بازدید 66894

افشای هویت نماینده آمریکا برای مذاکره با ایران

با گذشت چند هفته از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز که در آن ادعا شده بود، ایران و آمریکا برای برگزاری مذاکرات دوجانبه به توافق رسیده‌اند، بازار اخبار و شایعات در این باره، همچنان داغ است، به گونه‌ای که در آخرین مورد، یک روزنامه اسرائیلی مدعی شده از هویت نماینده ویژه آمریکا در گفت‌و‌گوهای مقدماتی با ایران آگاهی یافته است.
کد خبر: ۲۸۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۰ 06 November 2012
با گذشت چند هفته از انتشار گزارش روزنامه نیویورک تایمز که در آن ادعا شده بود، ایران و آمریکا برای برگزاری مذاکرات دوجانبه به توافق رسیده‌اند، بازار اخبار و شایعات در این باره، همچنان داغ است، به گونه‌ای که در آخرین مورد، یک روزنامه اسرائیلی مدعی شده از هویت نماینده ویژه آمریکا در گفت‌و‌گوهای مقدماتی با ایران آگاهی یافته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» مدعی شده، باراک اوباما در ماه‌های اخیر، نماینده ویژه‌ای را منصوب کرده که وظیفه انجام گفت‌و‌گو با نماینده‌ای از ایران را بر عهده داشته است.

بنا بر ادعای این روزنامه، این نماینده فردی به نام «والری جرت» (Valerie Jarrett) و یک حقوقدان ۵۵ ساله اهل شیکاگو است. وی از دوستان نزدیک اوباما به شمار می‌رود و سمت مشاور ویژه رئیس جمهور را نیز بر عهده داشته است.



به نوشته این روزنامه، جرت متولد ایران بوده و در شیراز از پدر و مادری آمریکایی به دنیا آمده است. یدیعوت آحارانوت وی را «چهره‌ای کلیدی در تماس‌های سری کاخ سفید با حکومت ایران» توصیف کرده است.

بر پایه این گزارش، «مذاکرات سری» ایران و آمریکا ـ که چندین ماه جریان داشته ـ به ابتکار جرت آغاز شده و خود وی مسئولیت هدایت آنها را بر عهده داشته است؛ این مذاکرات در یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس (احتمالاً بحرین) برگزار شده است.

اما گزارش این روزنامه را باید در ادامه گزارشی دانست که چند هفته پیش در روزنامه «نیویورک تایمز» منتشر و در آن ادعا شده بود که ایران و آمریکا در یک سلسله گفت‌و‌گوهای مقدماتی، برای برگزاری رسمی مذاکرات دوجانبه به توافق رسیده‌اند.

اندکی پس از آن، روزنامه اسرائیلی «معاریو» پا را فرا‌تر نهاد و مدعی شد، اوباما در اوایل دوران ریاست جمهوری‌اش، پیشنهاد برقراری روابط کامل دیپلماتیک و راه‌اندازی سفارتخانه را به ایران داده است.

به هر حال، با اینکه تاکنون توافقی برای برگزاری مذاکرات دوجانبه میان ایران و آمریکا از سوی هر دو طرف تکذیب شده و گزارش‌های مربوط به این ماجرا نیز هیچ یک با تأیید مقامات دو کشور همراه نبوده است، اخبار و شایعات درباره این مذاکرات همچنان ادامه دارد و هر روز خبر تازه‌ای در این باره منتشر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳۴
انتشار یافته: ۳۶
امريكا كه دم از امنيت كشورش و اطلاعاتش ميزنه بايد خيلي مراقب باشه كه انقدر راحت اطلاعاتش لو نره......به هر حال اسرائيلم بايد بدونه كه امريكا و اروپا ي كشوري مثه ايرانو به ي كشور تفرقه افكن و دروغ گو و بي بته و بي چيز و پر از بمب هسته اي ترجيح ميده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
چقدر عجیبه که شما حرفهای انها را قبول کرده و در مورد انها فکر میکنید و تفسیر کرده و نظر میدهید.
متاسفم!
حسین کاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
ساده ای اگه فکر کنی که اطلاعات درز کرده!!!!!!!
جیگر اینا برنامه خودشونه!!
حالا روزنامه های اسراییلی شدن منبع خبر؟؟
چرا این غربیها ضعیفه هاشون میفرستن واسه مذاکره!!!!
انشاله خير است
به نظر حقیر مذاکره میتواند فرصتهایی در جهت اهداف و منافع دو کشور را بستر سازی کند که در واقع به یک معامله برد برد تبدیل شود و اینکه خیلی از تهدید های کنونی اقتصادی و حتی سیاسی برای کشور عزیزمون در جامعه بین المللی را از بین ببرد امیدوارم سردمداران جاه طلب امریکا و سیاستمداران کشورمون تدبیر به خرج بدهند و در حوزه مشترکات دو کشور مانور بدهند
آمریکایی های احمق خیال می کنند با این کارها می توانند مردم ایران را فریب بدهند. هر نوع مذاکره با آمریکا و دادن وعده یا امتیاز به آنها خیانت به خون همه شهیدان ایران است که خونشان به دست همین آمریکایی های جنایتکار به زمین ریخته شده است.
پیامبر با مشرکین مذاکره کرده حالا چرا ایران نباید مذاکره کنه خدا میدونه که رابطه نداشتن ایران با امریکا چقدر برای کشور های عربی خلیج فارس سود داره
نظری ندارم خوب است.
ايران تابحال ثابت كرده كه ضمن پايبندي به تعهدات جهاني به تعامل عادلانه وبدون شرط باتمام دول اعتقادراسخ داردوقطع رابطه ابتدااز سوي دولت امريكا صورت گرفته و هيچوقت دولت ايران دراينگونه امور پيشدستي نكرده وحتي درزمان جنگ تحميلي نيز شروع كننده جنگ نبوده است لذابنظرميرسداراده دولت اوباماارتباط باايراني مقتدروتاثيرگذاراست كه اگرچنين باشدبنفع صلح جهاني خواهدبودبشرطيكه درمذاكرات احترام متقابل واحترام به حقوق ومنافع همديگرمدنظرباشد
اگر روابط محتاطانه و بنفع طرفين باشد چه اشكالي دارد.
تبليغات است .ايران اگر قرار باشد مذاكره كند پنهان نخواهد بود.سيد علي باهوش تر از آن است كه فريب سياست بازان غربي را بخورد.امريكا به كمتر از نابودي محتواي انقلاب و نظام راضي نيست و تا سيد علي عزيز هست اين اتفاق نخواهد افتاد.و آن هنگام كه آقا مجبور به مصالحه شود علنا به مردم خواهد گفت. كاري كه امام عزيز كرد.
نفس تان از جاي گرمي مي آيد بابا به فكر تهيه داروهاي حياتي باشيد.
این شایعات به خاطر عدم انتخاب اوباما در انتخابات آمریکا می باشد که از طرف صهیونیست ها انتشار می یابد.
بالاخره تااخر دنیا نمیشه باامریکا رابطه نداشت.هرچه زودتر این رابطه ایجاد بشه منفعت بیشترش به مردم ایران میرسه.
دعا میکنیم هرچه خیر و صلاح این ملته اتفاق بیفته حالا میخواد مذاکره باشه میخواد جنگ باشه فقط خیر مردم باشه و بس
به امید این تحریم ها برداشته شود و ایران به جایگاه اصلی خود بازگردد.
ابطه هیچ گاه بدنبوده ونخواهدبودمگردرقطع کامل وابدی آن دلایلی متقن علمی وعامه پسندنهفته باشدکه درسیاستهای کلی نظام اسلامی مابه روشنی بیان گردیده است مانندرژیم آپارتایدافریقای جنوبی گذشته یارژیم جعلی صهیونیسم فعلی درموردبقیه حکومتهاقضیه سیاسیست وتابع زمان وشرایط که امروزازآن به مصلحت"عزت وحکمت نظام نام میبرند
مذاکره خوب است وما هم دوست داریم بغیر از اسراییل باتمام کشورها رابطه داشته باشیم ولی شرط دارد آمریکا تمام دارایی ایران رااز قبیل پول خرید جنگندها اف 16 وبهره های آن را به اضافه قسمت از غرامت جنگ تحمیلی عراق ایران را بدهد وتعهد دهد به امور داخلی ایران دخالت نکند آن موقع مذاکره میشود
متاسفانه ما مذاکره کردن رو بد معنی کردیم و فکر میکنیم مذاکره با آمریکا یعنی شکست در صورتی که اگر دقیق باشیم الزاما چنین معنایی ندارد.
مذاكرات مستقيم در فضائي منطقي بهترين راه حل است.
آنچه اسرائیل در مورد تصمیمات اتخاذ شده در آمریکا می گوید کاملاً درست است. دلیل این امر آنست که تقریباً 95 در صد پست های کلیدی در آمریکا دراختیار طرفداران اسرائیل قرار دارند. به بیان دیگر ایپک در تعیین مسئولین آمریکایی حرف اول را میزند.
رابطه با امریکا یک تابو نیست دوم انکه شاید در خیلی مسائل با امریکا اختلاف نظر داشته باشیم ولی در مواردی هم دارای منافع مشترک هستیم سوم انکه حضرت علی هم برای معاویه و برای انذار و هدایت مردم تا اخرین لحظه نامه نگاری می فرموده اند چهارم درطوفان اخیر به لحاظ اسلامی جمهوری اسلامی برای کمک به اسیب دیدگان اعلام امادگی نمود.
اسلام دین صلح رحمت و گذشت است ما از پیامبر مسلمان تر نیستیم که وقتی مکه به دست مسلمانان فتح شد فرمان عفو و بخشش تمام دشمنان اسلام را صادر کرد
دوستان عزیز ، در شرایط فعلی کمی دست از تند روی برداریم . تفکر و تعقل چیزه بدی نیست . یک عمره غربی ها دارند به اسم دیپلماسی دنیا را میچاپند . بد نیست ما هم کمی از این به ظاهر دیپلماسی بهره ببریم . از هربه خودشون استفاده کنیم بد نیست
بهتر است آمریکا به فکر حل مشکلات داخلی خودش باشد زیرا حرف از مذاکره با ایران بسیار بسیار بسیار زود است تا وقتی دیوار بی اعتمادی بلند است اگر هم گفتگویی بشود تنها نتیجه آن شکست است . وقتی آمریکا علنا از ریگی و منافقین و ... حمایت می کنه وقتی فیلم 300 در خاک آمریکا ساخته می شود وقتی به هواپیمای مسافربری ایران با ناو جنگی حمله می شود و به دست اندرکاران آن مدال شجاعت !!! داده می شود وقتی جوانهای ایرانی علی رغم تمام شایسته گی هاشان به خاطر چند تحریم مسخره باید بی کار باشند وقتی اعتیاد با فشار عوامل خارجی باعث پرپر شدن جوانهای عزیز ایرانی می شود و .... به کدام مذاکره می توان امیدوار بود پس بهتره آمریکا اول از همه اخلاق دیپلماتیک گفتگو و تعامل با کشورهای دیگر را یاد بگیرد بعد حرف از گفتگو بزند کدام کشور است که روابطش با آمریکا خوب است و مورد بهرکشی قرار نمی گیرد وقتی آدم عربستان را می بیند قید هر چه رابطه با آمریکا را می زند و به خود می گوید آخرش می خواهیم بشویم عربستان دیگه خوب الان در خیلی از زمینه ها از عربستان برتریم پس رابطه به چه درد ما می خورد .
جالب است که این تلویزیون بی بی سی هیچ صحبتی راجع به این موضوع نمی کند و همین موضوع باید باعث شود که دولت ایران بفهمد چقدر این کشور از نزدیک شدن ایران و آمریکا نفرت دارد. انگلیس حتی تصور این را نمی کند که روزی ایران و آمربکا با هم با هم بتوانند رابطه معمولی برقرار کنند اگر اینطور بشود اسلحه ها و هواپیماهایش را به کی بفروشد !
آیا واقعا آمریکا که گروهک منافقین که تمام کشور جهان این سازمان را

می شناسند و در ایران هم شاهدانواع ترور ها و خیانت ها رادرایران انجام داده

وآمریکا این حزب تروریسم منافقین را به رسمیت شناخته و از این منافقین حمایت میکند

سئوال اینجاست آیا رابطه با آمریکا جایز است
33 سال است ایران عزیز در انواع تحریم ها قرار گرفته
مگر ایران چند سال است برنامه هسته ای را پیگیر میکند که شعار آمریکایی 33 سال ایران را تحریم و ........میکند

آیا با این کشور میتوانرابطه بر قرار کرد
مگه امریکا لولو خوره خوره هستش که ازش بترسیم خوب اونم مثل بقیه مگه روسیه یا چین خیلی کشورهای دموکراتیک وارومی هستن چطور باهاشون رابطه داریم اگه بخاطر اسراییل هستش که روس وچین حتی حاظر نیستن از گل نازکتر بهش بگن چطور خطر ندارن ولی امریکا خطرناکه در هر صورت باید خودمونو قوی کنیم وبخاطر منافع ایران هم شده با هر کشوری رابطه برقرار کرد واز چیزی هم نترسید
خداوندا چنان کن سرانجام کار
که تو خشنود باشی و ما رستگار
در سیاست هیچ دشمن دائمی و هیچ دوست دائمی وجود ندارد
برای مردم دنیا وبالاخص مردم ایران آرزوی صلح وآرامش دارم
خير الامور اوسطها
هر رابطه ای بر اساس منافع ملت ایران شکل خواهد گرفت و اسرائیل یا هر موجود دیگری قادر نخواهد بود در برابر اراده اهنین ملت ایرن در جهت رابطه با آمریکا یا هر کشوری دیگری بایستد.
راستي چرا اسرائيلي ها دست به افشاگري ميزنند. چه منافعي براي آنها خواهد داشت؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی