بازدید 27033

آغاز ثبت‌نام وام ضروری برای بازنشستگان

کد خبر: ۲۸۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵ 10 November 2012
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام وام ضروری ویژه بازنشستگان از 21 آبان تا 21 دی خبر داد و گفت: به زودی بزرگترین بانک بازنشستگان تحت عنوان امیرکبیر فعالیت خود را شروع می‌کند.
 
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، ایراندخت عطاریان در نشست خبری خود که به مناسبت هفتمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان برگزار شد، اظهار داشت: سومین مرحله از مطالبات بازنشستگان بامداد فردا در حساب 72 هزار نفر از بازنشستگان واریز خواهد شد.

وی تصریح کرد: این دومین مطالبه سنگین بازنشستگان کشوری است که تاکنون با حمایت دولت خدمتگزار طی دو مرحله و مجموعا 420 هزار تومان پرداخت شده است و سومین مرحله پرداخت آن با هماهنگی‌های به عمل آمده با بانک‌های عامل انجام می‌گیرد.

عطاریان بیان داشت: میزان مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری هزار و 830 میلیارد تومان سهام شرکت‌های دولتی است که در 3 سال گذشته دولت با هدف افزایش رفاه اجتماعی و بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به 6 ماهه دوم سال 86 و 6 ماهه ابتدای سال 87 است.

به گفته عطاریان مبلغ پرداختی مرحله سوم مطالبات به حساب بازنشستگان مشمول 200 هزار تومان است که با پرداخت این مبلغ 71 هزار نفر از بازنشستگان تاکنون تسویه نموده‌اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه اضافه کرد: این صندوق در مرحله اول 170، در مرحله دوم 250 تومان واریز کرده است که در مرحله سوم با واریز 200 هزار تومان، بازنشستگان 620 هزار تومان از مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

عطاریان اضافه کرد: صندوق بازنشستگی کشوری با توجه به درخواست بازنشستگان موافقت کرد که سهام شرکت‌هایی که از سوی دولت تحت عنوان مطالبه به صندوق پرداخته شده بود را به سازمان خصوصی‌ واگذار نماید و در نهایت در هر مرحله فروش حاصله از سهام را در اختیار بازنشستگان قرار دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: سهام‌هایی که از سوی دولت به عنوان مطالبات بازنشستگان به صندوق بازنشستگی واگذار شده است عبارتند از نیروگاه تبریز، نیروگاه منتظری اصفهان، بانک تجارت، بانک صادرات، پالایش نفت اصفهان، طراحی مهندسی سایپا، گل‌نقش طوس، توسعه علوم زمینی، گسترش خلیج فارس، هواپیمایی هما، فولاد زاگرس، توسعه صنایع غذایی بم و ... هستند.

وی ادامه داد: دولت و در ادامه صندوق بازنشستگی کشور به تمامی تعهدات خود در قبال مطالبات ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری عمل کرده است و در حال حاضر نیز مرحله به مرحله فروش حاصل از سهام را به حساب بازنشستگان واریز می‌کند.

عطاریان در پاسخ به این پرسش که اگر برخی از بازنشستگان تمایل داشته باشند سهام خود را دریافت کنند چه باید کنند؟ گفت: این افراد می‌توانند به صندوق و امور مالی آن مراجعه و اقدامات لازم را جهت دریافت سهام انجام دهند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه نشست خبری خود اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات صندوق؛ وام ضروری در نیمه دوم سال جاری است که این اقدام حمایتی صندوق مورد تأیید و حمایت بازنشستگان قرار گرفته است به همین منظور بازنشستگان کشوری می‌توانند از تاریخ 21 آبان تا 21 دی ماه سال جاری با تکمیل فرم درخواست و ثبت‌نام برای وام ضروری از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بودجه اختصاص یافته برای پرداخت وام ضروری 75 میلیارد تومان است که با هماهنگی‌های صورت گرفته با بانک‌های عامل مقرر شد پرداخت اقساط وام 36 ماهه و با کارمزد 4 درصد باشد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: مبلغ پرداختی وام ضروری بازنشستگان یک میلیون و 500 هزار تومان است و چنانچه تعداد متقاضیان در شرایط برابر افزون بر میزان مقرر باشد از طریق سیستم مکانیزه قرعه‌کشی و برندگان انتخاب خواهند شد.

عطاریان به برگزاری همایش تکریم از بازنشستگان اشاره کرد و افزود: امسال هفتمین دوره همایش ملی گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با هدف شناسایی و معرفی بازنشستگان فرهیخته و نخبه در سطوح مختلف و با حضور مقامات و مسئولان عالی کشور در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: امسال برنامه های هفتمین همایش با استقبال خوب بازنشستگان روبرو شده به طوری که شماری از آنها با ارسال بیش از یک هزار و 600 اثر در محورهای علوم، آموزش و پژوهش، فرهنگ و هنر، کارآفرینی و ایجاد اشتغال، فعالیت‌های اجتماعی و مردم‌نهاد، فعالیت‌های ورزشی و موضوع ویژه تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی فعالیت داشته‌اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به موضوع بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان اشاره کرد و افزود: امسال با تلاش صندوق بازنشستگی و حمایت دولت با هدف افزایش خدمات درمانی 200 میلیارد تومان بابت بیمه تکمیلی درمان اختصاص یافت و این امکان برای دو میلیون و 400 هزار نفر از بازنشستگان کشوری و خانواده‌های تحت تکفل آنها فراهم شده است تا از مزایا و سقف تعهدات درمانی بیمارستان ها و مراکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ برخوردار شوند.

عطاریان تأکید کرد: در طول 7سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری بیش از 3 هزار میلیارد تومان تجهیزات رفاهی و بیمه تکمیلی درمان ویژه بازنشستگان هزینه کرده است که تا قبل از سال 84 صندوق بازنشستگی تنها حقوق بازنشستگان را عهده‌دار بود.

وی اضافه کرد: صندوق بازنشستگی کشوری در چارچوب قوانین و مقررات با شرکت بیمه تکمیلی قرارداد امضا کرده است به طوری که در حال حاضر شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ طرف قرارداد بازنشستگان است.

عطاریان در پاسخ به این پرسش که برخی از بازنشستگان از خدمات بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ ناراضی هستند، گفت: صندوق بازنشستگی بر اساس یک اصول و قوانین قرارداد خود را با آتیه سازان حافظ امضا کرده است و شرکت آتیه سازان حافظ نیز خدماتی را که به امضا رسانده است را به بازنشستگان می‌دهد و چنانچه بازنشستگان بخواهند خدمات بیشتری را از شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ دریافت کنند باید در پرداخت حق بیمه مشارکت کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به آخرین وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان اشاره کرد و افزود: ما هیچگاه این بیمه را معرفی نکردیم و مسئول این موضوع وزارت آموزش و پرورش است و اگر قرار است دوباره این موضوع مطرح شود باید مسئولان آموزش و پرورش در این باره اظهار نظر کنند.

عطاریان خاطر نشان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری موافقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برای راه‌اندازی بزرگترین بانک بازنشستگان در کشور جلب کرده است که این موافقت در آبان ماه از سوی شیخ‌الاسلام به صندوق ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: صندوق بازنشستگی آمادگی دارد به محض دریافت مجوز از بانک مرکزی بزرگترین بانک بازنشستگان تحت عنوان امیرکبیر راه‌اندازی کند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه به رونمایی از سیستم جامع شاغلین در دهه فجر اشاره کرد و افزود: نرم‌افزار این سیستم توسط صندوق بازنشستگی کشوری آماده شده است و در ایام دهه فجر طی مراسمی رونمایی و آغاز به کار خواهد کرد.

عطاریان اظهار داشت: عدم کنترل تعداد مشترکین صندوق بازنشستگی، واریز تجمیع مبالغ کسور بازنشستگی سهم مستخدم و کارفرمایی توسط دستگاه‌های اجرایی و نقص قوانین و مقررات بازنشستگی از جمله مشکلاتی است که با اجرای این سیستم برطرف خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر