بازدید 25056
۷
تا پایان نوامبر کلینتون استعفا می‌دهد

وزیر خارجه بعدی آمریکا کیست؟

بنا به وعده پیشین، بناست که هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا تا پایان نوامبر منصب خود را ترک کرده و جای خود را به فرد دیگری بدهد؛ کسی که از هم‌اکنون مورد توجه کشورهای گوناگون قرار گرفته است. بیشتر دیپلمات‌ها از آمدن سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل به وزارت خارجه این کشور نگرانند، ولی به ظاهرا وی گزبنه اصلی نیست.
کد خبر: ۲۸۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۸ 10 November 2012
مقامات کرملین غیر رسمی اعلام کرده‌اند که آنها به صورت ویژه‌ای خوشحال خواهند شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا پس از استعفای هیلاری کلینتون از سمت وزارت خارجه این کشور جان کری، رئیس کمیته سیاست خارجی سنا را جانشین وی کنند.

به گزارش «تابناک»، ناظران بین‌المللی منتظرند تا ببینند، آیا هیلاری کلینتون، وزیر خارجه کنونی آمریکا به قول خودش وفا خواهد کرد یا نه. وی پیشتر اعلام کرده بود تا پایان نوامبر، پست خود را در وزارت خارجه آمریکا ترک خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، دیپلمات‌های روسی بر این باورند که میان دو گزینه «جان کری» و «سوزان رایس» ـ که دومی هم اینک نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد است ـ آنان ترجیح می‌دهند که جان کری، وزارت خارجه آمریکا را بر عهده بگیرد، چرا که در محافل دیپلماتیک روسیه، سوزان رایس شخصی سازش‌ناپذیر تلقی می‌شود و بار‌ها با دیپلمات‌های روسیه درباره مسأله سوریه درگیر شده است.

این دیپلمات‌های روسی همچنین بر این باورند، برای مسکو بسیار دشوار است که بتوانند با سوزان رایس کار کنند و دو کشور را به نقاط مشترک برسانند.

اما در این میان، یکی از مسائلی که باعث شده، شانس جان کری برای تصدی وزارت خارجه آمریکا پایین بیایید، این است که شاید باراک اوباما و رهبران حزب دمکرات ترجیح دهند وی جای خود را در سنا نگه دارد و دمکرات‌ها از برگ و جای جان کری در سنا محروم نشوند.

گفتنی است، مواضع روس‌ها درباره تعیین وزیر خارجه آمریکا، در حالی است که ناظران جهانی بر این باورند که اینک نوبت انعطاف پذیری باراک اوباما در رویارویی با روس‌هاست، چرا که وی به رئیس‌جمهور پیشین روسیه قول داده بود، پس از انتخابات نوامبر، نرمش بیشتری در مقابل روس‌ها نشان خواهد داد.

در این میان و اگر چنین چیزی رخ دهد، باید بناگاه منتظر چرخش‌های بیشتر روس‌ها در مسائل مورد مناقشه‌شان با آمریکا بود که در این میان، نرمش آنان در مسأله هسته‌ای ایران و مناقشه سوریه از موارد دیگر اهمیت بیشتری دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۷
اگه جان كري با انتخاب كنند اونوقت يك كرسي حزب دموكرات در مجلس از دست خواهد رفت
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
با سلام
لطفا توضیح بیشتری بدهید
چرا اگر جان کری انتخاب شود،یک کرسی کم میشود. مگر امکانش نیست یکی دیگه جایگزینش شود؟
سلام میشه در باره ی نحوه انتخاب اعضای کابینه در آمریکا توضیح بدید.ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
نه دیگه می خواستی سر کلاس گوش کنی
سگ زرد برادر شغال
خدا به ما رحم کنه
چه فرقی میکنه؟
یکی بدتر از کلینتون.
اصلا مگه کسی تو امریکا بدون جلب رضایت صهیونیست ها میتونه به کابینه برسه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی