بازدید 45081

درخواست ضد ایرانی امیر قطر از هنيه

کد خبر: ۲۸۵۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵ 16 November 2012
منابع فلسطيني چند هفته پس از سفر حمد بن خليفه از غزه که با سر و صداي زياد سران حماس رو به رو شد، ابعاد تازه‌اي از آن را منتشر کردند.
 
به گزارش ايران آباد، نضال حماده در يادداشت هفتگي خود در پايگاه خبري شبکه المنار لبنان به نقل از منابع آگاه فلسطيني تاکيد کرد که هنيه و حمد پس از پايان ديدار شيخ قطري از غزه بر موارد تعيين شده در جدول ديدار وي توافق نکردند. به روايت هنيه، حمد در ديدارش به وي گفته که «برشماست که به ائتلاف با ايران که دشمن اسلام و مسلمين است پايان داده تا به کمک‌هاي اقتصادي و مالي ما دست پيدا کنيد.»
 
اين منابع به نقل از هنيه مهمترين درخواست‌هاي شيخ قطري را اينگونه برشمرده‌اند:
1- پايان اتحاد و ائتلاف با ايران.
2- شروع مذاکرات با اسرائيل بدون پيش شرط هاي سابق.
3- به رسميت شناختن اسرائيل.
4- شناسايي قدس به عنوان پايتخت اسرائيل و عدم اصرار بر بازگرداندن بخش شرقي آن.
5- برزمين گذاشتن سلاح و قرار گرفتن در مسير مذاکرات به عنوان تنها گزينه موجود.
 
به گزارش ايران آباد، هنيه در پاسخ به حمد مي‌گويد: تو از من مي‌خواهي غزه را به اسرائيلي‌ها تقديم کنم ، من عضو کميته اجرايي در جنبش حماس و نخست‌وزير فلسطين هستم و براي من ممکن نيست که اين شرايط را قبول کنم.
 
اين پاسخ باعث شد تا امير قطر مدت زمان ديدار خود از غزه را که دو روز تعيين شده بود به يک روز کاهش داده و مبلغ 600 ميليون دلاري را که به فلسطيني‌ها قول داده بود، به 350 ميليون دلار کاهش داد.
 
بر اساس اين گزارش، احمد الجعبري فرمانده گردان‌هاي قسام به شدت با ائتلاف با ايران، حزب‌الله و سوريه موافق بود و در اين مورد اختلافات بسياري نيز با رهبري حماس در خارج از فلسطين داشت و همين مساله باعث شد تا برخي از جريان‌هاي خاص اقدام به تصويه وي به اين آساني بگيرند تا به اهداف خود برسند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی