بازدید 61558
۹۵ درصد سرمربیان و مدیران لیگ برتری خواهان برگزاری جام حذفی هستند

هر آنچه در برنامه جالب دیشب ۹۰ گذشت

برنامه ۹۰ شب گذشته مانند همیشه جالب و محور اصلی آن، پیرامون چندین موضوع بود؛ رخدادهای حاشیه‌ای درباره برگزاری جام حذفی، مصاحبه با رجبی و مهدوی کیا و ارزیابی تیم‌های فوتسال و جوانان، آیتم‌های اصلی برنامه دیشب نود را تشکیل داد. پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ بر‌تر کدام بازیکن بود؟ ۱ـ ادینهو ۲ـ استپانیان ۳‌ـ پطروسیان ۴ ـ توره ۵ ـ جانواریو ۶ ـ عمادرضا که در پایان نزدیک ۳۷ درصد به جانواریو، نزدیک ۲۱ درصد پطروسیان و ۱۲ درصد به ادینهو رأی دادند.
کد خبر: ۲۸۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۲:۱۱ 06 November 2012
برنامه شب گذشته ۹۰ از ساعت ۱۰و ۳۵ دقیقه آغاز شد و در ادامه به حواشی پرداخت. در آغاز برنامه، چند بازی فوتسال از سال ۱۹۹۲ پخش شد که در نوع خود جالب بود.

به گزارش «تابناک»، سعید رجبی، بهترین گلزن فوتسال جهان در سال ۱۹۹۲، نخستین مهمانان حضوری برنامه ۹۰ بود که اظهار داشت: در آن زمان فوتبالیست‌های چمنی در فوتسال بازی می‌کردند و من با هفده گل بر‌ترین گلزن جام جهانی ۱۹۹۲ شدم؛ افزون بر این که هدایت ممبینی به عنوان کار‌شناس داوری به طور حضوری در برنامه ۹۰ حضور داشت.

سپس بازی تیمهای تراکتور و داماش به تصویر کشیده شد و پس از آن مدیر عامل تراکتورسازی مهمان تلفنی ۹۰ بود که در مورد مشکلات مالی این تیم سخن گفت.

وی در ادامه گفت: اولیویرا اصلا به خارج کشور نرفته که بخواهد به ایران برگردد. در خصوص پول ایشان از طریق قانونی به دنبال این هستیم تا مشکل ارزی با این سرمربی را بنا به تعهدی که به او داده‌ایم، پرداخت کنیم. دو ماه حقوق اولیویرا عقب افتاده است.

در ادامه عادل دست به ابتکار جالبی زد. فردوسی‌پور دیشب ویژه برنامه‌ای را در مورد جام حذفی در نظر گرفت. برنامه ۹۰ دیشب آیتمی را روی آنتن فرستاد که مربوط به جام حذفی بود. در این برنامه عادل گفت‌و‌گوهای متفاوتی با سرمربیان و مدیران تیم‌های لیگ برتری انجام داده است که همگی (به جز دو نفر) انتقاد خود را به برگزار نشدن جام حذفی اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که هنوز فدراسیون تصمیمی قاطعی در این مورد نگرفته و برگزاری جام حذفی را بسته به حضور نیافتن ملی پوشان دانسته است.

مهدوی کیا: چرا جام حذفی برگزار نمی‌شود؟

پس از پخش بازی پرسپولیس و پیکان نوبت به حضور دیگر مهمان حضوری ۹۰ یعنی مهدی مهدوی کیا رسید، با آمدن وی فردوسی‌پور در چند نوبت گل‌های مهدوی کیا را پخش کرد و به طور مفصل با وی درباره نیمکت‌نشینی و نیز برگزاری جام حذفی حرف زد، گل‌های مهدوی کیا در هامبورگ، پرسپولیس و تیم ملی به نمایش گذاشته شد و در بخشی کوتاه تشویق بی‌امان هواداران هامبورگ برای مهدوی کیا پخش شد که در نوع خود جالب بود.

در بین مصاحبه زنده مهدی مهدوی کیا با عادل فردوسی‌پور، کاپیتان پرسپولیس با اشاره به فردوسی‌پور گفت که می‌خواهد در مورد علی کریمی و اتفاقاتی که بین او و ژوزه پیش آمده سخن بگوید.

خاطرات موشک هامبورگ

بازیکن سابق هامبورگ با یادآوری خاطره‌هایی از دوران حضورش در هامبورگ گفت: شش سال در ترکیب ثابت هامبورگ بوده و دوران خوبی را در این تیم گذرانده بودم. در اوایل فصل ۲۰۰۵ ـ ۲۰۰۶ بود که روزی توماس دال، سرمربی پس از تمرین با من صحبت کرد و خیلی صریح گفت: «به تو نیازی ندارم و امسال در سیستم من جایی نداری. برای من که شش فصل خوب را با هامبورگ پشت سر گذاشته بودم، خیلی سخت بود که چنین حرفی را بشنوم.

یکی، دو ماه سکونشین شدم اما در این مدت اصلا امیدم را از دست نداده و سخت تمرین می‌کردم. از لحاظ بدنی در بهترین شرایط قرار داشتم و هر زمان که در تمرین‌های تیم تست آمادگی جسمانی انجام می‌شد، بهترین بازیکن از نظر بدنی بودم».
 
وی افزود: یک بار در تست سرعت که روی تردمیل انجام می‌شد، همه بازیکنان با سرعت ۱۸ کیلومتر رفتند و دیگر کسی تردمیل را روی سرعت ۲۰ کیلومتر نگذاشته بود. مربی بدن‌سازی‌مان به من گفت که روی سرعت بیست حرکت نکن اما گفتم که می‌خواهم بروم. شروع به دویدن کردم و پس از یک دقیقه از روی تردمیل پرت شدم. بعدا شنیدم که مربی بدنسازمان به گوش سرمربی رسانده که این بازیکن یک «جنگ» را شروع کرده و همیشه آماده است. آن روز گذشت. در بازی هامبورگ با وردربرمن بود. پس از چند بازی به لیست هجده نفره رسیدم. بین دو نیمه دیدم که رالف سومدیک، مربی تیم به من گفت، خودت را گرم کن. ۴۵ دقیقه خودم را گرم کردم و دیدم که دقیقه هشتاد صدایم زد و گفت: «حالا فرصت داری، خودت را نشان بدهی. هر کاری می‌توانی انجام بده. به زمین رفتم و سی ثانیه بعد از ورودم به زمین، نخستین توپی را که به دستم رسید، تبدیل به گل کردم و آن بازی را یک بر صفر بردیم. چند بازی دیگر هم این جریان تکرار شد و باز هم به عنوان بازیکن تعویضی به زمین آمدم؛ اما باز هم از ترکیب ثابت بیرون گذاشته می‌شدم.

دوست دارم کریمی برگردد

کیا که گمان می‌کرد فرصت چندانی برای حرف زدن در برنامه نود ندارد، وقتی عادل داشت صحنه‌های اخراج او در نخستین بازی‌اش برای استیل آذین را نشان می‌داد، با اشاره به او فهماند که می‌خواهد در مورد علی کریمی سخن بگوید.

مهدوی کیا وقتی فرصت پیدا کرد تا در این باره سخن بگوید، گفت: «به اندازه کافی در این مورد حرف زده‌ایم. اعتقاد من این است که یک اتفاقی در خانواده پرسپولیس افتاده است که می‌توانست خیلی زود‌تر از این‌ها حل شود. کریمی دوست خوب من است و همه مجموعه دوست دارند که برگردد. من پیش از بازی با راه آهن شخصا پیش ژوزه رفتم و با او حرف زدم. امروز تولد علی است و ما دوست داریم که او به تیم برگردد.

او ادامه داد: «خودم خیلی دوست دارم که این اتفاق بیفتد، چون فصل آخری است که فوتبال بازی می‌کنم و می‌خواهم در کنار علی از فوتبال خداحافظی کنم. بازگشت علی قدرت تیم ما را بیشتر می‌کند. امیدوارم هر چه زود‌تر این اتفاق بیفتد.

جام حذفی؟

وی در مورد جام حذفی اظهار داشت: داستان جام حذفی هم که دیگر عجیب‌تر شده است. یک روز می‌گویند برگزار می‌شود، یک روز می‌گویند برگزار نمی‌شود، اما یکی از مهم‌ترین جام‌ها در هر کشور جام حذفی است، چرا که در وهلهٔ نخست، کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به یک جام است و یک تیم می‌تواند با پنج، شش بازی قهرمان شود. دوما تقابل تیم‌های دسته دو، سه با تیم‌های لیگ برتری و شگفتی‌هایی که در این بازی‌ها رخ می‌دهد باعث می‌شود این جام جذاب شود و شگفتی‌های جالبی رخ دهد.

ما با این کار به تیم‌های دسته دوم و سوم ظلم می‌کنیم؛ چرا که آن‌ها دیگر نمی‌توانند خود را نشان دهند و عرض اندام کنند. جام حذفی جامی است که در همهٔ نقاط دنیا به آن توجه می‌شود اما نمی‌دانم چه هدف و برنامه‌ای پشت آن بوده که مدیران چنین تصمیمی گرفته‌اند.

مهدوی‌کیا با انتقاد از مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: من واقعا نمی‌فهمم یعنی چه که جام حذفی برگزار نمی‌شود؟ چه دلیلی داریم که جام حذفی برگزار نشود؟ مگر بازیکنان اروپایی پنج پا دارند که در سال این همه بازی می‌کنند؟ تازه کشورهایی مثل انگلیس یکی دو لیگ بیشتر از دیگر کشور‌ها برگزار می‌کنند. ما که دیگر این چیز‌ها را نداریم. فقط یک لیگ داریم که آن هم بیست روز بیست روز تعطیل می‌شود. اصلا منطقی نیست.

رویانیان و فتح الله‌زاده سر صندلی قهر کردند و رفتند!

در ادامه گزارشی از تمرین تیم ملی پخش شد که رییس فدراسیون فوتبال گفت: رویانیان و فتح الله‌زاده به خاطر ترتیب چیدمان صندلی‌ها جلسه مجمع را ترک کردند.

علی کفاشیان در گفت‌و‌گو با برنامه نود در مورد خروج رویانیان و فتح الله‌زاده از مجمع فدراسیون فوتبال گفت: من پس از مجمع با آن‌ها حرفی نزدم اما با هم دوست هستیم. رویانیان و فتح الله‌زاده از جایی که برایشان در نظر گرفته شده بود ناراحت بودند و به همین دلیل قهر کردند. این کار تقصیر بچه‌های برگزار کننده مجمع بود.

او وقتی با این پرسش خبرنگار که پرسید اما رویانیان گفته بود اصلا نمی‌خواسته در جلسه شرکت کند مواجه شد، این واکنش را نشان داد: این گونه نیست. آن‌ها قرار بود در جلسه شرکت داشته باشند، اصلا آقای رویانیان و فتح الله‌زاده عضو مجمع هستند و به احترام اعضای مجمع باید در جلسه می‌ماندند؛ اما خودشان گفتند که به خاطر ترتیب صندلی‌ها ناراحت شده بودند. پس دلیل نیامدنشان همین بوده است.

کنایه نود درجه به مهدی رحمتی

در بخش نود درجه برنامه نود فردوسی‌پور به رحمتی کنایه زد و گفت که او طلسم‌هایش را در تبریز جا گذاشته است.
در برنامه برنامه دیشب نود و در بخش نود درجه فردوسی‌پور کنایه‌ای را به دروازه‌بان تیم ملی زد و گفت: مهدی رحمتی طلسم‌هایش را در تبریز جا گذاشته است. در این بخش در حالی که بازی تیم‌های تراکتور سازی و داماش گیلان پخش می‌زد، پس از پنج ضربه به تیرک داماشی‌ها فردوسی‌پور گفت: با طلسم رحمتی حتما ازبکستان را شکست می‌دهیم، چون طلسم او مدت‌دار است.

در بخش پایانی برنامه بازی تیم ملی جوانان مقابل تیم‌های ژاپن و امارات در آسیا و نیز بازی تیم‌های دسته نخست پخش شد.

پرسش و پاسخ نظرسنجی نود

پرسش نظرسنجی ۹۰ این بود که بهترین بازیکن خارجی تاریخ لیگ بر‌تر کدام بازیکن بود؟

۱ ـ ادینهو ۲ ـ استپانیان ۳ ـ پطروسیان ۴ ـ توره ۵ ـ جانواریو ۶ ـ عمادرضا. که در پایان نزدیک ۳۷ درصد به جانواریو رأی دادند و نزدیک ۲۱ درصد پطروسیان و ۱۲ درصد ادینهو را برگزیدند. یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر در این نظر سنجی شرکت کردند.
این برنامه ساعت دو و ده دقیقه به پایان رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۲
ساعت 2:04 بامداد برنامه تمام شد و شما ساعت 2:11 بامداد این را نوشتید
چقدر سریع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
و شما 2:17 نظر گذاشتيد ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
خوبه از خودتون تعریف میکنید و برای خودتون نظر میذارید
سلام صبح به خیر . من نود رو دیدم .رفتم بخوابم.بای
افرین به فردوسی پور و مهدوی کیا شجاع / در مقابل دیدگاه میلیونها ایرانی در مورد سابقه غیرفوتبالی مسئولان بحث میکنند
khob bazi azkhabarash ro ke hamzaman neveshte dige to cheghad nabegheii pesar
واقعا چرا جام حذفی برگزار نمی‌شود؟
پاسخ ها
ali
| Canada |
۰۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
kar kare engilisas
چقد سریع.
افرین بر شما در حین که نود تمام شد تو سایت تابناک دیدم خبرش سریع اومد
کارش ددددددددرسته.به موقع به روز شد..
از تابناک به خاطر اطلاح رسانی سري تشکر ميکنم .خسته نباشيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
منظورتون سریع هست دیگه؟
کاش ما هم میتونستیم ببینیم
آقا فردوسی پور بدجور گیر داده به رحمتی، هرهفته هم بازی های دانیال داوری رو میذاره نمیدونم چه مشکلی داره با رحمتی
از ما گفتن بود
کجای این برنامه جالیه که تیتر می زنید جالب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من خوابم مياد
سلام به نظر من مشكل اصلي كمبود پول است حدس ميزنم مدير عاملها مخالف جام حذفي باشند
نظرات اول را خودتان مینویسید، نه؟!! ساعت 2:04 بامداد برنامه تمام شد و شما ساعت 2:11 بامداد این را نوشتید
چقدر سریع. همیشه شبیه این جملات در اولین خبرها می آید. کمی دقت کنید تا کسی نفهمد که خیلی نظرها را از خودتان مینویسید. البته ممکن است این پیام را درج نکنید.
سلام من ديشب ساعت 7خوابيدم
نود هم نديدم
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
چه با حال ، خبر مهمی بود مرسی که به همه اطلاع رسانی کردی
کفاشیان اگر مدیر بود بطور قطع همون اول فصل میگفت جام حذفی برگزار میشه یا نه! واقعا ضعف داره مدیریت فدراسیون فوتبال . هیچ جای دنیا اینطور نیست. در مورد علی کریمی هم امیدوارم به ترکیب تیمش برگرده. کریمی افتخار فوتبال ایرانه.
خوبه که جام حذفی برگزار نمیشه, نیست اونی که برگزار میشه خیلی سطح بالایی داره
من موندم که با چه رویی از سالم و قانونی بودن انتخابات می گویند، با اونهمه تصاویر و مدارک تخلف و تقلب در انتخابات هیئت فوتبال ها ، اینها به سنگ پای قزوین هم گفتند زکی!!
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
گرسنه جون بی خیال کفاش چغندره دیگه ....
محمد علی
| France |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
کیوان جان .... انگری یعنی عصبانی نه گرسنه ... هانگری میشه گرسنه :دی
... تو خیر همتان.
فوتبال در ایران=حاشیه
فوتبالیست=حاشیه ساز
فردوسی پور=حاشیه پرداز
ملت=حاشیه پرست
پاسخ ها
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
ایول راست گفتی.........
آفرين بر عادل شجاع و برنامه نود
مگر جام حذفي برگزار نميشه؟
بلاخره مشکل بازیکنان پرسپلیس با سپاهان چی بود؟
چرا 90 این سوالا بی جواب گذاشت؟ مگه نگفت این قضیه را دنبال مبکنه؟
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
چرا عزیزم هم فردوسی پور رفت دنبالش هم باشگاه پرسپولیس نتیجه هر دوتا ازمایشگاه منفی بود!
عادل رو خیلی دوست دارم ولی بعضی موقع ها مصلحتی عمل میکنه مثل 2 هفته اول لیگ که بحث عدم پخش زنده مطرح بود هیچی نمیگفت
با سلام خدمت تمام مردم ایران زمین
آقایون و خانوم های عزیز در شرایطی که مخابرات و شرکت توزیع به خیلی از نقاط به دلیل کمبود بودجه یا عدم صرفه و صلاح اقتصادی خدمات نمیدن ، چرا باید این لیگ های مسخره و مشکوک رو برگزار کنیم ؟
پاسخ ها
طوفان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
چه ربطی داشت ؟
یکی نشسته اونجا ،تخمه میشکنه و متن 90رو می نویسه و 5 دقیقه بعد بازی میذاره تو سایت،اون وقت دوستان جوگیر میشن و القاب سریع و به روز و...نثارش می کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
5 دقیقه بعد بازی ؟! خودتم فهمیدی چی گفتی ؟
90 به حاشيه ها دامن ميزند و خوراك براي رسانه ها ميسازد درمان دردهاي ورزش تا زماني كه اين نگاه برنامه عوض نشود ميسر نيست جور ديگر بايد ديد
عادل پرسپولیسیییییییییییییییی
واقعا مسولهای فوتبال ما یه مشت بی سواد فوتبالی هستند که اصلا پاشون به توپ نخورده و فدراسیون را با بقالی سر کوچشان اشتباه گرفتن.
عمرا اگه پخشش کنی
تا 6 فروردین سال بعد که تیم ملی بازی نداره ، یعنی تو اون 4 ماه نمیشه چند تا بازی اضافی برگزار شه ... یعنی اینقدر بازیها فشرده شده تا به جام حذفی نپردازیم
فوتبال ایران= دیکتاتور
نمیدونم چرا کفاشیان مردمو بیشعور فرض کرده
با این همه مدرک هنوز حرف خودشو میزنه
وای بر فدراسیونی که رئیسش چنین آدم بی س...
چی بگم والا
منم دیشب 90 را دید م
eyvalllllll
با یک نگاه ساده به تاریخ نه چندان دور از زمانی که برنامه کاملا سیاسی نود اومده فوتبال ملی ما ضعیف شده . کجاست آن فوتبالی که نودی نبود.شمارو به خدا بدون غرض فکر کنیدو جواب بدید.
خوب بود
من گشنه مه فوتبال و فوتبالیست کیلو چنده؟پیشنهاد میکنم 90اقتصادی هم تهیه شود .دوستان نظر بدن
پاسخ ها
ماداکتو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۶
نظر دادم
عادل عادله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار