بازدید 23029
۸

برگ دیگری از پیامدهای افزایش نرخ ارز

امروز معاون بخش خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از تولید ناخالص داخلی ایران کاهش خواهد یافت، زیرا افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر در ایران، منجر به کم شدن رشد اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸ 11 November 2012

امروز معاون بخش خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده است که پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از تولید ناخالص داخلی ایران کاهش خواهد یافت، زیرا افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر در ایران، منجر به کم شدن رشد اقتصادی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، مسعود احمد، رئیس بخش خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه‌ای در دبی اعلام کرد که قرار است، کاهش اخیر ارزش پول ایران و پیامدهای اقتصادی که به دنبال آن دامن اقتصاد ایران را گرفته، بیش از این، آثار منفی بر اقتصاد این کشور داشته باشد.

وی گفته است: بنابراین، پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از تولید ناخالص داخلی ایران، معادل ۰.‌۹ درصد کاهش خواهد یافت.

بلومبرگ در گزارشی پیرامون این مطلب با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی ارزش ریال در ماه‌های اخیر و همچنین اقدامات بانک مرکزی برای راه‌اندازی اتاق مبادلات ارزی، اشاره کرده که اعلام نرخ تورم ۲۴ درصدی از سوی بسیاری پذیرفته نیست و کار‌شناسان بر این باورند که نرخ تورم، تقریباً سه برابر این رقم است.

در همین حال، مسعود احمد گفته است: ایران برای مبارزه با پیامدهای افزایش نرخ ارز به یک نرخ منعطف روی آورده است، ولی این نرخ باید توسط سیاست‌های پولی سفت و سخت و همچنین سیاست‌های تنظیمی حمایت شده تا از اثرات تورمی آن جلوگیری و از یک بازار منظم و با انضباط ارزی اطمینان حاصل شود.

ناگفته نماند که قرار است، صندوق بین‌المللی پول در نیمه نخست سال ۲۰۱۳ تیمی را به ایران بفرستد تا درباره ارزیابی اقتصاد ایران و وضعیت ذخایر ارزی کشور بررسی‌هایی کنند. پیش از این، واحد اطلاعات اقتصادی اکونومیست پیش‌بینی کرده بود که در سال جاری، ذخایر ارزی ایران به ۷۰ میلیارد دلار برسد، در حالی که در سال ۲۰۱۱ میزان ذخایر ارزی کشور ۸۰ میلیارد دلار بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۸
مبارکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
البته خیلی وقته که مبارکه
تازه هنوز مونده. روز خوشمونه
این که غم نداره
به نظر بنده درست نیست در این شرایط این اخبار را منتشر کنید.
خدا زیاد کنه
حالا کجاست اون آقای دکتر که می یومد گزارش های خارجی رو اعلام می کرد و می گفت وضعمون خوبه.حالا بیاد راجب این گزارش هم توضیح بده.یا شاید نمیدونه تولید ناخالص بیاد پایین یعنی چی؟
فکنم با کاهش حجم تولید ناخالص ملی از رتبه 17 به رتبه 27-28 سقوط کنیم!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار