياشم ازمن بيشتره وبنده روزهاي تعطيل هم مرتب درگيرم لطفا نفرماييد كارمندها استثتاها روهم قيد بفرماييد. كارمندبانك از بوشهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
به داداشت حسودی نکن
مشکل تعطیلات نیست و و اقعا تعطیلات در ایران بسیار کمتر از کشورهای دیگر است چون در کشوری مثل کانادا، 104 روز تعطیلات آخر هفته است (شنبه و یکشنبه) و حدود 15 روز هم به دلایل مختلف (بیشتر برای شادی و انرژی گرفتن مردم و نه برای عزا و غم و اندوه) تعطیل است که مجموعا حدود 119 روز تعطیل هستند و اشکال در مدیریت کشور است و بهروره وری نیروی کار. اگر مردم در ایران 24 ساعت و 7 روز هفته هم کار کنند با این مدیریت و بهره وری نیروی انسانی به جایی نمی رسیم.
واقعا مسولین فکری برای ساعت اداری صبح بکنند مانند اغلب کشورهای توسعه یافته 9 باشه بهتر از 7 نیست
شما تهرانیها خیلی حسود تشریف دارید و البته خودخواه
بنظرم تعطیل باشیم بهتر است .اگر تعطیل باشیم نمایند گان مجلس فقط فکر سفر به همه جای دنیا به سرشان می زند و ما در کشور اسوده ایم پس مجلس باید بشتر تعطیل شود چون از بیخ تعطیل است
چرا ما باید خودمان را با خارجیها هماهنگ کنیم
خارجیها خودشان رو با ماهماهنگ کنند و بجای شنبه یکشنبه، پنج شنبه و جمعه رو تعطیل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
باشه بهشون میگم
بايد تعطيلات مثل ساير كشورها 2 روز در هفته باشه منتهي وقتي به تطيلات مناسبتي خورديم يك روز از تعطيلات آحر هفته كسر شه . دولت با ارئه تقويمي در اسفند هر سال به راحتي مي تونه اين كار را انجام بده .
خیلی از جاها سالی یکروز هم تعطیلات غیررسمی ندارند بخاطر چنداستان اینگونه تحلیل نکنید!
سلام بابا از این سیاست یک بام و دو هوا دست برداریداگه تعطیلات باید دو روز باشه باید برای همه باشه تهرانی وغیر تهرانی هم نداره .شما هر برنامه تابحال داشتید فقط تشویق دیگران برای سکونت در تهران بوده اضافه کار /کار کمتر/چند شغلی/تعطیلی پنجشنبه....شماتعطیلی های مناسبتی رو کم کنید ولی تصویب بشه جمعه وشنبه تعطیل
الان 2 روز تعطیل تاسوعا و عاشورا باعث شده که 2 روز قبل و 2 روز بعد از این تعطیلات هم کامندان حال کار کردن و انجام امورات هم ندارند...!
مقدمه :
1- همه 30 روز مرخصی دارند ولی مشکل اینجاست که اکثر تعطیلی ها در سال تحصیلی است و فقط سفر های بسیار کوتاه میسر است و عملا استفاده مناسب از تعطیلی امکان پذیر نیست .بخصوص برای کسانی که در شهر های دوری مثل بندرعباس و ارومیه و مانند این زندگی می کنند.
2- در سال تحصیلی ترم دوم عملا بجای 17 هفته با 12 الی 13 هفته برگزار می شود و مابقی خرج تعطیلی 22 بهمن و نوروز و ... می شود.
3- در بیشتر شهر های کشور ، زمستان فصل مناسبتری برای تعطیلی است برف و باران شدید ، سیل و ... سختی های زیادی را برای محصلین بوجود می آورد . من با وجود آنکه در ناحیه معتدل خزری بزرگ شده ام خاطرات تلخی از باد شدید زمستان بر سر پل بزرگ چالوس دارم.یقینا کودکان اردبیل و تبریز مشکلاتشان بسیار بیش از من است.
-ابتدای بهار مناسب ترین فصل برای تفرج و گشت و گذار است . بخصوص شهر های جنوبی مقصد سفر های بسیار جذابی می توانند باشند .
پیشنهاد :
- تعطیلات تابستانی مدارس حذف شوند و بجای آن تعطیلات از 22 بهمن ماه آغاز و تا 12 اردیبهشت ادامه پیدا کنند . در واقع روز معلم شروع سال تحصیلی و بهار انقلاب پایان آن باشد.
به نظر من کلا تعطیل کنند برای مملکت بهتر است چون تصمیمات اقتصادی دولت فرصت اجرایی شدن پیدا نمیکند ارز هم گران نمی شود !
من نمیدونم چرا اصفهان هر کاری میکنه همه رسانه ها سریع سعی میکنن این شهر رو تخریب کنن ، این موضوع کاملا معلومه ، چون به اصطلاح پایتخت نشینان ما نمیتوانند ببینند شهری بالاتر از تهران عرض اندام میکنه . نمونش همین بازیافت 100 درصدی زباله های شهر اصفهان که نتونستن طاقت بیارن و زود توی 20:30 اومدن گفتن که چنین چیزی صحت نداره ، در ضمن این موضوع توسط شهرداری اصفهان پیگیری و شکایت شده . تابناک اگر رسانه ی بی طرفی چاپ کن ، اگر هم نه که ...
ما سربازای بدبخت چی بگیم مرخصیهامون از 30 روز شده 12 روز تازه روزهای تعطیل هم به بهانه های مناسبت ها مارو میکشونن پادگان
........................ برید از ملتهای شرق اسیا یاد بگیرید که دائما در حال کار و تولید هستن و شما نشستید در مورد در رفتن از زیر کار بحث میکنید واقعا حقمون همین بدبختی فرهنگیه ! این کشور در سالهای اینده با این ملت نابود خواهد شد
با سلام
من پیشنهاد می کنم استان ها تعطیل شوند و فقط تهران به کار ادامه دهد.اونوقت آیا باز هم می گویید پنج شنبه ها تعطیل نشود؟ایران کار می کند تهرانی ها می خورند و می خوابند و چهارشنبه هم شمال وایستا اومدیم.....این یعنی عدالت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام.دوشنبه پس از عاشورا تعطیل هست یا نه؟
ارتباطات با دیگر کشور ها الان اینترنتی شده و معمولا بخش های بارزگانی شرکت ها حتی در روزهای تعطیل هم کارها رو با ایمیل و اسکایپ پیگیری می کنند.
اینکه "چهار روز در هفته ارتباطمان با دنیای خارج قطع می شود " را تنها از افرادی می توان شنید که در جریان بازرگانی بین المللی به سبک امروزی نیستند !
در ساعت 10 صبح در یک بانک دولتی در برج
اسکان تهران کارمندان برای همکار خود جشن
تولد گرفته بودند و شاید نیم ساعت علنا هیچ
کس کاری نمیکرد . وقتی به یک کارمند خانم
گفتم که اسم اینجا بانک است نه مهد کودک
چنان قیافه ای گرفت که حضرت عزراییل هم از
دستش فرار میکرد .
اتفاقا از موقعی که اموزش وپرورش 5شنبه ها را تعطیل کرد ما شاغلان را کلافه کرده بچه هایمان در خانه تنها مانده اند دولت با ید برای همه 5شنبه ها را تعطیل کنند
وقتی مدیریت ارشد کشور بصورت غیر کارشناسی عمل می کنه، تلاش بیشتر در واقع سرعت دادن به دورتر شدن از اهداف توسعه کشوره، همونطور که وضعیت اقتصادی کشور الان نشون میده ...
اگر شنبه باشد حد افل ارتباط با دنیای خارج بیشتر جواهد شد.
بخداباهركدام ازكارمندان دربوشهرصحبت كرده ام مخالف تعطيلي پنجشنبه ها هستند استانداري بوشهراعلام كرده براي صرفه جويي درانزژي وتكريم خانواده پنجشنبه هاراتعطيل كرده درصورتيكه دراين فصل ازسال كمترين مصرف انرژي رادربوشهرداريم وباتعطيلي پنجشنبه خانواده نيزتكريم نخواهدشد
از روزي كه پنج شنبه ها تعطيل شده ما هيچ كار عقب افتاده اي را به دليل كمبودوقت به روز بعد نمي گذاريم تمامي كارها تاساعت 15:15 كه ساعت پايان كار اداري مي باشد مي بنديم ضمن اينكه به اطلاع مي رساند تا پايان وقت اداري ياد شده در بوشهر ارباب رجوع مي آييد
وقتي كارمندا مزاياشون قطع شده 5روز كار در هفته هم زياده
در ضمن تهرانيهاي محترم شما كه اين همه سختي مي كشيد در تهران مگه دولت اونهمه براتون امتياز نگذاشت چرا نيامديد به شهرستان.......
همه مشکلات کشور حل شده فقط این تعطیلی که مونده و باید حل بشه بس کنید دیگه به جای این کار ها برید مشکل مردم رو حل کنید
چرا وقتی این تعطیلات به شهرستان ها رسید صداتان در آمد؟ تهران چند سال که پنج شنبه ها تعطیله و در روز های عادی هم کمتر از شهر ستانی ها (8 تا 14 ) کار می کنند در حالی که برای تعطیلی پنج شنبه ها شهرستانی ها باید 7 تا 15 کار کنند آنهم بدون نهار !!!!! واقعا ایران شده تهران و بقیه شهرها انگار جز این کشور نیست
تمام این جار و جنجال برای کارمندان مفت خور دولت است ما کارگران بیچاره کار می کنیم تو سرمون میزنند کمترین حقوق و مزایا را داریم اگه بگن جمعه هم بیا باید برویم صاحب کار به تعطیلی آلودگی هوا و غیره کاری نداره میگه مگه دولت به شما حقوق می ده که بخواد تعطیل کنه؟؟؟
با توجه به وضعیت اعتبارات ادارات و سازمانها که در دادن اضافه کاری و ماموریت مانده اند و نیز طبق آمار کارمندان در روز یک ساعت کار مفید انجام می دهند لذا به نظر من ضمن تعطیلی روز پنج شنبه ساعت کاری را از ساعت 9 صبح تا 13 تعیین کنند تا ضمن صرفه جویی (هزینه های آب و برق و تلفن و قند و چای و ..) کسی هم ادعای اضافه کاری و حق ماموریت را نداشته باشه و نیز خود کارمندان می توانند خودشان سرویس ایاب و ذهاب فرزندان خود به مدارس باشند و از این طریق در مخارج زندگی خود صرفه جویی نمایند که این خود یک منبع درآمد است ضمن اینکه بعد از ساعت 13 می توانند کار دومی برای خود و یا بیشتر در خدمت خانواده خود باشند
تعطيلات را بهتر است در تمام کشور به صورت يکدست دو روز در هفته و روزهاي جمعه و شنبه قرار دهند تا با تعطيلات دنيا همخواني بيشتري داشته باشد
هيج جا تهران نميشه ،من انتقالي گرفتم پشيمونم ،تمام حقوق و مزايام از تهران خيلي كم شده هيچ كدوم از مزايايي رو هم كه قول داده بودن ندادن تهران كه بوديم هشت تا دو نيم ساعت كاريمون بود و پنج شنبه ها هم تعطيل چه فرقي بين تهران با شهرهاي ديگه هست كه تهران بايد پنج شنبه تعطيل باشه بقيه جاها نه اين بي عدالتي هستش
با این بازده کاری و حقوق پایین اگر چهارشنبه را هم تعطیل کنند مشکلی پیش نمیاد. تازه در مصرف آب و برق و تلفن و گاز ادارات هم صرفه جویی میشود که به سود دولت است
نبايد بين هيچ استاني بين تعطيلات تفاوت باشد چرا كه كارمندان از اين تفاوت بسيار رنج ميبرند.
آلودگي هوا و جمعيت و ترافيك زياد در كرج كاملا شبيه تهران است ولي بين تعطيلات هفته تفاوت با تهران دارند فقط حقوق مردم تهران بايد از هر نظر رعايت شود مگر خانواده و انرژي و روان بقيه افراد غير از تهران ارزش ندارد تعطيلات بايد شامل همه استان هاي ايران شود وهيچ استاني استثنا نشود چه تهران چه هر استان ديگري
اين تفاوت در تعطيلات آخر هفته عذاب آور است
دلایل ضرورت تعطیلی پنجشنبه ها:
-گرمای شدید درمناطق جنوبی(بوشهر50درجه)
-ناچیز بودن پرداختیها با توجه قیمتها
-گردوغبار وریزگردهای مضر
-نیاز به رسیدگی به مشکلات خانواده
-کمبود وسایل وامکانات رفاهی
-محرومیت مضاعف
-هزینه های بالای زندگی برای قشرکارمند
-انجام کایه کارهای اداری دربقیه روزها
و..............
با سلام: برای این سا زمان هم یک فکر اساسی بکنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار