بازدید 21974
سخنان مهم سید حسن نصرالله در منطقه ضاحیه

اتحادیه عرب، کجای معادله جهان است؟

کسانی که تلاش داشتند در افکار عمومی القا کنند که افسر بزرگ اهل سنت به دست یک شیعه به قتل رسیده، به دنبال چه هدفی بودند؟ وارد روزگاری پر از فتنه شده‌ایم. خطاب به شیعیان و اهل سنت می‌گویم که مرحله کنونی بسیار حساس بوده و نباید اجازه بدهیم، هیچ کس با دروغ و سخنان گمراه کننده سبب ایجاد تنش و تحریک ما شود.
کد خبر: ۲۸۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۱۳ 12 November 2012
سیدحسن نصرالله با اشاره به اینکه وارد روزگاری پر از فتنه شده‌ایم، گفت: خطاب به شیعیان و اهل سنت می‌گویم که مرحله کنونی بسیار حساس بوده و نباید اجازه بدهیم، هیچ کس با دروغ و سخنان گمراه کننده، سبب ایجاد تنش و تحریک ما شود.

به گزارش «تابناک» خبرنگار ایرنا از بیروت گزارش داده است که، دبیرکل حزب الله لبنان، دوشنبه شب طی سخنانی در مراسم سالروز شهادت احمد قصیر ـ که در لبنان روز شهید نام گرفته ـ در مجتمع سید الشهدا (ع) ضاحیه جنوبی بیروت گفت: عملیات شهادت طلبانه‌ای را که شهید قصیر در سال ۱۹۸۲ میلادی در جنوب لبنان انجام داد، همچنان بزرگ‌ترین عملیات در تاریخ نبرد با اسراییل است. اهم سخنان دبیر کل حزب‌الله به شرح زیر است:

** نشستن بر سر میز گفت‌وگو با خیانتکاران به وطن برای ما بسیار سخت است

سیدحسن نصرالله با اشاره به دعوت رییس جمهور از احزاب گوناگون لبنانی برای نشستن بر سر میز گفت‌وگوی‌های ملی گفت: این بسیار سخت است با کسانی که در سابقه‌شان، خیانت به کشور و همکاری با اسراییل است، بر سر یک میز بنشینیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: با صرف‌نظر گذشته، در تشخیص اینکه برای آینده لبنان چه برنامه‌ای تدارک دیده شده هم دچار اشتباه خواهیم شد.

وی افزود: آیا این انصاف است که برخی در میز گفت‌وگوهای ملی حاضر شوند و درباره موضوع استراتژی دفاعی لبنان بحث کنند؛ در حالی که تاریخی آکنده از جاسوسی و مزدوری به رژیم صهیونیستی است. حقیقت این است که شرایط سخت کشور، مقاومت را به حفظ اخلاق در این باره دعوت کرده است.

** حضور ما در نشست‌های گفت‌وگوی ملی نشان‌دهنده کرامت ماست

سیدحسن نصرالله ادامه داد: حقیقت این است که ما از سر فضل و کرامت خود در جلسات گفت‌وگوهای ملی حاضر و با شما راجع به سلاح مقاومت و استراتژی دفاعی وارد بحث می‌شویم.

دبیرکل حزب الله تأکید کرد: آیا این انصاف است که گفته شود، گروه‌های مقاوم باید از سر میز گفت‌وگو‌ها دور شوند، ولی با کسانی که با رژیم صهیونیستی همکاری دارند، سر میز گفت‌وگو بشینیم.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: گروه‌های لبنانی بسیاری از جمله جبهه جماعت اسلامی، سازمان ناصری لبنان و دیگر احزاب و گروه‌ها در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کرده‌اند؛ چرا آن‌ها به میز گفت‌وگوهای ملی برای بحث و بررسی موضوع استراتژی دفاعی لبنان دعوت نمی‌شوند؟

سید نصرالله با تأکید بر راه مقاومت ادامه داد: ما به برنامه و فعالیت خود بدون اظهار خستگی و سستی ادامه خواهیم داد و کسی گمان نکند، آنچه در منطقه و لبنان علیه مقاومت گفته می‌شود، می‌تواند ما را از رویارویی با دشمن بازدارد.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی به حقیقت قدرت عظیم لبنان در دفاع از خود اعتراف کرد.

** ایوب، نشان از توازن قوای جدیدی در برابر دشمن دارد

سیدحسن نصرالله با اشاره به عملیات پرواز هواپیمای بدون سرنشین ایوب بر فراز سرزمین‌های اشغالی اظهار کرد: مقاومت توانسته معادله توازن قوای جدیدی را در برابر دشمن ایجاد کند و این معادله با حمایت از ارتش، مردم و مقاومت مورد تأکید و توجه قرار گرفته است.

وی افزود: پرواز هواپیمای ایوب نیز در راستای معادله ارتش، مردم و مقاومت بود و مقاومت گام‌های بلند دیگری را نیز در برابر دشمن برخواهد داشت و دشمن معنای این معادله و حجم و میزان قدرت آن را به خوبی می‌داند.

سید نصرالله با اشاره به اهمیت توانمندی اطلاعات کافی در معادلات توازن قوا گفت: امروزه توانمندی نظامی بدون داشتن آگاهی‌های کافی و دقیق، کارآیی چندانی نخواهد داشت و از اینجا اهمیت معادله موفقیت حزب‌الله در پرواز هواپیمای بدون سرنشین ایوب نمایان می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به واکنش رژیم صهیونیستی نسبت به عملیات پرواز هواپیمای ایوب اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در آغاز گمان کرد این هواپیما از غزه به پرواز درآمده؛ بنابراین، واکنش‌های بسیاری به این موضوع نشان داد، ولی پس از گذشت چند روز، وقتی ما مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفتیم، این رژیم هیچ واکنشی از خود نشان نداد و این به فضل معادله توازن قوای ایوب بود.

وی با اشاره به واکنش‌های داخلی علیه عملیات پرواز هواپیمای ایوب گفت: پس از این عملیات، سیر محکومیت‌ها و مواضع علیه حزب الله آغاز شد تا جایی که برخی به اسراییل حق دادند علیه لبنان هم حمله کند.

** تکیه بر اتحادیه عرب، زیاده خواهی اسراییل را در لبنان در پی داشت

سیدحسن نصرالله گفت: ما اگر می‌خواستیم بر اتحادیه عرب تکیه کنیم، در جنوب لبنان که هیچ؛ در منطقه جبل لبنان (قلب لبنان) نیز شهرک‌های صهیونیستی ساخته شده بود.

وی افزود: اسراییل در راستای منافع جریان ۱۴ مارس لبنان فعالیت نمی‌کند و تنها در اندیشه منافع خود بوده و دلیل اینکه به لبنان حمله نمی‌کند، این است که می‌داند با چه پاسخی روبه‌رو می‌شود.

وی افزود: جریان ۱۴ مارس هیچ ‌گاه به مقاومت ایمان نداشته و همچنین اسراییل را دشمن نمی‌داند و این مسأله پایه مواضع و سیاست‌های گروه‌ها و احزاب این جریان را تشکیل می‌دهد.

** اتحادیه عرب، کجای معادله جهان است؟

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: هم اکنون و روزانه غزه آماج حمله هوایی قرار می‌گیرد و این حمله‌ها روزانه ده‌ها شهید و زخمی بر جای می‌گذارند؛ بنابراین، پرسشی که باید پرسید این است که اتحادیه عرب چه نقشی در برابر این تجاوز‌ها و سرکشی‌ها دارد؟

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: اتحادیه عرب چه موضعی را در قبال هدف قرار گرفتن کارخانه ساخت سلاح در سودان (توسط رژیم صهیونیستی) و تعرض به تمامیت ارضی یک کشور عربی مستقل در پیش گرفته است؟؛ این اتحادیه چه فعالیتی در کشتار مسلمانان برمه (میانمار) انجام داده و جایگاه آن در همه مسائل و نقاط مشترک و اختلافی کجاست؟

سیدحسن نصرالله اظهار داشت: آنچه از لبنان، تمامیت ارضی و مرزهای این کشور حمایت می‌کند، مردم لبنان است که در چهارچوب معادله ملت، ارتش و مقاومت معنا می‌شود.

** دست کشیدن از مقاومت دیوانگی است

وی گفت: گزینه مقاومت، یک گزینه انسانی و عقلانی بوده و دست کشیدن از آن دیوانگی است.

وی با اشاره به روند تند تحولات منطقه افزود: منطقه در بحران بوده و لبنان نیز در بحران و بی‌ثباتی است؛ از این روی، برای جلوگیری از بروز ناآرامی و از دست رفتن افسار کشور، باید با دقت، حکمت و درایت رفتار کنیم.

سیدحسن نصرالله نسبت به آغاز فتنه شیعی ـ سنی در لبنان هشدار داد و گفت: برخی از مسیحیان جریان ۱۴ مارس و برخی افراد جریان المستقبل، این برنامه را در دستور کار خود دارند.

** برخی از ترور‌ها به منظور ایجاد تفرقه مذهبی سوءاستفاده می‌کنند

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به مسأله ترور وسام الحسن، رییس بخش اطلاعات نیروهای امنیتی لبنان گفت: برخی با سوءاستفاده از ترور سرلشکر وسام الحسن، به دنبال بروز فتنه میان سنی و شیعه در لبنان بودند. باید دید کسانی که تلاش داشتند در افکار عمومی القا کنند که افسر بزرگ اهل سنت به دست یک شیعه به قتل رسیده، به دنبال چه هدفی بودند؟

وی با اشاره به اینکه از لحاظ فنی و تکنیکی، فرضیه‌های بسیاری پیرامون عاملان ترور سرلشکر وسام الحسن هست، گفت: باید دید چرا همه فرضیه‌ها، تنها به یک فرضیه و اینکه حزب الله در پشت صحنه ترور وسام الحسن قرار دارد، منتهی شده و اسراییل از این فرضیه‌ها جدا شده است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: برخی اتهام‌هایی مطرح و بر نتایج سیاسی آن موج سواری کردند و خواستار استعفای دولت و نخست وزیر شدند. از جمله کارهای دیگر آنها، تحریم شرکت در نشست‌های مجلس و نشست گفت‌وگوهای ملی بود که طبعا باید این‌گونه موضع‌گیری را در خصوص این حادثه ترور فرصت‌طلبانه دانست.

وی ادامه داد: خطرناک‌تر از این، آن است که این جریان بازی را به خیابان کشید و سیاست تحریک مذهبی را در پیش گرفت و با راهبندان، مسأله را به جنگ در برخی مناطق کشاند. اکنون می‌پرسیم که این ‌کارها به سود چه کسی است؟

** هشیاری کامل، شرط دوری از فتنه‌گری دشمنان

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: از مردم لبنان می‌خواهم که هشیاری کامل داشته باشند تا در دام فتنه‌گری‌هایی که خواست رهبران جریان ۱۴ مارس است، نیفتند.

وی افزود: اطلاعات موثقی هست که برخی از عناصر این جریان می‌خواهند که وضعیت لبنان را به حالت تنش و انفجاری شدن بکشانند و تلاش می‌کنند که این موضوع از راه تنش میان اهل تسنن و اهل تشیع باشد.


** برخی از عناصر المستقبل و مسیحیان ۱۴ مارس، عاملان فتنه‌گری‌های اخیر

سیدحسن نصرالله گفت: به شکل مشخص و دقیق باید گفت که برخی از مسیحیان جریان ۱۴ مارس و برخی افراد جریان المستقبل، این برنامه را در دستور کار خود دارند.

وی ادامه داد: برخی از مردم می‌خواهند که از هر حادثه‌ای به منظور به راه انداختن فتنه میان شیعیان و اهل سنت سوء‌استفاده کنند و آنچه روز گذشته در صیدا رخ داد، در همین چهارچوب قرار می‌گیرد؛ برخی می‌کوشند این فتنه را تا دست کشیدن از دولت و بی‌قانونی پیش ببرند.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: صیدا پایتخت مقاومت بوده و این عنوان را نگه خواهد داشت؛ افزون بر این، صیدا پایتخت همزیستی میان مسلمانان و مسیحیان است.

وی افزود: من به همه مردم لبنان به ویژه شیعیان و اهل سنت می‌گویم که مرحله کنونی بسیار حساس بوده و نباید اجازه بدهیم که هیچ کس با دروغ و سخنان گمراه کننده، سبب ایجاد تنش و تحریک ما شود و علما و فعالان باید به منظور مقابله با این فتنه انگیزی‌ها در ارتباط همیشگی باشند.

سیدحسن نصرالله گفت: مقابله با فتنه، نیازمند صبر و تحمل بوده و اگر اشتباهی از یک گروه سر زد، گروه مقابل باید صبر و به منظور حل و فصل مساله تلاش کند؛ دولت نیز باید مسئولیت‌های خود را پذیرا بوده و با بازگشایی راه‌ها و خیابان‌ها از مردم حمایت کند.

** سیاست یک بام و دو هوای جریان ۱۴ مارس

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون ما شاهد دو رفتار در حکم بودیم؛ یک رفتار که به همکاری ملی در اداره کشور ایمان دارد و به سوی آن دعوت می‌کند و رفتار دیگر که بیشترین تلاش خود را برای حذف طرف مقابل به کار می‌گیرد.

وی خطاب به جریان ۱۴ مارس افزود: شما در سال ۲۰۰۵ میلادی دولت تشکیل دادید و ژنرال میشل عون، رییس فراکسیون اصلاح و تغییر مجلس را از ترکیب دولت دور کردید و هنگامی که ما هم از دولت خارج شدیم، شما همچنان به رفتار حذف طرف مقابل ادامه دادید و در اجلاس دوحه قطر با تشکیل دولت وحدت ملی موافقت کردید، ولی هنگامی که نجیب میقاتی بر سر کار آمد، اصل شراکت و همکاری ملی را رد کردید.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: جریان ۱۴ مارس مدعی است اگر در انتخابات پارلمانی آینده پیروز شود، دولتی با یک رنگ سیاسی تشکیل خواهد داد.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: لبنانی‌ها باید میان بازگشت نخست وزیری سابق لبنان ـ که به دنبال به قدرت رسیدن به هر قیمتی در این کشور است ـ و نخست وزیر کنونی که خود را دلبسته به قدرت فعلی نمی‌داند، یکی را برگزینند.

** طرح تشکیل دولت تکنوکرات در لبنان عملی نیست

وی با اشاره به اینکه همه امور در لبنان سیاسی است و قواعد بازی تکنوکرات در این کشور وجود ندارد، افزود: هر کسی که اعتقاد دارد در انتخابات آینده بر پایه هرگونه قانون انتخابی، پیروز می‌شود، باید اصل قانون نسبیت را بپذیرد.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: در رابطه با حل بحران سوریه، بار‌ها گفته‌ایم که تنها راهکار سیاسی در این باره عملی بوده و این امر بسیار خطرناک است که مخالفان نظام دمشق که بنا بر تصمیم آمریکایی‌ها متحد شده‌اند، گفت‌وگو را نپذیرند.

وی ادامه داد: باید پرسید که نپذیرفتن گفت‌وگو در راستای منفعت چه کسی است؟ آیا این مسأله در راستای منافع ملت سوریه خواهد بود یا منافع آمریکا و اسراییل؟

دبیرکل حزب الله درباره مسأله بحرین نیز گفت: حکومت بحرین عرصه را بر مخالفانی که مسالمت آمیز فعالیت می‌کردند، تنگ کرده تا جایی که به حزب الله اتهام وارد ساخته‌اند که در پس انفجاراتی که در این کشور رخ داده، قرار دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۳
انتشار یافته: ۲۶
بنظربنده مواضع سیدحسن نصرالله در این مقطع بحرانی (سوریه و خاورمیانه )و بی پروایی وی از عنوان برخی مطالب جنگ روانی بسار حساب شده ایران و حزب الله علیه غرب و صهیونیست ها ست به احتمال زیاد قصد ایران از این مهم -ارزیابی دشمن و نیز نشان دادن قدرت محور مقومت حتی بدون حضور سوریه هست زیرا سیدحسن با سخنان امروزش برای اسراییل خط و نشان کشیدبنظرم این سناریو ترسیمی ایران باشد و شاید بخواهند با ایجاد بخواهند با گسترش دامنه درگیری در خاورمیانه غرب را از ماجراجویی در سوریه بازدارند و این کار معقولی بنظر میرسه
درود بر سید حسن نصراللہ
این مرد تاریخ را خواهد ساخت
لبیک یا حسین ...
درود بر این رهبر عالی شیعیان لبنان
درود بر سید حسن نصرالله (مد ظله الشریف)
پروردگارا تمام مجاهدان راه اسلام را پشت و پناه باش مخصوصاً سردار بزرگ حسن نصرا.. که خار چشم اسرائیل و وهابی هاست
آقایانی که دَم از مذاکره با آمریکا میزنن به این بخش از صحبتهای سید حسن نصرالله توجه کنند که "مقاومت رو ادامه خواهند داد و اگر قرار بود مصالحه کنند الان شهرک های صهیونیستی تو قلب لبنان ساخته شده بود"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
بهر حال مذاکره اشکالی ندارد و معنی آن حتما کوتاه آمدن نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
مذاکره فقط وقتی جواب میده که طرف قلدرمآب نباشه و حقوق طرف مقابل رو به رسمیت بشناسه.
اتحادیه عرب تنها زمانی حرفش شنیدار دارد که با منافع صهیونیست ها همخوانی داشته باشد مثلا در قضیه سوریه.
وگرنه تا حالا کجا دیده شده که اتحادیه عرب یکبار هم که شده برای منافع جهان عرب اقدامی انجام داده باشد؟
زنده باشی سید عزیز خداوند به تو نصرت عطا کند که کلامت مانند اجداد مطهرت قاطع و آگاهی بخش است.
زنده باد حزب الله و رهبر بادرايت وشجاع او نصرالله
خداوندنگه دارروحانيون آگاه مثل سيدحسن نصراله باشد
جناب آقای حسن نصرالله اتحادیه عرب یک اتحادیه خنثی میباشد... اصلا چنین چیزی در جهان وجود ندارد...
درود بی کران برسید شجاع
ملت ايران اگاه باشنددشمنان ميخواهند بين مسلمانان تفرقه مذهبي بندازند دين واقعي اسلام است شیعه و سنی شاخ و برگ اسلام پس مواظب باشيد بادستان خودمون تيشه به ريشه خودمان نزنيم.ماجنگ مذهبي نمي كنيم دشمنان بدانند ولي ازنظام ووطن دفاع خواهيم كرد.اهل تسن ازاد ازكردستان سربلند
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
درود بر این هموطن عزیز اهل تسنن خدا حفظت کند که حق را گفتی
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
درود برشما برادر غیور ازکردستان حماسه ساز برادر شیعه ات از شهرکرد
ان حزب الله هم الغالبون
سلام و درود خدا بر اين سيد بزرگوار،خدا براي مسلمانان لبنان،فلسطين وجهان اين بزرگوار راحفظ
كند
همانطور که سید حسن نصرالله گفت اتحادیه عرب بی عرضه ترین و حقیرترین اتحادیه در جهان است .یک مشت مزدور و دست نشانده چطور از منافع مظلومان و ستم دیدگانی دفاع کنند که اربابانشان به آنها ظلم کرده اند .آنها باید میان ملت های مظلوم و اربابان ظالم یکی را انتخاب کنند و آنها اربابانشان را انتخاب کرده اند.
اين مرد مرد
سلام ودرود ما بر سید ورهبر آزاده مردم غیور لبنان جناب حجت الاسلام سید حسن نصرالله. سید ما خار چشم دشمنان اسلام ووهابی های بی دین واز خدابیخبر می باشد. انشاالله همیشه حق بر باطل پیروز بوده وخواهد بود این وعده قرآن مجید میباشد ان الباطل کان ذهوقا.
امثال من يك مقدار خورد و خوراكشون كم و زياد ميشه بي تاب مي شن،ولي مجاهدين واقعي سالهاست با دشمنان اسلام مبارزه ميكنند و ذره اي در عزم و اراده آنان خللي وارد نمي شود.درود خدا بر سيد حسن نصرالله و تمامي مجاهدان واقعي اسلام در سراسر دنيا.خداوند ما را هم از مجاهدان قرار دهد.
درود خدا بر مردان خدا باد
زنده باد مسلمان واقعی شیعه و سنی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار