بازدید 9807
۲

حمله وحشيانه دو موتور سوار براي سرقت لپ تاپ

کد خبر: ۲۸۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴ 20 November 2012
موتورسواراني که براي سرقت يک دستگاه لپ تاپ صاحب آن را مجروح کرده بودند توسط ماموران پليس آگاهي دستگير شدند.

به گزارش مردم سالاری در ساعت 10:15 روز نهم مهر 91 فردي با مراجعه به کلانتري 104 عباس آباد به مأموران اعلام کرد: «سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا 125، پس از خروج از خانه به او حمله‌ور شده و ضمن ضرب و جرح وي با چاقو اقدام به سرقت لپتاپ همراه او کردند و در حال حاضر نيز پسرم به علت شدت جراحات در بيمارستان جم تحت عمل جراحي قرار گرفته است».
 
با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور شعبه ششم بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره پنجم مبارزه با سرقت به عنف پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
 
با ارجاع پرونده به اداره پنجم پليس آگاهي، شاکي پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : «در ساعت 9:15 روز نهم مهر اينجانب به همراه همسر و پسرم جهت رفتن به محل کار از خانه واقع در اتوبان مدرس ـ مسير جنوب به شمال ـ نرسيده به خيابان زهره خارج شديم؛ به علت پارک ماشين در ابتداي کوچه محل سکونتمان، پسرم در حاليکه کيف لپ‌تاپش را به همراه خود داشت به سمت محل پارک ماشين حرکت کرد که ناگهان دو نفر موتورسوار با چاقو در مسير راهش رفته و او را با چاقو از ناحيه شانه و ران پا مجروح کردند؛ زمانيکه براي کمک به علي خود را به اين دو موتورسوار رساندم، آنها براي من نيز چاقو کشيده و پس از سرقت کيف لپ تاپ به سرعت از محل متواري شدند».
 
شاکي در ادامه اظهارات خود با اشاره به جاي ماندن کيف جيبي يکي از سارقان در محل سرقت، به کارآگاهان گفت : « بعد از فرار سارقان من و همسرم مشاهده کرديم که خون زيادي از علي رفته است؛ در يک لحظه، علي با اشاره به کيف جيبي کوچکي عنوان کرد که کيف متعلق به يکي از سارقان است که در لحظه درگيري از داخل جيبش بر زمين افتاده و سارق در آن لحظه متوجه افتادن کيف نشده و پس از آن نيز به علت شدت خونريزي بيهوش شد که بلافاصله او را به بيمارستان جم رسانديم که تحت عمل جراحي قرار گرفت».
 
با توجه به اظهارات شاکي پرونده، کارآگاهان اداره پنجم با بررسي محتويات داخل کيف به جاي مانده در محل سرقت موفق به شناسايي جواني 18 ساله به هويت «خالق . ک» در منطقه پاکدشت شدند .
 
با شناسايي محل سکونت خالق در منطقه پاکدشت و در تحقيقات نامحسوس پليسي، کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که متهم از افراد شرور محل مي‌باشد که بيشتر اوقات خود را با يکي از بستگانش به هويت مجيد . ت ( 19 ساله ) سپري مي‌کند؛ با شناسايي هويت مجيد و خالق، بلافاصله تصاوير متهمان از سيستم جامع پليس استخراج شد و «مجيد» به عنوان يکي از سارقان توسط شاکي پرونده (پدر علي) مورد شناسايي قرار گرفت.
 
کارآگاهان اداره پنجم در ادامه رسيدگي به پرونده و ضمن اخذ نيابت قضايي، در ساعت 7 روز 22 آبان 91 به محل سکونت متهمان در پاکدشت رفته و ضمن دستگيري هر دو متهم، در بازرسي از مخفيگاه آنها موفق به کشف يک دستگاه موتورسيکلت پالس قرمز رنگ شدند؛ در بررسي ارکان هويتي موتورسيکلت مشخص شد که اين موتورسيکلت نيز به شيوه زورگيري و در منطقه افسريه، در روز 28 مهر به سرقت رفته است .
 
همزمان با انجام تحقيقات پليسي و دستگيري متهمان، پسر شاکي پرونده نيز پس از انجام اقدامات درماني از بيمارستان مرخص شد و پس از اطلاع از دستگيري سارقان، جهت انجام مواجهه حضوري به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ دعوت شد .
 
با مواجهه حضوري ميان متهمان و پسر شاکي پرونده، مجيد . ت مورد شناسايي قرار گرفت و شاکي در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : «متهم [ مجيد . ت ] همان نفري است که با من درگير و با چاقو به من حمله ور شد و اموالم شامل لپ تاپ و متعلقات همراهش را سرقت کرد».
 
مجيد نيز در ادامه صراحتا به زورگيري از شاکي اعتراف و با معرفي خالق به عنوان همدست خود به کارآگاهان گفت : « در زمان سرقت‌ها من با تهديد چاقو زورگيري مي‌کردم و خالق نيز به خاطر مهارت بالا در موتورسواري هميشه راننده موتور بود».
 
سرهنگ کارآگاه علي غياثوند، معاون مبارزه با سرقت‌هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت : « با توجه به اعتراف صريح متهمان به سرقت‌هاي زورگيري با استفاده از موتورسيکلت و تعدد سرقت‌ها به اين شيوه و شگرد در مناطق مختلف سطح شهر تهران، قرار قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ديگر جرايم ارتکابي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته اند؛ لذا از کليه مالباختگاني که بدين شيوه و شگرد مورد سرقت، زورگيري، تهديد با سلاح سرد و بعضا ضرب و جرح توسط سرنشينان يک دستگاه موتورسيکلت طرح هوندا و يا پولسار قرمز رنگ قرار گرفته اند دعوت مي‌شود تا جهت شناسايي متهمان و طرح شکايات خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي‌مراجعه کنند » .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲
توجه کردید؟ سرقت اول: 9 مهر! حتی بعد از شناسایی تا 22 آبان آزاد بوده و 28 مهر بازم سرقت خشن داشته! البته دو سه ماه دیگه آزاد میشه و دوباره روز از نو...
پلیس عزیز تشکروبرخور قاطع وقانونی درحدی که حتی هیچ کس فکر زور گیری هم نکند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان