بازدید 13987
۷
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

آمانو: برنامه هسته‌‌ای ایران نگران‌کننده، ولی صلح‌آمیز است!

اظهارات جدید مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت‌و‌گوی رؤسای جمهور ایران و مصر درباره بحران غزه، ادعای فرستادن موشک‌های ایرانی برای نیروهای مقاومت در غزه، دیدار وزرای خارجه ایران، ترکیه و مصر برای گفت‌و‌گو درباره سوریه و تصمیم ایران برای ساخت خط لوله گازی به عراق و سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۲۸۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۰ 20 November 2012
اظهارات جدید مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران، گفت‌و‌گوی رؤسای جمهور ایران و مصر درباره بحران غزه، ادعای فرستادن موشک‌های ایرانی برای نیروهای مقاومت در غزه، دیدار وزرای خارجه ایران، ترکیه و مصر برای گفت‌و‌گو درباره سوریه و تصمیم ایران برای ساخت خط لوله گازی به عراق و سوریه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.


به گزارش «تابناک»، امروز نیز بخشی از اخبار مطبوعات جهان به موضوع هسته ای ایران اختصاص دارد. در این راستا، خبرگزاری فرانسه به نقل از مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، از «نگران کننده» بودن برنامه هسته ای ایران خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، «یوکیا آمانو» مدعی شده برنامه هسته ای ایران نگران کننده است؛ اما در عین حال تأکید کرده تلاش برای دستیابی به راه حلی دیپلماتیک باید ادامه پیدا کند. وی همچنین تأیید کرده که مواد و تأسیسات هسته ای در ایران، زیر نظارت کامل آژانس قرار داشته و دارای ماهیتی صلح آمیز هستند. آمانو در ادامه از برگزاری مذاکراتی در سطح عالی با ایران در 13 دسامبر خبر داده است.


اما در ادامه پوشش مواضع ایران در قبال حمله رژیم صهیونیستی به غزه توسط رسانه‌های بین‌المللی، روزنامه مصری «ایجپت ایندیپندنت» از تأکید محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری ایران و محمد مرسی، همتای مصری وی بر لزوم شکل‌گیری اجماع جهانی درباره غزه خبر داد. به نوشته این روزنامه، احمدی نژاد و مرسی در گفت‌و‌گوی تلفنی بر ضرورت شکل‌گیری چنین اجماعی به منظور جلوگیری از ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه تأکید کرده‌اند. در این تماس تلفنی، احمدی‌نژاد از تلاش‌های مرسی برای بازگرداندن آرامش و امنیت به غزه تقدیر کرده است. مرسی نیز تأکید نموده که وی به منظور انجام کاری واحد در برابر تجاوز اسرائیل، با شماری از رهبران کشورهای جهان تماس گرفته است.


در همین حال، سایت شبکه خبری «ان بی سی» در مطلبی به بررسی نقش ایران در رویدادهای کنونی غزه پرداخته و ادعاهایی را در این زمینه مطرح نموده است. این سایت به نقل از منابع نظامی رژیم صهیونیستی مدعی است، موشک‌های «فجر- 5» که در چند روز گذشته از سوی حماس برای دفاع در مقابل رژیم صهیونیستی به کار گرفته شده، ساخت ایران بوده و پس از انتقال به سودان، از راه مصر و کانال‌های زیرزمینی به غزه انتقال داده شده‌اند. این در حالی است که بنا به اشاره خود این سایت، علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران و نیز مقامات حماس و جهاد اسلامی، فرستادن موشک‌ها از سوی ایران برای فلسطینی‌ها را تکذیب کرده‌اند. 


در خبری مربوط به سوریه، روزنامه «تودی زمان» ترکیه از برنامه وزرای خارجه ایران، ترکیه و مصر برای دیدار در اسلام آباد پاکستان برای مذاکره درباره سوریه خبر داد. به نوشته این روزنامه، قرار است وزرای خارجه این سه کشور، روز چهارشنبه در حاشیه نشست سران گروه «دی- 8» با یکدیگر دیدار کنند. مقامات ترکیه نیز اعلام کرده‌اند، در حال فراهم کردن مقدمات برگزاری این دیدار هستند و در صورتی که مشکل خاصی بروز نکند، این دیدار برگزار خواهد شد؛ افزون بر این، گفته می‌شود، محمد مرسی نیز از دولت پاکستان خواسته بحران خاورمیانه، از جمله سوریه را در دستور کار اجلاس «دی- 8» قرار دهد.


در پایان، خبرگزاری «ترند» موضوع ساخت خط لوله گازی ایران، عراق، سوریه را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری به نقل از منابع ایرانی نوشته، ایران ساخت یک خط لوله را به منظور انتقال گاز طبیعی به عراق و سوریه آغاز کرده است. این خبرگزاری می‌افزاید، قرار است طول این خط لوله 225 کیلومتر باشد و با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه میلیارد دلار، تا ماه ژوئن 2013 به بهره برداری برسد. قرار است گاز مورد نیاز این خط لوله از میدان گازی پارس جنوبی تأمین شود. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷
این آقایون کار و زندگی شون رو ول کردن و گیر دادن به ما، ولا ما یکبار نشنیدیم این بابا به کشورهای آمریکا جنوبی یا اروپا یا اوقیانوسیه یا جا های دیگه بره . تا صبح از خواب پا میشه از خونه خداحافظی میکنه میاد خاورمیانه و اطرافش.
چرا اونا به راحتی اف 15 اف 16 و زیردریایی هسته ایی دلفین می تونن به راحتی در سایه حقوق بشر به اسراییل کمک کنند آیا ما نمیتونیم کمک بهشون کنیم؟ کاش همه مثل ایران دربرابر غزه موضع گیری میکردند.
حالا که دوباره داره تحریمها کمرنگ می شه به جای واردات کالا سعی کنیم کارخانه هامون رو به روز کنیم
پاسخ ها
اميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
دوست عزيز از كجا ميداني تحريمها كم رنگ شده؟ الان فصل سرما است و به نفع غربيها است كه بگويند اصلا فعاليت هسته اي ايران كاملا صلح آميز است!! تا قيمت نفت دچار التهاب نشود. فريب حرفهاي اين سياست مداران مار خورده را نخوريد.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
شما چجوری نتیجه گرفتی تحریمها داره کمرنگ میشه؟بهتره دقیق تر به اطرافت نگاه کنی
امان از اين سياست غربيها، تو فصل سرما مي گويند فعاليت هسته اي ايران صلح آميز است تا قيمت نفت دچار اتهاب نشود وقتي سرما تمام شد دوباره روز از نو روزي از نو. آقاي آمانو يك عروسك خيمه شب بازي است.
هیچ کس نیست بگه بهشون چه نگرانی از یه فعالیت صلح آمیز میتونی داشته باشی؟ این همه جنگ و کشتار شما رو نگران نمیکنه ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی